X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין, כי המאור שבא מחזירו למוטב"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אם להיות כן עם עצמי לרגע, אחת הסיבות העיקריות שבגללן נרתעתי אפילו לחשוב על הקשר המתוקן שבין אדם למקום היא אותה התחושה הקשה שדת מגבילה את האדם.
אין דרך אחרת לתאר את ההרגשה החונקת הזאת כשמבקשים מאדם שלא הורגל לכך מעולם לשנות במשהו את התנהגותו היום יומית בציפייה לאיזה שהוא שכר שיבוא לו מלמעלה בחלוף השנים.
אלו שזכו לחינוך דתי אולי לא יוכלו להבין את זה כמו אדם חילוני מבית, ואולי הם מכירים את זה יותר אך מתכחשים לאותה התחושה וקוראים לה יצר הרע, והם צודקים באופן כללי ובוא בעת טועים טעות מרה אשר הפכה את הדת בקרב הציבור הרחב למאוסה כל כך, ואת הציבור הדתי לממורמר ואנטיגוניסטי.
ברבות השנים הפכה הדת היהודית אותה יסד אברהם אבינו מדת המבוססת על הכנסת אורחים, הסברת פנים ואהבת חינם למין כת שהבוחרים ללכת בדרכה מנוהלים באופן מוחלט לא על-ידי הרצון לאהוב את האחר אלא על-ידי רבנים שמצליחים למצוא אסמכתא מהתנ"ך שתצדיק את הקפריזות שלהם בלי להתחשב בערכים הבסיסים עליהם נבנתה הדת.
לדוגמה היה ניתן לראות לאחרונה רבנים אשר סירבו בתוקף לאפשר למגזר תלמידות מסויים ללמוד עם מגזר אחר וזאת מבלי להיכנס לצד המוסרי או החוקתי של העניין עבירה על הכלל המרכזי של "ואהבת לרעך כמוך".
אז מה זה בכלל יצר הרע?
איך אני יודע מתי הוא מתגלה לי בצורתו האמיתית ומתי זאת הנשמה שזועקת בי לפעמים עד כדי בחילה "יש כאן משהו רקוב"? והחשוב מכל, האם משהו כל כך סוביקטיבי כמו הרגשתו של האדם, מישהו מלבדו יכול לפרש?
כשהגעתי לחוכמת הקבלה הרגשתי כמו סכר שנפרץ בתוכי, סכר שהתאמצתי שנים להחזיק ולהדחיק. אותה שאלה שלא העזתי לשאול לפני היא שפתחה לי את שער הדמעות שלא מספיקות לרדת גם בזמן כתיבת שורות אלה כשאני אני נזכר בה.
האם ישנה אפשרות, גם אם הקלושה ביותר,שהרבנות טועה?
שזה לא האלוקים שאני מכיר?
שישנה דרך שמסתירים ממני?
בורא שלא שופט אותך על מעשייך?
התשובה היא כן!
הפסוק שמסביר את זה בצורה הכי טובה הוא "בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין, כי המאור שבא מחזירו למוטב".
בראתי יצר רע, והמקובלים אומרים זה בלבד ברא ה'.
זה אולי ההבדל המרכזי בין הקבלה ליהדות שאנחנו מכירים היום ובכלל לכל הדתות בעולם.
הקבלה אומרת כולך יצר רע הנקרא הרצון לקבל הוא חומר הבריאה, ומנגד יש את התורה שמאור שלה מחזירו למוטב.
זאת אומרת ישנו כוח חבוי בין המילים שם בתורה שרק הוא יכול לעזור לך להתגבר על היצר הרע הזה. לא צדקה ולא תפילה וגם לא פתק למפלגה התורנית שלך בבחירות הבאות, רק האור העליון.
כשנכנסים עמוק יותר בלימוד הקבלה גם מבינים מה באמת כתוב שם מעבר לסיפור ההיסטורי המרתק על איזה עם עתיק יומין.
אבל זה כבר נושא למאמר אחר, אני רק יכול לומר שלא מדובר בספר חוקים שאם תמלא אותם תגיע לגן עדן.

תאריך:  17/06/2010   |   עודכן:  17/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדי איזנקוט
האתגר המרכזי של הצבא הוא להמשיך לספק לתושבי המדינה ביטחון לשנים ארוכות עם השגת הרתעה ותוך כדי מוכנות וכשירות להגן ולתקוף, ולעמוד בכל המשימות שיגדירו לצה"ל
נפתלי רז
כמו ערב מלחמת יום הכיפורים - אנחנו באופוריה, ולא קולטים את אותות האזהרה. שוב נופתע ושוב נשלם בקרבנות רבים    הכרחי לצאת מהשאננות, ולהתבונן בשיקול-דעת על הקורה סביב    חיוני לנסות להביט בכל בעיניים זרות, מערביות למשל
עו"ד אביעד ויסולי
הדרך לפסק הדין של בג"צ עמנואל לשליחתם של עשרות הורים לבית הכלא היא טרגדיה של טעויות משפטיות ומאבקי יוקרה, כשבצידי הדרך נעזבו לאנחות כל החוקים והמשפטים הנוגעים לעניין
אריה אבנרי
על פרופ' דניאל פרידמן לדעת כי דמו של אהוד אולמרט לא הותר, הוא זורם היטב בעורקיו    אין מנוחה - וגם לא תהיה - לרשע
רפי מן
ההפרדה בין "צורכי חוץ" ל"צורכי פנים" כבר אינה תקפה: אסור לתת לצרכים ההסברתיים של ישראל בעולם לסרס את הדיון הציבורי מבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il