X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עלינו להודיע לחמאס שכל ההצעות הקודמות בטלות; אנחנו לא מציעים יותר שחרור אסירים תמורת גלעד ולא ננהל מו"מ להשבתו
▪  ▪  ▪
החמאס צריך לשלם על שביית גלעד שליט [צילום: פלאש 90]
ידיעות ומעריב - סכנה ברורה ומיידית
עו"ד משה גולדבלט
מסע התעמולה המופקר שמנהלים ידיעות אחרונות ומעריב בפרשת שליט מטרתו: הפלת בנימין נתניהו כניצחון במלחמת העיתונים
לרשימה המלאה

ידיעות ומעריב בשירות חמאס
יואב יצחק
העיתונים ידיעות אחרונות ומעריב מובילים קמפיין אגרסיבי תוך עיוות וסילוף תמונת המצב המלאה * הם פועלים בחוסר אחריות ופוגעים באינטרס הביטחוני והמדיני של ישראל * במקביל הם מחזקים באופן התנהלותם את ארגון החמאס
לרשימה המלאה

אין מנוס אלא להתעמת חזיתית עם נועם ואביבה שליט ועם פעילי המטה להשבתו. זהו העימות ממנו הכל מבקשים לחמוק מחמת רגשות השתתפות בכאב, אשמה בשל אי-השבת הבן הביתה ובשל העובדה שכל אחד חושב כיצד היה פועל לו בילדו היה מדובר. רגשות השתתפות ואשמה הם הסיבה העיקרית לכך שמשפחת שליט מצליחה לארגן מסע תעמולה יעיל כל-כך ההופך כל הסתייגות כמעט לבלתי-לגיטימית. שוב חובה לומר שרבים המשתתפים במסע זה ומסייעים למימונו אינם בהכרח פועלים למען המטרה המוצהרת. עסקת שליט המוצעת תהווה מפלה קשה לממשלת ישראל ויש המבקשים במודע להנחיל לה מפלה כזו.
אביבה שליט זרקה לנו את האתגר האמיתי החורג מהאמירות שארבע שנים בשבי הן די והותר (מי קובע היכן קו הגבול?): "אני מאמינה שאחרי ארבע שנים בהן לא הצליחה מדינה שלמה להחזיר חייל שבוי הביתה, היא צריכה לשלם עכשיו את המחיר, לפני שיהיה מאוחר מדי. לא מדובר בוויתור אסטרטגי - ויתור אסטרטגי גדול הרבה יותר יהיה לנטוש את כל הערכים שלנו, שמסתכמים ברעות ובערבות הדדית".
כאן המקום לומר לאביבה כי הטיעון האמור לא זו בלבד שאינו מספק כל תשובה לשאלת המפלה האסטרטגית שתביא כניעה לדרישות החמאס, אלא שקבלתו של הטיעון האמור תהווה תבוסה אסטרטגית-מוסרית למדינת ישראל. אין להבדיל בין השניים, כי איבוד הבסיס המוסרי משמעו תבוסה אסטרטגית. ראינו בעבר צבאות גדולים וחזקים נמסים כשלג ביום שרב, רק מפני שאיבדו את הקוד המוסרי להפעלתם.

המלחמה שאביבה שליט צריכה להילחם
אביבה שליט. שתילחם למנוע עסקות עתידיות [AP]

אין להתיר שתחת מטריית הביטויים "ערבות ורעות" ניתן יהיה להכשיר כל מעשה וכל ויתור הסותרים במפורש ערכים אלו. ניתן כמובן להציג את הדרישה לרעות וערבות במהופך ולומר לאביבה שליט כי כאם שסבלה היא צריכה להיות הראשונה שתילחם למניעת עסקות שיגרמו לסבל לאימהות רבות בעתיד, וכל זאת בשם הרעות והערבות ההדדית - אך אין בכוונתי להידרדר לדמגוגיה.
אנו מקבלים כנתון שהוריו של גלעד יעשו הכל להשבתו.ישנן מדינות נאורות כמו ארצות הברית שפעולה כזו לא הייתה עולה על דעתן של משפחות חטופים, מאחר שממשלת ארצות הברית אינה מנהלת מו"מ עם טרוריסטים ומנהיגיה אינם נפגשים עם משפחות החטופים ובכך מסתיים הסיפור. איני מאמין שיש - ולו מדינה אחת - המאבדת את שפיותה עקב אי-יכולתה להחזיר שבוי כמו ישראל. מי שטוען כי עובדה זאת מהווה הוכחה לחוסן ולעוצמה מדבר שטויות. חולשה אינה כוח, כניעות אינה ראיה לחוזק, וקידוש ערך הפרט אינו מצביע על ערבות חברתית ונכונות להילחם על קיומה של החברה.
אם נקבל את עסקת שליט, הרי שהסכמנו ששלומו וחירותו של פרט אחר עומדים מעל לאינטרס הלאומי ובמקרה זה, הבסיס המוסרי לקיומה של המדינה - נשמט. אם מותר להציב למדינה תנאי לשלם מחיר אבסורדי להשבת שבוי אחד, מוצדק באותה מידה לדרוש ממנה שלא לסכן בכלל את חייליה ולא לבצע פעולה כלשהי ששמץ סיכון חיי אדם כרוך בה.

לבטל את כל ההצעות ולטפל בחמאס

חטיפת חיילים הפכה, עקב מדיניות הכניעה שלנו, למפלה כה קשה שהצדיקה פתיחת מלחמה בתוך שעות, לאחר חטיפת החיילים בצפון לפני ארבע שנים

ישראל שילמה ומשלמת מחיר בלתי נסבל עבור נכונותה לשלם מחירים מופקעים בעסקות חילופי-שבויים. המחיר לא היה רק עידוד הטרור וקורבנות נוספים שנפלו בידי הרוצחים המשוחררים; המחיר העיקרי הוא שיבוש סולם הערכים וסדרי העדיפויות. חטיפת חיילים הפכה, עקב מדיניות הכניעה שלנו, למפלה כה קשה שהצדיקה פתיחת מלחמה בתוך שעות, לאחר חטיפת החיילים בצפון לפני ארבע שנים. לו היינו שואלים את משפחת שליט ואת הציבור אם מותר להרעיב את כל תושבי רצועת עזה (שאינם יכולים לעשות דבר בנושא) ולהפגיז אותם יום ולילה עד להשבת גלעד שליט, הם היו עונים בחיוב ולא היה מעניין אותם בכלל שבדרך כזו מגיעה ישראל לפשיטת רגל מוסרית בדרכי מלחמתה באויביה.
הטיעון המרכזי היום הוא שאם הסכמנו לשלם ב-1,400 אסירים, אין שום סיבה שלא לשלם בשחרור נוסף של 45 אסירים רוצחים והחזרתם לביתם, מאחר שההפרש כבר לא גדול כל-כך. הטיעון הזה מוכיח שמדיניות הכניעה היא באמת מדרון חלקלק ומי שמידרדר במדרון זה לא ייעצר מאחר שאין לו קווים אדומים. הדרך היחידה להשיב לטיעון זה היא להודיע לחמאס שכל ההצעות הקודמות בטלות ומבוטלות. אנחנו לא מציעים יותר שחרור - ולו של אסיר אחד - תמורת גלעד ולא ננהל מו"מ להשבתו. עלינו להבטיח שכל מי שמחזיק בו או שיש לו השפעה על ההחלטה להמשיך ולהחזיק בו - ישלם מחיר אישי כבד מנשוא ולדאוג שכך אומנם יקרה.

מחיר הפרט למען קיום ובטחון המדינה

אין בסיס מוסרי לטענה כי מותר לשלוח חייל למוות, או לפציעה קשה ביותר, אבל לא לשבי. בכל המקרים מדובר במחיר כבד ביותר, אולי המחיר המירבי, אותו עלול הפרט להידרש ולשלם למען קיומה וביטחונה של החברה בה בחר לחיות

איני בא לעורר ויכוח בשאלות מוסר מופשטות, אולם עלינו לזכור כי הבסיס לתפיסת המוסר שלנו הוא שקיומה וביטחונה של החברה חשובים מביטחונו וקיומו של הפרט. זו הסיבה לכך שמדינה שולחת את חייליה למשימות מסוכנות ביותר שמהן חלק לא ישובו חיים, חלק ישובו נכים וחלק יילקחו בשבי - אולי לשנים ארוכות. אין בסיס מוסרי לטענה כי מותר לשלוח חייל למוות, או לפציעה קשה ביותר, אבל לא לשבי. בכל המקרים מדובר במחיר כבד ביותר, אולי המחיר המירבי, אותו עלול הפרט להידרש ולשלם למען קיומה וביטחונה של החברה בה בחר לחיות.
אין חולק על כך שיש לעשות כל מה שסביר לעשות להשבת גלעד הביתה. שחרור עשרות מחבלים מסוכנים שכבר הוכיחו את מסוכנותם אינו בגדר הסביר, ויש לנו אחריות מוסרית כלפי קורבנות העתיד העלומים. עסקת הכניעה תהווה עידוד לטרור ולחטיפה כדרך פעולה מועדפת ודי בשל כך לקבוע שהיא אינה סבירה ואינו מוסרית. חשוב להדגיש כי גם הרעבת תושבי רצועת עזה, כדרישת משפחת שליט, בגלל מעשים שאין הם יכולים להיות אחראיים להם, אינה סבירה ואינה מוסרית.

תאריך:  27/06/2010   |   עודכן:  27/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת שליט - לבטל את כל ההסכמות
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
כיצד ניתן להחזיר את גלעדשליט?!
דב מאיר1  |  27/06/10 10:48
 
- כדי כל זה יקרה צריך ממשלה  ל"ת
אחרת  |  27/06/10 16:05
2
הקמפיין האוילי למען החמס
פרשת פנחס  |  27/06/10 12:00
3
מי ישלם את המחיר ?
ישמעאל  |  27/06/10 13:00
 
- לפי מיטב זכרוני אף בן של
פוליטיקאי לא נהרג  |  27/06/10 17:53
 
- מותו של יוני נתניהו.....
מוטי1  |  28/06/10 09:43
4
כל הכבוד לכותב. ל"ת
דבורה  |  27/06/10 13:05
5
תגובה
צנחן  |  27/06/10 14:10
6
לשכפל, להכפיל פי-כמה - להפיץ
בן דוגית  |  27/06/10 15:00
7
למרות הכאב על גלעד ושפחתו,
פלא יועץ  |  28/06/10 01:19
8
כה אמרה גאולה כהן בראיון
מוטי1  |  28/06/10 09:33
9
הבנתך טובה מהרבה כתבים
צודק לחלוטין  |  28/06/10 10:47
10
מקווה שאדם שפוי לא יקבל זאת ל"ת
שרריתה  |  30/06/10 11:48
11
לזרוק את תכולת המשאיות לעזה
"מסיבת תה"  |  1/07/10 01:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
אין כמו "צימעס", שבהרצליה פיתוח, למעדני המטבח המזרח-אירופי, נוסח בית-אימא
אברהם שרון
הוא לא הילד של כולנו. הוא הילד של הוריו. שלהם בלבד. הוא החייל של כולנו. הוא נלחם למעננו. ועכשיו, מזה ארבע שנים, אנחנו, שלא הצלחנו למנוע את חטיפתו, מפקירים אותו
מנחם רבוי
לאחר אישור התוכנית לפיתוח אזור "גן המלך" בירושלים ראש העירייה מרוצה. הוא השיג כמה מטרות וזרק מהקואליציה את מרצ. עכשיו הוא המלך ב"גן המלך"    האם חשב לרגע על משמעות הספר "בגדי המלך החדשים"?
אהרון רול
דרשתם להסיר הסגר? 'בבקשה', תאמר ישראל. אנו מוכנים להסרה כוללת ומוחלטת של הסגר מצידנו, אך כל אלו שדורשים מעימנו לעשות כן, חייבים להעניק לישראל ערבויות בינלאומיות מקדימות ומוצקות מפני הידרדרות המצב הביטחוני ברצועת עזה
גד גזית
כשהחרדים יוצאים בשחור אלפיהם לרחובות לככרות לקדש את שם אלוהיהם ולההרג על קדושתו, החילוניים ממלאים את היכלי המונדיאל ואלוהיהם ישנם בכל כדור שנכנס כמו צדיק לשער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il