X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלמה גזית פובליציסט, אלוף (במיל.), בעבר ראש אמ"ן על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
תחילה מכריזה ישראל גבוהה-גבוהה שלא תתיר כניסת אוניות לעזה, אנו מודיעים ברבים כי אנו מוכנים גם לעימות אלים בלב ים ואילו אחר-כך, בקול ענות חלושה, אנו נסוגים נסיגה נוספת מעמדותינו הקשוחות, ואנו עושים זאת - ללא כל רווח או הישג מדיני
▪  ▪  ▪
ישראל כבר ויתרה בפועל על הסגר הימי שהיא מטילה על עזה [צילום: AP]

לאחר מספר ימים של מתח, ומספר שעות של דיווחים מורטי-עצבים בעת העימות בלב ים בין ספינות חיל הים הישראלי והאונייה הלובית "אל-אמל" (התקווה), הושג הסכם. האונייה ויתרה על תוכניתה לפרוק את מטענה ברצועת עזה, והפנתה חרטום לעבר אל-עריש.
לאחר ההשתלטות האלימה על ה"מאווי מרמרה", והסערה המדינית בעולם ובישראל שבעקבותיה, היה בסיכום זה משום ניצחון לישראל. אלא שבבדיקה יותר יסודית של הדברים, דומה כי גם במקרה זה נכנעה ישראל ללחץ, וראינו פריצה משמעותית נוספת בחומת המצור והסגר הימי על הרצועה. סייף אל-איסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, דיווח ל"א-שארק אל ווסט" הלונדוני: "הגענו להסכם עם ישראל, בתיווך מצרי, לפיו יותר [לנו] להזרים חמישים מיליון דולר לשיקום רצועת עזה בעקבות 'עופרת יצוקה', ולהכניס אליה חומרי בניין ללא וטו של ממשלת ישראל. יש היום חמשת אלפים בתים הרוסים ברצועה... באמצעות יוזמה זו ישוקמו הבתים לקראת החורף... קיבלנו [על כך] מכתב רשמי ומצרים נותנת ערבות להסכם".
אכן, אם העימות האלים על סיפונה של ה"מאווי מרמרה" הביא להתקפלות הישראלית ולהסרה מוחלטת של הסגר היבשתי על הרצועה (להוציא אמצעי לחימה), בא עתה העימות עם ה"אל אמל" והביא להתקפלות ישראלית נוספת - הותרה הכנסתם של חומרי בניין אשר יאפשרו את שיקום ההריסות, אותם חומרי בניין שעמדנו על איסור כניסתם משום שהם יכולים לשמש גם לבניין בונקרים ואמצעי מיגון אחרים.
הלקח ברור, לדאבון-לב - תחילה מכריזה ישראל גבוהה-גבוהה שלא תתיר כניסת אוניות לעזה, אנו מודיעים ברבים כי אנו מוכנים גם לעימות אלים בלב ים ונמנע בכוח הגעת כלי שיט אל חוף עזה, ואילו אחר-כך, בקול ענות חלושה, אנו נסוגים נסיגה נוספת מעמדותינו הקשוחות, ואנו עושים זאת - ללא כל רווח או הישג מדיני. להפך - המערכת הבינלאומית ממשיכה לגנות ולבקר את עמדתנו.
להוציא שמירה על "פסון ופרסטיז'ה", ישראל כבר ויתרה בפועל על הסגר הימי שהיא מטילה על עזה. מרגע שישראל מסתפקת בבדיקת המטען שעל האוניות כדי לוודא שאינו כולל אמצעי לחימה, ומרגע שהיא מציעה לכל ספינה את האופציה לפרוק את מטענה באשדוד או באל-עריש, ויתרנו על העיקר - ויתרנו על הסריקה הישראלית של המטענים, בדיקה שרק היא עשויה להיות אמינה מבחינתנו. פריקת מטענן של אוניות באל-עריש איננה מאפשרת יותר פיקוח ובקרה ישראלית על המטען המיועד לתושבי הרצועה.
נשאלת שאלת תם: במצב דברים זה, למה שלא נצא ביוזמה מדינית משלנו, יוזמה שלא תפגע ולא תסכן את ביטחוננו, ועם זאת תקנה לנו רווחים מדיניים חשובים? החשוב מכל - הסרת האיום של ספינות נוספות שפניהן לנמל עזה, ספינות עם פעילי "שלום" המחפשים את העימות האלים, המבקשים להיות שהידים, ומטרתם איננה העברת ציוד הומניטרי לתושבי הרצועה אלא הסרת המצור הימי והבכת ישראל. אני מציע:
  • פנייה ישראלית לגורמים בינלאומיים - למזכ"ל האו"ם? לוושינגטון? לפריז? ואולי לקהיר? - בהצעה להתיר פריקת אוניות בעזה עם מטענים "הומניטריים", ובה בעת - להמשיך ולאסור הכנסת אמצעי לחימה.
  • בנמל עזה יימצא גורם פיקוח בינלאומי אשר יוודא שאין במטענים הנפרקים אמצעי לחימה. פיקוח ובדיקה כזו יהיו אמינים לא פחות מן הבדיקה הנעשית באל-עריש.
  • ישראל לא תבקש להיות מעורבת בבדיקה זו, בשל התנגדות הפלסטינים, אך גם נציגים של הרשות הפלסטינית אסור שישמשו למטרה זו, אסור שיוצגו במערכת הפלסטינית כמשת"פים של ישראל. הבה נשלים עם המציאות - הגיעה השעה לקריאת חסל סדר הסגר...

הכותב הינו אלוף (מיל.), בעבר ראש אגף המודיעין בצה"ל.
תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסל סדר סגר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פרטים חדשים כנראה על בגידה
של אהוד ברק  |  18/07/10 11:58
2
זה קורה בגלל שמאלנים כמוך=וזוה
קורןנאוה טבריה  |  19/07/10 07:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין מבקרת את יצירת המופת "לה דולצ'ה ויטה" - עלילה, מוטיבים, פרסים, הכרה בינלאומית ועוד
איתן קלינסקי
יוליה שמאלוב ברקוביץ' ואנסטסיה מיכאלי, סבורות כי במקום לנהל דו-שיח מוסרי עם האחר יש להשליכו מאחורי סורג ובריח
משה אידל
המקובל אברהם אבולעפיה יצא לארץ ישראל בגיל 18 בעקבות פלישת המונגולים, סיכן את חייו כשניסה לפגוש את האפיפיור, הכריז על עצמו כנביא וכמשיח וסופו שהוחרם ונודה    סקירתו של פרופ' משה אידל מבהירה מדוע אפילו בין המשיחים מטעם עצמם, היה אבולעפיה בן המאה ה-13 דמות ייחודית; הגותו התרכזה בגאולה אינדיבידואלית ולא לאומית, והטכניקות שלו שילבו מרכיבים שכליים ופיזיים, שחלקם מזכירים תורות מזרחיות
שאול דישי
מכתב גלוי להנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
עפר דרורי
חברת דואר ישראל לוקחת על עצמה עוד ועוד פרויקטים כאשר רמת השירות בה יורדת ויורדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il