X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשת עילם, עוזי עילם, ידיעות ספרים, 2009, 528 עמודים ביקורת ספרים, אוטוביוגרפיה, ההיסטוריה הביטחונית של ישראל בדגש טכנולוגיה
▪  ▪  ▪

ספרו של עוזי עילם "קשת עילם – הטכנולוגיה המתקדמת – סוד העוצמה הישראלית" מרתק. הספר כתוב בצורה קולחת ובסגנון קריא ומאפשר גם למי שאינם מומחים במערכת הביטחון לקבל מידע רחב יריעה על ההתנהלות הביטחונית בארץ.
עוזי, שנולד בשנת 1934 התגייס לצנחנים והיה שותף לפעולות התגמול השונות בשנות החמישים. באחת מהן - "חץ שחור", אף נפצע וקיבל על מעשיו את עיטור העוז.
מספרו עולה כי עוזי עילם הוא איש המשלב את הספרא והסיפא. מהנדס במקצועו אבל גם מפקד קרבי שסיים את השירות הצבאי שלו כמח"ט הבקעה בתקופת המרדפים. לצד הכשרתו ההנדסית היה שותף עילם במסכת מרתקת של פעילות טכנולוגית הן בצבא במחלקת פיתוח אמצעי לחימה והן במערכת הביטחון האזרחית כמנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית, כראש מפא"ת וכמדען הראשי של מערכת הביטחון.
במעגלי חייו השונים אנו מתוודעים ללחימת הצנחנים בעיר העתיקה במלחמת ששת הימים עת היה מג"ד 71, על תקופת המרדפים בבקעה עת היה מח"ט הבקעה ועד עוד סיפורים רבים ואנקדוטות מתקופות אלו.
בשלבי חיים אחרים עת היה ראש מו"פ אנו למדים על שיתופי הפעולה בין מדינת ישראל לגרמניה, לארה"ב, למדינה אפריקנית שבירתה פרטוריה (כך במקור...) ולמדינות נוספות בתחילה בגלל הציוד הסובייטי הרב שנפל בידנו ולאחר מכן כשווים בגלל הפיתוחים הטכנולוגיים שביצעו מהנדסי ישראל. פרויקט החץ וטילים נוספים מוצג לפרטיו וגם שנת השבתון שלו בצרפת והיותו ראש משלחת משרד הביטחון בפריז מוזכרות על החוויות שבהם.
הספר שמביא את סיפור האישי של עוזי עילם לא פוסח על התקופה ומאפשר הצצה מיוחדת למעשים ולאירועים שבדרך כלל נסתרים מהציבור הרחב.
מומלץ.

עיטור העוז
תאריך:  08/05/2010   |   עודכן:  08/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוד העוצמה הישראלית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצצה ... למעשים ולאירועים
אובד מדינה  |  9/05/10 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
בעוד שאנשי המדע והעסקים טרחו וקידמו את החברה האנושית בהביאם את האנושות להישגים חסרי תקדים, בחרו האינטלקטואלים לבגוד בייעודם ולנהות אחר הפראות הקמאית של הפרימיטיביות, תוך שהם זונחים את המשימה שעליה היו מופקדים
גורי גרוסמן
ליבין יש אליבי ל"אתיקה" העיתונאית שלו: "אני מודה שאינני אדם שנוטל סיכונים. כל חיי אני בוחר בדרך הבטוחה, זה משהו שאני סוחב מילדות...בתוך כך הפכתי גם לאדם שלא לוקח סיכונים, שלא מעז..."
ניצב-משנה (בדימ.) אבי דוידוביץ
הידיעה על מינוי מבקר פנימי בצה"ל הייתה מבחינתי Déjà vu    אודה ולא אבוש כי לא הצלחתי במשחק ההוא    גם אם הפסדתי את הקרב בשעתו, אזי ניתן לומר כי בסופו של דבר אלו שניצחו אותו - הובסו - או שהם למצער בתהליך של תבוסה
דוד בדין, ארלין קושניר
במסווה של "הגנה על זכויות הפרט" של ערביי ישראל, פועל ארגון עדאלה כמעין משרד חוץ של הרשות הפלשתינית ושל חמאס, כשבתפקיד "משרד החוץ הישראלי" משמשים לו בית המשפט העליון והתקשורת שלנו
מוטי היינריך
ביום שיבוטל חוק התכנון והבנייה הקיים, תיגדע השחיתות בנדל"ן    לא תהיה "הפשרת קרקע לבנייה" כי הכל יהיה "מופשר", לא ישולם שוחד על בנייה לגובה כי לא תהיה מגבלה על כך, ויבוטלו היטל ההשבחה ומס השבח - כי הפקידים לא יעסקו ב"השבחה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il