X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא חייבים להיות מצביאים עטורי תהילה כדי לנסות ולתאר פעולות אלטרנטיביות נגד "משט השלום" להלן התסריטים האפשריים
▪  ▪  ▪
התסריט יכול היה להיראות אחרת. אך האם תסריט אחר היה רצוי? [צילום: פלאש 90]

אין צורך בדמיון פורה במיוחד, ולא חייבים להיות מצביאים עטורי תהילה ושבעי קרבות כדי לנסות ולתאר פעולות אלטרנטיביות נגד "משט השלום", אשר אליבא דמומחים שונים, כולל קצינים (במיל.) בחיל הים, היו עדיפות על "הפאשלה" של אנשי הקומנדו הימי. אגב, ברגע כתיבת שורות אלה, הקומנדו הימי הכה מושמץ, רשם לעצמו הישג משמעותי בחיסולם של חמישה אנשי "קומנדו" מעזה שפניהם היו, ככל הנראה, לפיגוע. ואלה התסריטים האפשריים, על מעלותיהם ומגרעותיהם. יבחר כל אחד את המתאים לו:
הטבעת האונייה לפני יציאתה
רבים הם אלה הסבורים ש"בתחבולות תעשה לך מלחמה", וכוונתם היא להטבעת אוניית "השלום" לפני שהיא יצאה לדרכה. אם נתאמץ מאוד, ודאי שפעולה מעין זו הייתה יכולה למנוע את יציאתה של אוניית "מרמרה" לדרך. חסידי השיטה מתרפקים על העבר, ואינם שוכחים להצביע על דוגמאות ממשיות לכך.
היתרון בשיטה ברור: השבתת האונייה לחלוטין. החיסרון: אוניות רבות אחרות עומדות בתור וממתינות. נטביע את כולן בנמלים, לפני יציאתן? האם כולן מתחילות במסע הארוך מאותו המקום? התשובות ברורות. אם היה מדובר באונייה אחת, מילא, אך ברור שכאן ישנה התגייסות של ארגונים רבים בעולם נגד ישראל, ופעולה מסוג זה, בכל האוניות, בלתי אפשרית. יש לקחת בחשבון גם את התוצאות של התגובה הטורקית לו היינו פוגעים באונייה בנמל בטורקיה.
הטבעת האונייה בלב ים
סביר להניח שלחיל הים אין כל קושי ממשי להטביע כל אונייה בלב ים, במיוחד כאשר המדובר באוניות "אזרחיות". יודעי דבר יכולים אפילו להשיא עצה טובה: טורפדו והאונייה טובעת על נוסעיה. הכל טוב ויפה, אלא שיש מעט בעיות. גם אם נעשה זאת ב"שושו", כולם ידעו שזה אנחנו. טביעה של מאות אנשים שעל סיפון האונייה תביא לקטסטרופה מדינית כלפי ישראל, אם לא ליותר מכך. לא תישאר מדינה אחת בעולם שתהיה מוכנה להגן על ישראל. אז נכון שאנו הכל-יכולים, אך יש גבול לדמיון הפרוע. ראו מה קרה רק בעקבות ההשתלטות וחיסולם של תשעה "צדיקים" שעל האונייה. ניתן בנקל לשער מה היה קורה אילו האלטרנטיבה הזו הייתה מתממשת.
השתלטות "חכמה"
מומחים ללוחמה ימית, ללוחמה בטרור, ללוחמת קומנדו וכדומה, טוענים שיש לחקור את כשל ההשתלטות על "מרמרה". עד כאן הם צודקים, כי מכל פעולה יש ללמוד ולהפיק לקחים. כך לומדים לעשות טוב יותר. מכאן, הביקורת שלהם נראית קנטרנית. רימוני הלם, רימוני עשן, רימוני גז, הפצצה מן האוויר, פיזור כרוזים, עלייתם של לוחמי השייטת ב"חגור מלא" - היינו רובים, אינספור כדורים, סכיני קומנדו ומה לא. "רמבו" חדש! לו הייתה זו ספינת מלחמה, ייתכן שהאמצעים הללו היו בהחלט מתאימים, אך בכל זאת המדובר באונייה רגילה שעליה כמה עשרות או מאות מחבלים, אך כל האחרים לא. מה הם חשבו - זה לא פרמטר שיש לקחת אותו בחשבון. אם הייתה ניתנת הוראה ללוחמי השייטת "לרסס" את כל נוסעי הספינה, השייטת הייתה מבצעת זאת היטב. כל בר-דעת מסוגל להבין מה היו התוצאות של פעולה מסוג זה. אין צורך בדמיון פורה במיוחד.

קן הצרעות העזתי

במקום האלטרנטיבות ההזויות הללו, מוטב להביט אל המציאות נכוחה. ייתכן שפעולת השייטת לא הייתה מושלמת, אולי אפילו רחוקה מכך, אך במהות היא הייתה נכונה. לוחמי השייטת היו צריכים להשתלט על הספינה, למנוע את הגעתה לעזה ולהובילה לנמל אשדוד. הלוחמים עשו זאת, תוך מספר מינימלי של הרוגים. אומנם היו פצועים לכוחותינו, ונאחל להם החלמה מהרה, אך מטרת הפעולה הושגה בזכות אלה שאינם יכולים להתגונן בפני הביקורת כלפיהם.
את הטענות יש להפנות לדרג המדיני, עליו מוטלת מלוא האחריות לוודא שפעולות אחרות של צה"ל ייעשו טוב יותר, ומאידך-גיסא להתמודד עם מדיניות הביטחון והדיפלומטיה. עזה מהווה משקולת על צווארה של ישראל. על המדינאים היה להודיע כבר בעת ההינתקות שתוך חודשים ספורים, ישראל סוגרת לחלוטין את כל המעברים היבשתיים לעזה. העולם מוזמן לסייע לעזה, החל ממצרים ומדינות ערביות אחריות, וכלה בכל מדינות העולם הסבורות שיש משבר הומניטרי. אדרבה, יגיעו ספינות ואוניות בהמוניהן, עמוסות כל טוב, חוץ מנשק. ישראל תתחייב רק לבדוק אם יש נשק, ולא, יפליגו הספינות לעזה. כך תתפטר ישראל מקן הצרעות הנקרא עזה.

תאריך:  08/06/2010   |   עודכן:  08/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלושה תסריטים כנגד "הפאשלה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצעות גמה שהצגת ו"דחית"-דמגוג
מרק_טווין  |  9/06/10 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר פלורנטין
בדומה לרפואה המערבית, גם הרפואה הסינית מזהה בעייתיות בפירוק ובספיגה של החלב ומוצריו לאנשים עם חולשת צ'י (אנרגיה) במערכת העיכול
אורן פרסיקו
האם דובר צה"ל עיכב את החומרים מהמרמרה והזניח את התקשורת הבינלאומית רק כדי להיכנס למהדורות המרכזיות בישראל? והאם ההישג היחצני שהשיגו מהלכיו לצה"ל לא בא על חשבון תדמיתה של המדינה?
שלמה גזית
חקירה ישראלית בלבד לא תוכל לספק את ה"סחורה" המבוקשת    דרושה כאן - וללא דיחוי - יוזמה ישראלית, בתיאום מלא עם הממשל האמריקני, שבה אנו פונים למועצת הביטחון בבקשה להקים ועדת חקירה בינלאומית, אשר לה מנדט-חקירה רחב ביותר
איילת פדה גולדשטיין
לפני שנכנסים למעגל העבודה, חשוב שתדעו מראש מה מגיע לכם    הבסיס להצלחה אישית ומקצועית הינו לקיחת אחריות על עבודתך, מחשבותיך, מעשיך ותחושותיך
עו"ד משה גולדבלט
הסכנות העומדות בפנינו עקב מדיניות טורקיה שטרם דן בהן איש ושהן חמורות הרבה יותר מהמשט הבא    צפונות העתיד הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il