X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ידוע כי התקשורת מבליטה קצוות, אך האם אין צורך להבחין לעיתים בין רומן לוהט של יהודה ונינט לעניין לאומי ואהבת אמת של אלפי מפגינים ששרו "ניתן הכל למדינה"? האם זו אותה מדינה אהובה שנותנת זיכיון לערוצים מסחריים, שסיקרו את אוהביה רק 18.5 שניות?
▪  ▪  ▪
בערוץ 10 סוקר האירוע במשך שניות בודדות
ערוץ 2 לא דיווח כלל על ההפגנה המרשימה [צילום: מתוך עכבר העיר]

רטט עבר בגופם של כאלפיים תומכי ישראל, בזמן שירת התקווה, עם ישראל חי, החזירו את גלעד, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, שמע ישראל וקריאות גאווה. כל זה הצטמצם ל"אבנים ורימוני עשן מול שגרירות טורקיה: 3 נעצרו".
כך בחר הערוץ הלאומי לסקר ביום חמישי האחרון מפגינים לאומיים שהתאספו מול שגרירות טורקיה, מכל קצוות הקשת הפוליטית. ממש לידי עמדה תומכת שמאל מובהקת, ממש מתחתיי עמד ברוך מרזל מובהק, ומעלי אחד אלוהינו, אלוהינו שבשמים ובארץ: סיקור, סליחה, הבזק בן 37 שניות של רימוני עשן ולפידי אש. פתיח מהדורת החדשות, המלווה בדרך-כלל במוזיקה דרמטית, לא כלל את "מפגן הכוח", כפי שתיארה תמר אלמוג כתבת אותו ערוץ, אלא את זה של הטורקים המלווים את הרוגי ה-IHH. ככה מסקרים מפגן כוח? הפתרונים למוטי שקאלר ושות'.
מהדורת החדשות בערוץ 10, גם היא דילגה על האירוע בפתיח החדשות. בשעה 20:10 הודיעה מיקי חיימוביץ', בסיקור בן 18 שניות(!), על "הפגנת-ענק בת אלפי מפגינים". 3 דקות מאוחר יותר שבה חיימוביץ' להפגנה ל-21 שניות בדיוק, אך הפעם עם "מאות מפגינים". לאן נעלמו האלפים בתוך 3 דקות? אני נכחתי שם. עוד ועוד ישראלים גאים רק הצטרפו בשעה זו להפגנת התמיכה בצה"ל ובמדינה.
לא יאומן, אך מהדורת החדשות בערוץ 2 לא דיווחה כלל על הפגנת הכוח המרשימה. הערוץ העדיף לסקר את ציון נאנוס פוגש את ח"כ חנין זועבי, מנהל איתה שיח שכנים, במשך 257 שניות, ולא מצליח לגעת בנקודות החלשות שלה.
כך זועבי שאלה-השיבה: "האם ייתכן שרק ישראל צודקת וכל העולם לא צודק? כמו שאתם אומרים, 'כל העולם נגדנו'?". נאנוס לא העיר לגברת זועבי, שבפעם הראשונה שהעולם לא היה בעדנו ולא כל-כך צודק - נטבחו שישה מיליון יהודים.

"ניתן הכל למדינה!"
ההפגנה מול שגרירות טורקיה בת"א [צילום: פלאש 90]

יומיים לפני ההפגנה נפתחה קבוצת תומכים בפייסבוק ומנתה 40 איש. לאחר 24 שעות היא מנתה כ-2,000 איש, ובשעת כתיבת שורות אלו, גבול ה-10,000 לא נראה רחוק. חברים לחצו לצאת לרחובות, לא לאבד את המומנטום. התגייסות וירטואלית שהפכה למעשית בזמן כל-כך קצר - לא זכורה לי הרבה זמן. באמצע ההפגנה, בעודי מחזיק שלט באנגלית, ניגש אלי צלם 'רויטרס' ומלמל: "איך לא ידעתי על ההפגנה?". מיד הצעתי לו חברות בפייסבוק...
זלזול הלוביסטים של כלי התקשורת הדומיננטיים באזרחי מדינת הפייסבוק, ובכלל בכל מי שהוא לא אינטרסנט או ידוען, רק ממחיש את הפנים העגומות של הצלם.
אתר פופולרי במיוחד, ynet, בחר כותרת קצרה: "אבנים ורימוני עשן מול שגרירות טורקיה: 3 נעצרו". שלושה נעצרו, אך 1,997 המשיכו להפגין במופת, תוך הנפת דגלים ושירה אדירה שנמשכה ארבע שעות. בתחילה היה מדווח באתר על מאות. לאחר מספר שעות, תחת אותה כותרת אלימה, מדווח על "כ-1,000".
ידוע לנו כי התקשורת מבליטה קצוות, אך האם אין צורך להבחין לעיתים בין רומן לוהט של יהודה ונינט לעניין לאומי ואהבת אמת של אלפי מפגינים ששרו "ניתן הכל למדינה"? האם זו אותה מדינה אהובה שבחסותה פועל ערוץ 1? זו אותה מדינה אהובה שנותנת זיכיון לערוצים מסחריים, שסיקרו את אוהביה רק 18.5 שניות בממוצע? האם זו אותה מדינה שנמצאת תחת "מתקפת צביעות בינלאומית", כפי שהגדיר ראש הממשלה?
רק לפני מספר שבועות, אותה תקשורת ליוותה מניפסט עגום שהיה אמור להוביל אלפי תומכי "חברת מופת". אז, באמת, הגיעו רק מאות. נדמה לי שהמופת של ההפגנה יכול ללמד משהו: תן לנו מלחמה - ואנחנו ביחד. לא ימין ולא שמאל - עמך ישראל!
לצד קריאות גנאי לטורקים ואהבה לישראל, עמדו אלפי ישראלים שהבינו כי זו השעה לשלוף את הסעיף שנמחק מתעודות הזהות - הלאום. מפגן הכוח המרשים והספונטני דמה ליום עצמאות קטן 2010; דגלי ישראל, צופרי תמיכה של נהגים ומה שהכי מזכיר לנו את ה' באייר תש"ח: יצאנו לרחובות, לא התאספות מתוכננת חודש מראש בכיכר או בהיכל ספורט.

סירוס לאומי

האם זה סירוס תקשורתי סובייקטיבי, או עיתונאות נחותה, מגרגרת, המחפשת רק סקופים צבעוניים? נדמה שזהו כבר סירוס של כל מה שמריח לאומיות. כאילו ערוץ 2 לא עובד אצלנו - הוא מהאו"ם.
בכל זה הורגלנו, אך איך ניתן להסביר את הפלורליזם התקשורתי המזויף? את החגיגה הדמוקרטית ההומוגנית? איך כולם אומרים אותו דבר? או, במקרה דנן, איך כולם לא אומרים את אותו הדבר?
התקשורת אינה מציגה מגוון דעות ואינה פלורליסטית. היא מציגה עצמה כנשאית של פלורליזם במסווה של נאורות נוצצת בעלת סדר-יום הומוגני וידוע מראש. בדיוק כאן, אני אמור להיזכר באירן, שם אין חופש תקשורתי - אך מי שאוהב את הארץ שלנו באמת, לעולם לא ישתמש בהשוואה דמגוגית שכזו.
אין סיכוי שנשמע פה את זעקות זועקי "סכנה לדמוקרטיה", למרות שזו אחת הסכנות הכי גדולות לדמוקרטיה; התקשורת שלנו מגויסת - לבעלי ההון. "שיטת השקשוקה" צונזרה, אך הדליקה נורת לילה קטנה - לא מנורת-ענק אדומה.
גם זועקי "אירן זה כאן" יודעים שפה זה לא אירן, אבל הם ימשיכו לצעוק. כי מה שמעניין אותם באמת, זה מה שיש באירן ואין בישראל, לא להפך.

תאריך:  07/06/2010   |   עודכן:  07/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיק תקשורת: ככה מסקרים הפגנה תומכת?
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
נסיון לעשות שינוי
אבי גיא  |  7/06/10 12:01
 
- מכתב לראש הממשלה
גוזל  |  7/06/10 16:41
 
- ערוץ ישראל- ערוץ טלויזיה חדש
רפאל1  |  7/06/10 17:36
 
- צור קשר במייל ל"ת
אורן קאשי  |  7/06/10 20:53
2
המאפיה השמלאנית בום בום בום  ל"ת
דידו  |  7/06/10 13:12
3
חזק ואמץ למפגינים ולכותב
אנכי  |  7/06/10 13:16
4
מדשות 2הוא סניף של"קדימה"!
dodel  |  7/06/10 13:37
5
התקשורת אינה מגויסת לבעלי
איש גם זו  |  7/06/10 13:46
6
מי צריך שונאים שיש כהלו שדרנים
ישע  |  7/06/10 14:27
7
התקשורת - אויב קשה של ישראל ל"ת
אמתי  |  7/06/10 15:01
8
תקשורת בהפרעה לאומית=לאטמה ה
קורןנאוה טבריה  |  7/06/10 16:40
9
כחלון החמיץ הזדמנות לסגור ע.10 ל"ת
isadora  |  7/06/10 20:33
10
תקשורת אנטי יהודית וציונית ל"ת
אבי א  |  7/06/10 21:05
11
תקשורת עויינת
אלישמע  |  7/06/10 21:35
12
צריך מהפכה תקשורתית ל"ת
מהפכה  |  7/06/10 23:17
13
איך אני מטעב את התשקורת בישראל ל"ת
תותח  |  8/06/10 01:06
14
רפורמת שידורים ומיד
הצעה חשובה   |  8/06/10 05:36
15
להחרים את שדורי ערוץ 2 ו-10
יואלי  |  8/06/10 07:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
בתגובה לפעולת צה"ל בלב ים סגרו בעלי עסקים ערביים את עסקיהם בעיר העתיקה בעכו. "אין כניסה ליאהודים", קבעו    אין להבליג על פעולה שכזו - יש לייבש אותם כלכלית ולשמור על זכויותינו
אלכס נחומסון
עיון פוליטי בשתי כתבות שפורסמו במוסף "7 לילות" מבית ידיעות אחרונות, שעסקו בחרם תרבותי על ישראל
ראובן לייב
תפריט הקיץ של המסעדה המצוינת "מל ומישל" הוא להיט של ממש
דודו אלהרר
ארדואן ואובמה, לכו לעזאזל! אמצעי מחיה לעזה ינותקו עכשיו! אין יותר חופש ביטוי וזכויות אדם! - עד לשחרור גלעד שליט
אהרון רול
התבוננות מעמיקה ב"הלכת אפרופים" - פסק דינו של השופט (בדימ.) אהרן ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il