X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסים מקבילים כן נפגשים מנכ"ל ושר גאים מאד לא מאיימים על ביניש
▪  ▪  ▪

פסים סמויים
בימים שהכינו את הניירות או את היסודות או את השטרות שעליהם בנו את מגדלי הולילנד, התחילו להכין גם את הניירות להנחת פסי ברזל של "רכבת קלה", זו שיותר ממה שנועדה להעביר נוסעים משכונה לשכונה, נועדה להעביר כספים מהמדינה לכמה בכירים בהווה ולשעבר.
רכבת עוד אין, אבל הרבה וילות נבנו מאז בקיסריה הודות לרכבת שלא נוסעת בירושלים, ושביום שהיא כן תסע, העיר תפשוט רגל.
תחילה אמרו שזה יעלה לקופת הציבור 1.2 מיליארד. אח"כ התברר שהאוצר התחייב לשלם 1.4 מיליארד. ואז התברר שזה 2.2 מיליארד, אח"כ 2.3, אח"כ 2.4 מיליארד וכן הלאה. ואם תזכרו שבין כל 0.1 קטן כאן למשנהו, זה 100 מיליון שקל שמישהו גם מגרד עליהם עמלה, אז תבינו את ענין הוילות. כיום, אגב, זה הגיע כבר ל-3 מיליארד, לא כולל גשר מיתרי כביסה אחד, וזה לפני שבדקו את הספרים האמיתיים.
כשיצא המכרז וחברת הראל שנכנסה לעניינים לא עמדה בתנאי המכרז ולא הצליחה לגייס את הכסף שנדרש מצידה לסלילת רכבת, התחיל המשחק האמיתי. לפי החוק ותנאי המכרז היה צריך להחזיר את הזכיון למדינה, רק שהייזמים הלכו לאוצר לבקש עוד המון דחיות ועוד כסף, וקיבלו. האוצר אישר. וחזר ואישר. וחזר והזרים. והכל בהמלצת בכירים באוצר וח"כים משפיעים כמו בייגה שוחט, שר אוצר לשעבר. כולם אנשי כבוד בניה ויצירה.
וככה האוצר וועדת הכספים נתנו לייזמים דחיה של שנים נוספות ותוספות בלתי נגמרות של מאות מליוני שקלים נוספים, שאיש לא יודע היכן הם נספגו והיכן הם נטמנו, אבל בטוח שלא בין הפסים: א - כי אין פסים . ב - כי הרווח בין הפסים צר יותר מהרווח של המעורבים.
ולמה נזכרתי? כי השבוע נודע ששר האוצר לשעבר, איש פעיל מאד בוועדת הכספים שאישרה עוד כסף ועוד דחיות לייזמי הרכבת, זה שפרש מהכנסת ועבר מייד לכהן בהנהלות של חברת הראל השקעות שמחזיקה במניות הרכבת הזו, מיועד עכשיו גם לנהל אותה. את הרכבת. אבל באמת שמגיע לו, לבייגה שוחט. יש לו חלק חשוב במימונה, כולל בסכום ענק לא ידוע שישולם לה בעוד 10 שנים לחיודש כל הציוד ע"ח המדינה בניגוד לתנאי המכרז. במצבים אחרים הייתה הפרקליטות כבר מעיינת בפרוטול ועדת הכספים מיום 9.2.2005.
מגדלי הולילנד בירושלים הם אולי בולטים במיוחד, אבל הרבה פסים סמויים עוברים תחתם.

מאיימים במשוב

נשיאת ביהמ"ש העליון הוציאה הנחיה המונעת מעורכי דין להסכים ביניהם על דחיית מועדי דיונים שנקבעו, מנהג שהיה קבוע ונפוץ. ביניש רוצה להביא לזירוז ההליכים, אולם עורכי הדין טוענים שנקבעים להם דיונים מקבילים אצל שופטים שונים ולכן הם נאלצים לתאם ולהסכים ביניהם על שינויים ודחיית מועדים בהסכמה. ביניש אוסרת עכשיו על השופטים לאשר להם זאת.
לנוכח הוראת הנשיאה עלה הזעם בלשכת עורכי הדין וכדי לשדר לנשיאה שהם רציניים, עלתה ההצעה לחדש את "משוב השופטים" המפורסם, משאל בו עורכי דין נתנו לשופטים ציונים על תכונותיהם וצורת עבודתם, מה שהתפרסם ברבים וגרם להרבה שופטים להזיע.
יוזכר שהקמת נציבות תלונות הציבור על השופטים נולדה בעקבות המשוב הזה, ובעצם כחלק מהסכם בין השופטים לעוה"ד: אתם תפסיקו לפרסם עלינו במשוב את האמת ואנו נסכים שיהיה לנו "מבקר פנים" שימרח את העניינים, ושני הצדדים הסכימו.
וחבל. כי המשוב היה כלי עבודה שימושי. אולי לא הכי מדויק, אולי לא הכי מדעי, אבל הוא היה כלי שנתן פיד-בק אמיתי על רמת השפיטה ואיכות השופטים בבתי משפט. ימי המשוב היו גם הימים היחידים בהם באמת הופרשו ופרשו שופטים גרועים מהמערכת.
תתפללו שביניש לא תתקפל מההוראה שלה ושלשכת עוה"ד תחליט ללמד אותה לקח וץחזיר את המשוב לפעולה. במחשבה שניה, יתכן שביניש תומכת בסתר ליבה ברעיון שהמשוב יוחזר. לא היא מי שתזיל דמעה על אותם שופטים בטלנים או מטורפים שהמשוב הזה יצלוב, ובחלק מהמקרים, ככל שניתן להעריך, היא גם תספק את המסמרים.

מנהיגי החינוך

קודם דלפו שאלות בחינת הבגרות, אז משרד החינוך כתב בחינה חדשה והעלה אותה לאתר האינטנרט שלו, שכמובן קרס מיד מכובד השאלות, נכון שקובץ WORD לא שוקל כלום, אבל כשמעלים אותו לאתר אינטנט ב-65,000 עותקים, כדי שלכל תלמיד יהיה עותק, אז זה באמת כבד.
אחר כך שלחו את הבחינות למנהלי בתי הספר בפקסים, אבל הנייר התקמט או מכונת הצילום התקלקלה, והתלמידים התייבשו בכיתות והמתינו, עד שחלקם יצאו מהבחינות רק בתשע ערב. בסוף התברר שההבחינה המקורית בכלל לא דלפה, אבל שוב התברר מהי הרמה הניהולית והביצועית של משרד החינוך, שאפילו לא מסוגל לארגן ולנהל בחינה פשוטה. (את ההכנות לבחינות ממילא עושים באנקורי)
העיקר שהשר סער והמנכ"ל שושני נורא גאים בעצמם והודיעו לתקשורת שהם עמדו באתגר. מדינת הי טק של שנת 2010, מפגינה ביצועים ממשלתיים ברמת מדינה אפריקנית משנות ה-60, והם עוד מתגאים. ולאנשים האלה אתם נותנים את ילדי העתיד?

פסים חדשים

ביום שני הקרוב אמורה המדינה "להלאים" את הרכבת הקלה בגוש דן. לא ידעתי שיש בת"א רכבת קלה, למרות שאני זוכר שרוני מילוא, שהיה ראש העיר, כבר חנך פעם תחנה של הרכבת התחתית. אבל לרוני היה תמיד חוש הומור שהקדים את זמנו.
מכיוון שמדינת ישראל מתעקשת שצריך לסלול בת"א רכבת קלה, אז להלן התזכורת:
בשנת 2006 זכתה חברת MTS במכרז להקמת רכבת קלה בת"א עבור מענק מדינה בגובה 7.2 מיליארד שקל ותמורת ביצוע עד שנת 2013. אין בתנאי המכרז שום התחייבות למינוי פקידים בכירים מהאוצר ומשרד התחבורה לג'ובים ברכבת עם פרישתם וככה היה ברור שזה לא יעבוד. וזה אכן לא עובד. איזה בנק יתן מימון ביניים לחברה שלא מוכיחה לו עם מי היא קשורה ואיך היא מסדירה עניינים באוצר?
עכשיו המדינה מבטלת את העסקה ותוציא מכרז חדש.
רשמו בפניכם הפרטים: 7.2 מיליארד שקל היה סכום היסוד ושנת 2013 המועד לנשיפת הקטר הראשון שיצא לדרך.
עכשיו אתם יכולים להמר כמה שתרצו אם מועד הסיום החדש יהיה 2015 או 2017 או 2019. אתם יכולים להמר אם בסוף זה יעלה 8 מיליארד, 9 מיליארד או 10 מיליארד, אבל זה הכל ניחושים. חוץ מדבר אחד:
תסתכלו היטב על בכירי משרד התחבורה ופקידי משרד האוצר של היום. כי ביום שהרכבת הזו תיסע אתם תראו אותם שם, כחברי מועצת המנהלים של החברה החדשה, זו שתזכה במכרז להקמת הפס.

תאריך:  28/05/2010   |   עודכן:  28/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלל צ'רני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
היום אין הצדקה לדחיות משפטים
michael123  |  29/05/10 00:06
 
- נכון אבל ביניש לא מסוגלת לנהל
שופטת תחתונה  |  29/05/10 11:37
2
הבכירים יותר זריזים
יוא"ב  |  29/05/10 09:02
3
תמיד כשני אחורי סוסים-גם במוסר
מירווח הפסים  |  29/05/10 10:43
4
משוב לוועדה לבחירת שופטים
עידן סובול  |  29/05/10 11:06
 
- הוועדה לענייני דילים מסריחים
הנ"ל  |  29/05/10 11:28
 
- שמיניות באוויר לצורך כיסוי-תחת
הנ"ל  |  29/05/10 11:39
5
חובה לקיים בקורת עם שיניים
בקורת על שופטים  |  29/05/10 15:20
6
לביניש אין סמכות כזו!
משה, עורך-דין  |  29/05/10 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il