X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במצרים החל קמפיין ציבורי ותקשורתי הקורא לגמאל מובארק להתמודד בבחירות לנשיאות בשנה הבאה מפלגת השלטון אומרת כי עדיין לא נקבע מי יהיה המועמד מטעמה לתפקיד הנשיא אך גורמים במפלגה מציינים גם את שמו של שר התעופה האזרחית אחמד שפיק כמועמד ריאלי
▪  ▪  ▪
חוסני מובארק. גל שמועות על מצב בריאותו [צילום: AP]

הנשיא המצרי חוסני מובארק לא השתתף בפסגת מדינות אפריקה שהתקיימה באוגנדה לפני יותר משבוע. לא נמסרה שום סיבה לאי השתתפותו בוועידה מלבד הודעה רשמית כי ראש הממשלה אחמד נט'יף יבוא לוועידה במקומו. גל השמועות על מצב בריאותו של הנשיא המצרי מוסיף לרחוש במצרים ובמדינות ערב.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ששוחח אמש בטלפון עם הנשיא המצרי חוסני מובארק ואף נפגש עימו באחרונה בארמון אל-איתיחאדיה בקהיר, הגדיר בשיחה עם אחד משרי הממשלה את מצבו של הנשיא במילים "מצוין" ואף הוסיף כי "הוא שולט ביד רמה בעניינים".
אין ספק כי הנשיא המצרי עושה באחרונה מאמצים גדולים להזים את כל השמועות והידיעות שנפוצו בישראל ובמדינות העולם כי חלה במחלה קשה וסופו קרב. במקביל פועל מובארק להכשיר ולקרב את הכתרתו של בנו גמאל ליורשו.
אמצעי התקשורת הערביים מדווחים בהרחבה על תופעה חדשה במצרים שמטרתה לקדם באופן גלוי את בחירתו של גמאל מובארק לתפקיד הנשיא. גוף פוליטי חדש שקם לאחרונה, שמאחוריו עומדים כנראה אנשיו של הנשיא מובארק, הכריז על קמפיין תקשורתי וציבורי גדול הקורא לגמאל מובארק להתמודד על תפקיד הנשיא בבחירות הקרובות לנשיאות ב-2011 אפילו אם יחליט אביו לרוץ לנשיאות פעם נוספת.
במקומות הציבוריים בערים הגדולות במצרים, נתלו כרזות גדולות שעליהן טבועה תמונתו של גמאל מובארק ומעליה הכותרת "גמאל לכל המצרים". האופוזיציה המצרית יצאה בהתקפה חריפה נגד הקמפיין למען גמאל מובארק ודובריה אומרים כי מדובר ב"השפלה למצרים" וכי לא יעלה על הדעת שתפקיד הנשיא יועבר בירושה.
האופוזיציה קוראת להכנסת שינויים בחוקה שיאפשרו למתמודדים עצמאיים כמו מחמד בראדעי,לשעבר מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית, להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2011.
הסיכויים שהנשיא מובארק ייענה לדרישות האופוזיציה שואפים לאפס. הוא "תפר" במשך שנים רבות את תפקיד היורש לבנו גמאל באופן מתוחכם תוך הכנסת שינויים בחוקה המצמצמים את האפשרות מכל מועמד רציני אחר להתמודד על תפקיד הנשיא.
למרות מחלתו ממשיך הנשיא מובארק ב"הכנת השטח" מבחינה פוליטית ומבחינת השמירה על יציבות המשטר לקראת האפשרות שבנו גמאל יירש אותו בבוא העת.
יש במצרים פרשנים הרואים בעובדה שמובארק החליט לפתוח בקמפיין גלוי הקורא לבנו להתמודד על תפקיד הנשיא בבחירות הקרובות סימן לכך שמצבו בריאותו של הנשיא המצרי רעוע וכי הוא עצמו איננו מתכוון לרוץ לנשיאות פעם נוספת. מפלגת השלטון במצרים עדיין לא קבעה מי יהיה המועמד מטעמה לנשיאות בבחירות הבאות.
בתוך המפלגה יש המתנגדים לכך שגמאל מובארק יהיה המועמד לתפקיד הנשיא. הם סבורים כי למרות היותו בנו של הנשיא הוא צעיר מידי,ללא רקע צבאי מתאים וכי יש במפלגה מוכשרים ממנו לתפקיד.
אחד האישים ששמו מוזכר כעת כיורש אפשרי לנשיא מובארק הוא שר התעופה האזרחית אחמד שפיק, מי ששימש בעבר בתפקיד מפקד חיל האוויר המצרי. אחמד שפיק הוא בן 69 ומשמש בתפקיד שר התעופה האזרחית משנת 2002.
מדינות המערב ומדינות ערב עוקבות היום בדאגה אחר הנעשה במצרים נוכח מחלתו של הנשיא מובארק. דוחות המודיעין במערב מדברים על כך שהנשיא מובארק הכין תוכנית מסודרת ומפורטת של העברת השלטון לבנו במקרה וייאלץ לרדת מהבימה הפוליטית. לתוכנית הזו גם שותפים ראשי הצבא המצרי והיא אמורה להבטיח את המשך השמירה על היציבות הפנימית במצרים.
הסיבה העיקרית לגל השמועות האחרון על מצב בריאותו של הנשיא נעוצה בעובדת היעדר השקיפות בשלטון המצרי. השלטון לא מספק מידע שוטף על מצב בריאותו של הנשיא ואיננו מסביר את הסיבות להיעדרותו מאירועים חשובים במצרים ומחוצה לה.
גם מפלגת השלטון לא מספקת לציבור מידע על היערכותה הפוליטית למצוא מועמד לנשיאות במקומו של הנשיא מובארק. הצנזורה של השלטון המצרי חזקה,הפחד מהאופוזיציה של תנועת "האחים המוסלמים" משתק את הפתיחות והשקיפות.
הנשיא מובארק פועל בשקט מאחורי הקלעים להכשיר את עליית בנו לשלטון כדי למנוע ממתנגדיו מידע שעשוי לסייע להם לטרפד את תוכניותיו.
השבוע התקדם גמאל מובארק צעד נוסף לעבר הנשיאות המצרית עם השקת הקמפיין הציבורי הקורא לו להתמודד לבחירות לנשיאות ב-2011.

תאריך:  04/08/2010   |   עודכן:  04/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גמאל מובארק מתקדם לעבר מוסד הנשיאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח מקצועי של עיתונאי מקצוען
trz  |  5/08/10 00:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגי עמוס
סקירת המפה הצבאית-מדינית באזור    נראה כיצד ניתן להבין באור חדש את המתרחש בחודשים ובמיוחד בימים האחרונים
יהודה דרורי
על השלטון החילוני במדינה להחליט שהחרדים הינם מיעוט נסבל בתוכנו, ממש כמו התנועה האיסלאמית הצפונית    מחאה של "גוי"
בלפור חקק
עצת השטן הולכת ומתממשת מול עינינו, כשאנו נתקלים בגילויים של בורות ישראלית בקשר לשורשינו כאן בימי בית ראשון ושני    עלינו לקום מול עצה זו ולהיאבק על הנרטיב הציוני
עו"ד דב אבן-אור
מערכת ההוצל"פ מאיימת על חיי הפרט פי כמה מאשר מערכת בתי המשפט, לכן יש להחזיר את מערכת ההוצל"פ תחת כנפי מערכת בתי המשפט
איתן קלינסקי
אני לא רואה בבדואי, אזרח מדינת ישראל, איום ממשי    לא מפנים אנשים למען נטיעת עצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il