X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: בוצ´צ´ו]
אהוד גרנד פעיל בתנועת רעננים - צעירי הציונות הדתית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בעקבות בג"צ עמנואל:

משוגעים, רדו מהגג!

אזרחים ישראלים מושלכים לכלא בגלל בעיות בבית הספר - המהלך הבג"צי הזה יוצא מכל פרופורציה מה יהיה השלב הבא, מעצר מינהלי על כל פשע מחשבה של מי שלא משתחווה להוד רוממות הבג"צ?
▪  ▪  ▪

מה הטירוף הזה? מהיכן הגיע המתח העצום והמשולהב הזה בתוך החברה, איך בית המשפט הגבוה לצדק איבד את עשתונותיו והפך לרודן מהסוג השפל ביותר? וכיצד כלב השמירה של הדמוקרטיה, התקשורת הנבחנית, משתפת פעולה עם העוול הזועק לשמים?
אזרחים ישראלים מושלכים לכלא בגלל בעיות בבית הספר! זה הרי יוצא מכל פרופורציה. בזמן שפושעים מוכרים למשטרה מסתובבים ברחובות ומטילים טרור על האוכלוסיה, כאשר ציוד חקלאי בדרום נגנב ללא רחם, בתקופה בה אדמות-מדינה נגזלות על-ידי אנשים שנוטעים אוהלם היכן שרק מתחשק להם, כאשר פוליטיקאים שגנבו כספי ציבור נחקרים לפי נוחותם ומעכבים את טחנות הצדק, מחליט בג"צ הנכבד להשליך לבית הסוהר הורים שמסרבים שבנותיהם ילמדו יחד עם בנות אחרות. הזהו צדק? לשם כך הוקמה מערכת משפט בישראל? האם כבוד השופטים חוששים לכבודם עד כדי כך שהם מאיימים במאסר על מי שלא מתייצב לדום כאשר הוד קדושתם פוערים פיהם ומתייחסים ברוב חסדם האלוהי לבני התמותה? ובנוסף לכך שומרי הדמוקרטיה המהוללים מריעים מהצד?
בזמן כתיבת שורות אלו מופיעים שבעה אייטמים בדף הראשי של אתר ynet העוסקים בציבור החרדי, מתוכם שישה עוסקים בפרשת בית הספר בעמנואל. פרט למאמר דעה אחד שראיתי באתר לפני כמה ימים, כל שאר הכתבות צבעו את ה"חרדים" באופן אחיד, לא השמיעו את דברם והתייחסו אליהם בצורה משפילה כפרימיטיבים חשוכים. האם זהו כבוד האדם עליו גומרים נאורינו את ההלל?
באתר NRG, בזמן כתיבת שורות אלו, ישנם שישה אייטמים העוסקים בחרדים, מתוכם שניים במדור הדעות (ניחשתם נכונה - נגד ה"גזענים"), שניים בכותרות הראשיות ושניים נוספים במדור החדשות. האחד מדווח על משליכי אבנים חרדים שפצעו שוטרים ובאחר נאמר כי שטייניץ מגן על הפטור לחרדים. שוב - הכל נגד אותה קבוצה.
ומה עם האמת, הצגת המציאות כפי שהיא בצורה אובייקטיבית? כמה "חרדים" זרקו אבנים על שוטרים? נפנה לעיון בכתבה. בתמונות אפשר לראות שלא מדובר במאות כפי שמדווח, אלא במקרה הטוב במאה או בכמה עשרות. המשטרה צוטטה כטוענת שהרבנים במקום מסיתים את הציבור. אני שואל אתכם, כיצד שוטר ממוצע יזהה האם המשלהב התורן עבר את בחינות ההסמכה של הרבנות והוא אכן זכאי לתואר רב? לפי אורך הזקן? אולי השוטר וה"רב" ישבו על איזה קפה קטן באמצע והחליפו סיפור חיים... כמובן, פעם נוספת למד הציבור שהרבנים מסיתים. נחזור לתמונות המדוברות. כל אדם עם ידע מינימלי לגבי אופני הלבוש של גוני הציבור החרדי מזהה מיד שמדובר בחסידות כלשהי, אחת מתוך מאות. אכן, בתוך השחור הזה יש גוונים רבים מספור. מדוע לא לדווח על הפגנה אלימה של חסידות "שם-כלשהו", כפי שראוי להיות כל דיווח עיתונאי? שלחתי את השאלה הזו לעורך האתר ואני מצפה לתשובתו.
גבירותיי ורבותיי, המהלך הבג"צי הזה יוצא מכל פרופורציה. בין סבך הטיעונים, התקנות ותת-סעיפי החוקים מסתתר ההיגיון הפשוט והשכל הישר. אי-אפשר ולא מתקבל על הדעת להשליך הורים לכלא בגלל רצון חינוכי - שונה מדעתנו ככל שיהיה - מתוך התנשאות, אולטימטום ותאוות כבוד. ומה עם ילדי המשפחות, מי ידאג להם בזמן הזה? אני מתנגד לגילויי גזענות, ואין ספק ש(אם)בוצע מהלך כמו זה המתואר בתקשורת בבית הספר בעמנואל, זה לא מוסרי ולא ראוי. אבל מאסר? מה יהיה השלב הבא, מעצר מינהלי על כל פשע מחשבה של מי שלא משתחווה להוד רוממות הבג"צ?

תאריך:  18/06/2010   |   עודכן:  02/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משוגעים, רדו מהגג!
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר יפה שפוי וצודק
הנסיך הקטן  |  18/06/10 13:13
2
העילית החילונית ממשיכה לפגוע
רודולף קסטנר  |  18/06/10 18:02
3
בג"ץ שמג"ץ
אזרח הגון  |  19/06/10 01:11
4
וזה אותו בית משפט שקבע הפוך
שישקו  |  19/06/10 02:08
5
כתבה חסרת תוכן שמביעה בעיקר
רונן אגוזי  |  19/06/10 07:39
6
וטוב שהם שונאים מזרחיים.
והז הסיפור האמיתי  |  19/06/10 07:53
7
בג"ץ=מעוז השמאל האחרון! ל"ת
גםגקך  |  19/06/10 08:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס אריכא
תערוכת הרטרוספקטיבה לאמן הציור והפיסול רוברט בזה שננעלת היום, חושפת גאון יוצר ולוחם צדק, צנוע ופורץ דרך בעל שיעור קומה עולמי    ימי התקיימות התערוכה הנדירה היו חג ישראלי לתרבות ולאמנות
ד"ר צ'לו רוזנברג
הרטוריקה של ארדואן, המשט לעזה והידוק היחסים בין טורקיה-אירן-סוריה מחייבים את ישראל למהלך דיפלומטי יוצא-דופן
נסים ישעיהו
אי-אפשר לעבוד על כל העולם כל הזמן, ואפילו לא על עצמנו. הגיע הזמן שניקח פסק זמן לבחון את דרכנו ובעיקר להחליט מהו היעד שאליו אנו חותרים, שכן בלי זה לא ניתן להחליט על דרך
קנת לוין
לא לכל הכשלים שנתגלו במלחמת לבנון יש קשר למנטליות אוסלו שסחפה ב-14 השנים שקדמו לה את האליטות הישראליות, ובכללן מפקדים בכירים בצה"ל    עם זאת, טביעות אצבעותיה של צורת החשיבה ההיא ניכרות בכמה מהם    "סינדרום אוסלו" חלק חמישה-עשר
יוסף אורן
אהרון אפלפלד הוא מן היחידים בספרות הישראלית שמתאר ביצירותיו יהודים המתאמצים לשמור על זהותם בעולם סחוף קוסמופוליטיות. ב"האיש שלא פסק לישון" הוא הולך עוד צעד, ומעצב גיבור השב לזהותו היהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il