X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד הקולות השקולים בפרשת עמנואל נשמע מכיוונו של פרופ' שלמה אבינרי. כל השאר מנפנפים בדגלים מוכרים סאגת עמנואל מבליטה את מלחמת התרבות בישראל: אתה חייב להיות חרדי כדי להתנגד למהלך, וחילוני כדי לתמוך
▪  ▪  ▪
סאגת בג"צ עמנואל בהיכל בית המשפט העליון [צילום: פלאש 90]

נדמה כי אם לא הייתה מתרחשת פרשת עמנואל, לא היינו יודעים כי אנחנו גזעניים, מפירי שלטון חוק, דוגלים בהפרדות משונות ואנטי-דמוקרטיים. כל פעם מחדש, קבוצת חרדים מעוררת מחדש את ה"מחנה השני", שאינו חרדי, שאינו דתי. האיחוד הזה מזויף והאיחוד הזה זמני - עד לפרשה הבאה.
מעשה שליחת הורים לבית סוהר לא התרחש אף פעם בישראל, אך הדבר בלט בהיעדרותו בשיח בישראל.
נוח לדבר על חרדים, הפרדה בלתי מתקבלת על הדעת, על כל הסבריה ומושגיה. בכלל, נוח וגם די קל לדבר על החרדים באופן שהשיח הזה הוא שיח נוח ובעצם מחביא את שאר ההפרדות, שאר הפרות החוק הקיימות בחברה הישראלית בנפח גדול עוד יותר מאשר בחברה החרדית.
פרופסור שלמה אבינרי מהאוניברסיטה העברית נדרש לעניין זה והוסיף נדבך נוסף ("דין ודברים", רשת ב', 20.6.2010):
  • "הדרך שבה טיפל בית המשפט בעניין הייתה גם לא מידתית וגם לא חכמה... אין לי שום סימפטיה להורים של ילדים שמבקשים לממש אפליה על בסיס עדתי, או על איזשהו בסיס אחר, תורני או עדתי או השילוב שלהם. אבל במדינה דמוקרטית אין שולחים הורים לבית סוהר משום שהם מסרבים, או מבזים את בית המשפט משום שהם לא ממלאים את הוראתו.
    "במדינה שאין בה עונש מוות, מאסר זו הפגיעה החמורה ביותר בחירות האזרח. אפשר למצוא דרכים אחרות, למשל להודיע שבית הספר הזה, לא ההורים, עד שהוא לא משנה את דרכיו, לא יקבל גרוש אחד מתקציב המדינה. צריך לחשוב במושגים יצירתיים ופוליטיים".
אבינרי הוסיף וכתב ("לא מידתי ולא חכם", 20.6.07, הארץ) כי:
  • "מאסרים המוניים של עשרות הורים משום שהם אינם ממלאים את הוראות בית המשפט הם נשק יום הדין, ואין משתמשים בו כלאחר יד... מדינה נאורה - שבה חשודים ברצח, באונס ובריגול זוכים למאסר בית - אינה משליכה לבית הסוהר הורים מכיוון שהם מבקשים לתת לילדיהם חינוך באופן שהמדינה (בצדק) רואה אותו כפגום. את הפגיעה החמורה ביותר בזכויות האזרח - מאסר - ראוי להפעיל רק כאשר היא משמשת למטרה ראויה והיא המוצא האחרון".

חרדים בג'ינס וטי-שירט

אופנת עמנואל הוכיחה פעם נוספת כי הדיון הציבורי בישראל בכללותו נעדר עומק, אומץ ושיקול דעת. כנראה שצריך להיות פרופסור למדע המדינה מהאוניברסיטה העברית בכדי להיות גם חילוני וגם לבקר את התנהגות בג"צ. כל מחבקי בג"צ, שרוצים בג"צ חזק, לא הבחינו בדבר חשוב: בג"צ חלש מתנהג בכוחנות.
הדיון הציבורי בטלוויזיה, כמו ברחוב, הבליט פעם נוספת את שידענו: התנגשות חזיתית והבדלי תרבות בין חרדים ללא-חרדים, אך למדנו דבר נוסף: בתוך התרבות החילונית יש קונצנזוס זול, עייף, מזויף ושטחי.
איך מבקר ספרות מכרמיאל, עיתונאי מהרצליה, שופט בדימוס, אחלמה משדרות, עיתונאית צעירה ואחד גבי גזית חושבים אותו דבר, ממש כמו חרדים - רק בג'ינס ו"טי שירט"?

עיתונאי, מבקר ספרות ואחד גבי גזית

העניין הובא לתוכנית הטלוויזיה "נדבר על זה בבית", שם דנים משתתפי פאנל בענייני היום.
נדמה כי רק פרץ אישי נותן אותותיו ולא שיקול דעת, בוודאי לא מנקודת מבט היסטורית שקולה, מעמיקה - זו פעם ראשונה שנשלחו אנשים לבית הסוהר על בזיון בית המשפט, כאמור.
שלי טימן - שופט בדימוס, גבי גזית - עיתונאי, מנחם בן - מבקר ספרות, אחלמה פרץ - פעילה חברתית ונטע אחיטוב - עיתונאית ענו בחיוב לשאלת המנחה האם היה צריך לשלוח את ההורים האשכנזים לכלא. דניאלה וייס - ראש מועצת קדומים לשעבר, הייתה בדעת מיעוט.
ניתן לכתוב "כצפוי", משום שדיונים מסוג זה מביאים, בראש ובראשונה, את נוף מולדתו של הדעתן התורן; אם הוא חילוני - הוא בעד, ואם הוא דתי, כדוגמת הגברת וייס - הוא נגד. כמה לא מפתיע, כמה רדוד, כמה לא מעמיק, שהרי דיון זה, על שופטיו ומבקריו, יכול היה להתנהל ממש ברחוב, או במגרש כדורגל - בסוף הדיון הכריז עמנואל רוזן כי התוצאה היא 5:1. תבוסה לדמוקרטיה.
גבי גזית, בעל הנאום "העלוקות והתלועים" (ynet ,24.4.10), שעיניו בוהקות לשמע המילה "חרדי", שכתב במאמר, בין היתר: "תפסיקו לנקות להם את הרחובות, כבו להם את החשמל, נתקו להם את המים", הפליג בשנאתו וענה: "כן - אבל לכלא אמיתי!".
מנחם בן אמר כי "צריך להגיב בחומרה על כל התפרעויות החרדים מכל הסוגים בכל העניינים", כאילו היו אלה ההתפרעויות היחידות מאז קום המדינה, למרות שדווקא בעניין זה לא היו התפרעויות כלל.
נטע אחיטוב סיימה את הדיון בגישה ילדותית משהו ואמרה: "כן, ולהוסיף על זה את כל משרדי הממשלה ואת צה"ל"... - עיתונאית בישראל 2010.

תאריך:  05/07/2010   |   עודכן:  05/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"במדינה דמוקרטית לא שולחים הורים לבית הסוהר"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גישה רעננה מול כובד ברברי
מ.ש  |  5/07/10 16:12
 
- תגובה נאותה .מצוין! ל"ת
איש1  |  5/07/10 23:42
2
מה עם שמירת חוק???
אחד העם  |  5/07/10 18:05
 
- איני חפץ ביקרם ,לא כך השתמע
אורן קאשי  |  5/07/10 23:36
3
נמאס מהגזענים האלה
אלישמע  |  5/07/10 22:59
4
מי אמר שיש דמוקרטיה בישראל?די
קורןנאוה טבריה  |  6/07/10 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
סוף דרכו הפוליטית של בנימין נתניהו עלול להגיע אם בעקבות הלחץ המתמשך של הגורמים עלומי-השם שהפיקו את האירוע התקשורתי של צעדת המחאה למען שחרורו של גלעד שליט, יאמר ראש הממשלה כי כיוון שהוא "קשוב לרחשי ליבו של הציבור" הוא החליט להיענות לכל דרישות החמאס
ד"ר אורה סתר
בארגונים של היום, ביצועים גבוהים ומחויבות גבוהה, החיוניים להצלחה של הארגון, מושגים רק דרך טיפוח הרוח האנושית
עו"ד יוסי דר
הוא נידון ב-2008 לשבע שנות מאסר, הגיש ערעור והיום ידון בית המשפט העליון בעניינו    האם עונשו של האמן המתקרב לגיל ה-70 יוקל?    נחיה ונראה...
עליס בליטנטל
אפילו הפולנים עצמם, שחלקם הסגירו יהודים לנאצים בעבור כיכר לחם, ושהשנאה ליהודים עדיין מבעבעת בתוכם - לא היו מעזים לעשות כמעשה יונתן שפירא
עו"ד משה גולדבלט
הייתם מעלים בדעתכם שהוריו של חייל אתיופי שנשבה היו מכנסים עשרות אלפים לצעדת מחאה לשחרור בנם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il