X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוח רעה מנשבת לאחרונה ברמת אביב לא יאומן, כיצד התקשורת, שהייתה עטה על דבר כזה בכל מקרה אחר, ממלאה פיה מים
▪  ▪  ▪

השבוע נשלח מכתב תמיכה בחב"ד רמ"א לראש העיר ת"א-יפו, מר רון חולדאי (ראו קישור בסוף), במקביל להפגנה של מתנגדי חב"ד. הוקם אף אתר אינטרנט להבעת תמיכה של חילונים/מסורתיים בחב"ד (ראו כתובת בסוף).
עו"ד ששי גז, שחתם על המכתב לצד שורה מרשימה של אישים בולטים בקהילת רמ"א, התראיין אתמול לאתר "בחדרי חרדים" (ראו קישור בסוף) תחת הכותרת 'במדינת היהודים רודפים את הדת'. עו"ד גז מספר על ניסיון אישי בו התנסה בקאונטרי ברמ"א, להלן הציטוט:
"הייתי עד לאירוע שהתרחש בקאונטרי ברמת אביב. נכנס בחור דתי ואחת הנשים שנכחה במקום החלה לצעוק עליו שיסתלק מפה. לא הבנתי מה קורה. שאלתי אותה, גברתי, הרי זכותו המלאה להיות פה. והיא המשיכה לצעוק, צא מפה. אמרתי לה, לכי את מפה, למה הוא צריך ללכת? פתאום הבנתי שבמדינתנו, מדינת היהודים רודפים אחרי יהודים ויהדות".
אנקדוטה נוספת: בחור רמת-אביבי דור שלישי, שהוריו וסבתו הם רמת אביבים, חזר בתשובה לפני מספר שנים. הבחור זוכה לקריאות מצד אנשים מסוימים באזור מגוריו: "תסתלק מפה, לך לבני-ברק".
אלו רק שתי דוגמאות מעדויות שונות המצטברות לתמונה עגומה המתבררת ועולה על "פעילותם החברתית" של פעילים המציגים עצמם כוועד למען רמ"א "החופשית" נגד פעילות חב"ד בשכונה. תמונה של גזענות חשוכה, ובעיקר צביעות מרקיעת שחקים. הפעילים, שכבר זמן רב מתנגדים לכל פעילות של חב"ד בשכונה "שלהם", ממקדים כעת את התנגדותם בנימוק שחב"ד משפיעים על ילדי השכונה. מעל בימת הנואמים בהפגנה אמרו כולם למיקרופון שאין להם כלום נגד חב"ד, רק שלא ייגעו בילדים. אך לאחר סיום ההפגנה, בה היו נוכחים גם מספר חילונים תומכי עמותת חב"ד שניסו לחלק לנוכחים את מכתב התמיכה שנשלח לראש העיר ולפתוח עימם בשיח, יצא המרצע מן השק. עם זעם קדוש בעיניים, ובמילים שאינן משתמעות לשתי פנים, צעקה פעילה: "אני לא רוצה לראות אותם בשכונה שלי! אני לא רוצה שייחלקו לי נרות, יש מספיק נרות לקנות בסופר! מספר דודות חביבות עם רצח בעיניים ניסו לחטוף ממני בכוח, כן, בכוח, את ערימת המכתבים שניסיתי לחלק ליוצאים משטח בית השחמט. כמה מהאנשים הנכבדים שיצאו משם, האמורים להיות מתונים ומתורבתים, קרעו בזעם לגזרים את המכתב שהושטתי להם כשהם נועצים בי מבטים מזרי אימה ואומרים "תסתלק מפה". אדון אחד אמר לי, בציטוט מדויק: "אתה לא נראה לי אחד שאמור להיות בצד שלהם" (???).
הפעילים הללו מגובים על-ידי חבר מועצת העיר, שכתב במקומון צפון העיר שחב"ד משתלטים על השכונה ו"צריך להיכנס לעניין ולחשוב היטב איך מפרידים בין האוכלוסיה החילונית - שזו האוכלוסיה שבחרה לבנות שם את ביתה, לבין האוכלוסיה הדתית שהגיעה לשם". זוכרים מי עוד דיבר בסגנון כזה לפני 70 שנה?
רבים בשכונה אוהבים את חב"ד. באנו להפגנה כדי להבהיר שאנו נגד גזענות וצביעות, ושהפעילים הללו אינם מייצגים אותנו ורבים אחרים בצפון תל אביב. אך רוח רעה מנשבת לאחרונה ברמת אביב. רוח של חוסר סובלנות, הכפשות, הפחדות ושקרים לצורך שלילת האחר. לא יאומן כיצד מנאצים כיום יהודי ברחוב במדינת ישראל כפי שעשו לפני 70 שנה בארץ אחרת. לא יאומן כיצד התקשורת, שהייתה עטה על דבר כזה אם זה היה מופנה לדוגמה כלפי ערבים או עובדים זרים, ממלאה פיה מים, כאילו לא ראינו, לא שמענו, לא ידענו. אך מה יש להיתמם, הרי כתב ערוץ שתיים, וכתבת האתר וואינט, לא מתגוררים באזור. צביעות, כבר אמרנו?

להבעת תמיכה בחב"ד רמ"א: [קישור]
לקריאת הראיון עם עו"ד ששי גז, כולל נוסח מכתב התמיכה: [קישור]
המחבר הינו אדם חילוני תושב צפון תל אביב, המאמין שמי שמתיימר להיות נאור ופלורליסט, לא אמור להתנהג בגזענות.
תאריך:  09/06/2010   |   עודכן:  10/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גילויי גזענות ברמת אביב 2010
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מזעזע אבל לא מפתיע ל"ת
קורא ותיק  |  9/06/10 20:30
2
צבועים ביננו
אביהו  |  9/06/10 22:24
3
קוצרן החולרות
לוי  |  9/06/10 23:04
4
הם מפחדים!ולא סומכים על ילדיהם
ד.ט.  |  10/06/10 06:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
בניגוד למתנחלים - אנרכיסטים כמעט אינם יעד עבור המודיעין הישראלי    זאת משום שחלק מן האנרכיסטים קשורים אישית ורעיונית לאנשים שבמערכות התקשורת והמשפט
מרדכי שיפמן
במקום להציע לנתניהו להתנצל בפני ממשלת טורקיה, יש להתמקד בשנאתם של הערבים למדינת היהודים    הנושא איננו נזקי תדמית, אלא חוצפתם של מארגני המשט והפרובוקציה שעשו לנו
דרורית קלר
הם לא משתוקקים למים למרות שהם מעלים את חום הגוף בקלות ונוטים יותר להתייבשות    כיצד מגנים על תינוקות ופעוטות מפני התייבשות בעונת הקיץ?
רועי כהנוביץ
חשש השלטון בטהרן, כי כל הפגנה נגד המשט או כל עניין אחר עלולה לגלוש להפגנות נגד השלטון עצמו, הוא שהשתיק את הקול האירני
אלעד שניאור
לא הגיע הזמן להתהדר במה שיש לנו ולא במה שאין לנו? אלעד שניאור, מנכ"ל ומנהל קראייטיב של סוכנות המיתוג C102 רוצה לייצא תרבות ויצירה במקום סרטוני תגובה של צה"ל שמגיעים תמיד מאוחר מדי ליו-טיוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il