X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קומונה רוחנית, העוסקת בהגברת המודעות העצמית, פועלת בארץ ומונה אלפי חברים
▪  ▪  ▪

אל ים הקומונות הפועלות בארץ מצטרף בימים אלה המרכז הספיריטואליסטי של "נאמני השנגלה". על-פי הצהרת כוונותיהם, עוסקים אלפי חבריה בהגברת מודעותם העצמית; בפענוח רזי הממד הרוחני; בטיפול בבעיות גופניות ונפשיות, על-פי השיטה ההוליסטית המסורתית; בעיסוק בפסיכולוגיה ספיריטואליסטית ובסיוע לחברי הקומונה להבין את עצמם טוב יותר.
השנגלה היא מונח הלקוח מהקבלה ושמבטא את התפיסה ההוליסטית-כוללנית של האדם. תקציר התפיסה הזו גורס כי העולם עבר במאה השנים האחרונות שינויים מופלגים ושהתפתחות הטכנולוגיה שינתה אותו מן הקצה אל הקצה.
כבלים
חברי הקומונה גורסים כי בני האדם של היום דבקים בדפוסים קודמים ופועלים על-פי השקפות מיושנות מהמאה החולפת, ללא יכולת להתאים את עצמם לזינוק הטכנולוגי האדיר. הם מאמינים כי הפערים בין עשירים לעניים רק הולכים וגדלים וכי האדם הצליח, אומנם, להשתחרר מהכבלים החיצוניים שכבלו את ידיו, אלא שהיום הם מונחים על ליבו.
חברי השנגלה משוכנעים כי בסופו של דבר עתיד העולם הזה להפוך לגן-עדן עלי אדמות ושברשות האנושות מצויים, בעצם, כל האמצעים וכל הכישורים הדרושים לכך. השינוי המהותי המיוחל תלוי, לדעתם, בממד הרוחני, והאדם של שנות האלפיים זקוק, יותר מתמיד, לבסיס פילוסופי-רוחני חדש, שיאפשר לו להתמודד עם מצבו הקיומי החדש: להיות מאושר ומסופק בחייו ולהפיק מהם ומהעולם את המרב.
אהבה
מלת המפתח של חברי השנגלה היא "אהבה" ובאמצעותה ניתן לשנות את העולם: אהבה במקום כעס, שמחה במקום עצב, שיתוף-פעולה במקום תחרות, חיוך במקום פנים זועפות, הקשבה במקום השמעה, סובלנות במקום קופצנות, ואנרגיות חיוביות במקום שליליות.
יעדים אלה הם מטרת נאמני השנגלנה והצעד הראשון להגשמתם יהיה תמיד עקירת הפחד, שמקור כל הרע נעוץ בו. אדם שאינו פוחד - אינו שונא, אינו מקנא, אינו נוטר ואינו הורס. לכן הדבר החשוב ביותר הוא ליצור עבורו אלטרנטיבות לפחדים ולחרדות ולהוכיח לו שאפשר גם אחרת.

[צילום: ראובן לייב]
תאריך:  02/07/2010   |   עודכן:  02/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן חושן
"מרשמי" התרופות הניתנים לכלכלה "חולה" אינם הפתרון, אלא רק אמצעי סרק לדחייתו של המשבר
עמוס גורן
נשיאנו שמעון פרס, שכבר ראה הכל, מסתכל על הכל בעיניים פקוחות מדי לרווחה ובלי להניד עפעף - כאילו עפעפיו מחוברים למצחו מכוח איזה ניתוח פלסטי משונה - ומתרכז בהנהגת עמו הדווי
איתן קלינסקי
כמו לכל התנחלות, יש לכפר אדומים תוכנית מתאר    לבדואים אין תוכנית מתאר, לכן במשך 43 שנה לא קיבלו אף לא היתר בנייה אחד
נרי אבנרי
להצלחת הצעדה שני צדדים: באחד יחגגו את שובו של גלעד, ובשני יחגגו את שובם של אלף הרוצחים    הקלישאה אומרת שהכישלון יתום. אנשי השב"כ אומרים שההצלחה הזאת (אם תתממש), יתומים רבים לה
צבי גיל
בעידן הפוסט-היסטורי, שכתוב ההיסטוריה היא אחת התופעות היותר נפוצות    לעתים המחקרים מביאים פן אחר שלא היה ידוע, לעתים הדמות ההיסטורית מצטיירת בצורה שונה מפכי שהיא תוארה בעבר - לחיוב או לשלילה, ולעתים היא מעוותת לחלוטין ומגמתית למהדרין    דוגמה אחרונה היא הגילוי שרודן ספרד, פרנציסקו פרנקו, העביר בשלב מסוים את רשימת יהודי ספרד לנאצים    זה אמור בכל סוגיה ותחום, כולל בכל הקשור למלחמת העולם השנייה לרבות השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il