X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
'פרופסורים גמורים' ישראלים חותרים בחו"ל תחת עצם קיומה של המדינה בקריאתם להטיל עליה חרם בינלאומי עם 'מוסרים' ו'רודפים' כאלה לא צריך אויבים הם קיימים בתוכנו
▪  ▪  ▪
האויבים שבתוכנו [צילום: פלאש 90]
בעל אומץ לב ציבורי. דני קושמרו מחדשות 2 [צילום: ערוץ 2]

עמנואל פרג'ון הוא אזרח ישראלי, החי בירושלים, ומן הסתם ממלא כדין כל חובותיו למדינה, ונהנה כצפוי מכל זכויות האזרח. אלא שפרג'ון, בשונה מן הרוב המכריע של הישראלים, הוא גם פרופסור למתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ובתור שכזה נוטל לעצמו זכות יתר מפוקפקת – להוביל מאבק בינלאומי נגד מדינת ישראל, ובכך לקעקע את הלגיטימציה שבעצם קיומה של מדינת ישראל.
האם עיסוקיו המתמטיים של פרג'ון הפכו אותו ל'איש רוח', שדעתו צריכה להיות חשובה יותר מזו של כל אזרח אחר? האם כישוריו המתמטיים הפכו אותו למומחה לעניינים קיומיים ובינלאומיים עד כדי חתירה תחת אושיות הקיום של מדינתו? האם מעמדו האקדמי בתחום המתמטיקה מתיר לו להצטרף לאויבי המדינה ולגרום לה נזקים כבדים?
פרג'ון נמנה עם אותם "פרופסורים גמורים" (זהו הביטוי המושחז שטבע ש"י עגנון לגבי פרופסורים שהם "הדיוטות גמורים" לגבי הנושאים שאינם בתחום התמחותם), שסבורים שהם רשאים להזיק למדינתם עד כדי קריאה לעולם להטיל עליה חרם בינלאומי. עד כדי כך.
לא היינו נדרשים לפעילותו החתרנית של פרג'ון, אלמלא הקדיש ערוץ 2 את הכתבה הפותחת במגזין ליל שבת האחרון, לסוגיית פעילותם של אקדמאים ישראלים למען הטלת חרם על ארצם, וחשף מיני 'פרופסורים גמורים' ו'סטודנטים גמורים' העוסקים בארץ ובחו"ל בפעילות אקטיביסטית למען החרמת ישראל. החידוש הפעם הוא, שאפילו ערוץ ציבורי המזוהה בדרך כלל עם השמאל, חרג ממנהגו וטרח לבטא זעזוע לנוכח מעללי השמאל הרדיקלי, במאמציו להטיל על מדינתו חרם בינלאומי.
  • לצפייה בראיון בחדשות 2 עם דני קושמרו בו מופיע פרופ' עמנואל פרג'ון - לחץ כאן.

"החמאס אינו טרור"

קושמרו מגלה בתדהמה בערוץ 2: "ובכן, רבותיי, חרם עלינו", ותוהה באזני רוני ברקן אם יפעל להחרמת משחק כדורגל של נבחרת ישראל בצרפת, למשל. יפה הנפש בעיני עצמו משיב ברוב רשעות: "נבחרת ישראל? בהחלט יש פה אירוע שהוא בר החרמה".
ופעיל אחר בקבוצת הדלטורים הישראלית, קובי סניץ, מתמטיקאי, סיפר למראיין בגאווה: "כתבתי להם מכתבים. כן, כן, מדובר בחרם תרבותי ואקדמי, וספורט, וכלכלי".
בנימה של פליאה והשתאות על-אודות אותם "לא מעט ישראלים שתומכים בסנקציות האלה על ישראל וקוראים לעולם להחרים אותנו", מביא קושמרו אל המצלמה את פרופ' עמנואל פרג'ון. בתשובה לשאלה אם הוא קורא לעמיתיו באקדמיה שלא לשתף פעולה עם ישראל, השיב לעיני עם ישראל: "ישראל יש לה היסטוריה טובה של כניעה ללחצים בינלאומיים. הדבר האפקטיבי ביותר והיעיל ביותר שיגרום לכך שהאפרטהייד פה ייפסק, שמשטר העבדות פה ייפסק, הוא לחץ בינלאומי אפקטיבי".
קושמרו, כך נראה, התקשה להבין את עמדותיו של המתמטיקאי מירושלים, והוא תוהה באזניו: "רק אחרי שאני אסבול בכך שאני לא אוכל לראות את הפיקסיז ואת אלוויס קוסטלו, רק אחרי שישפילו את נבחרת ישראל באירופה, רק אחרי שיחרימו אנשי עסקים באירופה, רק אז אני, הישראלי, אשתכנע לעשות שלום עם הפלשתינים?".
פרג'ון: "נכון מאוד. לישראל יש היסטוריה"...
קושמרו: "למה לא להחרים את שלטון החמאס בעזה?"
פרג'ון: "שלטון החמאס בעזה זה לא מדינה. זה לא דבר שהוא חבר באו"ם. זה קבוצת אנשים שחלקם הגדול נבחר... הם לא קבוצת אנשי טרור".
שמעתם? החמאס, לדידו, אינו קבוצת אנשי טרור. ומדובר, רבותיי, בארגון שהצהיר באמנתו ש"ישראל תוסיף להתקיים עד שהאיסלאם ימחוק אותה", ועד ש"דגל הג'יהאד יונף... כדי לשחרר את הארץ מטומאתם, זדונם ורעתם של הציונים", וקבע עוד לגבי אבו מאזן וחבריו כי "היציאה ממעגל הסכסוך עם הציונים הינה בגידה רבתי, וקללה רובצת על מבצעיה", והדגיש שהיהודים הם אויב אכזר הנוהג כנאצי, ויוכיחו זאת, לדברי אמנת החמאס, הפרוטוקולים (המזויפים) של זקני ציון. הצורר החמאסי הזה, ששיגר 8 שנים טילי מוות על אזרחים חפים מפשע בשדרות ובנותיה, ומחזיק 4 שנים בגלעד שליט, בניגוד לכל עיקרון אנושי מינימלי, איננו קבוצת טרור מבחינת המתמטיקאי הדגול פרג'ון. פרס נובל לאיוולת מגיע לו, ל'פרופסור הגמור' הזה.

חרם הפיקסיז
הפיקסיז לא רוצים להיות במוקד ה"אש" [Chris Glass]

לטובת אותם אזרחים שהינם שומרי שבת, עם מקדשי שביעי, המוותרים בשמחה במרוצת שבת קודש על שירותי התקשורת האלקטרונית, ראוי הפעם לעדכנם באשר לתוכן כתבת התחקיר המאלפת של הכתב דני קושמרו (ראה מעלה), ואגב כך לחלוק עיטור של כבוד (וירטואלי) לקושמרו על מקצוענות והגינות עיתונאית ואומץ לב ציבורי.
המניע לכתבה היה מבחינתו העובדה, שלהקות זמר בעולם החלו בהטלת חרם אמנותי על ישראל. כך למשל ביטלה להקת הזמר ה'פיקסיז', את הופעותיה בישראל, והיו להקות נוספות שביטלו. במקביל מתנהל, מסתבר, גם חרם הפוך, כלפי אמנים ישראלים שאמורים היו להופיע בעולם: דנה אינטרנשיונל בטורקיה ובספרד; להקת הרוק הישראלי 'אורפנד לנד' באיסטנבול; והסירוב בפריז, שהתרצתה אחר-כך, להקרין את הסרט הישראלי 'חמש שעות מפריז'.
קושמרו חשף את המהלכים שקדמו לחרם של הפיקסיז. קבוצת ישראלים הקוראת לעצמה: "תמיכה בקריאת הפלשתינים לחרם על ישראל ולסנקציות מבפנים", וראוי הייתה יותר שתיקרא 'מהרסייך ומחריבייך' שיגרה מכתב נפסד אל הנהלת הפיקסיז:
"פיקסיז היקרים", כתב להם רוני ברקן. "אנחנו קבוצת פעילי זכויות אדם ישראלים. שמענו בתקשורת שאתם מתכננים להופיע בישראל ביוני. האם אתם מוכנים להופיע בתל אביב כשממש מתחת לאף מיליוני בני אדם נחנקים תחת משטר צבאי ישראלי אכזרי, השולל מהם זכויות אדם בסיסיות?".
מנהל להקת הפיקסיז, ג'יף קראפט, לא נשאר אדיש והשיב לקבוצת 'מהרסייך ומחריבייך' הישראלים: "כשאתה קם בבוקר וזה מה שמופיע בעמוד הראשון ובחמשת העמודים הראשונים של העיתון, ואתה להקה שלא רוצה להיות מוקד ההתעניינות, אתה תחשוב לעצמך: 'זה לא טוב'".

יהודים וכסף

מה לנו כי נלין על הקהל בעולם אם כאן בארץ מספרת למצלמה, אחת ורדית, כי היא הולכת לקניות עם "רשימת המוצרים המוחרמים [שיוצרו מעבר לקו הירוק], מוצרים שלא ייכנסו אלי הביתה. השפה היחידה שהם מבינים זו שפה של כסף ושל נזק כלכלי. אם אנשים רבים יחרימו את המוצרים שלהם, הם יעברו לתחומי הקו הירוק".

פרופ' חיים בראשית, ישראלי, מרצה לתקשורת וקולנוע באוניברסיטת מזרח לונדון, הוא אחד הדוברים הבולטים של השמאל הרדיקלי בבריטניה. בראיון לקושמרו הוא אומר: "אנחנו כמובן מדברים הרבה בפגישות שונות בבריטניה, בצפון אמריקה ובאירופה. אני אומר [לעמיתי] שישראל מזיקה לעצמה, מזיקה לסביבה שלה, מזיקה לשלום, האפשרי כבר מזמן... פנינו לליאונרד כהן וביקשנו שלא ייסע לישראל. בישראל יש הרבה ועידות שמזמינות אנשים מחוץ לארץ. הדבר הזה פשוט ייפסק, כמו שהוא נפסק בדרום אפריקה. דרום אפריקה הפכה להיות מנודה. ישראל הופכת להיות מנודה".
הבעיה העיקרית, מסתבר, היא, שהפעילות הנבזית להחרמת ישראל, אשר הופכת לדיונים מלומדים על עצם הלגיטימיות של המדינה הציונית, מתחילה תמיד מתוכנו - בקיצונים מן השמאל הרדיקלי, שיודעים טוב יותר מכל אחד אחר כיצד להביא את השלום.
אחד מהם הוא מתן כהן, פעיל פרו-פלשתיני מרכזי באוניברסיטות אמריקניות, שאומר למצלמה כי פעילותו מקיפה "פחות או יותר מאה ארגונים פרו-פלשתינים, הפעילים במאה קמפוסים ברחבי ארה"ב".
אבל מה לנו כי נלין על הקהל בעולם אם כאן בארץ מספרת למצלמה, אחת ורדית, כי היא הולכת לקניות עם "רשימת המוצרים המוחרמים [שיוצרו מעבר לקו הירוק], מוצרים שלא ייכנסו אלי הביתה. השפה היחידה שהם מבינים זו שפה של כסף ושל נזק כלכלי. אם אנשים רבים יחרימו את המוצרים שלהם, הם יעברו לתחומי הקו הירוק".
יהודים וכסף. לא מזכיר את הפרוטוקולים הידועים לשימצה של זקני ציון?
שותפיה לדרך של אותה ורדית, אנרכיסטים ישראלים וזרים, פועלים בחו"ל. הם מתייצבים ברחובות ובמרכולים עם גיטרות וכלי נגינה אחרים, ושרים את המנגינה הישראלית היותר פופולרית בעולם: 'הבה נגילה הבה', אבל עם מלל גזעני: "אל תקנו, אל תקנו, סחורה ישראלית היום".
עם 'שוחרי שלום' כאלה, שבמעשי הנבלה שלהם הופכים עצמם ל'מוסרים' ול'רודפים', לא צריך שום אויב. הוא קיים ממש בתוכנו, ואפילו דובר עברית.

תאריך:  16/06/2010   |   עודכן:  16/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהרסייך ומחריבייך
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
מזעזע-אנו מחסלים את עצמנו ל"ת
סמואלו  |  16/06/10 13:37
 
- יש עצומה לסילוקו אשמח על חתימה ל"ת
הסברה  |  17/06/10 08:39
 
- היכן העצומה? ל"ת
תילי  |  17/06/10 12:30
2
אותם אנשי סדום ועמורה,השמים את
פלא יועץ  |  16/06/10 14:09
3
להחרים את הנבלות האלה!!!
החרמה  |  16/06/10 14:13
4
זו הסיבה שהקב''ה ציווה את
מוטי1  |  16/06/10 14:17
5
מדוע אין המדינה שיודעת לרדוף ע
קורןנאוה טבריה  |  16/06/10 14:33
6
מייאש...
ע י ד ן  |  16/06/10 16:01
7
כמה שיותר רע יותר טוב
d4  |  16/06/10 16:31
8
הזבלים מוכרים אותנו ארורים אתם
מזועזעת מהחוצפה!!  |  16/06/10 16:47
9
חראות תמיד היו בעם שלנו ותמיד
עומד בצד  |  16/06/10 17:18
10
בארה"ב יודעים לטפל בכאלה
תילי  |  16/06/10 17:45
11
why they are emplyyed
Gilead  |  16/06/10 18:39
12
מאמר מיותר וממחוזר
אליק א.  |  16/06/10 19:15
 
- את כל זה אפשר לבטא יפה ל"ת
תילי  |  17/06/10 08:35
 
- או שלא הבנת או שלא קראת
יוסלביץ  |  17/06/10 11:21
 
- קשקשן - כל החומר נמצא ברשת
אליק א.  |  17/06/10 16:38
13
הנבלות -כולם חולי איידס לכן הם
איזאק  |  16/06/10 21:02
14
מידע על הגייס החמישי האקדמאי ב
Isracamapus  |  17/06/10 10:35
15
אנשים פגועי נפש שרויים בדכאון! ל"ת
dodel  |  17/06/10 12:39
16
זה מזכיר את :"הקפואים"בשואה! ל"ת
צודק תמיד!!!  |  17/06/10 12:53
17
אתר על השמאל האנטי-ישראל האקדמ
ארי גולדנברג  |  17/06/10 14:46
18
זו לא אשמתם
אסיר ציון בציון  |  17/06/10 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבא ביגמן
בקריאה של האו"ם להקמת ועדת חקירה בעקבות אירועי המשט אין שום שאלה על מהותה של ספינת הסיוע, שום שאלה על כוונותיהם של הפעילים שם, ובעצם אין כאן שום קריאה לצדק או לדיון אודות האמת, זהו כתב האשמה בוטה הקובע מראש את תוצאת הוועדה החוקרת
יוני בן-מנחם
מצרים מודאגת מפעילות טורקיה למען הפלשתינים ומתוכניתו של שר התחבורה ישראל כץ להשלים את ההינתקות מעזה    התוכנית המצרית להסרת המצור מעל הרצועה מבוססת על פיוס פלשתיני בין הפת"ח לחמאס
שולמית קיסרי
ככל שהתרוקנו צלחות וכוסות יין ובירה התמלאו מחדש, נמשכו הסיפורים ופרצי הצחוק
יעקב בר-און
זוכה פרס מפעל חיים אמר דברים נוקבים בטקס פרסי רמת-גן לספרות    "מהאופטימיות הגדולה שליוותה את הספרות העברית, נשארו רק צללים עלובים"    ראש עיריית ר"ג, צבי בר, נאלץ ליטול ממנו את המיקרופון מפאת קטרוגיו המתמשכים    סערת תרבות בעיר המשוררים והסופרים הלאומיים
עו"ד אריאל דובינסקי, לב גפט
על מוצרים מסוימים ניתן להגן באמצעות הסתרת המידע על המוצר, מרכיביו, דרך הרכבתו וכו'    בתחום הקניין הרוחני מידע חשאי כזה נקרא "סוד מסחרי"    הבעיה היא שלפעמים קשה מאוד לשמור לאורך זמן על המידע הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il