X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האנליטור, תורת הביצועים, הטבע ירוק משמאל, הסברה לאומית, מבוא להכרת אדמו"רים
▪  ▪  ▪
אבי בניהו [צילום: פלאש 90]

להסביר?
לפני שבועיים, בהתייחסות לתרגיל פיקוד העורף, התריע טור זה על כך שצמרת צה"ל עסוקה בעיקר ביחסי ציבור. חלף שבוע וזה הודגם בשנית, ושוב זה נגמר בכישלון. כזה צורב, עד שדובר צה"ל, הפטפטן שחגג מול כל מקרופון והשוויץ מראש כיצד יונחתו לוחמים ממסוקים וכיצד תפעל השייטת, נאלם ונעלם והתחבא ברגע האמת, כשמצלמות כל העולם חיפשו וביקשו תגובה.
אין כל בעיה בדרג הלוחם של צה"ל. יש בעיה בצמרת, והיא מגיעה מאותו מקום בו יושבת ממשלה מנופחת עם 30 שרים וסגנים לכלום, שלא מצליחה להתמודד אינטלקטואלית עם התחכום הבסיסי של כל 2 פלשתינים שמחליטים להתקיל אותנו. כך זה היה בלבנון, כך זה ממשיך בעזה.
לכן שוב הצלחנו להסתבך עם חצי עולם בעניין שבקלות יכולנו לנצח בו מעשית ותעמולתית. אבל מה הפלא שנכשלנו? מדינה שהנהגתה לא מסוגלת לסלול קו רכבת פשוט או לבנות שוליים לכביש, ממשלה שכל מה שצריך לעלות שקל עולה אצלה בסוף 20 , ושכל מה שהיא מבצעת מקרין אפסות ביצועית ורדידות מנהיגותית - נפגשת עכשיו עם התוצאות.
מישהו הציע שבמקום לקנות עוד מטוס ב-120 מיליון דולר נקדיש את הכסף הזה להסברה. לא יעזור. אין מה להסביר. תסתכלו על הממשלה ותבינו שזה יחזור.

האיש שחלם

"אף אחד לא יודע באמת אם יש או אין נפט בישראל, אז חבל על הזמן" אמרתי לו . "נכון" השיב לי מודעי, "אבל אתה תלך לחפש ותביא לי מומחה שיגיד לנו כמה קידוחים צריך לעשות עד שנדע בטוח שאין נפט בישראל".
"אהה?" תמהתי "עכשיו אתה מחפש את האין-נפט?".
"לא הבנת", ענה לי יצחק מודעי, שהיה שר האנרגיה באותם ימים. "הדרך היחידה לדעת אם יש נפט בארץ היא לקדוח ולקדוח בלי הפסקה מדן ועד אילת עד שמוצאים נפט, או עד שנגמרים כל המקומות לקידוח ואז יודעים סופית שאין. אז אתה תמצא לי את המומחה שיגיד לנו כמה קידוחים אנו צריכים לעשות עד שנדע שאין יותר טעם לחפש. נניח שצריך לעשות 2,000 קידוחים ושצריך להשקיע בהם 7 מיליארד דולר. אז למה לפזר זאת על פני 20 שנה בקידוחים איטיים, שנים שבמהלכם ממילא נוציא את כל ה-7 מיליארד ? בהנחה שיש בעולם מספיק ציוד קידוח זמין אנו נלך לבנקים, ניקח 7 מיליארד דולר בהלוואה ובמידה שהדבר אפשרי מהבחינה הטכנית אנו נבצע את כל 2,000 הקידוחים במכה. והיה ויש נפט – אז תוך שנה הוא יתגלה ומדינת ישראל תתעשר ותחלץ מאיומיי הנפט הערבי. והיה ואין – אז נדע שאין, נצא מהאשליות ונעבור לתכנן אלטרנטיבות של יצור חשמל מפחם או מאנרגיה גרעינית.
עברו 33 שנה בהם קדחנו לאט או לא קדחנו בכלל. רק עכשיו הגז התגלה. בדיוק באותם מקומות שהגיאולוגים של אז אמרו למודעי שיש סיכוי ששם הוא נמצא ושצריך להשקיע ולקדוח.
לזכרו של יצחק מודעי שהציע לעשות זאת כבר ב-1977, אבל כמו כולם נתקל והשתלב בתורת הביצועים הממשלתית.

השען

תמיד אמרו שהוא גאון שיודע לפרק כל בעיה לחלקיה, כמו שבנעוריו היה מפרק שעונים.
אז הוא שוב הצליח לפרק וללמוד את הבעיה והתוצאה הייתה שכמה ליצנים תורקים זרקו את לוחמי השייטת מהסיפון, אנו הסתבכנו עם כל העולם ובדרך עוד דוהרת לקראתנו ועדת חקירה.
זה המפקד הבכיר של הצבא, שר הביטחון אהוד ברק, המוח המבריק. האנליטור הגדול. אין תירוצים.

משמאל לטבע

רכבנו בהרי ירושלים. רחוק מהכבישים, באותם מקומות היכן שתנים יושבים על השבילים בבקר ומסרבים לזוז והעצים יוצרים מעין יערות שאמנם דובים אין בהם, אבל הם מסתירים בחובם למטה, בואדי, איזו רכבת מצחיקה שחורקת על הפסים בין בית שמש לירושלים. כל השאר שם זה ציקדות וצמחים ולטאות וטבע.
ואז, מבעד לציקדות ולצמחים והלטואות והשיחים, עלה לפתע סירחון הדלק ועימו איוושת צמיגים וטריקת דלתות. רכבנו ומול העיניים התגלה בחרבת סעדים מחנה ענק של יריעות בד ופלסטיק, סירי בישול, מקלחות, אוהלים ומבנים. פסטביל "אקטיביזם" היה בעיצומו וכל עם ישראל נהר אליו בהמוניו על כל רכביו.
טוב. לא כל עם ישראל. רק צד אחד שלו, זה שבא להרצאות בכיתות האוהלים שנקראו ע"ש מהטמה גנדי, מחמוד דרוויש, מרטין לותר קינג וסעדיה מרציאנו. הרצאות כמו על "שורשי הדיכוי בין בני אדם לבעלי חיים", על "שוברות שתיקה - חיילות מספרות על שירותן בשטחים", סדנא על "למה לא להתגייס, איך לא להתגייס" ופאנל פוליטי מאוזן עם ח"כ דב חנין מחד"ש, אסמאא אגבריה מרע"ם ומוסי רז ממר"צ. כל קצוות הקשת כמובן.
הקהל היה נעים וחביב והצעירות יפות להפליא, כמו שרק בשמאל יודעים תמיד למצוא. נורא רציתי להשאר עימן להרצאה על ה"קולוניאליזם של הצלחת" או מקבילתה "נערות הג'ינס ועבדי השוקולד", אבל היער המשיך והתמלא בכל כך הרבה מכוניות מעשנות של חובבי טבע וסביבה אקולוגית שבאו להזדהות איתו, עד שבקושי יכולנו, בניגוד לכל פוליטיקלי קורקט, לקחת את האופניים שלנו ולהמלט להיכן שיש רק טבע שקט וציקדות מבולבלות, שלא יודעות שהן צריכות להיות בצבעים של השמאל.
ואגב, אני בטוח שכל היריעות והבדים שבנו את המחנה היו מחומרים טבעיים או ממוחזרים. ליער שלום.

קידוש השם

שמואל ברוזובסקי, האדמו"ר מסלונים, הגיע לעמנואל והודיע לחסידיו הנאמנים שאסור לציית להחלטת הבג"צ שרוצה לימודים מעורבים עם תלמידות ספרדיות ושחובה למנוע זאת, גם אם ההורים יצטרכו לעזוב לשם כך את עימנואל ולעבור לישוב בו יש רק תלמידות אשכנזיות.
את הסירוב הזה הוא הגדיר כ"הזדמנות למסירות נפש", משהו כמו קידוש השם, אולי המשך לחנה ושבעת ילדיה או חוליה בתולדות האינקויציה הספרדית. שני נכבדים חרדים, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ מאיר פרוש השתתפו אישית באירוע החשוב הזה, בו שוב הוזכר לציבור החרדי הדיבר ה-11 ביהדות: לא תטמע עצמך עם ספרדים.
הדברים הובאו כאן כדי להבהיר מה זה בדיוק אדמו"ר, איך הוא חושב, ומהי מטרת מסירות הנפש וקידוש השם ביהדות.

תורת הביצועים

נכון להיום יש לישראל פחות מ-3 מיליון תיירים לשנה. את כל התנ"ך והברית החדשה, את ירושלים של הצלבנים וקבר ישו, את מסגדי הר הבית, את הכנרת וכנסיות נצרת, את חופי אילת ומכתשי הנגב, את כולם גם יחד הצלחנו לתרגם בקושי ל-3 מיליון תיירים לשנה, כשחלקם בכלל יהודים וערבים שסתם באו לביקורי קרובים.
שכנתנו ירדן, בלי שום היסטוריה מיוחדת מסורת או ענין, הגיעה כבר ל-7 מיליון תיירים לשנה. זה הכל. זו תולדת הביצועים של ממשלות ישראל.

תאריך:  04/06/2010   |   עודכן:  04/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
יש תחכום!
אליקים העצ(ב)ני  |  4/06/10 15:30
2
דובר צהל בניאו לשעבר "קומיסר"
ישע  |  4/06/10 15:57
3
שר החנוך לבטל הקיצבה לביה"ס
שושפרי  |  4/06/10 16:04
4
אבי בניהו תופס נפח מסך מלא. ל"ת
הסברה מלאה  |  4/06/10 17:24
5
לצערי, אני מזדהה עם דבריך ל"ת
יויומה  |  4/06/10 19:10
6
כל הכבוד
סתם אחד  |  5/06/10 09:59
7
הקליפ הטוב ביותר בתחום ההסברה
ישראל111  |  5/06/10 10:05
8
מודעי אכן היה מאוד מוכשר אבל
michael123  |  5/06/10 11:07
9
כשלונו של בניהו בהסברה...
שוקי זיקרי  |  5/06/10 19:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
לא אוכל להצדיק אותך ולא אוכל להגן עלייך, חנין, אם תמשיכי לירוק לנו דם בפרצוף    לא אסלח לך על כך    אל תתני לי כל סיבה שהיא לחתום על קריאתה של חברת הכנסת מירי רגב, שהטיחה בך, גם בשפת האם שלך, את המלה שלא אחזור עליה כאן
ציפי לידר
אֱמוֹר לי מה הארץ - ואוֹמַר לך מי אתה    לתור ולא לרַגל את הארץ    פרשנות במקום דיווח    מדוע מעדו המרגלים בשליחותם?    על חגבים ועדר ומה שביניהם - שיעור בתקשורת המונים    מה בין יהושע וכלב למרגלים?    ציצית - הנשק נגד יצר הרע
אבי דוידוביץ
סגן ראש הצח"מ בחקירת הנשיא השמיני של מדינת-ישראל, משה קצב, מדבר על הפרשה ועל התביעה ומה שביניהן    מאמר שני בסדרה    אין כמו אור השמש כדי לחטא זיהומים בשירות הציבורי
בצלאל לביא
בד בבד עם חקירת פעולת צה"ל, יש לדרוש ממועצת זכויות האדם לחקור גם את הארגון הטורקי הטרוריסטי שעמד מאחורי המשט
דוד בדין
הצהרות מוקלטות מן השנתיים האחרונות של אלו המפיצים ברחבי העולם את דברי הבלע, כאילו בעזה יש משבר הומניטרי, מצויות ומחכות לוועדת חקירה, שיש להקימה על-מנת לקבוע כיצד שוּוקה השמועה על "רעב בעזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il