X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנשיא האמריקני אין כל הבנה לגבי המצב במזה"ת רמת שלמה, שבשלה התערערו יחסינו עם ארה"ב, היא מזרח י-ם בדיוק כמו הגבעה הצרפתית, גילה ורמת אשכול
▪  ▪  ▪
טועה ותועה וטועה. אובמה [צילום: AP]
שכונת רמת שלמה [צילום ארכיון: פלאש 90]

נשיא ארה"ב ברק אובמה פיספס ובגדול. הדרישה שלו להקפיא את הבנייה בשכונת רמת אשכול בירושלים, היא העיכוב הכי רציני שהוא היה יכול לדמיין לעצמו לנורמליזציה עם ערביי יהודה ושומרון.
אבל לא ניתן להאשים רק אותו, הוא קיבל מסרים סותרים הרבה זמן מכלי התקשורת הישראלים, כשהשיא היה מאמר עמדה מ-27 ביולי 2009 של אלוף בן בניו-יורק טיימס, שבו הוא קורא לנשיא לדבר "ישירות עם העם" ולמעשה לעקוף את הממשלה.
אחרי פרסום הבנייה ברמת שלמה, עלה ביידן לאוניברסיטת תל אביב ובנאום מרוכך שלא העיד דבר על העתיד לבוא, הזכיר גם כי יש להפסיק את הבנייה במזרח ירושלים ואז כל הקהל מחא לו כפיים סוערות. אקט זה חיזק את המסר של אלוף בן מהמאמר שפורסם חצי שנה קודם לכן, כלומר - תלחץ על הממשלה שלנו, כי אנחנו איתך. אובמה השתכנע.
כמובן שבמסר יש פרדוקס מובנה, שכן הממשלה נבחרה על-ידי אותו העם שכביכול מבקש לעקוף אותה כעת, אך המסר כבר נקלט וגם היום כשנראה שהממשל הבין את הטעות שלו, קשה לו לרדת מהעץ.
מי שחושב שלאובמה וליועציו יש הבנה עמוקה לגבי המצב במזרח התיכון - טועה, ולא, זה לא מטורף לחשוב כך. יש דברים שכל ישראלי פשוט מבין, ושאפילו תום פרידמן שחי במנהטן לא יכול להבין. רמת שלמה, השכונה שבגלל הבנייה בה כל מערכת היחסים שלנו עם ארה"ב התערערה, היא מזרח ירושלים בדיוק כמו הגבעה הצרפתית, גילה ורמת אשכול. הפלשתינים מבינים זאת. השכונות הללו תמיד היו חלק מ-3 אחוזים שמנהיגינו התעקשו עליהם לאחר שוויתרו כמעט על כל דבר אחר, לא מאהבת הארץ, אלא כי פשוט בלתי ניתן לפנות מחצית מתושבי ירושלים היהודים מבתיהם.
אני מוכרח להביע הערכה עמוקה לנתניהו על עמידתו בלחצים האדירים שהאמריקנים מטילים עליו. עמידתו ראויה לכל כבוד, במיוחד לנוכח העובדה שלא ראינו יותר מדי תמיכה וגיבוי מהעיתונות הישראלית, שרק מנסה להחמיר את הלחץ, כמו הפרסום של ynet על האישור הביורוקרטי לכל הדעות של מלון שפרד, שעה לפני כניסת נתניהו לפגישה עם אובמה - אישור שדרך אגב היה מפורסם באתר עיריית ירושלים כבר כמה ימים לפני כן.
העמידה שלו היא גם קשה לנוכח שתיקתה הרועמת של ראש האופוזיציה ציפי לבני - שתיקה שלא בטוח שתהיה לטובתה, אך לבטח היא לרעת ישראל.
הבעיה שנוצרה היום, והיא זו שתתקע את ההסכמים המדיניים העתידיים, היא בעיית התקדים. התקדים שבו כל מזרח ירושלים, ולא רק זה שחיים בו ערבים, נכנס לנוסחאות הסכמי השלום החדשים ולמעשה, כפי שהדברים מתפתחים כרגע, אבו מאזן הופך את ירושלים לתנאי מקדים למשא-ומתן ויוצר תקדים משלו למעמד ירושלים בשיחות השלום. ומבחינה זו, אין זה משנה כבר אם נתניהו נכנע ללחץ או המשיך "להתעקש" (טרמינולוגיה של מעריב), הרווח הוא כמעט כולו ערכי, או לכל היותר חינוכי. ויבוא יום וראש ממשלה אחר עלול לקבל את התנאים המקדימים ולהרוס את מהות המדינה היהודית ואפילו לא להשיג שלום תמורת זה (יש עוד את בעיית הפליטים).
התקדים הזה לא ייפרם בקלות. למעשה, עד היום שום תקדים בהיסטוריית המשא-ומתן של ישראל לא בוטל, חוץ מההכרזה הכללית של שר החוץ הנוכחי, שישראל לא מחויבת לאנאפוליס. והנה כך הפתרון המדיני ההוגן התרחק מאיתנו עוד שנות דור.

פורסם במקור: ליכודניק
תאריך:  29/04/2010   |   עודכן:  29/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטעות של אובמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זו אינה טעותו של אובמה .
ישמעאל  |  29/04/10 10:26
2
בעניין ירושלים - צפורה לבני
זמרי  |  29/04/10 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' רן חרמש
מן הראוי שיתאחדו מקדשי י-ם, מקדמי שמירת החוק ולוחמי איכות הסביבה בהצעת חוק, שתצמק את פרויקט הולילנד לממדיו הראויים ותטיל את פיצוי הנפגעים על היזמים, מקבלי השוחד והמתווכים
אליקים העצני
מכתב גלוי למשה (בוגי) יעלון ולבני בגין
דודו אלהרר
המדובר הוא בעיתונות, גם זו הממשלתית האמורה לייצג את כל דעות העם    המצב הזה, ייתכן שיביא לאלימות נגד עיתונאים
דמיטרי רייזמן
"מחטף נתניהו" המתוכנן הוא המשך ישיר של "קומבינת הרשימה" מלפני שנה וחצי    לתשומת ליבו: כשהדמוקרטיה נרמסת המאבק משתנה
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
זכות הציבור לדעת מהווה נושא שרבים טועים בו    העמדה על הטעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il