X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שאלות ותשובות בענייני רכב
▪  ▪  ▪

משה יהושע, מוסך מיטב, גבעת-שאול, ירושלים: בטורך הפופולרי סיפקת ייעוץ לאחד הלקוחות הקבועים שלי, חלקת 'שבחים' לדרך עבודתי ואף נתת ציון למידת הבנתי במכונאות רכב. הופתעתי. אני מקפיד לקרוא את מדורך הוותיק, לא תמיד מסכים עם המסקנות, אך נהנה מאוד מכתיבתך ובמיוחד מהשו"ת. האופציות המגוונות שאתה מציב לפתרון הבעיות, אף שחלקן לא ישימות, מסייעות לקוראים לנסות ולהתגבר על התקלות ולא להרגיש חסרי-אונים. בשל כך הופתעתי כשקראתי את אבחנותיך בנוגע לגיר רגיל של טויוטה קורולה והשאלה אם "הלך הגיר" או לא.
העובדה שניתנה לך במה כעיתונאי להמליץ (או לא) על טיפולים ומכוניות, לא מצדיקה כתיבה בוטה והטחת עלבונות אישיים לא נכונים, ובמקרה זה גם לא מוצדקים. ומעשה שהיה כך היה: הלקוח ביקש שנבדוק אם יש לו נזילות שמן בגיר, כיוון ש"הגיר רועש". אכן בדקנו את השמן בגיר ולא נמצאו סימני נזילה. כלקוח ותיק ונחמד (במשך כל השנים טיפלנו במכונית 405 העתיקה שלו) החלפנו לו על הדרך פילטר אוויר למזגן ללא שום קשר לגיר. כאשר נסעתי איתו לנסיעת מבחן נוספת, הגיר רעש בעומס (בתחילת הנסיעה וגם בנסיעה עצמה). הסברתי לו ש"הגיר הלך" ושהרעש נובע כנראה ממסבים שאינם תקינים.
כיוון שמלבד לתת עצות אני גם מתקן מכוניות, ולצידי צוות מעולה וכמה אלפי לקוחות, אשמח להזכיר לך, או אולי אפילו ללמד אותך, שיש בגיר הילוך נגדי הנקרא בלעז 'קונטרה גיר', וכאשר המסבים שלו 'הולכים' הגיר רועש, אך עדיין מתפקד כרגיל. אין צורך לפנות ליוטיוב כדי לאבחן רעשים ובוודאי לא כשאתה מטפל את מכוניתך אצל מכונאי בעל ותק של 30 שנה, שהחל לשפץ גירים כבר בתור נער.
לרוב, אתה ממליץ על מכונאי אחד בירושלים (שהוא בוודאי איש מקצוע מעולה), אבל לידיעתך: באזור ירושלים לבדה קיימים ועובדים מכונאים טובים נוספים שמלבד היותם בעלי מקצוע מעולים, הם ישרים והגונים.
אני חושב שכדאי לך לבדוק שוב את הפרטים ולתקן אותם במדור הבא שלך. מעבר לשגגה שיצאה מתחת ידך, אני מאחל לך שתזכה לעוד הרבה שנים של כתיבה, בבריאות ובנחת.
תשובה: אני חייב לך התנצלות על כך ששמו של מוסכך לא נמחק ממכתבו של הקורא, כמקובל במדור זה.
בסך-הכל מתחתי ביקורת על השימוש בביטוי "הלך הגיר" בזמן שההילוכים מתפקדים עדיין ללא דופי - מה שאכן מצביע (והצבעתי) על תקלה במסבים, שהיא פשוטה יחסית לטיפול, ללא צורך לחפש גיר חלופי יקר וקשה להשגה. בצעירותי הירושלמית (היה דבר כזה), עוד לפני ששלחתי יד בכתיבה מוטורית - פירקתי ותיקנתי בעצמי גירים רועשים של אלפות. זהו מעשה אסור, אך חוק ההתיישנות פורש את חסותו על הווידוי.
תודה על מכתבך, המבהיר את התמונה. אשמח להכיר אותך כשאגיע לסביבה, בתקווה שלא תכבד אותי במהלומת לום, מה שמגיע לי, בגלל "הסגנון הבוטה" שאני חוטא בו לעתים.
לאה באואר, בתגובה ל"כשהגוף נפטר מהזיכרונות": גם לי זיכרונות מקולברג (אן דר אוסטזה, כך קראו לה אז). ביליתי שם בקיץ 1936 בבית הבראה לילדים יהודים, אם כי בתנאים קצת שונים מאלו המתוארים במאמרך.
איתמר ואפרת: אנחנו זוג צעיר שהולכים לגור ביישוב רחוק מהעיר. ברצוננו לקנות רכב שיתאים לנסיעה מחוץ לעיר, בעיקר, בסכום של 20-30 אלף שקלים. רכב שחלפיו זולים והוא עמיד לנסיעות ארוכות.
על איזה היית ממליץ לנו?
תשובה: בגלל הנסיעות הבינעירוניות הצפויות לכם, אינני ממליץ על אחת היפניות הקטנות מאת סוזוקי, מאזדה או דייהטסו, אלא מפנה אתכם לשתי מכוניות אירופיות שאמורות להתמודד בהצלחה עם הגורל שאתם מייעדים להן - פיז'ו 306 או אחותה מבית סיטרואן, קסארה.
יניב, ירושלים: 1. ברשותי קיה קרנס 2008, גיר טיפטרוניק. איזו צורת נהיגה חסכונית יותר - באוטומט הרגיל או באפשרות ה'הילוכים'?
2. איזה רכב היברידי עדיף - טיוטא פריוס או הונדה אינסייט?
תשובה: 1. מומלץ לזנק במצב אוטומטי - ובנסיעה לעבור לתפקוד ידני, תוך שמירה על סיבובי מנוע נמוכים ככל האפשר (נמיכות-טורים מוגזמת עלולה להמיט על המנוע תשישות בטרם עת).
2. פריוס.

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  14/07/2010   |   עודכן:  23/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
בית המשפט מוסמך למנות מומחה מטעמו במצב בו נטענה טענה על-ידי צד לדיון ולא הוכחה
גורי גרוסמן
מבחינה ציבורית, אדם שהורשע במתן עדות שקר נושא על מצחו אות קלון, ואין לבחור בו למשרה ציבורית כלשהי!
דרור אידר
כדאי להשוות את דוח איילנד עם הדוח הקטסטרופלי שהוציאה התקשורת מיד עם פרוץ אירועי המשט    אולי אז נקבל בפרופורציה הנכונה את הדיווח החדשותי שלרוב אינו אלא פוליטיזציה במסווה
עליס בליטנטל
שתי יצירות מחול מפתיעות - האחת מאת נעה שדור והשנייה של אנדריאס מרק, מנהלות דיאלוג מרתק בין הקהל והנושאים החושפניים    בתיאטרון תמונע
רפי מן
האור הירוק שנתנה השבוע השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן להעתקת מודעות דרושים נוגס בתשתית הכלכלית שבלעדיה אין העיתונות יכולה למלא את תפקידיה הציבוריים
רשימות נוספות
השאמאנים של הריקנות  /  חגית כהן
מיליון שקל על 3.5 חדרים בבניין ישן  /  גדעון דוקוב
נא להכיר: יועצי חלומות  /  חגית כהן
ארבע שנים של כשל מודיעיני  /  יועז הנדל
אל-קאעידה בתעודת זהות כחולה  /  אסף גבור
מלכוד פולני  /  זאב שביידל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il