X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יעקובי. היה מזכירו הבטחוני של בן-גביר [צילום: משטרת ישראל]
דובר השב"ס: הודחתי בידי בן-גביר כנקמה נגד פרי
יוני חפץ מבקש מבית המשפט לבטל את פיטוריו, עליהם הודיע לו ממלא-מקום הנציב עוד לפני שנכנס לתפקידו טוען שהמהלך נעשה ללא שימוע, בחוסר סמכות וממניעים פוליטיים

דובר שירות בתי הסוהר, גונדר-משנה יוני חפץ, טוען, כי הודח מתפקידו בשל רצונו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, לנקום בנציבה הקודמת, רב-גונדר קטי פרי. חפץ מבקש (1.2.24) מבית המשפט המחוזי מרכז לבטל את פיטוריו ולהורות לשב"ס ולממלא-מקום הנציב, גונדר קובי יעקובי, להחזיר לו את כל סמכויותיו.
חפץ אומר, שהוא איש תקשורת מנוסה אשר מילא תפקידים רבים במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, ומונה לתפקידו בידי השר דאז, אמיר אוחנה. המינוי היה ביולי 2021 לתקופה של חמש שנים, ובמרס 2023 נמסר לו שעבר בהצלחה את תקופת המבחן. לדבריו, הוא מילא את התפקיד בהצלחה רבה ואף זכה לשבחים פומביים מפיו של בן-גביר עצמו כאשר האחרון נכנס לתפקידו.
חפץ מזכיר את היחסים העכורים עד מאוד בין בן-גביר לבין פרי, אשר הובילו להחלטתו של בן-גביר שלא להאריך את כהונתה ולסיים אותה ב-24.1.24. לדבריו, יום קודם לכן (מיד לאחר טכס הפרידה מ-פרי, בו לא השתתפו בן-גביר ויעקובי) זימן אותו יעקובי - שטרם נכנס רשמית לתפקידו כמ"מ הנציב והיה עדיין מזכירו הביטחוני של בן-גביר - והודיע לו שהחליט על סיום שירותו. זאת, ללא כל היכרות עימו, בלא סמכות ובלא שייערך לו שימוע כלשהו.
יעקובי גם הודיע, כי ממלא מקומו של חפץ יהיה רב-פקד זיוון פרידן, אשר נלקח בהשאלה מן המשטרה ואשר נמוך מחפץ בשתי דרגות. חפץ לא זומן לישיבת סגל הפיקוד הבכיר של שב"ס שהתקיימה ב-24 בינואר, למרות שהוא משתתף קבוע בישיבות אלו, ובמקומו זומן פרידן; באותו יום אף פורסם בתקשורת דבר הדחתו. למחרת הוא הוזמן לפגישה נוספת עם יעקובי, שהודיע לו שוב שהחליט על סיום שירותו.
לדברי חפץ, כאשר השיב שהדבר אינו בסמכותו של יעקובי והזכיר שיש לו חוזה לחמש שנים - אמר לו יעקובי, כי אינו זקוק להסכמתו וכי היחיד שעמדתו קובעת הוא בן-גביר שהחליט להדיחו. מכאן, טוען חפץ, שמדובר בהדחה פוליטית מטעמים זרים, עליה החליט בן-גביר כדי לנקום בו משום ששירת בפיקודה של פרי. לאחר שהחליט בן-גביר לסלק את פרי ויהי מה, ממשיך חפץ, נראה שהוא פועל כעת "לנקות" את השב"ס ממי שעבדו תחתיה. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד סיגל פעיל ויפעת תבור, וטרם הוגשה תגובת המדינה.

תאריך:  02/02/2024   |   עודכן:  02/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דובר השב"ס: הודחתי בידי בן-גביר כנקמה נגד פרי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איתמר לוין
יעלון וחלוץ טוענים: נתניהו ממשיך לקדם את הרפורמה המשפטית, יש לו אינטרס בהתארכות המלחמה לצורך הישרדותו הפוליטית וקיים חשש ממשי שמצבו הבריאותי אינו תקין
עידן יוסף
על-פי פרסום בכאן חדשות, כללה ההצעה המפתה של הליכוד ויתור על תיק המשפטים בתמורה להרחבת הקואליציה    ההצעה נמסרה באמצעות שר בכיר בליכוד, וכוללת חלוקה מחדש של משרדי הממשלה
עידן יוסף
ברסלר טוענת להפצת שקרים וקונספירציות בזמן מלחמה המהוות פגיעה חמורה בביטחון המדינה    מירי רגב בישיבת הקבינט: ראיתי את הפרסומים של טלי גוטליב, יש דברים בגו? רונן בר: "שקר"    ח"כ חילי טרופר פנה לרה"מ נתניהו: "אדוני, אני מבקש לגנות את דבריה של גוטליב", שענה לו: "איפה הייתם כשתקפה אותי?"
עידן יוסף
השר קרעי הכריז על כך והודיע כי מינויה הקבוע יושלם בהמשך    מחליפה את מימון שמילה, ששימש כמנכ"ל בפועל    אלעד מלכא ימשיך בתפקידו כמשנה למנכ"ל
מירב ארד
פינצ'י מחליף בתפקיד את ניצב קובי יעקובי שנכנס לתפקיד מ"מ נציב שב"ס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il