X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עם התקדמות הטכנולוגיה הרפואית משכנעים אותנו לרכוש מיני מוצרים שיהוו את נוסחת הקסם לחיים בריאים וארוכים האם להאמין לשכנועים אלו או שמא כדאי להאזין לבעל דעה, כמו למשל לפרופ' מוטי רביד?
▪  ▪  ▪
ליטול או לא ליטול? [צילום: AP]

כמו כולם, גם אני קוראת, זה שנים, מאות אם לא אלפי כתבות, מאמרים, סקירת מחקרים, ראיונות עם רופאים, דיאטניות, מומחים ודוברים של תורות חדישות למזון בריא. תורות סיניות והודיות, שמות חדשים של מאכלים ותבלינים, משקאות ושיטות חדשות מתמקמים במוחי - כמו במוחכם - ומנסים לבנות שם דעה מגובשת על עולם הבריאות ומה נכון לאכול ולשתות, ואיך, מתי וכמה לעשות זאת.
כמו כולם, פירנסתי את התעשיה בקניית אינסוף סוגים של תוספי מזון שאמורים לשמור על נעוריי, מערכת העיכול שלי, עור פניי, גמישות גופי, משקלי התקין, נשמתי המאוזנת ומה לא. הכל נבלע ולא נודע כי בא אל קרבי. חלק מהדברים שבלעתי הוכחו כ"מתאימים", האחרים התאימו לכיסו של היצרן.
ראיתי אלף תוכניות טלוויזיה בנושאים המדוברים, שמעתי אינסוף דעות ועצות, הקשבתי לרדיו, לדיאלוגים עם רופאים. ערוצי הבריאות, הקבלה והמיסטיקה הסתחררו בראשי והפכו לגוף אחד. גוף אמורפי ש"מחפש את עצמו" וטרם בחר לו דרך. הגוף נבוך, הנפש מבולבלת. האם לעבור מהירקות והפירות ה"רגילים" בסופרמרקט, לירקות בעלי מראה דועך במחלקות האורגניות, במרכולי ה"אוכל הבריא"? האם לשלם יותר עבור ירקות אורגניים? האם לשתות קולה דיאט או קולה "טבעית"? האם להמתיק בממתיק מלאכותי, לשתות קפה? לאכול דברי חלב? טופו? לספור קלוריות? לאכול חלבונים עם פחמימות?

ילדותנו הבריאה?

איך בעצם גדלנו? אני מנסה להיזכר. עם עוגות טעימות על בסיס מרגרינה וקרם קקאו עם מרגרינה בתוספת כמה טיפות יין מתוק, עם עוף מכובס, תפוזים, תפוח רק לחולים, גבינת קרש, פלפל ירוק ועגבניות. לחם לבן ו"שחור". 'אסור לשתות מים אחרי אבטיח' ו'ממש לא כדאי לגור ליד הים' כי יש רוח פרצים והכל מחליד. בקיצור, גדלנו בריאים...
איך נבחר היום את דרכנו הברורה בין כל העצות, הפרסומות, האיומים וההפחדות? איך נתגבר על רגשי האשמה שיש לנו בעניין עצמנו, ילדינו ונכדינו, שאולי אנחנו מאכילים אותם אוכל "לא בריא"; למה בישלנו להם פסטה ולא קינואה, למה בישלנו קומפוט ולא הגשנו פירות טריים? למה בכלל אפינו עוגה?

שאל את הר(ב)ופא

יש אנשים שמתייעצים עם הרב וכך חוסכים להם את חיבוטי הנפש. אני בחרתי לי את פרופ' מוטי רביד, האיש לבן-השיער ובעל הקול הצעיר, שהוזמן לטלוויזיה לא פעם, ושטען בין השאר לפני שנים, כי חד וחלק, אריאל שרון לא "יתעורר". רביד הוא מומחה למחלות פנימיות, בוגר אוניברסיטת תל אביב, מרצה בתחומו באוניברסיטת תל אביב, לוחם בעישון, נשיא האגודה לסוכרת ומנהל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק.
מה שקראתי מפרי עטו של פרופ' רביד עניין אותי במיוחד. משהו פשוט. להלן הציטטות:
  • "שתיית משקאות 'טבעיים', המכילים סוכר, מזיקה לאין ערוך יותר מאשר משקאות דיאט לסוגיהם, המכילים ממתיקים מלאכותיים. מעולם לא הוכח נזק כלשהו משימוש בממתיקים סינטטיים. מעולם לא הוכח נזק לבריאות מאכילת פירות וירקות שרוססו. נזקים מחומרי ריסוס תועדו בעובדים בחקלאות ובתעשיה שנחשפו לריכוזים משמעותיים של חומרים אלה.
    לאוכלי ירקות ופירות שירחצו אותם במים, אין כל סיכון. תעשיית המזון האורגני גורפת הון על חשבון תמימים המשלמים הון עבור מזון שאין בו שום יתרון...
    אגדה נוספת עליה נבנתה תעשיה שלמה היא המים המינרליים. למי ברז בארץ איכות טובה, טעם סביר, אין בהם זיהומים, זולת מקרים נדירים המתפרסמים על-ידי משרד הבריאות ואין סכנה בשתייתם של מי הברז. המים מכילים מינרלים הדרושים לגוף והם חסרים או בעלי ריכוז נמוך בבקבוקי המים המינרלים.
    כל הרעלות המזון וזיהומי המעיים שיש בארץ, מקורם במזון שלא בושל דיו או שהושאר מחוץ למקרר!
    במקום להקדיש זמן וכסף לקניית מים מינרלים ומזון אורגני, כדאי פשוט להימנע מזלילה ולהתמסר לפעילות גופנית סדירה מגיל הגן ועד לגיל קשישים. צריכת קלוריות של 1,500 ליום במקום 2,500, תמנע מחלות לב, כלי דם ומחלות ממאירות".

תאריך:  25/07/2010   |   עודכן:  26/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבריאות שלנו ושטיפת המוח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מס'הערות בנושא
אלישמע  |  25/07/10 14:12
2
אני מחשב לפי מחשבון הבריאות של
זיו2000  |  25/07/10 17:38
3
מי ברז מכילים כלור, אקונומיקה
קרדוזו  |  25/07/10 22:29
4
שלא לדבר על כל המוצקים
אלישמע  |  26/07/10 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו כהן
את הזרם שאליו בחר להשתייך הוא מגדיר כ"הכי ביזארי ביהדות". הוא ממשיך לגור בלב תל אביב ולא מתחבר לאף קהילה דתית כדי לא להתחבר חלילה לממסד. לרופאים הוא לא הולך כי תפילות עוזרות יותר    עדי רן מכוון את הדיסק החדש שלו אל המיינסטרים החילוני, אבל חי על הקצה בעולם הדתי
יעל (פרוינד) אברהם
אם חשבתם שחביות נפץ הן האיום הגדול ביותר הנשקף למדינת ישראל מכיוון הים, תחשבו שוב. ד"ר בוורלי גודמן, שצללה בעצמה במימי העתיק בקיסריה, הגיעה למסקנה שגלי צונאמי שהכו בעיר אחראים לחלק מהחורבות שאנו מכירים בה כיום. האם זה עלול לקרות גם לתל אביב? במכון הגיאולוגי הישראלי משוכנעים שהתשובה חיובית
נטע אחיטוב
יותר ויותר אנשים בוחרים להישאר רווקים כל חייהם, ליצור תאים משפחתיים אלטרנטיביים מבלי לוותר על עצמאות וחופש. האם אנשים באמת לבד מבחירה?
מערכת עכבר העיר אונליין
העירום הלא צפוי של אמדורסקי הוכיח שהיא מתחסדת, מיהם האנשים שמתעניינים ביציאה של פוליקר מהארון וההורים המתבכיינים של מתמודדי "כוכב נולד". מערכת עכבר העיר מסכמת שבוע
נתי טוקר
שתייני ישראל קיבלו השבוע בצער רב את ההודעה כי בעקבות חקיקה חדשה תיאסר מכירה של אלכוהול בפיצוציות בשעות הלילה    אבל כמו תמיד, יש גם כאלה שעשויים להרוויח מהעניין    בעלי הפאבים, הברמנים, הסלקטורים ואולי אפילו הרשתות החברתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il