X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"ה' יילחם לכם ואתם תחרישון"
▪  ▪  ▪

בשבת שעברה הגיע הרב שלי, הרב ברג, לישראל, עם משפחתו. וזו שמחה גדולה עבורי. הרב הזה גילה לי מחדש את משמעות החיים, חיבר אותי אל הקבלה ואל ספר הזוהר, ואל התורה. בזכותו אני יכולה לעמוד באתגרים שפעם היו נראים לי בלתי עבירים. אשתו הרבנית קרן ברג עומדת מאחורי הרעיון והביצוע של הפצת חוכמת הקבלה ברבים, וילדיהם הרב יהודה ברג והרב מיכאל ברג מפיצים את חוכמת הקבלה בעולם כולו באמצעים שונים. מי יודע אם הייתי מגיעה להישגים הרוחניים שהגעתי אליהם אילולי המשפחה הזו.
במוצאי שבת חגגנו את חגיגת הכנסת ספר תורה חדש לבית הכנסת שלנו, וזו הייתה שמחה גדולה. הייתי כמעט כל השבת בבית הכנסת וחשתי את האנרגיה האדירה. ממש התחברנו אל כל היקום.
בדרך-כלל איני קוראת עיתונים לא בערב שבת ולא בכלל, אבל הפעם קנה בן זוגי עיתון, ופתאום ראיתי שמתקיים איזשהו ערב לכבוד עיתון ספרותי מסוים. בעבר, ידיעה כזו הייתה הופכת את מעיי. איך זה שלא ידעתי, איך זה שלא הזמינו אותי וכדומה. הייתי מתמלאת בכעס וגם ברגשי חוסר-ערך. הייתי נותנת למארגני האירוע את הכוח להיות בוראים של העולם שלי, ולגרום לי להיות בעצב ובדיכאון, שהיו להם השלכות חמורות לאחר מכן.
הייתי שואבת כוח מדמותה של סילביה פלאת', שניסתה להתאבד מכיוון שלא פרסמו שיר שלה, כאשר הייתה נערה. כל כך הזדהיתי עם הפגיעות שלה, עם תחושת חוסר-הערך, עם ראיית ה'אני' במשקפיים של האחר. לא פעם חשבתי לעשות מה שהיא עשתה, מכיוון שלא פרסמו שיר שלי או מכיוון שקיבלתי תשובה שלילית לגבי השתתפות באירוע ספרותי זה או אחר.
אבל לא עוד. הפעם זה ממש לא הזיז לי. ידעתי שבזמן שהם עומדים לחגוג את החגיגות שלהם, העוסקות בענייני העולם הזה, אני עומדת לחגוג את החגיגות שלי עם הקדוש ברוך הוא. ידעתי שאני עומדת להתחבר עם ממדים רוחניים שלהם אין שום קשר אליהם. לא חושבת שאגזים אם אומר שהם בכלל לא מסוגלים להבין על מה אני מדברת, ולמה אני מתחברת.
ידעתי שהבורא גילה לי את קיום האירוע הזה כדי לבחון את התגובות שלי, ושעמדתי במבחן. לא הרגשתי כעס, וגם לא חוסר-ערך. הבנתי שאלה הן החגיגות שלהם, שזה העולם שלהם, שאלה הדברים שהם יכולים להתחבר אליהם, ולא קינאתי בכלל. הייתי ממש שלווה. וידעתי שעברתי את מבחן האלוהים האחרים. כי בדיוק בשבת שעברה קראו שוב את עשרת הדיברות בבית הכנסת.
הדיבר הראשון הוא "אנכי ה' אלוהיך". לדעת ולהאמין בקדוש ברוך הוא, בממד הרוחני העליון.
הדיבר השני הוא "לא יהיה לך אלהים על פני. לא תעשה לך כל פסל כל תמונה אשר בשמים ממעל ואשר בארץ מתחת באשר במים מתחת לארץ. לא תשתחווה להם ולא תעבדם כי אנכי ה' אלוהיך אל קנא פוקד עוון אבות על בנים ועל שלשים ועל רבעים לשונאי. ועושה חסד לאלפים לאוהבי ולשומרי מצוותי".
והבנתי לכמה אלוהים אחרים עבדתי. אלוהים אחרים זה גם הרצון להתפרסם, שיכירו בי, שידעו שאני כותבת, שיכירו את השירים שלי. אלוהים אחרים זה כסף, מעמד, פרסום וכל דבר אחר שאינו האור.
וכל השנים האלה הייתי שפחה של הרצון הזה בהכרה, וכל פעם שלא הזמינו אותי לאיזה אירוע ספרותי, הייתי חווה מוות מבפנים. הייתי משוכנעת שאין לי שום ערך, שאף אחד לא מכיר את השירים שלי ולא אוהב אותם, ושאין שום טעם לחיי עלי אדמות. והייתי נכנסת לדיכאון עמוק.
מזל שיש לי משפחה, בן זוג וילדים, והם שהצילו אותי מלשקוע לגמרי בדיכאון. הייתי נאחזת במשימות של חיי היומיום, במשימות הקטנות של בישול וכביסה וסידור הבגדים והבית כדי לא לשקוע לתוך האבדון. גם בן זוגי היה תומך ומזכיר לי את תחילת דרכי הספרותית, שבה קרה הבלתי יאומן, והוצאת "דביר" פרסמה את ספר שיריי הראשון על חשבונה, הפיצה אותו ולא דרשה שום תשלום.
אבל העובדה הזו נשכחת ממני כל פעם שאני רואה אירוע ספרותי ושמי אינו מופיע בו. אני משוכנעת שאני לא קיימת כמשוררת, ולכן אני לא קיימת בכלל, גם כבן אדם. כאילו הקיום שלי תלוי במה שאני עושה.
ולא, הקיום שלי אינו תלוי בפרסום השירים שלי או במקצוע שלי או במה שאני עושה, אלא במהות הפנימית שלי, שהיא האור. רק האור. והאור באמת מבטא את עצמו הכי טוב בשירה, אבל בשירה אמיתית, שירה של האור, לא שירה של האגו. לשם אני חותרת, שירה כזו אני רוצה לכתוב, שירה כמו של דוד המלך, כמו של שלמה המלך, כמו של חנה, כמו של דבורה הנביאה, של כל שאר הנביאים, שירה כמו שירתו של משה רבנו. הם המורים הרוחניים שלי, ואליהם שואפת נפשי.
נזכרתי בגילוי הגדול שהיה לי, כאשר נגלה בפניי משה רבנו ולקח אותי איתו בחללית שקופה לראות את אור הבורא. כל-כך טוב היה לי שם, באור הגדול, ולא רציתי לחזור. אבל האור אמר לי שעלי לחזור להפיץ את האור בעולם, ואיני יכולה להישאר. חזרתי, ועכשיו אני עושה כמיטב יכולתי להפיץ את האור. האור גם דאג לאכסניה נפלאה לשיריי - העיתון המקוון "חדשות מחלקה ראשונה", המפרסם את שיריי ומאמריי בקביעות, ומביא את דברי לאלפי ולמיליוני אנשים בארץ ומחוצה לה. אני ממש רואה את ידו של האור בדבר, כמו שנאמר "ה' יילחם לכם ואתם תחרישון".
אני עושה את הצעד הראשון, מתאמצת ופועלת. ואחר כך עוזבת, ונותנת לאור של הבורא לעשות את העבודה. כי אני לא יכולה לעשות אותה לבד. רק על-ידי חיבור עם האור העבודה שלי יכולה להיעשות, וברוך השם, האור דואג לי, לכל צרכיי, וכשאני יודעת להעריך זאת ולכבד זאת, הוא מכפיל ומשלש את עצמו בתוכי ובסביבותיי, כדי שאוכל להפיץ עוד יותר אור בעולם. ועל כך אני כולי תודה והודיה לאור, ולהשם יתברך, שעוזרים לי במיצר. "מן המיצר קראתי יה, חנני במרחב יה".

תאריך:  30/07/2010   |   עודכן:  30/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוהים אחרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין עוד מלבדו!ישתבח שמו לעולם
קורןנאוה טבריה  |  31/07/10 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
מערכת אכיפת החוק שלנו יעילה בדיכוי אנשים ישרי-דרך, כאלה שאינם פועלים באלימות. ולכן נשתגרה בפי העם האמירה 'הכי משתלם זה להיות עבריין'    כדאי שנפקח את העיניים לראות נכוחה באיזה עולם, ובעיקר באיזו מדינה, אנחנו חיים
עו"ד יוסי דר
המדובר באדם שנכח באירוע וקלט - בעזרת אחד מחושיו: חוש השמיעה - את אשר ארע שם    עדות שמיעה אינה קבילה בבית המשפט?
ד"ר מוטי גולן
פעמים ניתן ואפשר להוכיח אדם על טעות שעשה. זאת בדרך של שתיקה/דממה, בדרך המיישמת "הלכה למעשה" את אשר קבעו חז"ל
איתמר לוין
צה"ל לא למד דבר מפרשת המרמרה ביחס לניסיון הכושל לבלום את זליגת המידע    הקמפיין של ידיעות אחרונות על עיתונות אמיתית מגוחך    מה המשקל של הידיעות החדשותיות של עיתונים שלא מפרסמים את סקר החשיפה    ועל ערכות המגן
ראובן לייב
החלטת ראש הממשלה להמשיך ולגנוז מסמכים מסווגים מקום המדינה, אף שהיו אמורים לצאת לאור, היא החלטה שרירותית וסותרת את חוק חופש המידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il