X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין זורק הנעל למנשק הפרקליטות - גונג המינויים מעלה זכרונות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חוק ההבטחות
ועדת הכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית בכנסת את חוק משאל העם על רמת הגולן. כולם מעריכים שהחוק הזה יעבור בכנסת ברוב מוחלט.
אילו הייתי תושב הרמה הייתי מתחיל להיות מודאג מזה שכולם מבטיחים לפתע שרמת הגולן תשאר בידינו לנצח ואפילו מעבירים בשביל זה חוק. לא רק כי נצח בכנסת זה בדיוק עד מושב החורף הבא ולא רק בגלל שמאז שעבר ברוב בכנסת חוק ירושלים התחילו לעסוק בחלוקתה, אלא בעיקר בגלל שאיש לא יוזם חוק כזה למניעת החזרת שנקין, מגדלי עזריאלי או המרינה של הרצליה. מעניין למה.

הבשורה

אחרי שנים של גלות בצפון ולאחר שהתפוצצה הסיבה מדוע הוא נטש לפתע את תלמידיו אוהביו ואהוביו ונדד לשפת הכינרת החליט הרב מרדכי אלון לחזור למרכז הארץ. הכותרת בעיתון הארץ" הייתה "הרב מרדכי אלון עומד לשוב בקרוב לפעילות מלאה". נשמע כמו עלון הקהילה עם הבטחה גאה.

המטיף

השופט שכתב בפס"ד הנגבי על המינויים הפוליטיים של שריד אכן חטא להגינות, כי ליוסי שריד לא ניתנה הזכות להתגונן במשפט הזה. זה בדיוק מה שקורה להרבה אנשים שמוצאים את עצמם לפתע עם אמירות של שופטים שנכתבו בחוסר אחריות. אבל זו המערכת המשפטית שלנו וזו איכותה. ואם תאמרו שהציבור לא מעריך אותה, אז זו בדיוק הנקודה.
אבל בגלל ששריד בחר לצלצל מיוזמתו בפעמון המינויים ראוי שנקשיב היטב לצלילים:
הימים ימי שריד הקצרים בממלכת החינוך, ואיש חינוך מקצועי בשם דרק פרלמן כיהן מזה כשנתיים כמנהלו בפועל של ביה"ס לעובדי הוראה בכירים. פרלמן, שהיה ממשיך דרכו של ד"ר אליעזר מרכוס האגדי (שנפטר בימים אלה), לא היה איש מפלגות, פלגנות או מדנים והיה, לדעת כל, הבחירה הטבעית והנכונה לתפקיד. כך הכל עבד שנתיים וביה"ס פרח וצמח והעשיר תכנים ומחנכים.
יום אחד שמע פרלמן מידידה כי הוא הוחלף בתפקידו, מבלי שאפילו הודיעו לו, וכי במקומו מונה אדם בשם יצחק שפירא. בהתגבר השמועות פנה דרק למנכ"לית משרד החינוך בזמנו, שלומית עמיחי, וזו, נבוכה אבל כנה, הסבירה לו כי כמנכ"ל המשרד היא נאלצת לעסוק לא רק באידיאולוגיה וחינוך, אלא גם לפתור לשר בעיות וכי "ליוסי שריד יש בעיה", כי הוא "צריך לסדר ליצחק שפירא תפקיד", ולכן היא מינתה את יצחק שפירא למנהל במקומו ועל חשבונו של דרק פרלמן.
יובהר שיצחק שפירא לא היה איש מרצ. לפחות לא למיטב ידיעתי . במשרד היו הרבה שמועות מדוע השר חייב לסדר לו תפקיד, אבל אני לא שופט ואני לא כותב דברים רק על יסוד שמועות, ובעניין הזה גם שריד יסכים איתי שכך ראוי לנהוג, לפחות לגביו, מאז פס"ד הנגבי.
בהיותו איש חינוך ותיק אבל תמים כמו בתולה, הלך אותו דרק פרקלמן לפגישה עם שר החינוך שריד, וזה, נרעש ונגעש והמום מהעובדה (שלא ידע אותה?) שדרק הודח לפתע מתפקידו כמנהל בפועל של ביה"ס לעובדי הוראה בכירים, הודיע לדרק כי הוא, דרק פרלמן, הינו ויהיה מועמדו שלו, של יוסי שריד, במסגרת המכרז החדש שיצא עכשיו, בעקבות דרישתו של דרק פרלמן לקיים מכרז.
כל משרד החינוך צחק, אבל דרק פרלמן לא שמע. הוא עסק בחינוך.
ואכן היה מכרז ויצחק שפירא זכה בו. ליוסי שריד הייתה בעיה ואיננה עוד.
דרק פרלמן עזב את משרד החינוך והלך והקים את "יהלום", ארגון חינוך מדהים היוצר חוויות לימוד משותפות להורים וילדים. יצחק שפירא, למיטב ידיעתי, עזב גם הוא את משרד החינוך ומנהל כיום בי"ס יהודי במכסיקו. ויוסי שריד, כמו תמיד, ממשיך להטיף לכולם על יושר ומינהל תקין ומכה בגונג על פעמון המינויים.

הנשיקה

זה היה קצת הזוי לראות את צחי הנגבי משבח את הפרקליטות, זו שהקיזה את דמו מאז ימי "דרך צליחה" ועד ימי המינויים העליזים. עד שנזכרתי במה שאמר לי פעם איזה אנגלי עתיק, שכבר מזמן הוציאו אותו מתוכנית לימודי הספרות לטובת תוכנית בוגרי מרכז הליכוד: "גבר הורג בחרבו, מוג לב בנשיקה".

זורק הנעליים

בית המשפט קיבל את טענתו של הנגבי שהוא הופלה לרעה בהגשת כתב האישום נגדו, ונקב בפסק הדין גם בשמו של יוסי שריד כמי שביצע מינויים כאלה ולא הועמד לדין.
שריד, שנורא התעצבן על זיכויו של הנגבי, טען כי "לטהר שרץ כל כל גדול של הנגבי ואת עשרות המינויים הפוליטים שלו בשני מינויים שלי בארבע שנים, שגם הם היו כשרים לחלוטין, זאת זילות בית המשפט על-ידי שופט".
תראו איך כל השנים השמיצו לחינם את שריד כאילו הוא שייך ל"כנופיית שומרי החוק", ולא היא: הנה, שופט אחד רק אמר עליו מילה והאיר בפנס כיס על מעשיו, ומייד מתגלה שריד לצד חבורות המפגינים מעמנואל ומאה שערים ולימין משליכי הנעלים מסיכסוכי המשפחה, כשהשופט הזה, כמובן, הוא שאשם בזילות בית המשפט.

לאלף את צחי

הפרקליטות לא רואה בזיכויו של הנגבי כשלון שלה. מבחינתה הבאת מאות עדים, העסקת 3 שופטים, 4 פרקליטים 2 מזכירות 2 קלדניות והנפקת עשרות אלפי עמודי פרוקטול ועוד כ-1,000 עמודי פסק דין (בקרוב בחנויות, ליד "מלחמה ושלום") והכל על חשבון קופת הציבור, רק כדי להגיע לתוצאה כזו, ועוד במדינה בה אחוז ההרשעות עומד על 99.8% זה לא כשלון. נכון. זו סתם בושה מקצועית.
אבל הפרקליטות מתכוונת לדבר אחר: הפרשה הזו שיתקה את צחי הנגבי מאז פתיחתה לפני 6 שנים ובמיוחד ב-4 שנות המשפט. אבל גם קודם לכן הם החזיקו את הנגבי מתחת לחגורה: שנים שהוחזק נגדו תיק חקירה פתוח עם חשדות בעניין עמותת "דרך צלחה". כל מי שהיה בקיא בפרטים ידע שאין שם כלום ושלא יוגש כתב אישום אבל בינתיים צחי הנגבי היה שר המשפטים שהפרקליטות הכפופה אליו מחזיקה אותו במקביל מתחת לחגורה. אז הוא נאלץ היה לשתוק כל זמן. לכן גם בימיו כשר משפטים לא נעשתה שום רפורמה בפרקליטות.
מה רפורמה ? שום בדיקה מינימאלית לא נעשתה. אפילו לא בדבר חשבונות על "שריטה ברכב" של פרקליטים שכאשר המכונית שלהם נשרטה בחניה והם הגישו למשרד המשפטים את חשבון התיקון לתשלום – וקיבלו את הכסף. אתם מכירים עוד עובדי מדינה שמקבלים החזר תיקונים על כנף רכב שנפגעה בחניה?
תיק "דרך צלחה" נפתח באמצע שנות ה-90, נשאר פתוח כמה שנים ונסגר יום אחרי שצחי גמר להיות שר משפטים. ואז פתחו לו את תיק המינויים. ככה 15 שנים שצחי על הכוונת. וזה עבד מצויין. היום הוא כבשה רכה שלכל היותר מלחחת עשב תחת חורבות האנדרטה של ימית וממשיכותיה חורבות ישובי גוש קטיף. עוד חקירה אחת, ובפינוי גוש עציון הוא גם יבוא עם האוטו לעזור בהעמסת הרכוש והתושבים.

תאריך:  16/07/2010   |   עודכן:  16/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה דורי קלגסבלד לא קיבל כתב  ל"ת
אישום על הריגה ?  |  16/07/10 16:55
2
הטעות של הפרקליטות
נגע בהיר  |  16/07/10 18:09
3
זה לא יוסי שריד מפרס ספיר?
נחום שחף  |  18/07/10 02:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הבקשה של שי ניצן לחקור מפעילי אתר בגין זילות בית המשפט היא ניסיון לסתימת פיות    גם שופטים אינם חפים מטעויות וצריכים להיות חשופים לביקורת    ועל רוממות העבודה העברית שבפיו של יו"ר הוועדה שבפועל לא מעסיק בשיפוץ יהודים אלא סינים
טובה ספרא
חשבון-נפש חיובי    מאבקי כוח פוליטיים    המשבר הכלכלי הבא קרב ובא    מאמינים בעופר עיני    תקציב מדינה נפוח    תחזית כוכבים לשבוע 23.7.10-16.7.10
חגית כהן
חבורת שלום אסייג לא יורה בדיחות מתת-מקלע של שחצנות
הלל ויס
האם רק הקשר האסוציאטיבי עומד ביסודם של מצעד הגאווה, מצעד שליט והמשט הטורקי או ששלושתם משורש אחד, צירים שלוחים להפיל חומות בצורות לכאורה?
דודו אלהרר
ברור ומוחלט למערכת 'הארץ' שהיא מבינה אל נכון חופש ביטוי מהו    הבעיה מספר אחת של מדינת-ישראל כיום הינה הגדרת אותו חופש הביטוי    הפרשנות הרחבה שהייתה כבר לחזיון נפרץ הובילה אותנו לעיבורי האנרכיה ולפרבריה ואנחנו בדרך לטבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il