X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בני הזוג אלוביץ וחן בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
עדות החוקר של בני משפחת אלוביץ
חן: "לא לישון 48 שעות זה בסדר". קנר: "נכון"
רב-פקד אורי קנר על "תרגיל המאבטח": זה לא נשמע טוב, אבל לגיטימי בחדר החקירות; אין בעיה עם המניפולציה בה אמרתי לאיריס ששאול אמר שימות בכלא

"מבחינתך לא לישון 48 שעות, כי רוצים לקדם את החקירה ולמצות את ימי המעצר – זה בסדר", אומר ז'ק חן, פרקליטם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ. רב-פקד אורי קנר השיב: "נכון". חילופי הדברים נשמעו (19.12.23) ביום השני והאחרון של עדותו של קנר, שחקר את בני משפחת אלוביץ במסגרת תיק 4000, במשפט נתניהו.
חן שאל את קנר על האירוע בחקירה, בו אמר קנר לאלוביץ שהוא יאבד את כל רכושו ויוכל להיות לכל היותר מאבטח במרכול, תוך שהוא מדבר במבטא רוסי. קנר השיב: "זה לא נשמע טוב, אבל זה לגיטימי בחדרי החקירות. המטרה הייתה להגיע לחקר האמת ואלוביץ לא קיבל הנחות סלב. אולי הוא ציפה שיגידו לו 'כן אדוני, לא אדוני' ו'מתי נוח לך לסיים את החקירה', וזה לא היה. לא הייתה כוונה להשפיל אותו. מי שעושה עבירות, צריך לדעת שיכול להיות שיגיע לחדר חקירה ויישאל בצורה קשה".
עוד אמר קנר, כי האמירה של החוקר עודד שטה ולפיה "איריס [אלוביץ] בוכה כל חצי שעה" הייתה לגיטימית, משום שמותר לחוקר לשקר לנחקר בגבולות שנקבעו בפסיקה. גם להגיד לחשוד שבגללו בני משפחתו יגיעו לכלא – זה לגיטימי, הוסיף. קנר לא ראה פסול באמירתו של שטה לפיה החוקרים יעמתו את שאול עם איריס: "אי-אפשר להשתמש במה שבני זוג אומרים זה על זה, כן אפשר אם הם מפלילים את עצמם". הוא העיר: "גם אני הייתי מזועזע אם אשתי הייתה עצורה עם אזיקים ברגליים. כל אדם נורמלי".
באחת החקירות הוציא קנר את שאול מהחדר והפגיש אותו במסדרון עם איריס, ושאול חזר מזועזע. קנר ציין, כי היה צורך באישור שלו לביצוע תרגיל זה ושיהיה זכרון דברים אלו, אך כאלה לא נמצאו. השיב חן: "זה אירוע חמור, משפיל ופסול". קנר אמר בהמשך, כי המפגש בין השניים היה חלק מן המאמץ להפוך אותם לעדי מדינה.
"זה קו שאתה נתת לו"
חן: "אתה כתבת על כל מה שעשית לטובת שאול, כי הבנת שיש בעיה ושמישהו יחשוב שאתה אכזרי למרות שאינך כזה". קנר: "לא נכון. כתבתי את זה, כי באחת החקירות האחרונות הוא בא עם הטענה שהתייחסו אליו כמו בשבי הסורי והתעללו בו. זה קו שאתה נתת לו, הוא כבר היה משוחרר. אתה מנסה להפוך את המציאות לכזו שנוחה לך".
חן: "אני מתרשם שהמצפון מציק לך". קנר: "אני בן אדם טוב ומקסים, וגם חוקר מצוין שחותר להגיע לאמת ולא תמיד התפקיד נעים". חן: "מטריד אותי שאתה אומר דברים שאין לך מושג בהם. אני לא חושב שאתה רשע; אתה לא מבין את המקצוע שלך. אתה בלהיטות יתר שלא ראיתי בכל שנותי במקצוע הזה. אני חושב שזה לא לגיטימי חוקר עם אמביציות שמשפיל נחקרים". קנר: "אז אנחנו חלוקים".
קנר אמר לאיריס ששאול אמר שהוא ימות בכלא, לאחר שלפני כן אמר לה שגורל המשפחה בידיה. בפועל שאול אמר, שהוא לא יישבר גם אם יכניסו אותו ל-100 שנה בכלא: "אני אמות בכלא ולא אשקר". קנר הגיב: "רוח הדברים היא פחות או יותר אותו הדבר. אני לא רואה פה הבדל מהותי, ממש לא. אני חושב שאין בעיה עם המניפולציה הזאת". חן הציג אמירה של אלוביץ לפיה הוא לא ישן כל הלילה ו"אני רוצה ללכת", אך החקירה נמשכה. קנר: "הוא יודע להתנסח. אם הוא היה מבקש להפסיק את החקירה, הייתי מפסיק". השופט משה בר-עם: "זה עניין של סמנטיקה, הוא לא אמר את המילה הנכונה".
חן: "אלוביץ מתלונן לכל אורך החקירה במילים מפורשות. זה לא שהוא מגיע [אחרי שחרורו ממעצר] עם דף מסרים". קנר: "כמו שאתה נותן דוגמאות ליחס לא טוב, יש עשרות דוגמאות ליחס טוב. טבעי שיהיו תלונות לאדם בן 70 שעצור כמעט שבועיים ולא מכיר חקירות. אבל אני חושב שהחקירה הייתה הוגנת". חן טען שאלוביץ זומן לחקירה לאחר שחרורו למרות שהיה חולה, והחקירה בוטלה רק כאשר הוא התמוטט בחניון; קנר לא הכחיש.
בתשובה לשאלותיו של בועז בן-צור, פרקליטו של בנימין נתניהו, אמר קנר, כי החוקרים לא בדקו את אופי הסיקור של משפחת נתניהו בוואלה משום שלא היה בכך צורך; המוקד היה החשד לסיקור אוהד תמורת הטבות רגולטוריות לבזק. עוד אמר כי לא נבדק מה פורסם בכלי תקשורת אחרים במקביל לפרסומים בוואלה. "לא היינו צריכים לעשות את זה, כי המתודה של החקירה הייתה שיש לך את התכתובות והבקשות לשינוי הסיקור, וזה העיקר". קנר אישר שאינו מתמצא בתקשורת, אך הדגיש שהמשטרה יודעת לחקור בכל התחומים, וכי די היה לראות את היחס בין הבקשות לבין ההיענות להן.

תאריך:  19/12/2023   |   עודכן:  19/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חן: "לא לישון 48 שעות זה בסדר". קנר: "נכון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מכחיש שאיים על אלוביץ שבני משפחתו יישבו בכלא אם לא ישתף פעולה: הם היו חשודים וככאלה עלולים היו להיאסר    אומר שהחקירות הארוכות היו נחוצות כדי למצות את ימי המעצר
איתמר לוין
איש התקשורת אלי ציפורי וקצין המשטרה לשעבר אבי וייס מואשמים שפרסמו את תמונת ביתה וכתובתה של עדת המפתח בתיק 1000 נגד נתניהו
איתמר לוין
השופטים ויתרו ככל הנראה על הצעתם להאיץ את שמיעת העדים לארבעה ימים בשבוע, החל מן החודש הבא
יואב יצחק
השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם שגו בהחלטתם לחדש את המשפט ביום שני    אין ולא יכול להיות ספק: בעת הזו - ראש הממשלה צריך להקדיש 100% מזמנו וממרצו לטובת ניהול ענייני המלחמה נגד חמאס ולהגנת חיילי צה"ל ואזרחי המדינה; ולא להקדיש אפילו דקה אחת לעדויות ולדאגות הנובעות מהמשפט
איתמר לוין
חמשת השופטים הליברלים מתחו ביקורת גלויה על החוק; חמשת השופטים השמרנים הקשו יותר על העותרים; חיות נראתה כנוטה לצד הביקורתי    ראבילו הכריז שנתניהו מחויב להסדר ניגוד העניינים - אך לא התייחס לאיסור לעסוק ברפורמה שקבעה מיארה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il