יצירת שינוי באיכות חיי העובדים, בדומה לכל שינוי בתרבות הארגונית, דורשת תכנון מחשבה, משאבים וניסיון. לכן, תוכנית בריאות לעובדים צריכה להיערך בראייה רחבה יותר ולכלול מספר שלבים ומדדים:
1.
תפיסה הוליסטית: תזונה נכונה לבדה אינה מספיקה כדי לשמור על אדם שאינו מבצע פעילות גופנית כלל ברמת בריאות נאותה. גם אדם שמקיים שגרת חיים פעילה אך ניזון מאוכל לא בריא צפוי לסבול מתופעות בריאותיות. יש גם תרומה הדדית, כשתחום אחד מסייע לשמר ולקדם את השני. כך עובד שעבר הדרכה בנושא ארגונומיה, אם לא יחזק את השרירים המתאימים, יסבול מכאבים במקומות חדשים. במסגרת הראיה הרחבה, יש גם לשמור על מתודולוגיה אחידה. באם מאמן הכושר בארגון יגיד לאכול ארוחת בוקר בריאה, ותזונאית תגיד שיש לאכול באופן מצומצם - כל מי שמחפש תירוץ לעצמו לא לאמץ את התוכנית, ימצא אותו באי האחידות;
2.
מתן כלים פרקטיים לחיים: אומנם עובדים מבלים שעות רבות במהלך השבוע במקום העבודה, אך בסופו של יום, עבור רובם, את ההשפעה העיקרית על דרך החיים, התזונה, ומצב הרוח שואבים מהבית. לכן, יש לצייד את העובד בארגז כלים הכולל ידע רחב שילווה אותו גם מחוץ למקום העבודה, לאחר-מכן יש לתת כלים פרקטיים לפי הצרכים הספציפיים של אותו עובד. לבעלי משפחות בארגון, לדוגמא, יש להעביר את הידע המתאים, באמצעותו הם ידעו אילו מוצרי מזון כדאי להכניס למקרר בבית. את הספורטאים בארגון, יש לכוון לאימונים נכונים יותר שישיגו עבורם יותר תוצאות, למנהלים העמוסים, יש לתת כלים פרקטיים לתזונה במהלך יום העבודה ועוד;
3.
מסגרת ברורה: כל תוכנית לשיפור איכות חיים חייבת להתבצע בצורה מסודרת. צריך לדעת לרתום את העובדים ולשווק להם את התוכנית כדי ליצור אפקט סחף חיובי, צריך להחליט על התכנים הנכונים ולבנות לו"ז ברור. אחרת העובדים ירגישו שזה משהו חולף ולא ירצו לקחת חלק בתהליך. במידה והארגון יחליט להביא מדריכת אירובי לאימון חד-פעמי כדי לבחון את השטח, צופה לו אכזבה, כי העובדים מראש לא ירצו לטרוח ולהגיע לשיעור אחד בטענה שגם ככה זה לא יביא להם תוצאות. רק באמצעות בניית תוכנית ברורה, ניתן לשכנע אותם להצטרף וגם לראות תוצאות;
4.
שינוי ארגוני: לא ניתן לעבור שיעור על תזונה נכונה ובפגישה לאחר-מכן להביא קרואסונים. כמו כל שינוי ארגוני, כל שכבת ההנהלה צריכה להיות מחויבת לתהליך. כשבאחד הארגונים לימדנו על חשיבות ההפסקות הקצרות, פנו אלינו עובדים וטענו שלא נוח להם לקום להפסקות כשהמנהל אוכל את ארוחת הצהריים על המקלדת. בכל ארגון גדול יהיו מספר מתנגדים, אך יש לבטל את ההתנגדויות באמצעות שיווק נכון הן לעובדים והן להנהלה הבכירה. המטרה היא להכניס בסופו של דבר את הבריאות לחזון החברה - הצהרתית ומעשית;
5.
שיווק בארגון: יש לשווק את התוכנית והשינוי הארגוני בצורה נכונה. מצד אחד יש להסיר חששות מדרישות מוגזמות, שינויים מרחיקי לכת, ולעשות את הכל באווירה של כיף. אך עדיין, יש להבהיר כי מוצבות מטרות אמיתיות שהן חלק מתפיסת העולם של החברה, השיווק צריך לכלול טיזרים אשר יצרו שיחה ועניין סביב התהליך.