X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני חברי כנסת - ציפי חוטובלי ומשה ארנס - משמיעים קולות של היגיון, אומנם לא מוחלט, ובכ"ז קולותיהם מתונים משל חבריהם
▪  ▪  ▪
ח"כ ציפי חוטובלי. הגיונית

האיומים על חיי העיתונאית המתנחלת
איתן קלינסקי
ערב תשעה באב, החברה הישראלית חייבת לקבל בדאגה את העובדה שיש איום על חייה של אישה שמבקרת את המציאות ביו"ש
לרשימה המלאה

אני חולק על דעותיה של חברת הכנסת ציפי חוטובלי מהליכוד, אבל להתווכח עם ציפי חוטובלי זה לא להחליף דעות עם גודש צעקני מתלהם בדמותה של חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' מקדימה.
אודה שהכאיבו לי מאוד מסקנותיה של ציפי חוטובלי, כפי שבאו לידי ביטוי בכתבה של נועם שיזף במוסף הארץ מיום שישי, 16.7.10, אבל מצאתי כמה נקודות אור לפחות בנושאים שמטרידים אותה.
מצד אחד אומרת חוטובלי: "הפגיעה שלנו בפלשתינים הפכה אנושה: כלי הגנה שלנו הפכו למטוסים וטנקים, הפכנו מכובשים לטובחים אם לומר זאת בצורה בוטה...". למרבה הצער, הכרתה בקיומם של חיים בלתי נסבלים, שנכפו על פלשתינים בשטחים הכבושים, מביאה אותה למסקנות מצערות, כמו: "השמאל הפך אותנו לעם יותר אכזרי". או: "בין הירדן לים יש מקום רק למדינה אחת". גם אם אני דוחה על הסף את אי-הסכמתה לפתרון הצודק - "שתי מדינות לשני עמים" - אני מקבל בברכה את קריאתה של חברת כנסת מסיעת הליכוד: "להעניק אזרחות לפלשתינאים".
בעוד בוושינגטון ובירושלים נמשכת גרירת הרגליים בדרך לפתרון ידוע ומובן מאליו - שתי מדינות לשני עמים על בסיס גבולות 67' , אי-אפשר להתעלם מדעות כמו של ציפי חוטובלי ועוד שורה של חברי כנסת מהליכוד.
ציפי חוטובלי, שאיתנה בדעתה ש"שילה ובית אל הם ארץ אבותינו", ממשיכה מיד אחרי המשפט הזה באמירה אנושית נחרצת: "הדבר השני הוא שאני לא מתעלמת מכך שיש פה פלשתינאים". יש כאן ימין שמכיר בקיומו של עם פלשתיני, שאני חלוק על גישתו לפתור את הבעיה במסגרת של מדינה אחת.
אינני מקבל את גישתה של ציפי חוטובלי ש"בין הירדן לים, יש מקום למדינה אחת, מדינה יהודית", אבל אני מתייחס בהערכה לחברת כנסת שמודעת לכך שמרחפת מעלינו, כדבריה, סכנת "דה-לגיטימציה מהפעולות הבלתי מוסריות שנבצע כשנתמודד איתם". בדעתה של ציפי חוטובלי תומך ראובן ריבלין, יושב-ראש הכנסת, האומר: "עדיף שכל הפלסטינים יהיו אזרחי המדינה". זאת הוא אומר כמי שסבור שזה "עדיף על חלוקת הארץ". ודברים אלו מצטרפים למה שכתב לפני כחודש מי שהיה אחד מבכירי הליכוד, פרופסור משה ארנס: "לפרוץ את הטאבו הגדול של הפוליטיקה הישראלית, ולהעניק אזרחות ישראלית לפלשתינים בגדה המערבית".

קול רציונלי שני

אני דבק בפתרון של שתי מדינות לשני עמים. פלשתין העצמאית לצידה של מדינת ישראל. ירושלים המערבית בירת מדינת ישראל וירושלים המזרחית בירת פלשתין. אך יחד עם זאת, אני מבקש לשים לב לביטויים חדשים במפה הימנית. ראוי שייערך דיאלוג כן עם דוברים אלו של הימין.
במציאות פוליטית, בה קיטוב בין אזרחים יהודים וערבים הולך ומעמיק, דיבורים על מרחב משותף בין הירדן לים מתקשים לזכות ביחס אוהד. אבל משה ארנס מתעקש ואף מתאר שילוב האוכלוסיה הערבית כתנאי מקדים. אחריו חשוב לפעול למימוש אזרוח הפלשתינים בישראל - אם לא נשלב את הערבים זה יהיה פשוט אסון - אומר משה ארנס לנועם שיזף כתב הארץ.
אני חוזר ומדגיש, שאני איתן בדעתי שהפתרון הוא בשתי מדינות לשני עמים ושתי בירות בירושלים. אבל אני רוחש כבוד לאותם חברי-כנסת בימין שמציעים פתרון, שאינו מקובל עלי, אבל הם מגלים רגישות לקיומו של האחר, לקיומה של בעיה. הם אינם מתפתים לפתרונות המתעלמים לחלוטין מקיומו של האחר. ראוי לשים לב לדבריו של משה ארנס בראיון המתייחס ל"מצע של ישראל ביתנו, כמצע שטותי, יש בו ניסיון לפנות אל המכנה המשותף הנמוך ביותר במדינת ישראל... לקחת מערביי ישראל את האזרחות הישראלית, איפה נשמע כדבר הזה?". את הדברים האלו על הימין הסהרורי במפלגת "ישראל ביתנו" אומר משה ארנס, לא איש שמאל.

תאריך:  21/07/2010   |   עודכן:  25/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול רציונלי בימין (א')
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ואחרי איזרוח הפלשתינים...
yoni207  |  21/07/10 15:34
2
צריכים לנהל דיאלוג עם הימין
י.בן חורין  |  21/07/10 16:10
 
- בן חורין, אני תומך בגישתך.
איתן ק.  |  21/07/10 17:10
3
רציונל
יוא"ב  |  21/07/10 16:27
4
אדון קומראד קלינסקי.
מורה נבוכים  |  21/07/10 17:14
 
- חוץ מלקלל מה אתה יודע? ל"ת
אברהם בן יעקב  |  22/07/10 07:57
5
....אמר הכלומניק....
י.ש  |  21/07/10 18:40
6
תגיד - מי שמך לחלק ציונים?
בזזזזזזזזזזזזזזזז  |  21/07/10 18:43
7
אם אתה נותן לה מחמאות מצבה לא
הכי טוב  |  22/07/10 00:13
 
- תגובה להכי טוב
איתן קלינסקי  |  22/07/10 06:53
8
"והיה כי תבוא אל הארץ אשר ה
פלא יועץ  |  22/07/10 07:54
9
רשימה יפה ל"ת
ע. אבן חן  |  22/07/10 14:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי י' כסה
שני הבתים חרבו לא בגלל שנאות. הם חרבו בגלל הכרעות מדיניות חסרות שכל ואחריות. צריך היה לבחור בין שתי אוריינטציות מדיניות - מצרים או בבל
ראובן לייב
אז נכון שהמדובר בבית-חולים פרטי שהוא כמו מלון 5 כוכבים, אבל עדיין בסכומים סבירים. במיוחד זה שווה הכל לעומת בית-חולים קונבנציולי, שבו צריך להמתין זמן רב, לעיתים ממושך מדי, לצורך ניתוח להצלת-חיים
מנחם רהט
רק 256 צדיקים נמצאו באקדמיה, שחתמו על עצומה הקוראת למרצים באוניברסיטאות לחדול מפעילותם להטלת חרם בינלאומי על מדינת ישראל    הכנסת ושר החינוך מבטיחים לפעול נגד יוזמי חרמות על מדינתם ואוניברסיטאותיה    לאן נעלם היושר האינטלקטואלי
אברהם שרון
כבר באולם קבלת הפנים בנמל התעופה בן-גוריון נוכחנו, בעודנו ממתינים לנחיתתה של בתנו, כי אין כמו בבית...
אורן קאשי
ערב תשעה באב הציג סטודנט ממכללת שנקר עבודה בשם "מדינת יהודה", המשווה את הימין הדתי לנאצים ומודיעה כי תפרוץ "התקוממות אזרחית המובילה לנפילת השלטון הדמוקרטי בישראל ולהקמתה של מדינת הלכה ימנית, היא מדינת יהודה"    הפחדה תוצרת השמאל או הסתה? חורבן הבית "מייד אין" השמאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il