X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יגאל לביב עיתונאי ותיק ופעיל שמאל על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
איני דואג למיליונרים. רובם ככולם מצוידים בדרכונים זרים ואמצעי קיום מחוץ לישראל מצב השכירים, הרוב המוחלט של האוכלוסייה, הוא שייפגע קשות בהתמוטטות המדינה. בדיוק כמו שקרה בהתמוטטות הבית השני הגלות השנייה - באופק
▪  ▪  ▪
ההפרש יוצר את עודף הערך, ההופך לרווחים [צילום: פלאש 90]

מספר המיליונרים בישראל, כאלה שמחזיקים לפחות מיליון דולר נזיל (לא כולל הון המושקע בנכסים, ובניכוי התחייבויות), זינק בשנת 2009 ב-42.7%, והוא עומד על 8,419 איש. כך עולה מ"דו"ח העושר העולמי", שהתפרסם השבוע על-ידי בנק ההשקעות מריל לינץ' וחברת הייעוץ קאפג'מיני.
בכל הנכתב על כך, לא שאל איש מה היו מקורות ההתעשרות בישראל. חוק שימור החומר קובע כי בטבע חומר לא נוצר יש מאין, הוא רק משנה צורה. אם כמות הון מסוימת עברה בשנת 2009 ל-8,419 מיליונרים לעומת 5,900 בשנת 2008, הרי שכמות כסף זו באה ממקורות אנושיים אחרים. האחרים קיבלו פחות והפכו עניים יותר. מה הם מקורות ההון הנוסף?
המקור העיקרי הוא ניצול מוכרי כוח העבודה בישראל, השכירים. רוב השכירים בישראל משתכרים פחות מממוצע השכר, וכ-40% - פחות משכר המינימום. בעבודתם הם מייצרים ערכים שימושיים, כסחורות או שירותים, שאותם מוכר המעביד ללקוחות בתמורה הגבוהה יותר ממה שהוא משלם לעובדיו. ההפרש יוצר את עודף הערך, ההופך לרווחים.
מאז חשף קרל מרקס בספרו "הקפיטל" את דרכי יצירת העושר, לא השתנה הרבה. מיליונרים ישראלים מתעשרים הודות לניצול עובדיהם, בדיוק כמיליונרים אחרים. ההבדל הוא שישראל ניצבת במקום השלישי בעולם בגידול מספר המיליונרים, אחרי הונג קונג והודו.
הונג קונג היא במקום הראשון, כי היא נהנית מעליית התפוקה ורמת החיים בסין, 1.6 מיליארד עובדים, ומנקזת אליה חלק מהגידול בתפוקה. בהודו - תהליך דומה. 750 מיליון עובדים מגדילים את התפוקה הלאומית, שחלק ממנה זורם כרווחים לכיסי המיליונרים.
למה ישראל, עם כ-7 מיליון תושבים, מצמיחה מיליונרים במאות אחוזים יותר ממדינות עם מספר תושבים דומה וכלכלה בהיקף דומה, כדנמרק או הולנד? מקורות הגידול בתפוקה הלאומית בהן הוא כוח העבודה של התושבים, בתוספת הזרמת הון מסחר בינלאומי. בישראל - תמונה שונה.
  • ישראל משעבדת מזה עשרות שנים 2.5 מיליון פלסטינים, שיכולים למכור את כוח עבודתם בעיקר לישראלים, וחייבים לייבא כמעט את כל צריכתם מישראל. אליהם יש להוסיף כ-300,000 עובדים זרים, כ-5% מאוכלוסיית ישראל, הנמצאים באותו מצב. כשליש ממספר תושבי ישראל מנוצל כלכלית על-ידי כלל הישראלים, כאשר רוב ההון הנוצר מניצול זה נשאר בידי המעבידים. זהו מקור התעשרות שלא קיים אצל מקבילותיה של ישראל, והוא ההסבר העיקרי לגידול החריג במספר המיליונרים בישראל.
  • מקור נוסף ייחודי לישראל הוא יבוא הון ללא תמורה. מאז קום המדינה היא מקבלת כמיליארד דולר לשנה, מתרומות והלוואות לזמן ארוך של יהודי העולם. הון זה נכנס למוסדות המדינה, ומוצא על הגדלת התפוקה הלאומית, המתחלקת מרביתה למעבידים.
  • ישראל מקבלת עשרות שנים כ-2 מיליארד דולר לשנה בממוצע מארצות הברית, ללא תמורה. רוב הכסף מוצא על רכישות מוצרים אמריקניים, אולם הוא מאפשר להקצות את הסכומים הנחסכים להגדלת התפוקה הלאומית בישראל, שרובה זורמת למעבידים.
בגלל שלושה מקורות ייחודיים אלו, מזנקת ישראל למקום השלישי בעולם בגידול מיליונריה. המשמעות - היא במקום דומה גם בגידול העוני.
אילו הייתה ישראל במצב ביטחוני כמו דנמרק או הולנד, היה מצב זה יוצר רק בעיות חברתיות. אולם קיום ישראל מושתת על כוחה הצבאי. 8,419 המיליונרים לא משרתים בצבא. הצבא מושתת על גיוס שכירים חילוניים-ממלכתיים. מספר אלו יורד כל שנה, והצבא נאלץ לגייס ממקורות אנושיים שעד כה סירב לגייס. בנוסף, ככל שמצבם הכלכלי של השכירים - שהם הצבא - יורע, כך יפחת רצונם להילחם. רוסיה קרסה במלחמת העולם הראשונה בגלל סירוב חייליה להילחם למען מנצליהם.
איני דואג למיליונרים. רובם ככולם מצוידים בדרכונים זרים ואמצעי קיום מחוץ לישראל. מצב השכירים, הרוב המוחלט של האוכלוסייה, הוא שייפגע קשות בהתמוטטות המדינה. בדיוק כמו שקרה בהתמוטטות הבית השני. הגלות השנייה - באופק.

תאריך:  24/06/2010   |   עודכן:  24/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגלות השנייה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
זאת גלותי השניה
ה_שגריר  |  24/06/10 16:00
2
אם לא יעשו משלביב חושב יהיה
חורבן בית שלישי?!  |  24/06/10 18:37
3
ושם בגולה יחכו לנו
אלישמע  |  24/06/10 19:21
4
פעם ראשונה אני מסכים עם לביב
אליהו חיים  |  24/06/10 19:38
5
למה כל חולי הנפש הם בשמאל? ל"ת
dodel  |  24/06/10 20:17
6
המוזלמן
יוליוס שטרייכר  |  24/06/10 22:02
7
זהירות!יגאל מסתובב חופשי? ל"ת
isadora  |  24/06/10 22:33
8
מאמר מצוין ואמיץ כרגיל ל"ת
שרונה גיל  |  25/06/10 20:57
9
,תיאור מדוייק וקולע של המצב
יוסי פלס  |  26/06/10 21:53
10
התיאוריה שלך לא נכונה
צייקן  |  29/06/10 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי מן
חוקר התקשורת ג'וזף קמפבל מבקש לנפץ בספר חדש את עשרת המיתוסים הגדולים של העיתונות האמריקנית, מוודוורד וברנסטיין וניקסון דרך אד מורו ומקארתי ועד לשורפות החזיות באטלנטיק-סיטי
יוסף קנדלקר
הם היו המתנה הכי גדולה שיכולתי לקבל. בכיתה ו' עדיין לא ממש הבנתי אותם, אבל זה לא מנע ממני לנקותם    יוסף קנדלקר והספרים
ד"ר רון בריימן
עד שיקום צ'רצ'יל-2, נפל בחלקו של נתניהו התפקיד הקשה לנווט את הספינה הישראלית. אסור לו להתפתות ל"פתרון שתי המדינות"
יוני בן-מנחם
כמה פרשנים בעולם הערבי מפיצים הערכות כי ישראל על סף פעולה צבאית רחבה שמטרתה לשנות את כללי המשחק ולחלץ את ישראל מהמשבר הפנימי שלה ובידודה הבינלאומי    בירושלים רואים בהערכות אלה תעמולה גסה וחלק מהמערכה לדה-לגיטימציה של ישראל
ד"ר דויד שוורץ
במקום לחזק את בעלי התפקידים הסטטוטוריים ברשויות המקומיות, השומרים באופן יחסי על מסגרות מובנות בתחומי התקציב והתכנון, מתחזקת המגמה להקטין כוחם לטובת נבחרי הציבור והפוליטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il