הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מפרסמת נתונים מקיפים על אודות נהגי האוטובוסים בישראל לחודש פברואר 2024. על-פי הנתונים, בישראל מועסקים כיום 20,224 נהגי אוטובוסים, עלייה של 13% לעומת אשתקד. 69% מהנהגים עובדים באזור מגוריהם, והגיל הממוצע של נהג אוטובוס עומד על 45 שנים.
מנתוני הרשות עולה כי מרבית נהגי האוטובוסים בישראל הם גברים יהודים ומוסלמים בשנות הארבעים לחייהם, עם ותק נמוך יחסית הן בנהיגה והן בחברה בה הם מועסקים. חלק ניכר מהנהגים מועסק בחברות הוותיקות ששולטות בשוק התחבורה הציבורית.
בדוח הרשות ניכרת מגמה ברורה של עלייה בשיעור הנהגים המוסלמים המועסקים בתחבורה הציבורית, בהשוואה ל
נתוני 2019. אם בסוף 2019 שיעור הנהגים המוסלמים עמד על כ-40%, הרי שכיום הוא מהווה כמחצית מכלל הנהגים. לעומת זאת, חלקם היחסי של הנהגים היהודים ירד מ-55% ב-2019 לכ-47% כיום, ירידה של 8 נקודות האחוז. 3% מן הנהגים הם דרוזים ו-3% נוצרים.
השינוי בולט במיוחד באזור הצפון, שם חל גידול חד בשיעור הנהגים המוסלמים - מ-63% ב-2019 ל-71% כיום, עלייה של 8 נקודות האחוז. משמעות הדבר היא שרובם מוחלט של נהגי התחבורה הציבורית בצפון הם כעת מוסלמים.
באזור ירושלים 62% מהנהגים הם יהודים לעומת 28% מוסלמים. גם שם חלה עלייה ניכרת בשיעור הנהגים המוסלמים, שב-2019 עמד על 17%, עלייה של 11 נקודות האחוז. לעומת זאת, באזור המרכז נותרה החלוקה לפי לאום יציבה יחסית. ככל שעולה שיעור המוסלמים בקרב הנהגים כך הצפי לפגיעה בשירות התחבורה הציבורית ברמדאן ובחגים המוסלמיים (עיד אלאדחא ועיד אלפיטר) גבוה יותר.
נתון מעניין נוסף הוא ש-58% מהנהגים מועסקים כיום בחברות היסטוריות, לעומת 63% ב-2019. כלומר, חל גידול בנתח הנהגים המצוי בחלקן של חברות התחבורה החדשות שנכנסו לתחום בשנים האחרונות. בחלוקה לפי חברות,
אגד מעסיקה את מספר הנהגים הגדול ביותר - 5,176, המהווים 26% מכלל הנהגים. אחריה דן עם 17%, קווים עם 10% ומטרופולין עם 9%.