X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נדמה שתהליכים שונים במאה האחרונה עשויים להחזיר את אירופה למצבה הגיאוגרפי הטבעי האירופאים בטיפשות של חצי-אי הרגו זה בזה בשתי מלחמות עולם רצחניות, תהליך שזרז את דלדול האוכלוסיה במערב ממוצע הלידות יורד בהתמדה, האוכלוסיות מתבגרות, והניוון התרבותי בדרך
▪  ▪  ▪
ייתכן מאד שגם מקומה של אירופה בזירה הבינלאומית יהיה אחר לחלוטין [צילום: AP]

שנים לימדו אותנו שאירופה היא יבשת. יבשת גדולה, חזקה ומפותחת - היבשת, ב 'ה' הידיעה. שאר העולם היה מחולק לתת-יבשות, חצאי איים ויבשות טרופיות למיניהם. אבל היבשת האמיתית, היא כמובן אירופה.
ובכן, מתברר שלא תמיד היה כך. עד לאמצע ימי הביניים אירופה הייתה שום-מקום. חבל ארץ מאוכלס בברברים פגאנים למחצה, שנמצאו במקרה באזורים הגובלים בארצות הים התיכון. הרומאים נלחמו בהם, הנוצרים הטיפו להם, אבל מסתבר שהם לא היו חשובים כל-כך. מה שנחשב באותה תקופה היה הים - הים התיכון. כל השאר היה פשוט לא מעניין.
האירופאים קיבלו חשיבות רק כשהתחילו לצאת מחצי-האי שלהם. תחילה במסעי הצלב, עם כיבוש אזורי סחר והשפעה במזרח, המשך בגילויים הקולוניאליסטים, בשעבודים האימפריאליסטיים וכלה בפוסט-אימפריאליזם הגרוע לא-פחות. כל אלה אפשרו לילידי חצי-האי לשלוט ביבשות האמיתיות, לנצל את משאבי הטבע והאנוש שלהם ולהפוך את עצמם למעצמה עולמית.
האירופאים עלו לגדולה לא בזכות משאבי הטבע העצומים שלהם או מאגרי הנפט שלהם, אלא פשוט בגלל היכולות הארגוניות והתרבותיות שלהם. לאירופאים היה מה שלא היה לאף אחד אחר במאות השנים האחרונות - יצירתיות, תעוזה, כושר ארגון ויכולות ניתוח והמצאה מרשימות. ככה זה כשחיים בחצי-אי אלפי שנים.
נדמה שתהליכים שונים במאה האחרונה עשויים להחזיר את אירופה למצבה הגיאוגרפי הטבעי. האירופאים בטיפשות של חצי-אי הרגו זה בזה בשתי מלחמות עולם רצחניות, תהליך שזרז את דלדול האוכלוסיה במערב. ממוצע הלידות יורד בהתמדה, האוכלוסיות מתבגרות, והניוון התרבותי בדרך.
מטופש לא פחות, היה הוצאת היהודים מהעסק על-ידי רדיפות חוזרות (כל המאה ה-19) ובהשמדתם הסופית בשנות הארבעים האחרונות. הרבה מהמעלות שהפכו את אירופה ליבשת נזקפות בחלקן לזכות היהודים - יכולות אורייניות, כושר המצאה, שיטות ארגון וממשל, ניהול כספים והשקעות, ועוד תכונות מודרניות הכרחיות הן חלק בלתי-נפרד מהקוריקולום האנטישמי. חיסול היהודים הוביל למעשה להזנחת היסוד המשמעותי ביותר בעליונות האירופית.
מעשה חמור אחר הוא הזנחת ההגירה המוסלמית העצומה לתוככי מדינות אירופה כולן. מדובר במספרים מבהילים של שינויי אוכלוסין, שינויים מהסוג שבמדינה דמוקרטית מובילים לפשיטת רגל לאומית ותודעתית. השתלטות האיסלאם על מרחב התודעה האירופאי הוא עניין של זמן. החלת היבשת הגדולה הזו תחת העולם המוסלמי הגדול, בוודאי תקטין את חשיבותה העולמית.
ולאחרונה, כך מסתבר, המשבר הכלכלי שבדרך - 'משבר מדינת הרווחה' - עשוי להצית תהליך שסופו מי ישורנו - כשלים חמורים במבנה השלטוני והכלכלי במערב, שיסודם בחלוקה תקציבית שאינה מבוססת על יצרנות ועבודה ריאליים, בנוסף לחוסר התחשבות אידיאולוגי בכוחות השוק הטבעיים, עשויים להוביל לשינויים רדיקליים במבנה המערכות המוכר. במסגרת מבנה זה, ייתכן מאד שגם מקומה של אירופה בזירה הבינלאומית יהיה אחר לחלוטין.
בין כל המהפכות והשינויים שידעה המאה האחרונה, נדמה שהשינוי המשמעותי ביותר שבדרך אינו שינוי בתחום הכלכלי, המדיני ואפילו התרבותי דתי - מדובר בשינוי גיאוגרפי. מספר היבשות בעולם הולך להצטמצם לכדי 6 בלבד, כאשר אסיה תזכה מחדש בחצי-האי הגדול שלה.
לטובת ילדינו, כדאי כבר מעכשיו לעדכן את ספרי הלימוד.

תאריך:  23/05/2010   |   עודכן:  23/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חצי האי אירופה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרבה לפני זה אירופה הזניחה את
שולטי  |  23/05/10 13:52
2
לא המלחמות דלדלו את הילודה
אלא קיץ 1968  |  24/05/10 01:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
העיתונאית דנה וייס ראיינה ביראת כבוד את חומסקי כיאה לאייקון מהשמאל הרדיקלי שעל חוכמתו אין עוררין    לראיין מישהו שיציג פן אחר ל"ויכוח"? הצחקתם אותה...
אהרון רול
קרוב לוודאי כי נועם חומסקי לא אחז מעודו בכלי נשק על-מנת להוציא זממו אל הפועל, אך חומסקי, כבלשן ידוע, יודע ומודע לכוחן הרצחני של מילים: מילים הורגות, מילים רוצחות במידה שאדם מיומן בשימוש בהן כחומסקי לדוגמה, אכן בכוונתו לגרום לאחרים להוציא לפועל את זממו
צביקה ברגמן
הכן רשימת מטלות יומית, אל תאסוף דברים שיש לעשות, עשה בהתחלה את המטלות שאתה פחות רוצה ואל תיתן לאנשים משועממים לבזבז את זמנך
אורי אבנרי
כשגויים מפליגים בשבח יהודים או כורתים ברית איתם - זה חשוד. ברור שמשהו רע מסתתר מאחורי זה    אם מהללים את הישגי המדינה - זה סימן שמשהו השתבש. הדברים אינם כפי שהתרגלנו אליהם    זה מפחיד
אברהם שרון
הוא בוטה, אלים ומשתק, הוא גם חסר סובלנות וסבלנות, מכליל וגם מתייג - כך נראה השיח הציבורי במדינת ישראל 2010
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il