X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלוביץ. אמר שהוא עייף [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
החוקר אורי קנר בחקירתו הנגדית:
אלוביץ שיקר בחקירתו; ההצעה לעד מדינה - לגיטימית
מכחיש שאיים על אלוביץ שבני משפחתו יישבו בכלא אם לא ישתף פעולה: הם היו חשודים וככאלה עלולים היו להיאסר אומר שהחקירות הארוכות היו נחוצות כדי למצות את ימי המעצר

הרמיזות לשאול אלוביץ על האפשרות שיהפוך לעד מדינה בתיק 4000 היו לגיטימיות - טוען (18.12.23) רב-פקד אורי קנר, אשר חקר את אלוביץ, בחקירתו הנגדית במשפט נתניהו. הוא שב ואמר כי החקירות היו הוגנות ולא נפל בהן רבב.
בתחילת החקירה הנגדית ביקש סניגורו של אלוביץ, ז'ק חן, לעמת את קנר עם ביקורתו הקשה של בית המשפט המחוזי בירושלים (בתיק אחר) על האופן בו ניהל קנר את חקירתן של קורבנות עבירה בפרשה של שוחד מיני. לאחר מספר שאלות, הורו לו לבסוף השופטים לזנוח נושא זה.
חן הציג הדלפות מן החקירה הסמויה בפברואר 2018, וקנר השיב שהוא לא היה המקור ושאינו זוכר דיון במשטרה על ההדלפות. קנר העלה את האפשרות שההדלפה באה ממשרדו של חן; חן השיב שמדובר בדברי הבל. קנר אישר, כי פרטים על זימון קרוב של עדים, כפי שפורסמו בכמה מן הידיעות, מצויים רק בידיעת המשטרה.
קנר הסביר, כי לא ניתן היה לומר לאלוביץ באופן ישיר שהמשטרה מעוניינת שיהיה עד מדינה, כי "כאשר אתה אומר לאדם: תהיה עד מדינה - הוא יוכל לטעון בהמשך שכל מה שאמר היה במסגרת מו"מ לעד מדינה". הוא גם הכחיש, כי איים על אלוביץ שבני משפחתו יישבו בכלא אם לא ישתף פעולה. לדבריו, כאשר הזכיר אפשרות זאת לגבי איריס אלוביץ ואור אלוביץ, הוא שיקף בכך סיכון אמיתי משום שגם הם היו חשודים בעבירות חמורות מאוד.
בחקירה הראשונה (18.2.18) אמר אלוביץ שהוא ממתין זמן רב לבדיקת אקו לב; קנר: "לא זכור לי מה עשיתי עם זה, סביר להניח שדיווחתי למפקדים". בהמשך החקירה אמר אלוביץ שיש לו לחצים בחזה; קנר: "הוא ניסה לברוח לנושאים בריאותיים". בהמשך אמר אלוביץ שהוא צריך לבצע את הבדיקה. קנר הגיב: "עובדה שבית המשפט לא קבע שצריך לאפשר לו לבצע אותה".
קנר שב ואמר כי לא היה לו שום רצון לשבור את רוחו של אלוביץ. השופט משה בר-עם: "אמרת [בחקירה הראשית] שהוא היה על סף שבירה מנטלית". קנר: "אם הייתי רוצה לשבור אותו, הייתי נותן את הדחיפה הנוספת". חן: "החומר מראה בדיוק את ההפך". עוד טען חן, כי החקירה הייתה משפילה. קנר: "לא נכון, ואפילו הפוך. הוא קרא לי 'אלי זעירא' וכולם יודעים מי זה".
חן: "צעקת על אלוביץ?" קנר: "אני צעקתי, הוא צעק, אפילו צווח. הוא אמר לי שהחקירה הפכה להיות אלימה מבחינה מילולית. ייתכן מאוד שהוא התלונן על התנאים בבית המעצר. הוא אמר שהוא עייף. יכול מאוד להיות שאמרתי לו שיש השלכות להתנהגות שלו, של איריס ושל אור. לא איימתי ואני מסרב שתשתמש במונח הזה. היו חקירות עם צעקות וזה חלק מהחקירה; אמרתי לו שהוא יכול לצעוק עלי כמה שהוא רוצה".
אלוביץ אמר בחקירתו הראשונה שלא ביקש דבר מנתניהו. קנר: "הוא שיקר, ללא ספק". חן: "יש לך ראיות?" קנר: "גלעד ארדן אמר במפורש, שנתניהו עדכן אותו ששאול מתבכיין על המחירים של בזק. יפעת בן-חי שגב אמרה. דוד שרן, דוד שמרון, אילן ישועה. נתניהו בעצמו אמר. ניר חפץ, שלמה פילבר. זו ליבת התיק. לא סתם הגישו כתב אישום". חן: "העדים העידו כאן וזה לא נכון. באותו מועד איש מאלה לא נחקר, חוץ מישועה ובן-חי שגב". קנר: "ישנן גם התכתובות והן הדבר הכי חשוב פה".
חן הזכיר, כי אלוביץ ישן שעתיים בלבד בליל 18/19.2.18 ולמחרת נחקר במשך 11 שעות. קנר אמר כי אין בכך כל פסול וכי אם אלוביץ היה מבקש זאת - החקירה הייתה מופסקת. הוא הסביר, כי לחוקרים היה חשוב למצות את ימי החקירה ולכן היה צורך בחקירה כה ארוכה. "לא הייתי ממשיך חקירה אם הוא היה אומר שאינו יכול יותר, כי לא היה לה ערך. הוא לא ביקש אף פעם". חן שאל מדוע אלוביץ צריך היה לבקש במפורש, למרות שאמר שהוא עייף. קנר שב ואמר, שהיו אלו צורכי החקירה, ואם החקירות היו קצרות יותר - ההגנה הייתה טוענת בדיוני המעצר שהמשטרה אינה מנצלת את הימים שקיבלה.

תאריך:  18/12/2023   |   עודכן:  18/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוביץ שיקר בחקירתו; ההצעה לעד מדינה - לגיטימית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
איש התקשורת אלי ציפורי וקצין המשטרה לשעבר אבי וייס מואשמים שפרסמו את תמונת ביתה וכתובתה של עדת המפתח בתיק 1000 נגד נתניהו
איתמר לוין
השופטים ויתרו ככל הנראה על הצעתם להאיץ את שמיעת העדים לארבעה ימים בשבוע, החל מן החודש הבא
יואב יצחק
השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם שגו בהחלטתם לחדש את המשפט ביום שני    אין ולא יכול להיות ספק: בעת הזו - ראש הממשלה צריך להקדיש 100% מזמנו וממרצו לטובת ניהול ענייני המלחמה נגד חמאס ולהגנת חיילי צה"ל ואזרחי המדינה; ולא להקדיש אפילו דקה אחת לעדויות ולדאגות הנובעות מהמשפט
איתמר לוין
חמשת השופטים הליברלים מתחו ביקורת גלויה על החוק; חמשת השופטים השמרנים הקשו יותר על העותרים; חיות נראתה כנוטה לצד הביקורתי    ראבילו הכריז שנתניהו מחויב להסדר ניגוד העניינים - אך לא התייחס לאיסור לעסוק ברפורמה שקבעה מיארה
איתמר לוין
נציג הפרקליטות מבהיר בדיון על חוק הנבצרות שלדעת מיארה אין לה סמכות להכריז על נבצרות - ואומר שהסמכות יהיה בידי בג"ץ    סולברג, מינץ, אלרון ושטיין מקשים על עמדת מיארה התומכת בקבלת העתירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il