X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כלא עופר [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
50 עצירים מינהליים שוחררו בשל מחסור במקומות כליאה
צה"ל והשב"כ: מדובר בפלשתינים שאמורים היו להשתחרר ממילא בחודש הקרוב בן-גביר תוקף: מחווה לקראת רמדאן ביום בו נרצחו שני ישראלים

כ-50 עצורים מינהליים פלשתינים מיהודה ושומרון שוחררו אמש (29.2.24) במפתיע מכלא עופר. צה"ל והשב"כ הסבירו, כי השחרוןר נעשה נעשה "בהתאם להערכת מצב של כלל גופי הביטחון - בדגש על מצוקת המקום בבתי הכלא". מדובר שמי שאמורים היו להשתחרר ממילא בחודש הקרוב, והם שוחררו "על-מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הממונה על שירות בתי הסוהר, טען בתגובה, כי "העצורים לא שוחררו בשל מצוקת מקום בבתי הסוהר, אלא בשל הנחייה ישירה של ראש שב"כ [רונן בר] כ'מחווה' לקראת רמדאן. לשירות בתי הסוהר אין שום שיקול דעת בנושא. מדאיג כי ביום שבו נרצחו שני יהודים, בוחר ראש שב״כ להעניק מחוות למרצחים, וזאת יום לאחר שלבקשת השב״כ הוארך מעצר מינהלי למתיישב יהודי בפעם השנייה".
גורמי ביטחון הכחישו את דבריו של בן-גביר ואמרו, כי "בשבוע האחרון צה"ל ושב"כ נאלצו לבטל מעצרים מתוכננים לקראת תקופת רמדאן עקב מצוקת מקומות כליאה על-רקע המלחמה". לדבריהם, לא הייתה כוונה להאריך את מעצרם של העצורים ששוחררו, ואין מדובר במחוות. "שב"כ וצה"ל מתריעים מזה זמן על מצוקת מקומות הכליאה והשפעתה על מעצרים וסיכולים. המל"ל אף נדרש לנושא והנחה זה מכבר את המשרד לביטחון לאומי לפעול למציאת פתרונות", הוסיפו.
לפני שלושה שבועות התריעה הסניגוריה הציבורית (השייכת למשרד המשפטים) על "פגיעה חריפה וחסרת תקדים בזכויות העצורים והאסירים בישראל. משבר כליאתי חסר תקדים, במסגרתו מצופפים עצורים ואסירים - הן פליליים והן ביטחוניים - למרחב מחייה בלתי אנושי ואף לכדי הלנה על הרצפה". זאת, בשל מעצרם של אלפי מחבלים - הן אנשי חמאס מרצועת עזה והן פעילי טרור מיהודה ושומרון. הסניגוריה הדגישה, כי גם אסירים פליליים ישראלים סובלים מתנאים בלתי אנושיים כאלה. בעת פרסום הדוח, היו כלואים בארץ למעלה מ-20,000 איש - כולל 3,400 שנעצרו מאז פרוץ המלחמה. בן-גביר ומשרדו כלל לא הגיבו על הדוח.

תאריך:  01/03/2024   |   עודכן:  01/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
50 עצירים מינהליים שוחררו בשל מחסור במקומות כליאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נתניהו: "עוד השבוע, נביא תזכיר חוק לחקיקה מהירה בכנסת שיוריד מאוד את מחירי הקוסמטיקה והמזון בישראל"    שטראוס נכנסה לרשימה השחורה, ששר הכלכלה מעוניין לסמן במדבקות שחורות    ברקת קורא להחרים גם את אסם
עידן יוסף
דובר צה"ל: "יש תחקיר נוקב"    הכחיש כי התקבלה החלטה להקפיא את מינויו של תא"ל ברק חירם: "קצין מצטיין"
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון בדימוס אומר כי הממשלה עלולה לעורר מחדש את הרפורמה לאחר המלחמה - ובמקרה כזה "יהיה צורך לחדש את המערכה במלוא העוצמה. הציבור יתקומם ברחובות, במקומות העבודה, בכל מקום"
איתמר לוין
יוצא נגד "הדלפות מטעות מדיוני הוועדה לבחירת שופטים שנועדו להטיל דופי במועמדים מסוימים"    אומר שהייצוג הישראלי בהאג ממחיש "את החשיבות המכרעת שבשירות ציבורי מקצועי ונטול פניות"
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי לצד הטבות מילואים יפעל לחוק שיקבע יעדים לגיוס חרדים לצה"ל ולשירות האזרחי    במענה לדרישת שר הביטחון, אמר כי הסכמה מוחלטת יש רק בקוריאה הצפונית    "בחירות כלליות תוך כדי המלחמה פירושן תבוסה לישראל, וזה החלום של סינוואר, נסראללה ואירן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il