X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם בוא הקיץ, רצוי שנאפשר לגוף אוורור יעיל וניקוי קל כדי שלא ייוצרו ריחות לא רצויים כאן באות לעזרה טכניקות טיפול מתחום הרפואה המשלימה והאינטגרטיבית
▪  ▪  ▪
מכינים את הגוף לקיץ [צילום: פלאש 90]

בעונות המעבר יש לחזק את מערכת העיכול ולסייע לה להתנקות בצורה מיטבית. עיכול לא תקין מאפשר לפרזיטים (פטריות) לשגשג בגוף. הם גורמים לירידה בתנגודת החיסונית הכללית שלנו, מאפשרים למזהמים להתקיים בגופינו באין מפריע (וירוסים וחיידקים הגורמים לדלקות חוזרות ונשנות) ולריח רע - מהגוף ו/או מהפה.
עם בוא הקיץ, כאשר אנו "מתקלפים" מהבגדים - רצוי שנאפשר לגוף אוורור יעיל וניקוי קל כדי שלא ייוצרו ריחות לא רצויים. אך לעיתים התזונה עצמה אינה מספיקה לפעילות תקינה של מעיים וכאן באות לעזרה טכניקות טיפול מתחום הרפואה המשלימה והאינטגרטיבית (= משולבת - גם רפואה קונבנציונלית בתוספת רפואה משלימה).

התנהלות רגשית ונפשית

גם להתנהלותנו הרגשית והנפשית יש משמעות בפעילות העיכול. צורת ההתפתלויות של המעיים הדקים מזכירה לא אחת את צורת המוח ולא בכדי נקראים המעיים "מוח בטן". הרגשותינו ורגשותינו מתבטאים גם בבטן. יכולת העיכול שלנו חוויות בחיים מקבילה ליכולת העיכול הפיזית שלנו.
לדוגמה: התרגשות גדולה כמו לפני מבחן חשוב או פגישה משמעותית - יכולה לגרום לנו לשלשול. מעין חוסר יכולת להכיל את כל החוויה וההתרגשות - לכן הגוף לא מספיק לעכל אותה ומוציא אותה מייד. כך או אחרת, כאשר אחד המשתתפים "מזייף" ולא עושה עבודתו כהלכה - כל החבורה / הגוף - סובל/ת.
על-מנת לעזור למערכת העיכול שלנו לפעול במיטבה - לעכל, להשתמש בחומרי המזון ולהפריש החוצה מן הגוף את הפסולת - יש לשים לב לשתיה מרובה וכן לתזונה נכונה ואיכותית לגוף. את התזונה רצוי להתאים באופן אישי לכל אדם, כאשר יש להתחשב בקשת של משתנים העוברים על אדם בחייו (אפילו שינוי מקום מגורים לעיתים דורש גמישות ושינוי בתזונה), שלא לדבר על נתונים פיזיים (כולל תמונת דם), תעסוקתו, מצבו הרגשי-הנפשי, לעיתים - אפילו המשפחתי, וכן הלאה.
השפעת מזג האוויר
גם למזג האוויר ישנה השפעה גדולה על יכולת העיכול שלנו. ידוע כי בחורף - צריכת הפחמימות נוטה לעלות ואילו בקיץ, אנחנו יכולים להסתפק בסלטי ירקות טריים ו/או מרקים צוננים.

טכניקות לניקוי המעיים

ברפואה הסינית המסורתית, משתמשים בטכניקות שונות לניקוי המעיים - החל משינויים בתזונה דרך עיסויים (טווינא) ועד לדיקור. ואילו ברפלקסולוגיה - הטיפול כולל התעמקות של המטפל והמטופל בסיבות והצורך בניקוי מעיים - מכל האספקטים - הנפשי, הרגשי והגופני וכן עיסוי מיוחד ולחיצות בנקודות מפתח על-פני כפות הרגליים במקומות בהם "משתקף" המעי הגס בפרט, ומערכת העיכול בכלל - וראה זה פלא - זה עובד.
העיסוי הרפלקסולוגי מבוסס על העיקרון הקשה להוכחה טכנולוגית (בשלב זה של המדע), על-פיו הגוף משתקף בקצותיו, קרי: בכפות הידיים, באוזניים (=אוריקולותרפיה), בעיניים (=אירידולוגיה) ובכפות הרגליים - בעלות שטח הפנים הגדול יחסית לשאר הנ"ל.
על-פי פילוסופיה זו, אזור מערכת העיכול, הממוקם ברובו בבטן - משתקף בכפות הרגליים באזור הגשר, הקשת. (החלק המרכזי של כף הרגל). ניתן להשתמש בגלגלת עץ המיועדת לשימוש זה, או בכדורי גומי קטנים / כדורי טניס, אותם מומלץ להכניס לתוך גרב ולקשור ואז, בישיבה בלבד - לגלגל עליה את כפות הרגליים ולעסות את כל כף הרגל בעזרתה, בעיקר את אזור הקשת. אותו דבר ניתן לעשות עם קופסת שימורים.
לגמישים שבינינו: שבו על כיסא, כופפו רגל אחת והגישו אליכם את כף הרגל, כך שאזור הקשת של כף הרגל מופנה אליכם. עתה, תנו תמיכה בגב הרגל בעזרת היד, ועם היד הנגדית לרגל, עסו את כל אזור הקשת באגרופים בתנועות סיבוביות לכל הכיוונים. מפעיל את תנועת המעיים ומזרז אותה, מרגיע מאוד ונעים. מומלץ להשתמש בטכניקה זו גם על ילדים, אך עם העדינות הנדרשת כמובן.
בכל תורות הריפוי הטבעי מוקדשת תשומת לב מיוחדת לעבודת המעיים. אחת הסיבות המרכזיות היא כי פעילותו של המעי, כשהוא עובד בצורה תקינה ובריאה, חשובה, משפיעה ומושפעת מכל ועל כל מערכות הגוף. אורכה של מערכת העיכול כולה הוא כ-9 מטר. כל זה "מקופל" בתוך כ-1.5-1 מטר אורך מהפה שלנו ועד לפי הטבעת.

כל מערכות הגוף פועלות

מעיים תקינים פועלים בצורת סחיטה, פריסטלטיקה, חד-כיוונית והאוכל מרגע שנכנס לפינו ונלעס שם מתחיל במסע בכיוון אחד. כשגוף פועל - שותפות ב"עשייה" כל מערכותיו. הינה, למשל - בתהליך העיכול משתתפת:
  • מערכת העיכול, מובן מאליו;
  • אך גם מערכת הנשימה (למעי הגס נדרשת כמות מאוד גדולה של חמצן לספיגת הנוזלים המתבצעת בו);
  • מערכת הדם - להעברת החומרים המפורקים מהמעי הדק אל הכבד לסינון הרעלים;
  • מערכת השתן כמובן תפנה את הנוזלים שהם בבחינת פסולת ותאזן את משק וכמות הנוזלים בגוף בכלל;
  • מערכת הלימפה / החיסון תפנה שומנים עודפים;
  • המערכת ההורמונלית - האחראית על קצב חילוף החומרים בגוף;
  • מערכת השרירים - היא כמובן אחראית על תפקודם התקין של כל השותפים במלאכת הלישה והסחיטה, והאחראית עליה היא לא אחרת מאשר מערכת העצבים - הן ההיקפית והן המרכזית (=המוח).

מחברת המאמר הינה מדריכה ראשית של תחום רפלקסולוגיה בג'יג'י אקדמי, בית הספר המוביל ללימודי הקוסמטיקה
תאריך:  03/05/2010   |   עודכן:  03/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול רפלקסולוגיה לניקוי מעיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
"אישה עברייה אל הדגל" - סיפורן של נשים עבריות במאבק בימי היישוב הישן, נשים בשירות המולדת    תערוכה מרתקת במוזיאון אלכסנדר לדואר ולבולאות
יורם אטינגר
ככל שמתקרב מועד הבחירות לקונגרס, ככל שהנשיא נחלש בסקרים, ככל שמחאת הציבור גואה וככל שמחריפה הסכנה למושבם, כן גוברת עצמאות המחוקקים ונכונותם לפעול נגד אובמה, במיוחד בנושא ישראל
בומה ענבר
הכתבות הקשות ששודרו בטלוויזיה על ילדי משפחת ג'רוסא מעזה, עוררו את הלב הישראלי הרחום, ורבים התגייסו לעזרה
חיים נוי
לראשונה בישראל - מופע ססגוני וקצבי המבוסס על להיטי להקת מדנס הבריטית
אילנה גוטקין
ממחקר חדש עולה, כי נשים שסבלו מרעלת הריון, נמצאות בסיכון גבוה יותר לבעיות בתפקוד בלוטת התריס בהמשך חייהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il