X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין טעם להעמיד פנים שקיים עם פלשתיני שעימו ניתן לשאת ולתת על הסדר שלום אביגדור ליברמן בעד הינתקות מוחלטת מעזה
▪  ▪  ▪
מדיניות כוח מיותרת בעזה [צילום: AP]

היה זה הגנרל האמריקני דאגלס מקארתור שקבע כי יד הנקמצת לאגרוף הופכת חסרת תועלת כשהמאבק הופך למאבק היאבקות בו על כל צד לתפוס כמיטב יכולתו. האמירה הזו נכונה במידה רבה למדיניות הכוח הישראלית. יש לבקר אותה לא מפני שהיא כוחנית, אלא בגלל שהיא משתמשת בכוח בצורה לא יעילה ומטופשת.
מדיניות המצור על עזה הייתה וכנראה נותרה דוגמה טובה לכך. מחד-גיסא לא הוטל באמת מצור יעיל על עזה (שהיה מחייב תפיסת הגבול של הרצועה עם מצרים), כי הפלשתינים הצליחו להבריח את צרכיהם החשובים במנהרות. מאידך-גיסא, המצור נתן פתח לדה-לגיטימציה של ישראל באמצעות שיח הזכויות הקטלני והאגדות על משבר הומניטרי ברצועה.
המשט לא שבר את המצור על רצועת עזה, אם כי הוא בהחלט זירז את מהלך העניינים. רבים, ואני בכללם, הגיעו מזמן למסקנה שאין טעם להעמיד פנים שקיים עם פלשתיני אחד שעימו ניתן לשאת ולתת על הסדר שלום. הפילוג בתוך המחנה הפלשתיני הוא עובדה קיימת, ומכאן שאין טעם לדבר יותר על פתרון שתי מדינות שיחיו בשלום, אלא לכל היותר על פתרון שלוש מדינות שכנראה לא יחיו בשלום. הדרך היחידה להימנע מכך, הייתה חיסול שלטונו של החמאס בעזה ולכך לא עמדו לנו העוז והנחישות.
משום מה נוטים לשכוח שהמצור זכה לתמיכה נרחבת של אירופה, מצרים והרשות הפלשתינית, שראו ברצועת עזה מחוז מורד כל עוד שולט בו ארגון החמאס (ארגון טרור על-פי ההשקפה הבינלאומית המקובלת). עד לאחרונה המטרה המשותפת לנו, לרשות הפלשתינית, למצרים ואפילו לאיחוד האירופי, הייתה לשבור את שלטון החמאס באמצעות המצור ולאלצו להסכים לפיוס פנימי על-פי המתווה שהוצע על-ידי מצרים. הדרישה להסרת המצור, הבאה כיום גם מצד אירופה, מבטאת ייאוש מהשגת "אחדות" במחנה הפלשתיני וקידום פתרון שתי המדינות.
אין להתפלא על כך ששר החוץ שלנו, הידוע כמי שאינו מאמין בהסדר שלום עם הפלשתינים, דוחף במרץ את רעיון ההינתקות השלמה מעזה, שזוכה לתמיכתו של שלמה אבינרי במאמר בהארץ. לאחר "עופרת יצוקה" כתבתי על הצורך לקיים מו"מ ישיר עם החמאס, מאותם נימוקים שבהם משתמשים כיום שלמה אבינרי ושר החוץ. המצור על עזה הוטל על-ידי ממשלת אולמרט, שבאמת האמין בשלום על בסיס שתי מדינות, ודינו היה להיות מוסר על-ידי ממשלה שאינה מאמינה בשלום - גם ללא המשט.
אלו העולזים על הצלחת המשט וכשלון מדיניות הכוח הישראלית, יכולים לחגוג את "ניצחונם". מדיניות הכוח חסרת הרתיעה של החמאס ניצחה את מדיניות הכוח הישראלית שלא הייתה נחושה דיה לחסל את שלטונו, ולא הייתה חזקה דיה על-מנת לקיים מצור אפקטיבי. כעת מוטב שבמקום אגרוף נעבור לג'ודו, ונשתמש באנרגיות של היריב לטובתנו. את ההישגים הגדולים ביותר שלנו העניקו לנו בנדיבותם הפלשתינים בזכות הפיצול הפנימי ההרסני בתוכם מאז מאורעות 1929 ועד היום - מוטב לחזור לדרך הנושנה והטובה ההיא.

תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתנתקים מעזה ומתקוות השלום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מצער מאד
אבנר צפוני  |  19/07/10 21:49
 
- וויתורים לאבו מאזן
מ.ג  |  20/07/10 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
חמש שנים למעשה הנבלה הנורא - ההינתקות    בעז העצני מזכיר את הרס חיי 8,000 איש, וגם מצביע על הכישלונות שהיו ידועים מראש
תמר אלול
ככל שניצור יותר חוקים, כך נגביל את עצמנו לראייה סטנדרטית ומקובלת וניצור שפה צילומית אחידה שתגביל את חופש היצירה
גלי חיימוביץ'
בעל עסק המעוניין לשווק את עצמו יכול לפתוח עמוד בפייסבוק בקלות, לאסוף מספר לא מבוטל של חברים ולשגר להם מדי זמן חדשות, מבצעים, דברים מעניינים וכו'
ד"ר אברהם בן-עזרא
ועדה מקומית לתכנון ולבנייה מנעה תכנון של הוספת קומה חוקית בטענה של אי-התאמה לאופי הסביבה הקרובה והוספת קומה מעל המותר    לאחר הגשת ערר, הבנייה אושרה    מדוע צריך לגרור את האזרח לערר כאשר הוא מבקש בקשה כה ברורה וסבירה?
אורן קאשי
בתשעה באב ימלאו חמש שנים להינתקות מעזה    כל צד ישכתב ודאי את היסטוריה כרצונו    ערב תשעה באב החמישי לא הצלחנו עדיין להבין למה שרון עשה את זה    רא"ל (במיל.) בוגי יעלון יודע משהו    האם תקום ועדת חקירה ממלכתית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il