X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מחויבות לאספקת חשמל סדירה בדרום ובצפון בזמן המלחמה" [צילום: דוברות חח"י]
רווחי חברת החשמל זינקו ב-26.5%: 2.24 מיליארד שקל
עליית תעריף החשמל הביאה לגידול של 7% בהכנסות חברת החשמל בשנת 2023, אשר עמדו על 24.7 מיליארד שקל, ואפשרו זינוק ברווחיות למרות צמצום של 9% בייצור החשמל בשל מעבר לאנרגיה ירוקה והרחבת מעגל ייצור החשמל בידי גורמים פרטיים

הרווח הנקי של חברת החשמל זינק בשנת 2023 בשיעור של 26.5% ועמד על 2.24 מיליארד שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 1.77 מיליארד שקל בשנת 2022. כך עולה מן הדוח השנתי שפרסמה (יום ה', 14.3.24) חברת החשמל.
על-פי הדוח, הכנסות חברת החשמל לישראל עמדו בשנת 2023 על סך של כ-24.7 מיליארד שקלים, לעומת הכנסות של כ-23.1 מיליארדי שקלים בשנת 2022 - גידול של כמעט 7%. גידול זה נובע בעיקרו בגין עליית תעריף החשמל המקוזזת בשל ירידה בכמות מכירות החשמל ללקוחות החברה. ייצור החשמל ירד בשיעור של 9% במהלך השנה האחרונה, בהשוואה לשנת 2022, בעיקר בשל הרחבת מעגל הגורמים הפרטיים המייצרים חשמל ומעבר לאנרגיה ירוקה.
המעבר לאנרגיה ירוקה השפיע גם על עלות צריכת הדלקים, שירדה בשיעור של 22% ועמדה על כ-7.5 מיליארד שקל, לעומת 9.6 מיליארד שקל בשנת 2022. הירידה נובעת בעיקרה מצמצום ייצור החשמל בפחם, ומירידה במחירי הפחם. עלות רכישות חשמל בשנת 2023 עמדה על 6.9 מיליארד שקלים, לעומת 5.9 מיליארד שקלים בשנת 2022, עלייה של כ-16% ושל כ-1 מיליארד שקלים. העלייה נעוצה בעיקר בשל עליה בכמות החשמל שנרכש מנגה, לרבות בשל מכירת תחנת הכוח חגית על-ידי חברת החשמל לגורמים פרטיים ומיצרני חשמל בתחומי האנרגיה.
הוצאות הנהלה וכלליות של החברה זינקו בשיעור של כ-27% ועמדו על 1.09 מיליארד שקלים, לעומת כ-0.85 מיליארד שקלים בשנת 2022. העלייה המשמעותית בסעיפים אלו נבעה בעיקר מגידול בהפרשה לחובות מסופקים בגין השפעת מלחמת חרבות ברזל ומגידול בהפרשה לחובות מסופקים. זאת בהמשך לפסיקת בג"ץ בנושא אמות מידה לניתוק אספקת חשמל.
עלות הפעלת מערכת החשמל בשנת 2023 ירדה בשיעור של כ-6% ועמדה על כ-21 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-22.5 מיליארד שקלים בשנת 2022. מחברת החשמל נמסר כי הירידה נובעת מהירידה בכמות המיוצרת ומירידה בעלות צריכת הדלקים, אשר עיקרה בירידה במחירי הפחם העולמיים. זאת, לאחר שבמהלך שנת 2022 עלו באופן חד בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה. עוד היא הושפעה מהעלייה בהיקף רכישות החשמל שנרכש מנגה ומיצרני חשמל מאנרגיה מתחדשת.
מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, ציין עם פרסום הדוחות כי הנתונים מדברים בעד עצמם. "מגמת העלייה העקבית בהשקעות לא נקטעה בעקבות פרוץ מלחמת ׳חרבות ברזל׳, אלא התעצמה, וכל זאת מבלי לפגוע במחויבות לאספקת חשמל סדירה ליישובי קו העימות בדרום ובצפון, ולמתקנים האסטרטגיים הממוקמים באזורים אלו", אמר.
יו"ר מועצת המנהלים של חברת החשמל, דורון ארבלי, הוסיף כי התוצאות השנתיות משקפות יכולת ניהול פיננסית גבוהה של הנהלת החברה, לצד ניהול תפעולי, איכותי ומקצועי. "חברת החשמל ממשיכה להוביל את משק האנרגיה תוך אחריות לאומית ויכולות ביצוע מרשימות גם בימי מלחמה, אל מול האתגרים הרבים הניצבים בפניה בימי שגרה וחירום כאחד", אמר.

תאריך:  15/03/2024   |   עודכן:  15/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי חברת החשמל זינקו ב-26.5%: 2.24 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
דודו מזרחי נכנס לתפקידו ב-1 במרס וכהונתו אושרה לזמן לא קצוב    יקבל מענק שנתי של עד 1.7 מיליון שקל, שיהיה נגזרת של רווח ההפעלה
יואב יצחק
החברה מבקשת לגייס סכום של כ-800 מיליון דולר לפיתוח טכנולוגי של החברה ולרכישת חברות אחרות
איתמר לוין
ההכנסות נטו מריבית זינקו ב-19% בשל עליית הריבית המוניטרית    עלייה חדה בהפרשות להפסדי אשראי בשל המלחמה    הבנק קורא לממשלה "לבטא תעדוף נכון של ההוצאות, כדי למזער את הפגיעה בצמיחה גם בתנאים קשים אלו"
איציק וולף
החברה הודיעה למשקיעים כי בדיקה פנימית שערכה החברה עסקה בנטילת אשראי של חברה בבעלות בעל השליטה בחברה, ריאן מואנד, משני לקוחות של מלרן שהחברה מעמידה להם אשראי, מבלי שהביא את הדבר לידיעת הגופים המוסמכים
יואב יצחק
מה קורה בחברת הפיננסים ‘נטו’ שמפקחת על 24 מיליארד שקלים כספי פנסיה וגמל? בעליה מתמרנים את המשקיעים להעביר כספים לקרן הבעייתית שבבעלות וולת’סטון?    מנהלי החברה פועלים תוך ניגוד עניינים העלול לסכן כספים של המשקיעים    (תחקיר מספר 2)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il