X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

לכבוד המועצה הישראלית לצרכנות
הנידון: היעדר תקנון לדיורים המוגנים
שלום רב לכם,
אני רוצה להתייחס לעוד מתן שירות וכוונתי לגילאים הגבוהים שסיימו את תפקידם בחיים ולמרבה הצער, לא מהווים כוח או משהו אחר שיתייחסו אליהם - אין באפשרותם לנתק חשמל ושירותים חיוניים אחרים. אתמקד אפוא, בדיורים המוגנים ואחרים הקשורים לגילאים אלה - "בתי אבות", "גיל הזהב" ועוד שמות דיורים כאלה שכו-לם יגיעו אליהם.
בדיורי המגן למשל, אין תקנון, איך הוא צריך להתנהל, חובותיו, ועמידה בתנאים ראויים לגילאים הגבוהים שגרים בו. כתבתי על כך לשר הרווחה, עם בקשת העברה לגורמים המתאימים. לאחרונה נודע לי שהתגבשה הצעה לחקיקה והנושא מסתובב כבר הרבה זמן. החמור ע"פ הידוע לי שהתקנון המוצע, לא מתייחס לבעיות של הדיירים הנדונים ויש הרבה מה להתייחס.
לפני כן, על האוכלוסיה באותם דיורים ואגב, אני אתייחס לדיורים המוגנים אם כי גם בעוד דיורים דומים יש את אותה אוכלוסיה. אוכלוסיית דיורי המגן, הם אוכלוסיה שהתקבצה מכל גווני הציבור. יש בהם גילאים שונים, מנטליות שונה, ארצות מוצא ושפות שונות, רמות שונות של בריאות - נפשית ופיזית, סיבות שונות שהביאו אותן לגור באותו דיור וכמו-כן, עגלות בעבור נכים או שלא כן, עזרה עשרים וארבע שעות של מטפלת וכך רשימה ארוכה של הבדלים בדיירים הנ"ל שכולם באו לגור ביחד, לחיות ולישון, עד שילכו בדרכו של כל אדם. כן, אוכלוסיה מגוונת ושונה מהמוכרות בדרך כלל.
טבעי אפוא שיש בעיות רבות, מה גם כפי שציינתי לעיל, זו אוכלוסיה שלא מתחשבים בה וכמו שכתבתי - מה כוחה בכלל?
מתוך הבעיות הרבות שיש לאוכלוסיה זו, בחרתי אחת שהיא הרעש. כידוע, לרעש לא מתרגלים ולא רק האוכלוסיה הנדונה. מאחר שמדובר בגילאים גבוהים, התמותה רבה באוכלוסיה זו. לכן גם יש תחלופה רבה בין הדיירים וכאן זה מתבטא בנושא הרעש שנמשך לאורך השנה וכל שינוי כזה, נמשך כמה שבועות. שכן הדבר כרוך בבנייה, הוספת דירות, עם קומבינציות שונות של הקיימות וגם בדרישות הדיירים החדשים שהיגיעו לאחר פטירת הקודמים. אגב, בעבור בעלי הדירות, של דיורים אלה, זה מכרה זהב שגאון זה שתפש זאת ומיישם אותו. מה גם שהוא כמעיין בלתי נדלה של כסף וההכנסה ממנו מובטחת כל עוד יש בני אדם שבאים לאותם דייורים ואלה במקום אותם שנפטרים.
ולגבי הרעש: כפי שכבר נכתב לעיל, בונים ומשנים דירות, מה שנקרא "שיפוצים" - "משופץ" הרבה לאורך השנים וכך נמשך זמן רב לעיתים, לאורך השנה. גם רעש הפועלים שבונים ובקיצור, מי שסיים את עבודתו בחיים, יכול עתה לשבת על נחלתו בליווי רעש קומפרסורים ומכשירי עבודה.
הרעש כידוע, הוא אחד מהפגעים שלצערנו, חיים איתו רבים, אבל אנחנו מדברים על אוכלוסיה שהגיעה לאחר שנים שעשתה את שלה ואם אין באפשרותנו למנוע את כל הצרות בחיים, לפחות, צרה ששוכבת בביתך, ליד ראשך.
כאן יכול לבוא לעזרתנו התקנון. בנושא הדיור המוגן ולא רק הוא. חייב לצאת תקנון לגבי איך צריך לתת לאוכלוסיה הגרה בדיורים בעבור הגילאים כמו הנדונים כאן. חייבת להיות הבטחה ומניעת פגעים וכמובן שהרעש נמנה איתם. יש אפוא לקבוע בתקנון שדיור הנמסר לדיירים הללו, חייב להימסר, לאחר שכל הדיור מוכן לקלוט את הדיירים, מבחינת תקינותו וסיום העבודות בו. כמו-כן, בדיורים הנ"ל, חייב להיות שקט ואפשרות ניהול, בדומה להרבה מקומות ששם הוא מובטח מעצם מטרתו.

תאריך:  30/04/2010   |   עודכן:  02/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב למועצה הישראלית לצרכנות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אל תהי נאיבי כנס
מיקי1000  |  27/05/10 16:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il