X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקרקע בשדה דב - במוקד הליכי הסדר החוב [צילום: משה שי/פלאש 90]
שווי הקרקע בשדה דב צלל ב-482 מיליון שקל
חנן מור סיימה את 2023 בהפסד גבוה מהצפוי: 860 מיליון שקל פרסמה את הדוח השנתי באיחור של שמונה ימים לאחר שצפתה הפסד של 840 מיליון שקל

חברת הנדל"ן חנן מור, שבשליטת איש העסקים חנן מור, הנמצאת בהליכי הסדר חוב מול נושיה, פרסמה באיחור של שמונה ימים את הדוח השנתי לשנת 2023. מן הדוח עולה כי ההפסד השנתי שרשמה היה גבוה מן הצפוי ועמד על 860.6 מיליון שקל. זאת, לעומת צפי להפסד שנתי של כ-840 מיליון שקל.
יותר ממחצית מן ההפסד השנתי ככולו - כ-460 מיליון שקל - נרשם ברבעון הרביעי של 2023, בעיקר בשל ירידת ערך מלאי המבנים והקרקעות שברשותה בסך של 408 מיליון שקל. ירידת ערך המלאי הכולל בשנה שחלפה עמד על 683 מיליון שקלים. בין היתר דיווחה החברה על הערך העדכני של הקרקע בשדה דב, בצפון תל אביב, שירד ב-482 מיליון שקלים. זאת, לאחר שבעבר נרשם לה שווי של 1.55 מיליארד שקל.
ההכנסות של חנן מור בשנת 2023 צללו בשיעור של 50.9% ועמדו על 400.2 מיליון שקל בלבד. זאת, לעומת הכנסות של 815.4 מיליון שקל בשנת 2022. מרווח גולמי של 184.5 מיליון שקל בשנת 2022 עברה החברה להפסד גולמי של 630.5 מיליון שקל ב-2023. ההפסד התפעולי עמד על 721.6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 230.2 מיליון שקל אשתקד.
בחודש נובמבר נפתחו נגד חנן מור הליכי הסדר חוב מול הנושים שלה - בנק לאומי, בנק דיסקונט, בית ההשקעות מיטב וחברת הפניקס. ארבעת הגופים המוסדיים הללו הלוו לחנן מור בשנת 2021 סכום של 1.26 מיליארד שקל לצורך רכישת הקרקע בשדה דב. בנק לאומי ובנק דיסקונט הלוו לחנן מור כ-412 מיליון שקל מכל אחד מהבנקים, חברת הפניקס הלוותה 253 מיליון שקל ובית ההשקעות מיטב הלווה לחנן מור 185 מיליון שקל.
על-רקע ההליכים הללו ממשיכה חנן מור בפרסום הערת עסק חי. "על-רקע מכלול ההיבטים המפורטים לעיל ועקב התקיימות הזכות המוקנית לנושי הקבוצה להעמדת
התחייבויות הקבוצה לפירעון מיידי והיות הקבוצה כפופה להליכי הסדר נושים בפיקוח בית המשפט המחוזי, אשר תלוי בגורמים שבחלקם אינם בשליטת החברה וקיימת אי-ודאות באשר ליכולת ההשלמה והמימוש של הסדר הנושים, ובהתאם לכללים המקובלים, מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של הקבוצה כ"עסק חי"", נכתב בהודעה.
עוד נמסר כי במידע הכספי המצורף לא נכללו כל התאמות לגבי ערכי הנכסים וההתחייבויות וסיווגם שייתכן שתהיינה דרושות אם הקבוצה לא תוכל להמשיך ולפעול כעסק חי.

תאריך:  09/04/2024   |   עודכן:  09/04/2024
+שימוע לפני כתב אישום ליו"ר IBI עדו קוק
07:59 09/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קוק והדירקטור רון ויסברג חשודים בשימוש במידע פנים בהקשר של מכירת מניות הלמן אלדובי לחברת הפניקס אחזקות בשנת 2021  ▪  "החברה ונושאי המשרה סמוכים כי לא נפל פגם בהתנהלותם"

קוק. לפרקליטות תוגש בקשה מנומקת להימנע מהגשת כתב אישום [צילום: IBI בית השקעות]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שווי הקרקע בשדה דב צלל ב-482 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
קוק והדירקטור רון ויסברג חשודים בשימוש במידע פנים בהקשר של מכירת מניות הלמן אלדובי לחברת הפניקס אחזקות בשנת 2021    "החברה ונושאי המשרה סמוכים כי לא נפל פגם בהתנהלותם"
איציק וולף
הפעילות הכלכלית ושוק העבודה מוסיפים להתאושש באופן הדרגתי. לצד זאת, מידת אי-הוודאות הגיאופוליטית שנובעת מהמשך מלחמת חרבות ברזל התגברה, ומשתקפת ברמה גבוהה יחסית של פרמיית הסיכון של המשק
תומר קורנפלד
ארגו עדכנה היום שמיטב הפכו לבעלי עניין עם החזקה של 5.23%    הרוב המכריע של המניות מוחזק על-ידי קופות הגמל של בית ההשקעות
תומר קורנפלד
חברות היי-טק חתמו על הסכמים ביחס לשטח של 13,000 מ"ר לפי מחיר ממוצע של 155 שקלים למ"ר. אחת מבין השוכרות היא חברת היי-טק זרה, ששמה לא נמסר, שתשכור חמש קומות
איציק וולף
רוכשת מניות על-פי מחיר של 35.2 שקל למניה ואופציות לרכישה במחיר של 45 שקל למניה ובסך כולל פוטנציאלי של 49.5 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il