X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על יום ירושלים האישי שלי וימי ירושלים האישיים של הירושלמים
▪  ▪  ▪
מגדל דוד שהואר אמש (12.5.10) בירושלים לכבוד יום ירושלים [צילומים: פלאש 90]
אותו יום התאהבתי עמוקות ממבט ראשון בעיר המיוחדת והמקסימה הזו, ומאז קשרתי את גורלי בגורלה והאהבה גוברת, בוערת, הולכת ומעמיקה

יום ירושלים האישי שלי איננו חל ביום הרשמי של כולם. כן, אני ללא ספק שמח גם ביום הרִשמי הזה, אבל יום ירושלים האישי שלי חל דווקא החל מהיום שלאחר יום ירושלים הכללי ונמשך בכל יום של הימים האחרים בשנה.
גם את יום ירושלים האישי שלי הראשון לא חגגתי ביום שחרור העיר שחוברה יחדיו בכ"ח באייר תשכ"ז, יוני 1967, כי אם שנה לאחר מכן, ביוני 1968, כשהִגעתי לירושלים ממקום מגוריי דאז, העיר נתניה, כדי למצוא מקום מגורים לתקופת לימודיי באוניברסיטה העברית.
אותו יום התאהבתי עמוקות ממבט ראשון בעיר המיוחדת והמקסימה הזו, ומאז קשרתי את גורלי בגורלה והאהבה גוברת, בוערת, הולכת ומעמיקה. בכל יום אני מגלה פן חדש, צד צבעוני שלא הבחנתי קודם, מקום קסום שלא ידעתי, אנשים מעניינים, חדשים, ישנים ועתיקים תוכפים ובאים, נמוגים ונולדים.
חגיגה אמיתית של יומיום בעיר תוססת, דינאמית, מְרָגשת, שאיננה נחה לרגע. העיר האמיתית ללא הפסקה. באותה שנה גם ידעתי אהבה גדולה נוספת, כשהִכרתי באוניברסיטה העברית בירושלים את מי שאני נשוי לה באהבה ובאושר מזה 40 שנה, אם ילדינו, סבתא לנכדינו.

לא מתחרדת, אלא מתחזקת
מצעד הדגלים שהתהלך אתמול בעיר הבירה [פלאש 90]

ויסלחו לי כל רואי השחורות ורודפי המדנים, אבל אני אוהב במיוחד את התסיסה הרותחת המיוחדת האופיינית כל-כך לעיר הזו, קרועת העימותים והמחלוקות הקשות. לייהד את העיר, לדאוג לתושביה הערבים, להקים גדר ביטחון, להרוס את הגדר, לדאוג לשטחים ירוקים, לשמר אתרים ומבנים עתיקים, לבנות, לתעש ולפתח מקומות עבודה, להשוות את זכויות התושבים היהודיים לאלה של הערבים בבנייה, בהריסה, בעלייה להר הבית ובתפילה שם, להרבות אירועי תרבות, לשפר את החינוך, לדאוג לרווחת הנזקקים, האזרחים הוותיקים והגִמלאים. ומה לא.
אפילו המבקרים החריפים ביותר ייאלצו להודות, אם ישוו את מה שהיה בעיר לפני שנה לעומת מה שמתרחש עכשיו, שראש העיר ניר ברקת עושה המון למען כל אלה, ולפי כל הסימנים, בדרך החכמה והעקבית בה הוא מתנהל, נראה שצפויות לנו עוד לא מעט בשורות טובות מרנינות.
ותאמינו או לא, אבל העיר ממש לא הולכת ומתחרדת, כפי שמנסים להפחיד אותנו ומוציאים בזה דיבת העיר רעה ללא כל בסיס. ובאותה מידה גם ממש לא נכון שהעיר הולכת והופכת "שחורה" יותר כמאמר פובליציסטים מסוימים שהיו מזדעזעים קשות ויוצאים מגִדרם אילו היה מישהו משתמש בביטוי כזה כלפי ערבים למשל.
אין מה לדאוג. כולנו בעיר הזו מסתדרים עם כל הניגודים הללו - חרדים וחילונים, דתיים ואנטי-דתיים, סטרייטים וגאים, אורתודוכסים ורפורמים. כולם אנשים טובים הרוצים בטובת העיר, והתוצאה תהיה בסוף משהו באמצע, פשרה, כמו תמיד, ונמשיך לחיות אחד עם השני או לצד השני. מה שמעניק את הנופך המיוחד הזה לעיר הקסומה והרותחת ביותר בעולם, בימי ירושלים של הירושלמים בכל יום ויום שלפני ואחרי יום ירושלים.

תאריך:  13/05/2010   |   עודכן:  13/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניר ברקת / Nir  Barkat
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום ירושלים שלי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
על איזה ירושלים אתה מדבר ??
גילו נאות   |  13/05/10 10:19
2
אהבתי מאוד את הכתבה, תודה!
נלי  |  30/05/10 20:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בפרשת השבוע רומזת התורה לחלוקה ברורה בין המלוכה, הכהונה והשפיטה. מטרת ההפרדה היא למנוע מהמנהיגים להתגאות ולשכוח שיש מישהו גם מעליהם
שני קינן
כל המלעיזים על החרדים, הדתיים ודומיהם צריכים לשאול את עצמם: האם יוצאי מערכת החינוך החילונית יוכלו להוות את עמודי התווך של חברה יהודית ודמוקרטית, חברת מופת, שתהווה אור לגויים?    אם יענו לעצמם בכנות, הם ייווכחו שהתשובה שלילית ביותר
חיים נוי
ביקורת מחזמר: האביב מתעורר בבית ליסין - בימוי מלוטש וכוריאוגרפיה מבריקה
יעקב בר-און
הפזמונאית שמרית אור, הבת-של, אומנם נלחמת בסרטן השד, אך עושה חיל בתחום הזמר העברי    ותופתעו, היא בעד "כוכב נולד"
אברהם בן-עזרא
התביעה דכאן היא ייחודית בכך שנטען כנגד המבקשת שעשתה מלאכתה "בחריצות יתר"    לתוצאות הבדיקה יש גם היבט של דיני נפשות, כך שהתוצאה של אי אבחון פגם או ליקוי חמורה מהתוצאה של אבחון-יתר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il