X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במהלכו של יאיר לפיד נעשו מספר טעויות ברמה האסטרטגית הנובעות מיהירות, מנאיביות או מחוסר ידע
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. לא מקבל החלטות נכונות [צילום: ב.א. שפירא]

יאיר לפיד מיודענו הינו דמות תקשורתית נערצת, מגיש יומן שישי בערוץ 2, בעל טור אישי הנקרא ביותר בידיעות אחרונות ובקיצור איש תקשורת מהמנוסים ביותר במפת התקשורת בישראל.
לפיד הוא עיתונאי בעל עמדות מחודדות אשר אינו מסתיר את דעתו האישית בכתיבתו ובאופן הגשת היומן כדוגמת הטור שפורסם במגזין 7 ימים בעיתון סופשבוע האחרון בידיעות אחרונות בוא מתואר איך כמה לא טוב במדינתנו וכמה צריך להרוס אותה לגמרי ולבנות אותה מחדש.
בשבוע החולף התנהל דיון ציבורי סוער בתקשורת הישראלית, המגנה את התנהלותו ואת העובדה, שבאותה עת שהוא מגיש את יומן שישי וכותב בידיעות אחרונות, הוא החל את מירוצו הפוליטי לבית הנבחרים.
לכאורה, זוהי עבירה בוטה על-פי סעיף 15 בחוק האתיקה של מועצת העיתונות אשר מגדיר בפירוש את איסור העיסוק המקביל בפרסום ויחסי ציבור ו/או בפוליטיקה ובאותה העת לעסוק גם בעיתונאות.
איני מעוניין לעסוק בפן האתי כי הפכו והפכו בו שבוע שלם, אלא בפן המקצועי בלבד. כאסטרטג לתקשורת שיווקית הפועל בתחום הפוליטי והמוניציפלי הנני מסביר את התופעה הנ"ל כטעות בסיסית של "טירון בתקשורת" שנעשתה על-ידי מר לפיד, האייקון התקשורתי הבלתי מעורער.
למה כוונתי? נעשו פה מספר טעויות ברמה האסטרטגית הנובעות מיהירות, מנאיביות או מחוסר ידע, הראשונה שבהם, פריסת משנתו והאג'נדה הפוליטית במסגרת כנס גדול בעיר הרצליה, מבלי לתת את הדעת לכך שהדברים ידלפו לתקשורת, או מתוך מחשבה שדבר דליפתם תסייע לקמפיין הפוליטי שכבר החל.
בשלבים הראשוניים של כל קמפיין פוליטי יש לבצע ניתוח SWOT שבאמצעותו ייבחנו החוזקות והחולשות של המועמד אל מול האיומים וההזדמנויות. על-פי התנהלות הדברים, כפי שזה נראה, כלל לא נעשה ניתוח כזה וחבל. חשוב ביותר לדעת, כל תהליך בחירות בשלביו הראשונים מתחיל בחשאיות על אחת כמה וכמה כשהדמות הפוליטית הוא עיתונאי סלבריטאי כיאיר לפיד.
הטעות השניה היא הדרישה של אנשיו של לפיד מאוניברסיטת בן-גוריון כמדומני, למנוע כניסת אנשי תקשורת ועיתונאים להרצאתו שהייתה אמורה להתקיים השבוע וכשזה עלה לכותרות בוטלה ההרצאה על-ידי לפיד. זוהי התנהלות המעידה שיש מה להסתיר והיא דומה להתנהלות של מאן דהוא כאשר כתב טלוויזיה דוחף אל מול פניו ההמומים מיקרופון באופן מפתיע והוא מזיז אותו ומסרב להצטלם ולהתראיין, ואת זה בדיוק המצלמה רוצה להראות. בדברים שהוצגו לעייל התקשורת מגלה עניין ומחפשת ואת זה מר לפיד היה אמור לדעת הרי הוא מר תקשורת.
טעות נוספת ואחרונה התרחשה אמש ונחשפה בדקות אלה באתר אייס: "מגיש 'אולפן שישי', יאיר לפיד, הודיע היום רשמית, באמצעות מכתב שהעביר לידי הנהלת 'חדשות 2', כי הוא לא רץ לפוליטיקה. במכתב ציין לפיד כי במידה ויחליט להתמודד בבחירות, הוא ייקח על עצמו תקופת צינון של חצי שנה".
זוהי טעות נוספת בניסיון לתקן את מה שלא צריך לתקן אם האדם אכן אינו מתכוון לרוץ לכנסת. כנראה שלא כך הם פני הדברים...
הצעתי למר לפיד קח פסק זמן לחשיבה עם עצמך, קבל ההחלטות הנכונות וגבש מסביבך יועצים המבינים עניין בטרם תקבל החלטות חפוזות ולא מקצועיות. למרות שהינך עיתונאי מהמובילים בישראל וניסיונך רב ביותר בתחום התקשורת ובכך אינני מזלזל כלל, גם אתה זקוק לאנשי מקצוע הרואים את התמונה הכוללת והרחבה ואשר להם הניסיון בהתמודדויות עם מצבים מהסוג הזה כאשר בד"כ אתה הוא זה הנמצא בצד השני המחטט, מבקר וחוקר!

איתן הרשקו הוא יועץ אסטרטגי לתקשורת שיווקית.
תאריך:  17/06/2010   |   עודכן:  18/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טעויות של "טירון בתקשורת"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איזה מאמר מלוקק- הייתי אצלך
הנסיך הקטן  |  18/06/10 13:16
2
אני חושב שאתה טועה
רועץ פוליטי  |  18/06/10 17:06
3
ביניש פורצת דרך ללפיד 2
מב"י  |  18/06/10 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה אדרי
"בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין, כי המאור שבא מחזירו למוטב"
גדי איזנקוט
האתגר המרכזי של הצבא הוא להמשיך לספק לתושבי המדינה ביטחון לשנים ארוכות עם השגת הרתעה ותוך כדי מוכנות וכשירות להגן ולתקוף, ולעמוד בכל המשימות שיגדירו לצה"ל
נפתלי רז
כמו ערב מלחמת יום הכיפורים - אנחנו באופוריה, ולא קולטים את אותות האזהרה. שוב נופתע ושוב נשלם בקרבנות רבים    הכרחי לצאת מהשאננות, ולהתבונן בשיקול-דעת על הקורה סביב    חיוני לנסות להביט בכל בעיניים זרות, מערביות למשל
עו"ד אביעד ויסולי
הדרך לפסק הדין של בג"צ עמנואל לשליחתם של עשרות הורים לבית הכלא היא טרגדיה של טעויות משפטיות ומאבקי יוקרה, כשבצידי הדרך נעזבו לאנחות כל החוקים והמשפטים הנוגעים לעניין
אריה אבנרי
על פרופ' דניאל פרידמן לדעת כי דמו של אהוד אולמרט לא הותר, הוא זורם היטב בעורקיו    אין מנוחה - וגם לא תהיה - לרשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il