X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במסגרת פרויקט "הכר את השכן" של מפעלות החברה והחינוך של הפועל ת"א נערכים משחקי כדורגל משותפים של ילדים ישראלים ופלסטינים פרויקט זה הוא הזדמנות יחידה ונדירה, לשני הצדדים, להיפגש וללמוד זה על זה באווירה ספורטיבית ומלאה הנאות
▪  ▪  ▪
ילדים עושים שלום [צילום: בומה ענבר]

דווקא בימים קשים כאלה, כדאי לדעת שביחסי יהודים-פלסטינים נעשים גם מעשים טובים.
במסגרת פרויקט "הכר את השכן" של מפעלות החברה והחינוך של הפועל תל-אביב, בשיתוף עם אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, עזרתי לפני כשנתיים להקים בגדה המערבית ארבע קבוצות כדורגל לנוער - בסוסיא, בתאונה ובאום-אלח'יר שבדרום הר חברון. כמאה ועשרים ילדים מופעלים בתוכנית שנתית, שבה מדריכים מקומיים (שכירים) מעניקים להם אימונים, שיעורי העשרה, לימודי מחשב, תלבושות וציוד לאימונים.
הנערים הפלסטינים נפגשים ארבע-חמש פעמים בשנה עם חניכים ישראלים, מהקיבוצים נען והראל וממושב אביגדור, במטרה להעמיק את הקשר ולקרב לבבות. בנוסף לכך זוכים הילדים בימי כיף בספארי ובפארק שפיים, בהצגת ילדים ביפו, ובהגשמת חלום רטוב: להתרחץ בים (חוף עליה ביפו).
אחד השיאים של המפגשים הוא סבב משחקי כדורגל בין הילדים (טורניר), המחולקים בקבוצות מעורבות ישראלים ופלסטינים, כאשר הילדים הפלסטינים מתארחים אצל עמיתיהם הישראלים.
פרויקט זה הוא הזדמנות יחידה ונדירה, לשני הצדדים, להיפגש וללמוד זה על זה באווירה ספורטיבית ומלאה הנאות.
ביום ראשון השבוע, ה-30.5.10, הגיעו בשעות אחר-הצהריים למגרש הכדורגל וולפסון-חודרוב בחולון מאות נערים - ירדנים, פלסטינים וישראלים. הם שובצו במקום בקבוצות מעורבות, ללא הבדל לאום דת וגזע. פתחנו בטקס נאומים של אורחים מכובדים - השר סילבן שלום, אברום בורג, נציג השוק האירופי, וואליד באדיר ויוסי אבוקסיס. ואז - החלו המשחקים, כאשר כולם משתתפים וכולם מנצחים.
ניתן להתרשם מהאירוע, מדברי כמה מהמשתתפים:
אופיר, ירושלמי, חובש כיפה: "הם לא שונים מאיתנו, אני שמח שהיה מפגש כזה".
מוחמד, מירדן: "לפני שבאתי לכאן חששתי שיירו עלי, כי זה מה שרואים בחדשות. אבל היום אני מרגיש קצת יותר בטוח. היכרתי את עדן, ויש פה ילדים נחמדים".
טארק, מאום אל ח'יר: "בזכות הפרויקט זכיתי להתרחץ בים. המשחק המעורב נותן לי הרגשה שדרך הכדורגל אפשר להתחיל לעשות שלום וליהנות מהחיים".
ד"ר מאיר בורנשטיין, מנכ"ל מפעלות החברה והחינוך: "היום עשינו היסטוריה".
ואני מוסיף: ממשלות חותמות הסכמים (לו יהי) - אנשים (ילדים) עושים שלום. לראות את מאות הילדים, פלסטינים, ירדנים וישראלים, משחקים על מגרש אחד בקבוצות מעורבות, זה מרגש מאוד. כל הזמן רצה מחשבה בליבי שבני יותם, שנהרג בלבנון, מביט מלמעלה, ומקנא בילדים שמשחקים ביחד ולא נלחמים אחד נגד השני.
חשוב לדעת שמפעלות החברה והחינוך של הפועל תל-אביב מפעילה מאות קבוצות של ילדים, הכוללות כעשרים אלף (!) ילדים, יהודים ולא יהודים. לצורך הרחבת התוכנית בשטחים הכבושים, אנו זקוקים לתרומות כספיות - ההוצאות גדולות מאוד, ואין באפשרות הילדים הפלסטינים להשתתף במימונן. כל תרומה תתקבל בברכה.
התודות והפרחים מגיעים לצוות מפעלות החברה והחינוך: מאיר, עודד, ערן, איברהים, גיל, גל, ערן, יגאל, מצדה, לימור, שחף, יונתן, שחר, אבי, שוקי, וצוות הנערים הערבים העושים שנת שירות לאומי במפעלות. בלעדיהם כל זה לא היה קורה, וזה הרבה יותר מכדורגל. זו עשיית שלום ופיוס בין העמים נטו - תבורכו!

הכותב הינו פעיל שלום, המממש בכל שבוע את סיסמתו: "ממשלות חותמות הסכמים, אנשים – עושים שלום".
תאריך:  01/06/2010   |   עודכן:  01/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעזרת הכדורגל נעשה שלום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סתם קישקושי שכל !
ישמעאל  |  1/06/10 14:06
2
א-דורה אחד שקול כנגד אלף משחקי
נחום שחף  |  2/06/10 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
תקשורת עוינת, מתנצלת והיסטרית בשירות אויבי ישראל    31.5.10 היה יומה של צדקת הדרך הישראלית אל מול ההתגרות המאיימת ביותר לריבונותה ולביטחונה מאז תקומתה
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
דודו פלמה
הניסויים המפורסמים של סטנלי מילגרם ופיליפ זימברדוֹ הוכיחו בעליל שחברה דמוקרטית איננה יכולה להישאר כזאת, אם האנשים שמרכיבים אותה אינם מבינים באמת את הנטייה הטבעית לצייתנות, הטבועה בנו בעוצמות גדולות
דודו אלהרר
היה פה מקרה נדיר של עימות שבו שני הצדדים הצליחו במשימתם - הטרוריסטים ביקשו להרעיש עולמות והצליחו, וישראל ביקשה למנוע מהמשט להגיע לעזה וגם היא הצליחה
גד גזית
צה"ל הוא צבא מודרני! הוא בונה את עצמו במרץ ובהרבה תחכום והשקעה לאתגרי המחר! מה הוא אשם שמטילים עליו היום להלחם את קרבות האתמול???
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il