X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נגד ארדואן - שנחשב היום כנושא דגל הצדק הפלשתיני, לא כי הפלשתינים מעניינים אותו, אלא כי הם כלי חזק לניגוח ישראל שנואת-נפשו - יש להפעיל הסברה שתעיף אותו, את הצבוע הזה המתעלל בעם הכורדי, החוצה
▪  ▪  ▪
רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה. צבוע בזירה העולמית [צילום: AP]

שניות ספורות בלבד הקדישו במוצאי שבת, בערוץ 2, למראות ממזרח טורקיה. במסגרת פינת האירועים מן העולם, הראו בחטף, בין קוריוז אחד למשנהו, את התנפלות הצבא הטורקי על המורדים הכורדיים – אלימות קשה, הרג והרס בלא רחמים.
היד הטורקית הקשה מונפת מדי יום ביומו על בני העם הכורדי, שאיתרע גורלם לחיות בחלקם תחת שלטון חסר-רחמים. הארמנים כבר נטבחו בהמוניהם, אבל יש להם כיום מדינה משלהם. לא כן הכורדים. עם-לכל-דבר-ועניין-זה אינו נהנה מן הפריביליגיה של מי-שאינו-עם – הפלשתינים. בוודאי לא בעיני אנקרה.
גם יחסי הציבור של הכורדים מצויים בשפל המדרגה. אף פעם גם לא היו מעליה. וכי מי בקהילה הבינלאומית שט לבו למר גורלם? למי איכפת שעם זה, שמונה כ-20 מיליון נפש, בעל שפה ותרבות משלו, שמרוכז כל כולו במשולש שבמזרח טורקיה, צפון סוריה וצפון-מערב עירק, אינו מגשים את חלום העצמאות הצודק שלו?

המטרה: חיסול היישות הישראלית
מתרועע עם האויב. ארדואן ואחמדינג'אד [AP]

שליט טורקיה, שמדכא ביד קשה את הכורדים, מצטייר דווקא כיום בעולם הערבי ומעבר לו כנושא דגל "הצדק הפלשתיני". זה ארדואן שחולש על נתח נכבד מאדמת סוריה ותובע מישראל לרדת מנתח אחר. זה ארדואן שיוזם פרובוקציות אנטי-ישראליות, ודורש "התנצלות" מממשלתה. זה ארדואן שמתחבק עם אחמדינג'אד ואסד ומבקש להיות חלק מאירופה.
וכי מה פלא ששליט סוריה, במסגרת "מתקפת השלום" שלו, מתעקש שטורקיה, היא ולא אחרת, תתווך בסכסוך על רמת הגולן? את הבדיחה המדינית הזאת אפילו יריבי ישראל בעולם אינם קונים. האינטרס המשותף של השניים, בדיכוי הכורדים ובאיומי מלחמה על ישראל, מוליד את ההצעה הבזויה הזאת, שאחת מטרתה: להביא לנסיגת ישראל מטה-מטה, אל קווי 67', ואידך זיל גמור עם היישות הישראלית.

הפלשתינים - כלי לניגוח ישראל

עד כה כבר הרגו הטורקים כ-40 אלף כורדים ועוד היד נטויה. גם הפה. הפה של ארדואן כמובן. הפה הגדול הזה שנפתח עלינו, מאיים על הכורדים כי הם "יטבעו בים שלהם ולא ישיגו דבר". האם בקרוב ישתמש בסגנון-רחוב זה גם כלפינו, יאיים בהשמדתנו?

לשלוש המדינות, טורקיה, סוריה ועירק, אינטרס משותף: לא לאפשר לכורדים שבתחומיהן להרים ראש. לא לוותר על טריטוריה כלשהי מאדמותיהן למען העם הכורדי. המשולש הכורדי נתון לחסדי יד הברזל של שלוש מדינות, ובמיוחד טורקיה.
ואכן, הטורקים מגדילים עשות בתחום הדיכוי של "הטורקים ההרריים", כפי שהם מכונים בז'רגון של הממשל המרכזי. עד כה כבר הרגו הטורקים כ-40 אלף כורדים ועוד היד נטויה. גם הפה. הפה של ארדואן כמובן. הפה הגדול הזה שנפתח עלינו, מאיים על הכורדים כי הם "יטבעו בים שלהם ולא ישיגו דבר". האם בקרוב ישתמש בסגנון-רחוב זה גם כלפינו, יאיים בהשמדתנו?
כך מדבר השליט החדש של אזורנו, זה שקם לפתע להילחם את מלחמת החמאס בעזה. זה שחומל על האחים הפלשתינים, שזוכים להרבה יחסי-ציבור בעולם ושעות-או"ם. לא שהוא, ארדואן, ושאר שליטי ערב דואגים לעתיד הפלשתינים. מצידם, שיינמקו וייחנקו, אבל העניין הפלשתיני הוא עסק טוב לנגח בו את מדינת ישראל, את העם היהודי.

נגד טורקיה, נגד ארדואן

הגם שאפשר לומר כיום "טורקיה – יוק", אין להתייאש מן האפשרות שיחסי ישראל-טורקיה ישתקמו וישובו בעתיד לקדמותם. תנאי הכרחי לכך - שארדואן יילך לכל הרוחות ויישאר חקוק בזיכרון הטורקי כקוריוז היסטורי הזוי. כמו צ'אושסקו ברומניה. עד אז, וזהו תהליך ארוך-טווח, אסור לעבור לסדר-היום על ההכרזות הנלוזות שלו ושל דוברי ממשלתו נגד ישראל.
אסור שנגיב בדומייה, במחילה על כבודנו הלאומי-יהודי, על הצביעות הטורקית הנוכחית בזירה הבינלאומית ועל הדיכוי הקשה של העם הכורדי האומלל בזירה המזרח-תיכונית. אבל תחילה יש לחדול מ"מלחמות היהודים", מהתמקדות בזירה הפנימית באופן כמעט בלעדי.
המתקפה הארסית כלפינו מצד טורקיה צפויה להתגבר בקיץ המתלהט, ומי יודע עד היכן תרחיק לכת. האם זה הזמן לפגרת קיץ רגילה של ח"כינו? שיגרת נופש וטמינת הראש בחול? האין היא מחייבת יציאה למערכה הסברתית יזומה, אנטי-טורקית, אנטי-ארדואנית, עם האמירה הברורה: ישראל איננה כורדיסטן?

פעילות ועלבונות שאינם נענים
כן, כך נראה הטבח בעם הארמני [AP]

תגובה הסברתית הולמת מצידנו תתרום לערעור מעמדו גם בקרב בני עמו. סימנים לכך כבר מתחילים לצוץ. אבל מה לעשות, הדוברים שלנו שקועים במלחמה אחרת, זו שבין נתניהו לליברמן...

מה חבל שאין אמצעי התקשורת שלנו מראים בהרחבת-יתר את פעילות הצבא הטורקי, היומיומית, נגד העם הכורדי. חבל שאין ממחישים כראוי את אכזריות הטורקים כלפי נשים, גברים וטף, שמוניטין יצאו לה עוד מימי טבח הארמנים בתחילת המאה העשרים ורצח חברי מחתרת ניל"י בארצנו בטרם נכבשה הארץ על-ידי הבריטים.
חבל שאין דוברינו יוצאים במערכת הסברה נגדית להאשמות ולעלבונות היומיומיים, שמטיחים בנו נתיניו של ארדואן. תגובה הסברתית הולמת מצידנו תתרום לערעור מעמדו גם בקרב בני עמו. סימנים לכך כבר מתחילים לצוץ. אבל מה לעשות, הדוברים שלנו שקועים במלחמה אחרת, זו שבין נתניהו לליברמן...
דוגמה טרייה לתעמולה האנטי-ישראלית שיוצאת מגדות הבוספורוס היא דברי שר התיירות הטורקי, שהשמיץ באופן אנטישמי את התיירים הישראלים, שכידוע אינם פוקדים עוד את אתרי הנופש באנטליה. באותה נשימה הוא בירך על התחליף - התיירים מארצות ערב ומאירן.
הלה לא ויתר כליל על התיירות מישראל. הוא עוד מקווה שעמך ישראל יטוס למלונות "הכל כלול" בדרום ארצו, אבל אין זה מפריע לו לגדף אותם ואת ממשלתם "הימנית". למדו שם גם לשקר, בטורקיה, למדו מן הפה המסית ששמו ארדואן.

תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל איננה כורדיסטן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא מאהבת הפלשתינאצים כמו משנאת
קורןנאוה טבריה  |  19/07/10 11:09
2
ארדואן יודע נפש בהמתו .
ישמעאל  |  19/07/10 11:12
3
עם "מנהיגים" כדוגמת ברק ופואד
פישלזון  |  19/07/10 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סמדר טייטלר
הוא מסייע בבניית שלד ותורם לחיזוק העצמות, הוא יכול להקטין את הופעתן של מחלות סרטניות וצריכה קבועה שלו עשויה להאריך את חיינו    כמה עובדות על הוויטמין הכי הכי חם בקיץ הישראלי - ויטמין D
מנחם רבוי
משה לדור תוקף את התקשורת על חשיפת ליקויים בעבודת הפרקליטות, הוא מכנה את הליקויים "שריטות". אבל מי שמצביע על כשלי התביעה הם מבקר המדינה ובתי המשפט
צבי י' כסה
מי יאמין שחבר מ"ישראל ביתנו", שנשלח לכנסת בידי עולים חילוניים שיהדותם רמוסה על-ידי הרבנות, יציע הצעה כזאת    ועוד יוליך שולל את מבקשי הגיור, בסיפור שהשיג להם חופש לבחור את הרב המגייר
סטיבן הנרי מיידוף
תערוכת "ואצלב ציגלר: In the Garden of Reason", שנפתחה ב-24 ביוני בגלריית ליטבק היא סקירה מקיפה של אחד מאמני הזכוכית הגדולים בעולם כיום    רב אמן צ'כי זה, בן 81 כיום, השפיע רבות על תחום אמנות הזכוכית עם יצירותיו המרתקות העושות שימוש בזכוכית הטהורה, המזוקקת והיקרה ביותר הקיימת כיום - זכוכית אופטית
נרי אבנרי
רשלנות או מעשה מכוון - השאלה החסרה בראיון של יונית לוי עם הנשיא אובמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il