X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגעת הספינה הלובית לנמל אל-עריש ולא לחופי עזה ממחישה כי ישראל מצאה את הנוסחה הנכונה להתמודד עם "אסטרטגית המשטים" החמאסית ההקלות בסגר על הרצועה פגעו קשה ב"כלכלת המנהרות" באזור רפיח הרשות הפלשתינית מגייסת את טורקיה להחרים מוצרים ישראלים מן ההתנחלויות
▪  ▪  ▪
להשחיר את פניה של ישראל [צילום: AP]

הגעתה של הספינה הלובית "אמל" לנמל אל-עריש ולא לחופי עזה מהווה ניצחון ברור של ישראל.
לאחר שרשרת הטעויות החמורות באופן שבו טיפלה ישראל בפינה הטורקית "מרמרה", נראה שישראל הפיקה את הלקחים הדרושים מפרשת המשט הטורקי ומצאה את הנוסחה למנוע את הגעת המשטים לרצועת עזה.
הנוסחה היא פעילות מדינית אינטנסיבית המלווה בהרתעה צבאית. מהבחינה הזו, ההשתלטות של חיילי השייטת על הספינה "מרמרה" ומותם של 9 נוסעים טורקים שהיו על הספינה המחישו לעולם את נחישותה של ישראל למנוע את הגעת המשטים לרצועה בכל מחיר.
העולם מבין עכשיו טוב יותר, כי ישראל לא תיתן לנמל עזה להפוך לנמל אירני שאליו יגיעו טילים ואמצעי לחימה מאירן. ישראל הצליחה עד כה למנוע גם את הפלגתם של המשטים מאירן ומלבנון אך "אסטרטגיית המשטים" של החמאס תימשך.
היא תגבר כנראה לקראת חודש הרמדאן ותקופת החורף, מדינות ערביות ואיסלאמיות וגופים אנטי ישראלים שונים בעולם הערבי והמערבי לא יחמיצו את ההזדמנות להמשיך ולהשחיר את פניה של ישראל כמי ש"מרעיבה" ו"מתעללת" בתושבי הרצועה.
לכן,התקדים של הגעת הספינה הלובית לנמל אל-עריש במצרים הוא תקדים חשוב.
כל ספינה הרוצה להגיע לחופי עזה ושתסרב להגיע קודם לכן, לבדיקה ביטחונית בנמל אשדוד,תופנה לנמל אל-עריש. מעתה, לכל משט הומניטרי יש אופציה להגיע לנמל של מדינה ערבית ולא לנמל אשדוד כדי לפרוק את הסחורה המיועדת לתושבי הרצועה.
ישראל צריכה לעגן את ההבנות האלה עם מצרים כדי שנמל אל-עריש לא יהיה אלטרנטיבה חד פעמית למשטי "הסיוע ההומניטרי". נראה שישראל מתגברת על תופעת המשטים כפי שהתגברה בעבר על תופעת המחבלים המתאבדים.
אכן,לא אלמן ישראל.
בינתיים ההקלות שעשתה ישראל בסגר שמוטל על רצועת עזה והגברת הכנסתן של הסחורות דרך המעברים לרצועה מאיימות על "כלכלת המנהרות". תושבים בדרום רצועת עזה מדווחים כי תופעת האבטלה התפשטה בקרב מאות המבריחים במנהרות הפזורות לאורך ציר "פילדלפי" בגבול רפיח. בעלי מנהרות רבים שהתעשרו כתוצאה מהסגר הישראלי עומדים כעת לפשוט את הרגל, מנהרות רבות נסגרו או עומדות להיסגר מכיוון שהסחורות הדרושות לתושבים מגיעות באופן שוטף לרצועה ובמחירים נמוכים יותר מהסחורות המוברחות.
ההקלות בסגר על הרצועה היו הבשורה הרעה ביותר לבעלי המנהרות. אחדים מבעלי המנהרות שוקלים כעת לשנות את אופי ההברחות שבהן עסקו ולעבור להברחת הסחורות האסורות עדיין להכנסה לעזה כמו מלט וברזל וכמובן הברחת אמצעי לחימה.
ועוד עניין כלכלי-מדיני אחד...
בעוד יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס מנסה להתחמק מדרישת הנשיא אובמה לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל, ממשיך אחד מבכירי הרשות הפלשתינית לנסות ולפגוע בכלכלתה של מדינת ישראל והפעם בעזרתה של טורקיה.
כן, לא רק החמאס עובד עם טורקיה נגד ישראל, גם הרשות הפלשתינית אינה טומנת ידה בצלחת.
מדובר בשר הכלכלה הפלשתיני, חסן אבו ליבדה אשר פנה בקריאה לכל החברות הטורקיות להפסיק ולייבא סחורות ישראליות שיוצרו בהתנחלויות ולהתחרות בסחורות ישראליות בשווקים הפלשתינים.
הרשות הפלשתינית איננה מסתפקת בחרם שהטילה על המוצרים הישראלים מההתנחלויות והקמפיין האגרסיבי שהיא מנהלת נגדם בשטחים,עכשיו היא מנסה לפעול נגדם גם בטורקיה.
כך ניגשת הרשות הפלשתינית לאפשרות חידוש המשא-ומתן הישיר עם ישראל ולקראת פגישת של מחמוד עבאס עם השליח האמריקני מיטשל.
נביל מערוף, השגריר הפלשתיני בטורקיה אומר כי שלטונות טורקיה מסרו לו כי יענו בחיוב לבקשת הרשות הפלשתינית וימנעו את כניסתם לטורקיה של מוצרים ישראלים שיוצרו בהתנחלויות.
לדבריו, שיתוף הפעולה הכלכלי בין הרשות הפלשתינית לטורקיה יגבר בהתאם להסכם הסחר החופשי שנחתם ביניהן ב-2005.
טורקיה אירחה השבוע בפעם הראשונה את המועדון הכלכלי השותף הפלשתיני-טורקי לעסקים ומשלחת טורקית של אנשי עסקים בראשותו של שר הכלכלה הטורקי תבקר בשטחים בקרוב. הטורקים מתכוונים להשקיע באזור התעשיה החדש ההולך ומוקם באזור ג'נין.
הטורקים משחקים בשני המגרשים... במגרש של החמאס ברצועת עזה ובמגרשה של הרשות הפלשתינית בגדה. הם מנסים להחזיק את המקל הפלשתיני משני קצותיו. בינתיים הם עושים זאת בהצלחה.

תאריך:  17/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מתגברת על תופעת המשטים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איך אהוד ברק מרשה את כל זה?
אברהם בוגדנוב  |  18/07/10 09:14
2
לצערנו תורכיה היא מדינה שיודעת
yoni207  |  19/07/10 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב איציקוביץ
ההתמדה בקיום מלחמה בצורותיה השונות, במיוחד זו של טרור, החוזרת על עצמה, וממשיכה בגווניה השונים, מזה עשרות בשנים, היא פאשיזם
נחמן פביאן
בביקורו בברזיל, הבטיח לנשיא הסורי עמיתו הברזילאי לקיים כנס משקיעים ערבים תושבי אמריקה הלטינית, לשם גיוס כספים לשיקום כלכלתה של סוריה    בה בעת ממשיך נשיא ברזיל לקרוא לנסיגת ישראל מרמת הגולן
מרדכי קידר
אם יחזרו הסורים לשלוט בגולן, כל אחד מתושביו הדרוזים יחויב לתת דין וחשבון מה עשו הוא ובני משפחתו במשך שנות הכיבוש הישראלי - האם היו נאמנים לסוריה או שמא פזלו לכיוון הכיבוש הציוני    הם גם יודעים שסוריה לא תשכח ולא תסלח לכל מי שפעל למען ישראל לאורך השנים, ועדיף לו למות מאשר ליפול לידי זרועות הביטחון הסוריות בעודו בחיים
אורי שטרוזמן
כשראש ממשלה מפעיל בבהילות תוכנית לנסיגה מעזה - המנוגדת לדרכו הפוליטית, הצבאית והציבורית, שאינה מחוייבת המציאות הביטחונית והמדינית, אך יש בה סיכוי להתחבב על מפלגות השמאל הרודפות אותו בשנאה - אי-אפשר שלא לחפש את המניע האישי לקבלתה
עמוס גורן
"אם היה מונדיאל לנשים, כבר היית רואה את ישראל בגמר", אמר אריה    "הם השולטות... והשופטים איתם"    "שופטים הם עיוורים", אמר ציון הגמד, "ראית את הגול החוקי שהשופט פסל לברזיל? לך תסמוך על שופטים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il