X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אשר. מקווה שמנהלת תקומה תשתמש בהסדר בתבונה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ללא היתר וללא תוכנית: מתחמי דיור למפונים יוקמו במהירות
ועדת הפנים הוסיפה סייגים מהפכניים להסדר הממשלתי על-מנת לוודא שהחוק ישרת רק את המטרה שלשמה נועד - סיוע למפוני העוטף המתחמים ייבנו בשטח של עד 500 דונם ויהוו פתרון זמני למשך עד 5 שנים הצו יינתן על-ידי שר הפנים ללא חסמים יו"ר ועדת הפנים אמר כי ההסדר יאפשר לקהילות שפונו לשוב ולהתגורר יחד הוא הוסיף כי ההסדר עשוי להתרחב ליישובים נוספים, אך מקווה שלא יהיה בכך צורך

מליאת הכנסת אישרה סופית (6.12.23) את הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 150 והוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 11 חברי כנסת ללא מתנגדים.
ועדת הפנים והגנת הסביבה הכינה את התיקון לחוק. הצעת החוק קובעת הסדר חריג במיוחד בעולם התכנון והבנייה, שנועד לתת מענה לתושבי העוטף שפונו מבתיהם בעקבות האירועים הקשים שעברו ב-7 באוקטובר. הצעת החוק הממשלתית שהונחה על שולחן הוועדה שופרה באופן ניכר במהלך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית, והיא מאפשרת בנייה מהירה של מתחמי דיור זמניים קהילתיים למפוני העוטף, בצמוד לישובים קיימים.
נקבע בה כי שר הפנים יהיה רשאי להוציא צו שיאפשר להקים מתחם מגורים זמני לאותם תושבים ללא צורך בקבלת היתר בנייה לכך. במקרים שהקמת המתחם תיעשה בשטח שאין לגביו תוכנית המאפשרת את הקמת המתחם, רשאי שר הפנים לאשר את הקמת המתחם גם בפטור מתוכנית. הפטור יחול גם על עבודות שאינן זמניות שנדרשות לצורך אותו מתחם, ובלבד שבמקביל תקודם תוכנית שתסדיר את המתחם. ההסדר נועד לאפשר לבצע את העבודות בצורה מהירה ככל שניתן על-מנת לתת פתרון מהיר למגורים לתושבי אותם יישובים וכן פתרון ראוי מבחינת איכות המגורים.
עוד נקבע כי שר הפנים יהיה רשאי להוציא את צווי הפטור רק בנוגע לתושבי עוטף עזה שפונו מבתיהם מכוח החלטת ממשלה. ככל שיידרש להחיל את הסעיף גם לגבי יישובים נוספים, יוכל השר לעשות כן באישור ועדת הפנים.
ועדת הפנים קבעה תנאים שונים להפעלת סמכותו של שר הפנים להוצאת צווי הפטור, בין היתר בעניינים אלה:
  • נקבע שמתחם שיוקם לפי הצו יוכל לשמש רק למגורים או לשימושים נלווים למגורים כגון מוסדות קהילתיים - מוסדות חינוך, תשתיות נדרשות וכד'.
  • נקבע כי העבודות במתחם יבוצעו בידי המדינה או בידי רשות מקומית.
  • לעניין הוצאת צו הפוטר מתוכנית - נקבע כי נדרש הליך נוסף של קבלת חוות דעת של מתכנן המחוז לעניין האפשרות להסדרה עתידית בתוכנית כתנאי להוצאת הצו. בנוסף, נקבע כי מיקומו של המתחם יהיה בתחום יישוב או בצמוד לו כדי שישמר רצף של בינוי, וכן כי לא תתאפשר הקמת מתחם מגורים בשטח שנמצא בסביבה חופית, בשמורות טבע או בגנים לאומיים.
  • נקבע כי הצו המאפשר את בניית המתחם יפקע אם לא תקודם בסופו של דבר תוכנית המסדירה את המתחם, בלוחות הזמנים הקבועים בחוק, ולכל היותר בתוך חמש שנים מיום הוצאת הצו. עם פקיעת הצו, יידרש מבצע העבודות להשיב את המצב לקדמותו.
ההסדר המוצע הוא חריג ביותר בעולם התכנון והבנייה ואף שברור כי הוא נדרש וחיוני לצורך הקמת מתחמי מגורים זמניים לתושבי העוטף, הוועדה סברה כי נוסח הצעת החוק שהציעה הממשלה הוא מרחיב מאוד, ועל כן במהלך הדיונים גובשו בשיתוף הממשלה, סייגים נוספים להפעלת סמכותו של שר הפנים כדי שזו תופעל בזהירות וברגישות הראויות, ואכן ישמש ההסדר למטרת הסיוע לתושבי העוטף.
בין היתר הוסיפה הוועדה את התיקונים הבאים:
  • הגבלת שטח הצו המקסימלי כך שיוכל לחול על שטח של עד 500 דונם ותאפשר תוספת של עד 500 יחידות דיור לכל היותר.
  • נוספו הוראות לפיהן לא ניתן להקים יישוב חדש מכוח הצו, אלא רק להרחיב יישובים קיימים.
  • נקבעו היבטים שעל מתכנן המחוז לשקול במתן חוות דעתו לצו כמו השפעות סביבתיות, תחבורתיות, חברתיות ועוד.
  • נוספו הגדרות לשטחים רגישים נוספים בהם לא יוכל לחול הצו - כגון שטחי יער בהם ניתן יהיה לבנות רק בגודל שטח מסוים כפי שקבענו בחוק.
  • ניתנה אפשרות לראש הרשות המקומית שהצו המוצע נמצא בתחומה להציג את עמדתו בכתב בפני שר הפנים בטרם הוצאת הצו.
  • נקבע כי מספר הצווים שניתן יהיה להוציא מכוח החוק הקובעים פטור מתוכנית יעמוד על 12 צווים. במספר זה לא יכללו צווים החלים על מתחמים שייבנו בצמוד ליישובים המפונים. ככל שיידרשו צווים נוספים, ניתן יהיה לאשר זאת באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה.
שינויים משמעותיים נוספים שהכניסה ועדת הפנים להצעה נועדו לזרז את הליך הוצאת צווים וביצועם במקרים בהם הדבר מתאפשר. כך קבעה הוועדה כי במקומות שבהם אין תוכנית מאושרת, אך קיימת תוכנית בשלבי תכנון מתקדמים שדומה בעיקרה להסדרה שבצו, תהיה אפשרות לקדם את הצו מבלי שיהיה צורך בחוות דעת של מתכנן המחוז ובכך ניתן יהיה לזרז את התהליך.
עוד נקבעו לוחות זמנים לתחילת הביצוע של המתחם. הוראה זו חשובה ונועדה לזרז את המדינה לפעול לטובת הקמת המתחמים לתושבי היישובים המפונים ולעמוד ביעדיה, כך שהשימוש בהליך החריג המתואר כאן של בנייה בפטור מהיתר ותוכנית, אכן יצדיק את עצמו בפועל בסופו של דבר.
נושא נוסף שכוללת הצעת החוק נוגע בהקלות לבניית מרחבים מוגנים. מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר תיקון לחוק המאפשר למי שמתגורר סמוך לגבול לבנון ועזה לבנות במרחב המוגן 3 מ"ר נוספים שישמשו לשירותים ולמקלחת, וייהנו מההקלות שניתנו למרחבים מוגנים בחוק התכנון והבנייה. התיקון הנוכחי מכליל גם את היישובים הסמוכים לגבול עם סוריה כך שגם הם יוכלו לזכות לאותן הקלות ביחס לתוספת השטח כאמור למרחבים המוגנים.
יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, הודה לכל משרדי הממשלה, נציגי השלטון המקומי והארגונים החברתיים שהיו שותפים לניסוח הצעת החוק. ואמר: "הצעת החוק דורסת למעשה את חוק התכנון והבניה, ומאפשרת למנהלת תקומה להאיץ את בנייתם של מתחמי דיור למפוני העוטף. ההסדר יאפשר לקהילות שפונו, לשוב ולהתגורר יחד במתחמים מסודרים שעונים על כל צורכיהם, זאת עד שיוכלו לשוב בבטחה ליישוביהם".
עוד אמר כי קיימת אפשרות להרחיב את ההסדר ליישובים נוספים, וכי הוא מקווה שלא יהיה בכך צורך. "מחובתנו להסיר את החסמים שמפריעים לממשלה לקדם את הפתרונות הנדרשים להבראתם של מי שעבר את הטרגדיה הנוראית ביותר שאירעה לעם היהודי מאז הוקמה מדינת ישראל"., סיכם אשר.

תאריך:  06/12/2023   |   עודכן:  06/12/2023
+שתי תחנות רכבת תיפתחנה מחדש: קריית חיים וצומת חולון
12:11 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחנת נתניה ספיר תשוב לפעילות בימי שישי  ▪  היציאה מצידה הדרומי של תחנת ת"א השלום תתאפשר בשעות הבוקר המוקדמות  ▪  רכבת ישראל פועלת לצמצום השפעות המצב הביטחוני, כולל מחסור בצוותים

תחנת הרכבת בקרית חיים [צילום: רכבת ישראל]
+מרצ: יש לקיים בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל
12:08 07/12/23  |  מירב ארד

מפלגת מרצ מסרה בתגובה להודעתה של מרב מיכאל: "יש לקיים בחירות משותפות לראשות כל מחנה השמאל הציוני - אסור לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות". מזכ"ל המפלגה תומר רזניק הוסיף: "הודעתה של מיכאלי חשובה גם אם מגיעה באיחור, אולם אסור למחנה השמאל הציוני בכלל ולמפלגת העבודה בפרט לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות - מרצ, העבודה והחלקים השמאליים בתנועת המחאה צריכים לרוץ במשותף. אני קורא לוועידת העבודה ולחברי סיעתה בכנסת לאמץ החלטה על איחוד כוחות פוליטי שראשיתו בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל".

+מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון
12:02 07/12/23  |  מירב ארד

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור,עמדות משגר, עמדות צבאיות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

+ועדת הבריאות אישרה חוק שיקל על זיהוי גופות
11:50 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+צה״ל חשף: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל
11:27 07/12/23  |  מירב ארד

צה״ל חשף כי ארגון חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל. אתמול, בשעה 15:59, שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר-שבע. הרקטות שוגרו בסמוך לאוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם.

רקטות ששוגרו לעבר ערים בישראל מתוך האזור ההומניטרי [צילום: דובר צה"ל]
+כבר לא סומכים על הנס
10:48 07/12/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

יותר ויותר קולות נשמעים בציבור החרדי-ליטאי, בזכות הצורך להכשיר עצמם צבאית, כדי להצטרף להגנה ולתפעל נשק במקרה של אירוע אכזרי נוסח ה-7 באוקטובר  ▪  מה שלא עושה השכל, עושה החשש

לדעת לאחוז בנשק [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+"יש לך רשאי, ביצוע על האדם עם ה-RPG"
10:10 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

קולות הקשר והתיעוד מחיסול חוליה שיצאה מפיר מנהרה בח'אן יונס  ▪  לוחמים מצוות הקרב של גדוד 71, חטיבה 55 הכווינו את כלי הטיס שחיסל את המחבלים

חיסול מחבלים בעת יציאה מפיר מנהרה [צילום: דובר צה"ל]
+מה נהיה ספרטה או אתונה
10:09 07/12/23  |  יונתן אורון   |   לרשימה המלאה

מה קרה לנו ברמה של האליטות בישראל, אותן אליטות אידאולוגיות שמתוות את הדרך לחברה ולמדינה? המתנחלים תפסו בעלות על הובלת המחנה מבחינה אידיאולוגית, משנות השמונים ואילך המתנחלים ראו עצמם כמובילי המחנה

אידיאולוגיה משיחית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+רוב רכיבי הכוח של חמאס לא נפגעו קשה
10:00 07/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צה"ל אינו שולט על איזורים מבוצרים בעיר עזה, לארגון נותרו רבבות לוחמים ומגויסים פוטנציאליים, שליש מן המנהרות עודן פעילות, לא ברור כמה טילים נותרו בידיו

הפצצה השבוע בחאן יונס [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+לפיד: צעדת המכבים בירושלים היא נסיון כהניסטי בוטה להצית אש
09:40 07/12/23  |  מירב ארד

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד תוקף את צעדת המכבים המתוכננת בירושלים: "הצעדה בירושלים הערב היא נסיון כהניסטי בוטה להצית אש בזירות נוספות ולגרום לעוד הרס ומוות. כראש ממשלה אישרתי צעדות בירושלים, אבל לא פרובוקציות אלימות. אם היה באמת קבינט בישראל, הוא לא היה מרשה את זה".

+צה״ל ומשרד הביטחון החלו בחלוקת אמצעי הלחימה לכיתות כוננות
09:25 07/12/23  |  מירב ארד

החלה חלוקת אמצעי הלחימה לכוחות הגנת היישוב (כיתות הכוננות). במסגרת תוכנית ״משיב הרוח״ לחיזוק ההגנה בגבולות יצויידו בכל שבוע כ-12 כוחות הגנת יישוב. בהמשך, תתרחב חלוקת אמצעי הלחימה לכלל הגזרות. תחילת החלוקה, בהובלת פיקוד הדרום, ביישובי עוטף עזה וביישובי פתחת ניצנה, תאפשר תנאים טובים יותר להחזרת התושבים ליישובים בשבועות הקרובים. במסגרת חלוקת הציוד, תחילה יחולק ציוד לחימה בסיסי שנרכש ונבדק בסטדנרטים הגבוהים ביותר, וכולל נשקים, אפודים קרמיים וקסדות, תחולק מדרגה נוספת של הצטיידות שכוללת ציוד רפואי ולוגיסטי נוסף. כמו-כן וכן יורחבו האימונים שעוברים חברי הכוחות, באמצעות מודל אימונים ייחודי לצורכי השטח.

+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (19)
09:21 07/12/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

צה"ל נכנס למלחמת שמחת-תורה כשהוא במגמת נסיגה חמורה ברמת אמון הציבור בתפקודו  ▪  בסקר, שערכה אגודת חוקרי צבא בישראל בסוף אוקטובר, נמצא, כי כשבעים אחוזים מהציבור נותנים את אמונם בצבא

הגרי. ללא מידע מדוייק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כוחות אוגדת 98 ממשיכים בלחימה בח'אן יונס: חוסלו מחבלים שיצאו מפיר
08:34 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

צוות הקרב של חטיבה 460 פשט על מוצב "הביסאן" בג'אבליה  ▪  בפשיטה, חוסלו מספר מחבלים ורשת מנהרות תת-קרקעיות המובילות מחוץ למוצב תחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+"יוספים" בבור
08:21 07/12/23  |  עדנה ויג   |   לרשימה המלאה

מוטיב הבור חוזר בחיי יוסף: הוא הושלך לבור על-ידי אחיו (בראשית ל"ז) ופוטיפר שם אותו בבית סוהר של אסירי המלך, אשר הזכיר ליוסף את הבור

יוסף ואחיו [ציור: פטר פון-קורנליוס]
+"לא משנה מה נשיג בעזה, סינוואר הביך אותנו חזק"
08:13 07/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק 15 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, הטוען ש"לא משנה מה נשיג בעזה, סינוואר הביך אותנו וייזכר כגיבור הפלשתיני הגדול בהיסטוריה ומבחינה לאומית נחלשנו"

סינוואר. הצליח להחליש אותנו [צילום: מן הטלוויזיה]
+שלושה חיילים נפלו בקרבות ברצועת עזה
08:06 07/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

רס"ל (במיל') מאור גרשוני, בן 24, מיקנעם עילית, היה מפקד לוחם בחטיבת עציוני, סמ"ר עלמנאו פלקה, בן 22 מקריית גת היה לוחם בדובדבן וסמ"ר עמית בונצל בן 22 משוהם היה לוחם מחלקה בסיירת צנחנים  ▪  מספר החללים מתחילת המלחמה עלה ל-414

רס"ל (במיל') מאור גרשוני ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+עדות שותקת
08:05 07/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

זכרון קשה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ראי לרוח המלחמה: ה"היא" וה"זאת"
07:39 07/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

איזו יצירה דורית ראויה תקום עם ולאחר המלחמה האכזרית המתנהלת עתה מדרום ומצפון? תהילת הניצחון בשירת שירת דבורה? "מנשרים קלו ומאריות גברו" שבקינת דוד או דווקא "איכה נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה"?

משה שמיר [צילום: יעקב סער/לע"מ]
+הסנאט דחה את בקשת ביידן לסיוע מיוחד לישראל
06:29 07/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסיבה: המחלוקת המעמיקה בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנוגע לסיוע לאוקראינה - הכלול באותה חבילת תקציב - ודרישת הרפובליקנים להגביר את האכיפה נגד מסתננים בגבול מכסיקו

החלטות סותרות של שני הבתים [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+אנגלמן: אסור שהטבח בעוטף עזה יחזור בעוטף ירושלים
00:55 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי סיורים בגבולות הדרום והצפון - אומר מבקר המדינה בגדר הביטחון בירושלים, בשרון ובשומרון: "על הממשלה והצבא לבחון לעומק את הקונספציה והאפקטיביות של קו התפר"  ▪  המבקר הדגיש שיציג בפני גורמי הביטחון את הליקויים המחייבים תיקון מיידי

אנגלמן. אסור להיות שאננים
+בלגיה תאסור כניסת "מתנחלים קיצוניים" לתחומה
00:40 07/12/23  |  עידן יוסף

ראש ממשלת בלגיה הודיע כי החליט לאסור על כניסתם למדינה של "מתנחלים קיצונים" מיהודה ושומרון. לטענתו, האיסור מכוון נגד "מתנחלים שהשתתפו בפעולות החותרות תחת מאמצי השלום והדין הבינלאומי".

+הקבינט אישר: תוספת דלק לרצועה ברמה הדרושה למנוע קריסה הומניטרית
23:49 06/12/23  |  עידן יוסף

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) אישרה את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה.
ההיקף המינימלי ייקבע מעת לעת ע"י קבינט המלחמה בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה.

+מזכ"ל האו"ם מפעיל סעיף נדיר כעיצומים נגד ישראל
23:44 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גוטרש שלח מכתב לחברות מועצת הביטחון, שבו הודיע כי הוא מפעיל באופן חריג את סעיף 99 באמנת האו"ם ומתריע כי המלחמה בעזה מאיימת על השלום והביטחון העולמיים  ▪  דורש ממועצת הביטחון ללחוץ להשיג הפסקת אש הומניטרית מיידית  ▪  רוסיה והאמירויות קראו לכינוס דחוף  ▪  ישראל: עוד הוכחה לעיוות המוסר האובייקטיבי שלו ולהטיה נגד ישראל שמשחקת לידי החמאס

גוטרש. איום על השלום העולמי [צילום: ג'ושוע א' ביקל/AP]
+נשיאת הצלב האדום: הביקורת נגדנו לא הוגנת, החטופים בראש סדר העדיפות
22:22 06/12/23  |  עידן יוסף

נשיאת הצלב האדום מתייחסת לביקורת שהושמעה כלפי הארגון: ״החטופים בראש סדר העדיפות שלנו, אבל בתנאים הנוכחיים קשה ומסוכן להגיע אליהם, גם עבורם. אנחנו מדברים עם שני הצדדים ודרשנו מהיום הראשון מחמאס לאפשר לנו גישה אליהם. הביקורת נגד הארגון לא הוגנת".

+צבא ארה"ב הפיל רחפן של החות'ים
22:21 06/12/23  |  עידן יוסף

צבא ארצות הברית הפיל הבוקר רחפן בשליטת החות'ים שהגיע מאזור תימן. ‏החות'ים קיבלו אחריות על שיגור מטח של טילים בליסטיים לעבר "יעדים צבאיים" באילת.
דובר צה"ל אמר כי השיגור לכיוון אילת שיורט מחוץ לשטח המדינה הוא פעילות טרור של החות'ים: "זוהי פעילות טרור אזורית שנעשית בהכוונה, במימון ובשליחות אירנית. זאת בעיה עולמית. בכל המרחבים באזור זו בעיה עולמית והשיח שלנו יחד עם פיקוד המרכז האמריקני, ככה אנחנו מבינים, מוקמים כבר כוחות משימה בים סוף ובמרחבים נוספים על מנת לטפל בבעיה. אנחנו במוכנות גבוהה בכל הגזרות - בהגנה ובהתקפה".

+כפוף לביקורי חטופים? ישראל תגדיל הכנסת הדלק לעזה
22:11 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בלחץ ארה"ב אישר הקבינט הערב הגדלה של כמות הדלק שיוכנס לרצועה, כאשר הכמות המירבית תתאפשר רק אם הצלב האדום יבקר חטופים  ▪  דובר צה"ל התחמק מלהשיב כיצד יבטיח הצבא שהדלק לא יעבור לחמאס  ▪  דוח מודיעיני גרם להכנסת דלק בפעם הקודמת

משאית במעבר רפיח. הדלק עשוי להגיע לחמאס [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אבו מאזן נכון לקבל שליטה ברצועת עזה
21:26 06/12/23  |  עידן יוסף

רשת "סקיי ניוז" בערבית מצטטת מקורות שלפיהם אבו מאזן אישר את מוכנות הרשות הפלשתינית "לקבל שליטה ברצועת עזה ובגדה המערבית".

+שיבושי GPS בצפון: מבחני נהיגה מתבטלים באמצע הדרך
21:24 06/12/23  |  עידן יוסף

עשרות עד מאות מבחני נהיגה מעשיים מתבטלים בכל יום באזור הצפון בגלל שיבושי נווטן GPS ברקע המלחמה. מכיוון שהשיבושים אינם סדירים גם ביטול המבחנים נעשה בזמן אמת כאשר התלמיד והבוחן כבר נמצאים ברכב, דבר הגורר פגיעה כלכלית וגם עוגמת נפש לתלמידים. השיבושים מכוונים במטרה לסכל מסירת מידע על התנועה באזור לחיזבאללה (כאן חדשות).

+מפקד פיקוד הדרום על המלחימה בחאן יונס: "מתרשם שזה מנוהל היטב - ששולטים בזה"
21:03 06/12/23  |  עידן יוסף

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב מבצעית עם כוחות צה"ל שלוחמים כעת במרחב העיר חאן יונס. הכוחות הלוחמים הציגו למפקד הפיקוד את הפעולות ההתקפיות שנעשו עד כה, ואת תוכנית ההמשך לפעולה הקרקעית במרחב.
"הלחימה בחאן יונס היא מאמץ מרכזי, אני מתרשם שזה מנוהל היטב - ששולטים בזה, שדוחפים קדימה", אמר אלוף פינקלמן, "יש פה יעדים ערכיים, אנחנו נלך עם זה. תמשיכו לבסס את זה. נזרים לפה את מה שצריך, ודוחפים קדימה כל הזמן אל מול היעדים שמזהים פה בחזית לנו".

+נחשף תיעוד חדש של חטיפה מניר יצחק בשבת השחורה
20:58 06/12/23  |  עידן יוסף

תיעוד חדש מ-7 באוקטובר: מחבלי חמאס חוטפים את מיאה לימברג בת ה-17, אמה גבריאלה, והכלבה בלה מקיבוץ ניר יצחק.
בקיבוץ חוסלו יותר מ-80 מחבלים בידי כיתת הכוננות והטנקים שהגיעו ממוצב סופה. ארבעת חברי כיתת כוננות נפלו, שני נרצחים הגיעו לקיבוץ מהמסיבה ברעים ושבעה נחטפו לעזה.

+עוצבת הקומנדו ויחידות מיוחדות פועלות בחאן יונס
20:24 06/12/23  |  עידן יוסף

אוגדה 98, הכוללת בתוכה את עוצבת הקומנדו ויחידות מיוחדות נוספות, פתחה בהתקפה משולבת על מרחב העיר חאן יונס נגד מרכזי הכובד של חמאס. בתוך שעות ספורות פרצו לוחמי האוגדה את קווי ההגנה של חטיבת חאן יונס, כיתרו את העיר ולראשונה החלו לתמרן בלב המרחב.
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר כי מדובר במתקפה משולבת שהפתיעה את האויב.

+נתניהו: "מכתרים כעת את הבית של יחיא סינוואר"
20:16 06/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה: "הוא יכול לברוח, אבל נשיג אותו"  ▪  פנה לנשיאת הצלב האדום בבקשה שתפנה לקטר בבקשה שתכפה על חמאס לאפשר ביקורים ותרופות לחטופים, אולם לצלב האזום אין שיניים בנושא

מראות ההרס בחאן יונס [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+מישל ניסנבאום משדרות הוכרז כחטוף
20:01 06/12/23  |  עידן יוסף

כחודשיים אחרי מתקפת הפתע של חמאס, עודענה אתמול (ג') משפחתו של מישל ניסנבאום, בן 59 משדרות, שהוגדר כנעדר, על חטיפתו לעזה.
ניסנבאום, גרוש ואב לשתי בנות, שוכר דירה בשדרות ב-7 השנים האחרונות. בשבת בבוקר עבר באזור מפלסים, שם נתקל במחבלים ומאז נותק עימו הקשר.

מישל ניסנבאום
+צה"ל תוקף מקורות ירי בדרום בעקבות שיגורים
17:25 06/12/23  |  עידן יוסף

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי.

+בקריאה ראשונה: כלים להתמודדות עם תקיפות סייבר חמורות בשירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון
16:56 06/12/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות במגזר השירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון (הוראת שעה - חרבות ברזל), תשפ"ד 2023. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוץ וביטחון.
מוצע כי אם גורם מוסמך קבע שתקיפת סייבר שמתרחשת או עומדת להתרחש נגד ספק שירותי אחסון או שירותים דיגיטליים, היא תקיפת סייבר חמורה, אזי יוכל עובד מוסמך כהגדרתו המוצעת להודיע לספק על התקיפה. על פי המוצע, הגורם שמוסמך לקבוע אם תקיפת סייבר נגד ספק כאמור היא תקיפת סייבר חמורה הוא מנהל מוסמך - גורם בכיר בתחום הסייבר במערך הסייבר הלאומי, בשירות הביטחון הכללי או במלמ"ב.

+מטח רקטות לדרום: באר שבע והיישובים בסביבה
16:01 06/12/23  |  מירב ארד

‏למעלה מ-20 רקטות נורו לאזור באר שבע והסביבה. רקטה אחת פגעה במשאית באזור תעשיה בבאר שבע וגרמה לנזק. כמו גם רסיסים נפלו במספר מוקדים באזור. אין נפגעים בגוף.

+הנשיא הרצוג השתתף בטקס חניכת אנדרטה לזכר חללי טבח ה-7.10
15:54 06/12/23  |  מירב ארד

במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג וביוזמת תנועת מכבי יחד עם משפחות שכולות, תושבים מהנגב המערבי, ראשי יישובים, תנועות נוער ומנהיגים מהארץ ומהתפוצות, נחנכה (יום ד') בכפר המכביה אנדרטה לזכר חללי טבח ה-7.10.

[צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב אשר / Yakov  Asher
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללא היתר וללא תוכנית: מתחמי דיור למפונים יוקמו במהירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
בלחץ ארה"ב אישר הקבינט הערב הגדלה של כמות הדלק שיוכנס לרצועה, כאשר הכמות המירבית תתאפשר רק אם הצלב האדום יבקר חטופים    דובר צה"ל התחמק מלהשיב כיצד יבטיח הצבא שהדלק לא יעבור לחמאס    דוח מודיעיני גרם להכנסת דלק בפעם הקודמת
עידן יוסף
ראש הממשלה: "הוא יכול לברוח, אבל נשיג אותו"    פנה לנשיאת הצלב האדום בבקשה שתפנה לקטר בבקשה שתכפה על חמאס לאפשר ביקורים ותרופות לחטופים, אולם לצלב האזום אין שיניים בנושא
יוסי אחימאיר
בתוכנית ליום שאחרי יש לדון רק בתום המלחמה, לאחר שתתמלא משאלתו של סינוואר למות בידי חיילים ישראלים ולא בקורונה
מירב ארד
אזעקה הופעלה באילת    מערכת החץ יירטה במרחב ים סוף טיל קרקע ששוגר לשטח ישראל    במטח האחרון לעוטף עזה נפצע אדם כבן 60 באורח קל מפגיעת רסיס    זוהו שיגורים לכיוון מוצב צה"ל בחרמון, אין נפגעים
איתמר לוין
על-פי ההצעה, ניתן יהיה לכלוא את המחבלים למשך 75 יום לפני שיובאו בפני שופט ולמנוע מהם לפגוש עורכי דין במשך חצי שנה - כדי למצות את חקירותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il