X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ליטר בנזין התייקר ב-21 אגורות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
הערכה: הפיחות והעלייה במחירי הדלק יביאו לאינפלציה גבוהה מהצפוי
כלכלני בנק הפועלים מעריכים שיהיה צורך לעדכן את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה, העומדת על 3%, בשל העלייה במחירי הדלק, הפיחות ואולי גם מיסים נוספים עתידיים

עליית מחירי הדלק הלילה ב-2.8% מעלה את הסיכוי לאינפלציה גבוהה מן הצפוי השנה. כך העריכו (יום א', 31.3.24) כלכלני בנק הפועלים. הלילה (יום ב', 1.4.23) התייקר הדלק: המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.72 שקל לליטר - עלייה של 21 אגורות מעידכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ).
תחזית האינפלציה לשנה הקרובה עומדת על 3% ולטענת כלכלני בנק הפועלים, הסיכון מוטה לאינפלציה גבוהה יותר. "הפיחות בשבוע החולף, העלייה במחיר הדלק (2.8% באפריל), ואולי מיסים נוספים מעבר לאלו שהודיעו עליהם עד כה, מעלים את הסיכוי לאינפלציה גבוהה יותר", ציינו.
בבנק מוסיפים כי האינפלציה בישראל ירדה לרמה של 2.5% בשנה האחרונה, אך הציפיות לאינפלציה במגמת עלייה וקרובות לגבול העליון של היעד. עוד הוסיפו כי הירידה החדה בקצב האינפלציה השנתי בישראל היא הרבה הודות למלחמה שבלמה עליות מחירים, וגם זה יהיה שיקול מבחינת בנק ישראל.
"החלטת הריבית בשבוע הבא היא גבולית ותלויה בהתפתחויות כמו שער-החליפין ונתוני הגירעון לחודש מרס. אנו צופים בין שתיים לשלוש הפחתות ריבית עד סוף השנה", ציינו הכלכלנים.
בארצות הברית, לעומת זאת, האינפלציה מתמתנת אך בקצב איטי והפחתות הריבית נדחות. מדד ה-PCE, עלה בפברואר ב-0.3%, וב-12 החודשים הוא עלה ב-2.5%. מדד הליבה של ה-PCE, עלה ב-0.3%, והקצב השנתי התמתן מ-2.9% ל-2.8%. האינפלציה השנתית בחודשיים האחרונים יורדת בעיקר בגלל יציאת מדדים גבוהים מבסיס ההשוואה, בעוד שנתוני האינפלציה מצביעים על המשך עלייה במחירי השירותים.
יו"ר הפד ציין בנאום שיהיה מקום להפחתות ריבית, אך נדרשים עוד נתונים כדי להיות משוכנעים שהאינפלציה בדרך ל-2%. כמו-כן הוא ציין שהפד בוחן צמצום של מכירות האג"ח שמבצע הפד, בכדי למנוע בעיות של נזילות בשווקים. חציון תחזיות הריבית של חברי הפד עדיין מראה על שלוש הפחתות עד סוף השנה, אך מספר לא מבוטל של חברים צופה פחות משלוש הפחתות, בעוד שרק חבר אחד צופה ארבע הפחתות.
הציפיות להורדת ריבית ראשונה בחודש יוני פחתו בשבוע האחרון, והן עומדות כעת על 67% לעומת 86% לפני שבוע. בשוק מעריכים כעת שעד סוף 2024 ירשמו בין שתיים לשלוש הורדות ריבית, לעומת צפי ליותר משלוש הפחתות ריבית בשבוע שעבר. תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב לשנתיים עלתה לרמה של 4.62% מרמה של 4.59% לפני שבוע, והתשואה לחמש שנים עלתה ל-4.21% מרמה של 4.18%. תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים נותרה בקירוב ללא שינוי ברמה של 4.2%.
בסיכום שבועי נרשמה בארה"ב מגמה מעורבת במדדי המניות. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.8%, מדד ה- S&P500 עלה ב-0.4% ומדד הנאסד"ק ירד בשיעור של כ-0.3%. באירופה נרשמו עליות שערים במרבית מדדי המניות ומדד היורוסטוקס 50 עלה בשיעור של 1.0%. באסיה נרשמה גם כן מגמה מעורבת. מדד הניקיי ביפן ירד ב-1.3%, מדד ה-CSI 300 בסין ירד ב-0.3% ומדדי המניות בהודו עלו בשיעור ממוצע של כ-1.0%. מחיר חבית נפט מסוג ברנט הוסיף לעלות בשבוע האחרון לרמה של כ-87 דולר, עלייה של כ-11% מאז תחילת השנה.
האינדיקטורים הכלכליים האחרונים בארה"ב, ובייחוד אלו של הצריכה הפרטית, היו חיוביים ברובם. הזמנת מוצרים בני קיימא עלתה בחודש פברואר בדומה לציפיות בשיעור של 1.4%, וללא כלי רכב היא עלתה ב-0.5%. מדד אמון הצרכנים של הקונפרנס בורד לחודש מרס ירד בניגוד לציפיות. הירידה נרשמה במדד הציפיות ואילו המדד למצב השוטף עלה בחודש האחרון. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן דווקא עלה בחודש האחרון.

תאריך:  01/04/2024   |   עודכן:  01/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכה: הפיחות והעלייה במחירי הדלק יביאו לאינפלציה גבוהה מהצפוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il