X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא הגיע הזמן להתהדר במה שיש לנו ולא במה שאין לנו? אלעד שניאור, מנכ"ל ומנהל קראייטיב של סוכנות המיתוג C102 רוצה לייצא תרבות ויצירה במקום סרטוני תגובה של צה"ל שמגיעים תמיד מאוחר מדי ליו-טיוב
▪  ▪  ▪
תרומה של הופעה טלוויזיונית אחת של בר רפאלי לתדמיתה של ישראל, יכולה לאזן עד מאוד את סך כל הרושם התדמיתי שנוצר [צילום: פלאש 90]
אלעד שניאור [צילום: יח"צ]

לפני שבוע ישב אצלנו בבית חבר, אמן פלסטי מוכר ומצליח. הוא הביא איתו את הדייט השבועי - מארק. בחור בן 36 מציריך. המפגש עורר את סקרנותי: מה בדיוק הוא עושה בארץ, למה הגיע לכאן, אם הוא יהודי, למה עכשיו - בקיצור נהייתי אימא שלי לשעה.
אז זה הסיפור: חודש לפני שהגיע לארץ, התחשק למארק לראות סרט ובמקרה הוא הזדמן ליד בית הקולנוע בציריך שהקרין את הסרט הישראלי "ללכת על המים". הסרט כל-כך דיבר אליו וריגש אותו, שחודש אחר-כך הוא כבר היה בתל אביב לחופשה, למרות הרמות גבה מצד חבריו בציריך. לבד מן העובדה שלדעתי האישית הסרט הזה רחוק מלהיות טוב, ושברור שמארק לא משקף חתך רוחבי של אירופאי ממוצע, אני כן חושב שיש משהו פה. יותר ממשהו בעצם.
כל איש שיווק מתחיל וזב חוטם יודע לדקלם את המנטרה הבאה ללקוחותיו: "אם השוק מוצף במתחרים, עדיף לכם למצוא נישה לא מנוצלת ובה להתמקם וכך תקבלו בידול". חוסר בידול, הוא בדיוק החטא שישראל חוטאת בו, מבחינה הסברתית. לנסות ולהתעמת עם דוברים פלשתינים באל ג'זירה, CNN ו-SKY זוהי מלחמה אבודה מראש. עם מנוצל ונכבש, תמיד יצא עם ידו על העליונה בעימות תקשורתי. לא מעניין כמה "מוצדקת והרואית" המלחמה שלנו.
אז בואו ניקח את התובנה מקורס מבוא לשיווק ונחיל אותה גם על מחלקת ההסברה של משרד החוץ ואם תרצו, על שולחן הממשלה ממש. כי בכדי לשנות את התדמית של ישראל, הגיע הזמן להילחם בזירה אחרת לחלוטין. אבל הפעם, בזירה התרבותית. הערש התרבותי של מדינת ישראל רק הולך ומתפתח עם השנים. הוא ייחודי, יצירתי ומאוד מתקדם. ישראלים רבים מוכרים כיום בזכות כישרונם בתחומי תרבות מגוונים, אליטיסטים יותר או פחות - מדוגמנות וספורט ועד אמנות פלסטית ובימוי. מעצבי דעת הקהל בעולם, בגילאי 50-20 צורכים תרבות באופן יומיומי במדינותיהם. בעולם שבו המדיה היא המסר, זה ממש אבסורד שישראל לא משתמשת בכישרונות המעולים שיש לה בתחום התרבות, בכדי לשנות פרדיגמות תדמיתיות בעולם. הרי התרומה של הופעה טלוויזיונית אחת של בר רפאלי, עדי נס או עומרי כספי לתדמיתה של ישראל, יכולה לאזן עד מאוד את סך כל הרושם התדמיתי שנוצר, לאור נזק מתבקש שמייצר עימות טלוויזיוני בין דובר ישראלי ודובר פלשתיני.
כל השמות שהזכרתי הצליחו ב-10 אצבעות. אולי עם קצת תמיכה ממסדית, אבל מדובר בטיפה שמכסה, אולי, מצפון מבויש. ישראל יודעת טוב מאוד להעמיד קרנות ממשלתיות לעידוד היי-טק, כמו שגופים מוסדיים בארץ מעודדים פיתוחים בתחום הביוטכנולוגיה והרפואה.
ומה עם תרבות? הכי רחוק שנעשה זה למנות קונסול תרבות בחלק מהמדינות שישראל מחזיקה בהן שגרירויות ולהעניק להם משהו שמשתווה לאפס תקציב לפעילות. מתי יקום שר בממשלה ויבין שלדברר היום זה לא כמו לדברר פעם, וכי מה שעשו בעבר עם ההיי-טק הישראלי ניתן לעשות גם עם התרבות הישראלית.
להקים גוף מתוקצב מהמדינה, שכל ייעודו הוא לייצא תרבות ישראלית. לא בבחינת סיוע לאמנים ונפש יפה, כי אם בבחינת סיוע תדמיתי למדינה. כל שקל שנשקיע בפיתוח וייצוא תרבות, יחזור אלינו עשרות מונים בתיירות, בסחר מוגבר עם ישראל, בייצוא והכי חשוב - בשינוי מהותי של התדמית שלנו בעולם.
הטענה שאנו מוסיפים לטעון בפני כל מי שמוכן לשמוע, שאנחנו ציבור מוסרי, נאור ומתקדם, נופלת יותר מדי על אוזניים ערלות. להראות לעולם יצירה ישראלית, תשיג את אותה מטרה, בלי דיבורים מיותרים.
מיתוג זו אמנות של אריזה תוך שימוש במטאפורה לקידום המוצר. מיתוג לא יפתור את הסכסוך הישראלי פלשתיני, אבל הוא יאיר אותנו באור מאוזן יותר. כי הלא בסופו של דבר, בחיים, הכל זה עניין של איזון נכון.

הכותב הוא מנכ"ל חברת הפרסום והמיתוג הבינלאומית concept102.
תאריך:  09/06/2010   |   עודכן:  09/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפאלי פינת עשראווי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
איפה חברי הכנסת כאשר צריך אותם
ירון זכאי  |  9/06/10 13:07
2
מה, עוד ג'נין, באשיר,בופור וכ' ל"ת
בטח שמאלן  |  9/06/10 14:12
3
כל מילה זהב
el-loco  |  9/06/10 15:45
4
קשקושי סרק
שלמהאדרי  |  9/06/10 19:29
5
תגובה לשלמה אדרי
אביה ספרד  |  10/06/10 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלגה רקנטי
תמיד ידענו שהיום הזה יגיע, אבל העדפנו להתעלם    ואז יום אחד כשאנו מתבוננות במראה, לפתע הם שם: מסביב לעיניים, בזווית הפה או בצוואר - הקמטים    מדובר בחלק בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות של גופנו    אז רגע לפני שהקווים האלו חורצים את פנינו ואת גורלנו, מסתבר שיש מה לעשות
מנחם רהט
כל ישראלי שפוי היה מן הסתם שואל עצמו שאלה זו, ותוהה מדוע עלינו להכניס ראשנו למטרדים שכאלה    ואעפ"כ, יש לקדם בברכה הקמת הוועדה המשפטית והוועדה הצבאית
עקיבה לם
משום מה יש לראשי ממשלה נטייה להכות בימין דווקא בנקודה בה הם דורשים אחדות
שפיר שילנסקי
העיתונאית הוותיקה בבית הלבן (בת 90), הלן תומס, גורלה אומנם הסתיים בהתפטרות, אבל דבריה האנטישמיים אינם בני-סליחה
עו"ד אברהם פכטר
ועדת חקירה ממשלתית עם משקיף נייטרלי חיצוני, אישיות רמת-דרג בעלת-אומץ, יושרה ומעמד בינלאומי - כן; שיתוף פעולה או השתתפות בוועדה של האו"ם, נוסח ועדת גולדסטון - בפירוש לא!    "בתולת בל"ד" - להעלותה על "מוקד התקשורת" ו"לשרוף" אותה פוליטית וציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il