X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השוטר שחר מזרחי נטל את החוק לידיו ופעל על-פי רוח הפיקוד הבלתי כתובה בג"צ השכיל להעמיד את הדברים בממדים האמיתיים
▪  ▪  ▪
השוטר שחר מזרחי [צילום: פלאש 90]
העליון הכפיל את עונש השוטר: 30 חודשי מאסר
איציק וולף
בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה על קולת עונשו של שחר מזרחי שהורשע בהריגת גנב רכב והכפיל את עונשו מ-15 חודשי מאסר ל-30 חודשים בכלא * אמו של מזרחי התפרצה לעבר ביניש: בגללך לא ניתן להילחם בפשיעה
לרשימה המלאה

השיח פסח על העובדות; מזרחי חרג מהוראות המשטרה
איציק וולף
הנהלת בתי המשפט פרסמה הודעה חריגה ויוצאת דופן שמבקשת להיצמד לעובדות בכל הנוגע לגזר דינו של השוטר שחר מזרחי * "ניפץ את חלון הרכב בו נהג גנאים באמצעות אקדחו וירה בגנאים מטווח קרוב בראשו. גם שוטרים אינם מעל לחוק" * ההודעה - עדות למגננה שבה נמצאים השופטים לנוכח ביקורת מצד שרים ובכירי המשטרה
לרשימה המלאה

בג"צ קיים כדי לתת סעד משפטי למי שראוי לכך ולא זכה לקבלו בערכאות הנמוכות יותר. בג"צ לא מיועד ולא מסוגל להקל בדינו של מי שערכאה נמוכה חרצה את דינו כדין ועל-פי הצדק המשפטי.
המסר האחד והיחיד שיש לראות בהכפלת עונש על-ידי בג"צ בעניינו של השוטר מזרחי, היא שהפרקליטים חייבים לתאר לנאשם את תמונת המצב האמיתית על-פי העובדות בתיק ועל-פי הנאמר בפסק הדין שניתן בערכאה הנמוכה!
הריצה לבג"צ במקרה זה הייתה מטומטמת, נוצרה משיקולים זרים ומפחד של הפיקוד המשטרתי להתמודד עם העובדות בתיק! הולכים לבג"צ כדי להראות לפקודים שעשינו את הכל כדי לעזור לשוטר גם כשסרח! זאת התנהלות של פיקוד פחדן שלא לומר פיקוד המחליט גם משיקולים פופוליסטיים.
העובדות הפשוטות והמצערות בתיק הן שהשוטר נטל את החוק לידיו! השוטר הזה הפר את פקודות המשטרה וחרץ את דינו של פושע מבלי שהוסמך לכך! מדובר במסר ברור וחד-משמעי לשוטרים על מגבלות הכוח שנמסר לידם! כאשר רוח הפיקוד המשטרתי רופסת בין משום שהיא בינונית, ובין מכך שהפיקוד "נושא על גבו קופת שרצים" של ליקויים מערכתיים ועיוותים בשיקולי דעת ובהתנהלות.
לעצם הטענה שהשוטרים מסכנים את עצמם כל הזמן במרדפים אחרי העבריינים, ולכן כאשר מתרחשת "תאונה" כזאת יש להתחשב בסיכון הגבוה שמולו ניצב השוטר ולזכותו או לפחות להקל בעונשו - מדובר בטענה שלכאורה נשמעת הגיונית, אבל צריך לבחון אותה כל העת בהקשר המערכתי הכולל ובשום פנים לא במנותק ממנו, כפי שעושה היום הפיקוד המשטרתי ותומכיו הרצים אל התקשורת.
וכשבוחנים את הטענה בהקשרי העת הנוכחית, עולות התהיות הבאות:
  • על-פי העובדות שהביאו לפסק הדין המשפטי, מדוע למערכת המשטרתית לא היה האומץ והשכל להתמודד בעצמה עם העובדות והפרת הפקודות מצד השוטר? ארגון שאינו מקפיד על קיום נהליו שלו עצמו, משדר לעובדיו סוג של רפיסות מערכתית!
  • בשנים האחרונות מגיעים לתקשורת אירועים לא מעטים שבהם ניזוקים אזרחים תמימים בעקבות טעויות בזיהוי ו/או קלות יתרה בהפעלת הכוח המסור בידי השוטרים. במקרים רבים המערכת המשטרתית מגבה את השוטרים הטועים והשוגים על-ידי טיוח וסילופים. על מה זה מעיד?
  • בשנים האחרונות מגיעים לתקשורת אירועים על ניצול זדוני שעושים שוטרים בכוח המסור בידיהם, לצורך קידום צרכים אחרים, וצרכי אגו אישיים שלהם. גם כאן המערכת נוטה לגבות אותם כמעט באופן אוטומטי. על מה זה מעיד?
  • התחושה שמתקבלת מדיווחי התקשורת ומהשיח הציבורי היא שהארגון במתכונתו הנוכחית, שעולה למשק מיליארדים, לא ממלא כראוי את ייעודו, לא מספק ביטחון לאזרח, לא מפגין נחישות, לא מצליח להתמודד עם ייעודיו הבסיסיים כלפי האזרחים. הפיקוד שלו מתמקד במה שמעניין את התקשורת ומכאן מחלחלת למטה ההתנהלות הלקויה!
  • התחושה היא שהשוטרים הגיעו למסקנה שאין להם יכולת להגיע לתוצאות הרצויות ללא לחימה אגרסיבית ואקטיבית במפירי החוק העבריינים, ובלחימה כזאת, אין מה לעשות, נפגעים גם חפים מפשע! ייתכן שזאת אכן מציאות חיינו הנוכחית.
  • אם זה המצב - מדוע הפיקוד המשטרתי מפחד להודות בזה בפה מלא? מדוע הוא נוקט שיטות פתלתלות של עיקום נהלים, עיוות הפקודות ותמרון בין מגבלות החוק, וחוסר האומץ לשדר מדיניות ברורה לפקודים, לפוליטיקאים ולציבור?
נראה היום שהשוטר מזרחי פעל כפי שפעל על-פי רוח הפיקוד הבלתי כתובה. עובדה היא שכולם ממהרים לתמוך בו ולתקוף את פסיקת בג"צ. נראה שהפיקוד הבינוני וחסר האומץ, העדיף וציפה, משום מה, לקבל סעד דווקא מבג"צ. תודה לאל שלבג"צ יש את השכל הישר להעמיד את הדברים בממדים האמיתיים, ולשדר לפיקוד המשטרה שכאן בבג"צ מסתיים "חבל התמרון הפתלתול של חוסר האומץ". צר לנו, אומר בג"צ לפיקוד המשטרתי ולפוליטיקאים, תפסיקו לשחק ותתחילו לעשות את המוטל עליכם! תודה לבג"צ על האומץ והיושרה.

תאריך:  23/07/2010   |   עודכן:  25/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דעת אזרח: שיטור משפטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתב חנפנות מעורר קבס.
ש. גוטווין  |  26/07/10 02:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הכפלת עונש המאסר של השוטר שחר מזרחי, היא הנקמה המתוקה של דורית ביניש באזרחי ישראל    השוטר המסור נתפס בעיני ביניש, כמי ששומר על האזרחים    אלה אותם אנשים שהביעו חוסר אמון בביהמ"ש העליון, מגיע להם עונש...
מתי דוד
האם הכנסת? האם הממשלה? האם הקואליציה?    לא ולא! עיתונאים ומשפטנים הם השולטים האמיתיים במדינה!
יוסף עברון
האמת על האחראים האמיתיים לביצוע הפיצוץ נטמנה עמוק-עמוק במכמני הארכיונים, אך סופו של כל שקר להתגלות    64 שנה לפיצוץ מלון המלך דוד
עליס בליטנטל
תערוכת צילומיו של עמרי שפירא בגלריה D&A מצמררת ומרטיטה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מיישרים קו עם האוצר (כהן), עם בית המשפט (הנגבי), עם הקו הצנוע (מפגינות השמאל), עם התאריך העברי ועם גיור כהלכה    וגם: די לקטל בדרכים ולעונשים הקלים!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il