X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנגינתו הפכה שקטה, מכיוון שהוא חייב לדחות את העימות איתנו לזמן נוח יותר מפאת הבחירות הקרובות לבתי הנבחרים בנובמבר
▪  ▪  ▪
עבר למוזיקה שקטה יותר. ברק אובמה, נשיא ארה"ב [צילום: AP]

בשבועות האחרונים מדברים אלינו אובמה וממשלו בטון מרוכך ומפויס מהרגלם. לא עוד רגליים על השולחן מונפות בהתרסה מול נתניהו אלא חרטה על הכניסה החפוזה ל"שדה המוקשים של המזרח התיכון", הכוונה ליומרה קלת הדעת לפתור בשנתיים סכסוך של 100 שנה. גם רם עמנואל גס הרוח ריכך את טון הדיבור ומזה זמן לא שמענו את נביחות התכתיבים התוקפניים של הילרי קלינטון.
אסור להאמין לחבורה העוינת הזו למילה. האידיאולוגיה האנטי ישראלית שלהם לוהטת כתמיד ולא נרשמה ירידה בתכיפות ביקוריו של מיטשל, על התכתיבים הכרוכים בהם. ההתקפלות התורנית של נתניהו שהודיע כבר על "מחוות" ו"הקלות" לערבים לא באה מתוך התנדבות. הלחץ נמשך.
אם כך, על שום מה ולמה הטון המפויס? התשובה היא כמובן הבחירות הממשמשות ובאות לבתי הנבחרים בנובמבר. המפלגה הדמוקרטית נמצאת בסכנת התרסקות חסרת-תקדים כתוצאה מהריאקציה החריפה של הציבור האמריקני נגד אובמה, על השחצנות שלו, על קלות הדעת של הטיפול החפוז בבעיות הדורשות טיפול עדין ואיטי, על הפגיעה ברוח האמריקנית, וכן, גם על הפיכת ישראל לאויב.
יש כנראה לכל אנשי הנשיא אינדיקציות חמורות מאוד על הקשר שבין העוינות לישראל למה שמצפה לדמוקרטים בקלפי, והמועמדים הדמוקרטים עלולים לעשות לנשיא שלהם אינתיפאדה על האסון האלקטוראלי שבישל להם. רבים מהם פשוט חייבים לצאת נגדו במטרה לבדל את עצמם ממנו כדי לא להתרסק בבחירות. ומכאן ניסיונות הפיוס - אובמה חייב לדחות את העימות איתנו לזמן נוח יותר.

פספוס הזדמנויות שלא ישובו

העניין הוא שמי שהביט בלוח השנה יכול היה לצפות זאת, וכאן מתחילה הפאשלה של הממשלה שלנו הנובעת מחולשה, מחוסר מנהיגות ומבריחה מהעימות עם אובמה שיגיע לאחר הבחירות שם. ואם כבר עימות - הזמן האידיאלי לכך היה כעת. וגם הזירה הייתה המיטבית עבורנו - ירושלים. אובמה עשה טעות כפולה: גם להתנגש עם ישראל דווקא על ירושלים, וגם שמונה חודשים לפני בחירות - מדובר בלא פחות מ"הרמה להנחתה" עבור ממשלה שאינה רוצה להתקפל. אלא שההנחתה לא באה, ובמקום זאת ניסתה הממשלה למסמס את התכתיבים הברוטאליים מבלי שיהיה לה את המנהיגות והאומץ להתמודד איתם. הממשלה מוותרת ונותנת מחוות לרשות הפלשתינית בעוד זו מחרימה אותנו ומסיתה נגדנו. אפילו עצם המשך השיחות בתנאים כאלו משמעותו לא רק הסכמה נקלית על הקפאה בירושלים, אלא שלמעשה איבדנו את העצמאות והפכנו לרפובליקת בננות, וזאת למרות שבעקבות הטעויות של אובמה נפרס לרגלינו שטיח אדום לומר לו - לא!
מנהיגות ישראלית ראויה לשמה הייתה מנצלת את ההזדמנות ומצהירה שהבנייה בירושלים לא תיפסק, וכהוכחה מפרסמת מכרזים גדולים לבנייה. אובמה והמפלגה הדמוקרטית לא היו יכולים בתנאים הנוכחיים להתנגש עם ישראל והם היו חייבים לוותר. הויתור הזה היה שובר את הלחץ האמריקני לכל הקדנציה וכך, ב"הפוך על הפוך" היינו מגיעים לרמת לחץ נמוכה ביותר דווקא בממשל העוין ביותר. עדיין לא מאוחר, ניתן לנצל את החרם של פיאד להפסקת השיחות המובילות לאסון, אך אין לנו מנהיגות בעלת עצבים חזקים המסוגלת לנהל מהלך כזה.
כל שניתן לקוות הוא, שהבוחרים בארה"ב יכו את המפלגה הדמוקרטית מכה חסרת-תקדים ויהפכו את אובמה ל"ברווז צולע" כבר עכשיו.

תאריך:  30/05/2010   |   עודכן:  30/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה משנה את המנגינה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הישראלים בעצמם נגד ישראל
מה רוצים מאובמה?  |  30/05/10 13:08
2
אדולף חוסיין אובמה עוכר ישראל ל"ת
dodel  |  30/05/10 13:28
3
חוסיין הוא מוסלמי אנטישמי שונא ל"ת
יהודים ויהדות  |  30/05/10 16:03
4
Obama
mpl  |  30/05/10 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעם ציון, דורית גלסר, רני יגר
טקסי זיכרון תובעים מאיתנו לבטא במילים אירועים שמשמעותם חורגת מכל טקסט או סמל, ואולי בשל כך, רבים כ"כ נרתעים מהם כיום. אלא שלזיכרון הקולקטיבי שנוצר בטקסים חשיבות חברתית עצומה    מהי אם כן הדרך "הנכונה" ליצור זיכרון משותף? מה אנו מבקשים להשיג בעזרתו? ומהו המקום שנותר לביטוי האישי והאינטימי על במת הטקס?    נעם ציון, דורית גלסר ורני יגר, חוקרים ומחנכים במכון הרטמן, מנסים, כל אחד מתוך עולמו, לענות על שאלות אלה
עמי דור-און
ראש הממשלה ונגיד בנק ישראל חושבים "בראש אחד" בכל הנוגע לחשיבות נטרול ריכוזיות כוחם של הטייקונים במשק הישראלי    ולכן חובה לזכור ולא לשכוח: המומלצים לתפקיד יו"ר הבנק הם דוד ברודט, חבר דירקטוריון של "החברה לישראל" בשליטת עידן עופר ואהוד שפירא, יו"ר "הפניקס" בשליטת יצחק תשובה
איתמר לוין
שש הערות על אובדן אליפות המדינה בכדורסל ועוד אחת קטנה על היורשת
ראובן לייב
לוחמי-שואה ופרטיזנים יהודים, בעשור השמיני והתשיעי לחייהם, ששרדו את תהום הנשייה הנאצית, מעלים בספרים שכתבו את זיכרונותיהם מימים הרי-גורל
עקיבה לם
היום, י"ז בסיון, תתקיים האזכרה החמישית לזכרו של אביחי לוי    רציחתו של אביחי הייתה תוצאה של פתיחת צירים ישראלים לתנועת רכבים פלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il