X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יורשת מחוז מרכז בוועדה לענייני נימוסים וינשטיין ופסקי הדין אברכים לא מתגייסים תחזית ועדות החקירה קולמוסו של שופט
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הוועדה של חנה בבלי
בעוד יותר ויותר אנשים יוצאים מאולמות בתי המשפט הישראלים נדהמים והמומים מהתנהלות המשפטים ורמת הדיון, יושבת צמרת המערכת המשפטית ומנהלת כעת דיונים מעמיקים על פרוטקול הלבוש, צבע העניבה וזוית הקידה המשפטית.
מדובר בוועדה משותפת לשופטים ולנציגי לשכת עורכי הדין, שהוקמה ע"י נשיאת ביהמ"ש העליון ועוסקת בסוגיה הכי חשובה בעיניהם להחזרת אמון הציבור במערכת המשפט: קודקס הנימוסים וההליכות בבית המשפט ומי צריך להקדים שלום למי: השופט שמאחר לדיונים ולא יודע מה מתרחש בתיק, או העו"ד שלמד במכללה מפי בכירי הפרקליטות שאפשר לעשות הכל כי ממילא כל השופטים טיפשים ( מה שבטח לא נכון, כי תתראו איזה ג'וב הם השיגו לעצמם).
וכל הכבוד לביניש על הרעיון להקמת הוועדה. אילו למארי אנטואנט הייתה עשירית מהשכל שיש לביניש, הייתה צרפת מעניקה לאנושות, במקום גליוטינה ומהפכה צרפתית, לכל היותר איזה פרוקטוקול דיונים של ועדה מלכותית משותפת ליעקובינים פלולאנטים וג'ירונדיסטים, שהייתה עוסקת עד היום בשאלה באיזו טמפרטורה אופים עוגות בלי קמח.

הלם

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הוציא השבוע הנחיה הקובעת שעל משרדי הממשלה לכבד מעתה פסקי דין של ביהמ"ש העליון וגם לקיימם. רק בשביל זה היה שווה להביא יועץ משפטי שצמח בשוק הפרטי.
אבל אל תדאגו למשפטני המדינה. הם אומנם נכנסו להלם מהרעיון, אבל זה עדין לא אומר שהם יצאו ממנו כדי לבצע את ההנחיה. בינתיים הובטח שהם יתייחסו להנחיה הזו ברצינות, כמו כמו שהם מתייחסים לפסקי הדין. היה שלום מר וינשטיין. אתה לא יודע היכן אתה חי.

המנהיגה הבאה

פרקליטת מחוז ת"א רות דוד פורשת וצריך לבחור לה מחליף. יש כמה מועמדים פנימים וביניהם גם עו"ד אריאלה סגל-אנטלר, התובעת שהסתירה מסמכים במשפט רמון.
לנוכח הזעזועים שהפקליטות עברה לאחרונה והאתגרים שהיא תתבקש לעמוד מולם בקרוב, ראוי להעמיד בראשה את מי שמייצגת ומסמלת באמת את הרוח, המסורת ושיטות העבודה של היחידה. תמונה אריאלה סגל אנטל לתפקיד פרקליטת מחוז ת"א ותמחקנה כל האשליות.

מינהל תקין

ממשלת ישראל מודיעה בזאת לציבור על הקמת מאגר מועמדים לאיוש ועדות החקירה הציבוריות המתכוננות לשנת 2011 . בין השאר ידרשו:
מועמדים לוועדת החקירה בעניין משבר המים והבצורת, ולוועדה לבעית ההצפות והשטפונות ממי גשמים. מועמדים לוועדת החקירה למה צה"ל פתח באש בצפון ולא השיב באש בדרום ולוועדה לחקירת למה צה"ל לא השיב באש בצפון וכן הגיב בדרום. מועמדים לוועדה על הכשלון החדש במערכת החינוך ומועמדים לועדות החקירה הציבוריות לעניין התנהגות המשטרה מול המפגינים היהודים בשיח גארח, הערבים בראס אל עמוד, הברסלבים בנבי סמואל, המתנחלים בתפוח וההזויים בפסטיבל הבומבמלה. כן נדרשים נציגים לועדות החקירה הבינלאומיות של האו"ם, אונסקו, הוועדה לזכויות האדם בג'נבה, הוועדה לקידמה מטריפולי, ועדת החסד והצדק מאוגנדה ו- 4 ועדות הבדיקה הבלתי תלויות של איחוד מדינות אסיה וצפון אפריקה לשאלת זכויות הנשים בישראל.
ניתן להגיש מועמדות ללא הגבלת מין או גיל (עם עדיפות מעל 80), למעט לוועדה לעניין גיוס תלמידי ישיבות שתבוטל, כיוון שלא חוקרים מה שלא אירע כאן מעולם.

משפטי צדק

אחד, אזרח בשם וזאנה, נפגע מרשלנות רפואית של קופת החולים שלו. הוא תבע אותה וזכה ב-660,000 שקל פיצויים. ביהמ"ש קבע כי מהסכום הזה ינוכו התשלומים שהוא יקבל מהביטוח הלאומי, ואכן הופחתו לו 390,000 שקל. אלא שאחרי שנים באה אליו הקופה ודרשה שיחזיר גם את יתרת הכסף שקיבל כי כתוב בפסק הדין שזכותה לנכות ממנו את כל התשלומים שיקבל מהביטוח הלאומי.
מסתבר שהשופט חסך במילים בפסק הדין וכשכתב "לנכות תשלומים שיתקבלו מהביטוח הלאומי" לא ציין שמדובר בתשלומים שיתקבלו בהקשר לנושא התביעה הרפואית הזו. חזר האיש לשופט והנ"ל כתב שהאיש צודק וזו אכן הייתה כוונתו המקורית בפסק דינו וזה הרציונאל שלו: יש לנכות מהפיצויים רק מה שהאיש יתקבל מהביטוח הלאומי בגין האירוע הרפואי הזה, ולא ממה שהאיש יקבל בגלל עניינים אחרים – מענייני נכות אחרת ועד קצבאות זקנה.
ערערה הקופה לעליון וטענה ששופט לא רשאי יותר לפרש בדיעבד את פסק דינו ושיש להצמד רק לטכסט הכתוב. כתוב לנכות מהפיצויים כל תשלומים שיקבל מהביטוח הלאומי – מותר לקחת ממנו את כל התשלומים שיקבל, כולל את קיצבת הנכות מלידה או תשלומי אבטלה או זיקנה. זה שיוצא שהוא זכה במשפטו בפיצויים אבל יצא קירח בארנקו? – זו בעיה שלו, ואולי של השופט הרשלן.
ישב העליון על המדוכה ופסק: אכן צודק האיש ויתכן שזה מה שמגיע לו וברור שזה מה שהשופט התכוון אליו בזמנו, אבל מכיוון שהשופט התרשל בניסוח לשון פסק הדין, אפילו השופט עצמו לא רשאי כיום לתקן את הניסוח, ואם כתב וניסח טעות – נקיים כולנו את הטעות וכך נחייה.
מעניין. כאשר באים לבית המשפט עם חוזה שכתוב באופן ברור, ביהמ"ש מחליט שהוא יכול לפרש אותו אחרת, לפעמים לי הצדק, היושר, ולפעמים לפי ההגיון או שיקוליו שלו. הכל ניתן לתיקון. אפילו את לוחות הברית מותר היה לשבור, על כל הכתוב בהם. רק לא טעות קולמוס של שופט מחוזי. ואם שופט כתב משהו, גם שטות, אז אלה הם מעכשו דברי אלוקים חיים שאסור לשנותם, גם אם השכל מתפלץ והתוצאה אבסורדית.
וכל העם רואים את הקולות והשטויות.

תזכורת הדמים

שמעון פרס הסביר לכתב הבריטי שלחברי הפרלמנט בבריטניה יש יסוד פרו ערבי עמוק, בין השאר בגלל כמות המוסלמים המאכלסים את אזורי הבחירה שלהם באנגליה ומשפיעים על שיקולי הבחירה. הוא יכול היה להוסיף "כמו אצלנו עם החרדים". ההבדל הוא שבאנגליה אין גיוס חובה.
החלטת הממשלה האחרונה בנושא החרדים היא רק המשך לזכות הצינית שניתנת כאן לשכבה מסויימת בציבור שלא להתגייס, שלא לשלם כמו האחרים עבור שירותים ציבוריים ולמגמה המתוכננת של העברת הוצאות הפרט החרדי על חשבון קופת הציבור ועל כתפי אותו ציבור שמתגייס עובד ומשלם מיסים. למה? כי הציבור הישראלי החילוני מטומטם.
למה מטומטם? כי עדין יש במדינה רוב חילוני ברור ומובהק שיכול להעביר בתוך שעה אחת חוק לתשלומי שכר למגוייסי חובה. תשלום שכר מלא לצעירים שמשרתים בחובה בצה"ל ויעלה לאוצר כמה שיעלה. חסר כסף? קחו מסעיף מימון הישיבות.
ועדין יש רוב חילוני שיכול להחליט שהנחות בארנונה תינתנה על בסיס שירות צבאי או לאומי, ולא על בסיס כמה מבני המשפחה לומדים בישיבה ונקראים לכן מקבלי קיצבאות, מה שנותן באופן אוטומטי הנחת ארנונה מקסימלית לכל המשפחה. הם הרי נתמכי סעד, לא?
ועדיין יש רוב חילוני שיכול להודיע לשריו בממשלה שאם הענין לא יתוקן, אז המפלגה החילונית הבאה שתקום, תהיה אשר תהיה, תקבל אוטומטית את הקולות שלנו עד שתגיע ל-20 מנדטים ויותר, גם אם היא תורכב כולה מאלמונים. ממילא אנו לא מאמינים יותר לאיש בממשלה הזו, אז מה איכפת לנו אם בממשלה הבא ישב יאיר לפיד במקום בוז'י הרצוג הפחדן, או שאת הליצניות של הליכוד תחלפנה ליצניות של מפלגה חדשה? נפסיד מזה משהו?
ועד שתקום מפלגה חדשה, שלפחות תעזור לנו לזרוק מהממשלה הזו כמה שרים חסרי כבוד עצמי שיורקים לנו בפרצוף, שימשיך גלעד שליט וישב תקוע בעזה היכן שהוא קבור, כי הוא היה הפראייר והמטומטם. וגם הוריו, וכל שאר ההורים שמסכימים ברגע זה שבניהם יתגייסו ללבוש מדים ולאכול חול ואולי בסוף אף עפר, במדינה שמפנקת מרוממת משחררת ומממנת בלי בושה את משתמטיה.

תאריך:  06/08/2010   |   עודכן:  06/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
פריצי, נא לדווח אמת
גשדכ  |  6/08/10 16:46
2
אלוהים אדירים - אם פרשת ואזנה
מרק  |  6/08/10 17:13
3
פריצי, כל מילה בסלע, המשך ל"ת
מערכת הצחוק  |  6/08/10 17:33
4
המקרה המתואר ב"משפטי הצדק"
נגע בהיר  |  6/08/10 18:11
5
בגדי המשפט החדשים
אליושה  |  6/08/10 21:33
6
חשבתי שאנחנו כבר בתחתית
מויישה בובקס  |  7/08/10 05:55
7
מאין באים השופטים
עידן סובול  |  7/08/10 11:07
 
- הכשלים של "הגדולים מכולם"
הנ"ל  |  7/08/10 11:15
8
הצעד הראשון להחזרת האמון
מוטי1  |  7/08/10 12:05
9
בית דין גבוה לצדק -דבר והיפוכו ל"ת
ציון ציוני  |  7/08/10 17:18
10
משפט גירושיי
חיפאית  |  8/08/10 00:48
11
זה הטור משבוע שעבר ! ל"ת
טעיתם !  |  13/08/10 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
המשט הביא להסתבכות בינלאומית, והציבור זכאי לדעת איך פעלו מנהיגיו    מה שצריך להיות גלוי בפני כל הוא התנהלות מערכת הביטחון כולה, החל מהקברניטים המדיניים ועד התנהלות הצבא, ממש כפי שקרה בפרשת וינוגרד
ציפי לידר
לתת את הנשמה. לתת את הלב    עגל הזהב? לא במחוזותינו    לא על המזל לבדו    וגם על אקולוגיה רוחנית. מה לְמֵדים ממשל חביות היין?
דודו אלהרר
כבר שנים שאנחנו טחים טיח טפל, טוחנים קמח טחון, מסננים מים זכים וסוחטים את דוושת הגז בניוטרל    איך עושים שלום בין היהודים לערבים במקום הזה?    אני מודה ומתוודה שנרעשתי מהמידע שעושה חוכא ואיטלולא מכל הניסיונות שנעשו כאן עד כה
איציק וולף
לא ניתן להתעלם מן האירוניה שבשמו של הפרס שבו זכתה כרמלה מנשה    שר התמ"ת לא מתבייש ומפגין עד כמה הוא אוחז במוסר יחסי בענייני גירוש ילדים    מעניין כיצד יפעל השלטון לנוכח קריאות ההמרדה של איגוד העובדים הסוציאליים    וכמה מילים אישיות על מפקד הגדוד שלי שנהרג השבוע בגבול הצפון
איתמר לוין
דווקא חרדים שהיו אמורים להיות אמונים על הציווי התורני של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" מתגלים כמי שמפקירים את חייהם ואת חיי ילדיהם    צ'לסי קלינטון לא התחתנה עם יהודי, בעלה היהודי התבולל והתחתן עם גויה והוציא עצמו מן הכלל    קצת סדר בבקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il