X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש דברים נסתרים... [צילום: AP]
הערכות המצב בישראל טרם המשט היו כי שירותי הביון הטורקיים והצבא הטורקי נותרו עדיין עצמאיים ונקיים מהשפעתו של ארדואן לאחר המשט נחשף שארדואן השתלט על גופי המודיעין של טורקיה
▪  ▪  ▪

לפני המשט, המודיעין הישראלי הסתמך על שיתוף הפעולה עם המודיעין הטורקי, שבעבר הוכיח את אמינותו פעמים רבות. ישראל יצאה מתוך נקודת ההנחה כי הצבא וזרועות המודיעין בטורקיה נותרו עצמאיים, וכך גם התבטא הרמטכ"ל גבי אשכנזי בתאריך ה-5.7.10.
אירועי המשט בעצם חשפו את העובדה שארדואן הצליח להשתלט על המודיעין הטורקי. לאחר המשט, ישראל מיהרה לחשוף גילוי מרעיש, שמבחינת ארדואן היה אמור להיות הסוד הגדול ביותר שלו - ישראל חשפה כי ארדואן החליף את ראש שירותי הביון הטורקיים ומינה את מקורבו המוסלמי. יחד עם גילוי זה וחשיפת מעורבותו הישירה של ארדואן בהוצאת המשט לפועל, ארדואן הוכה במכה אנושה בזירה הבינלאומית.
מי שהתכוון לפגוע בישראל ולהסית אליה את תשומת הלב ממעשיו, בעצם חשף את כל הקלפים שלו. בזכות התנהלות מדינית מבריקה של ישראל, ארדואן נחשף קבל עם ועדה כמי שלאורך זמן רב בעצם הונה ורימה את בעלות בריתה של טורקיה: ארה"ב, רוסיה ואירופה. המעצמות ובעלות הברית של טורקיה, מסתכלות היום בחשדנות רבה על טורקיה, ומאחורי הקלעים טורקיה סופגת מכות אנושות ונאלצת לשלם מחירים כבדים.
ראשון לגלות בפומבי את העובדה שישראל יודעת כי ארדואן החליף את ראש שירותי המודיעין הטורקיים, היה שר החוץ אביגדור ליברמן בתאריך 4.6.10. לאחרונה, בתאריך ה-2.8.10, שר הביטחון אהוד ברק חזר על הדברים. יש להבין כי זהו קוד שמועבר ישירות לארדואן. ארדואן מבין היטב את משמעותו של הקוד. הדבר דומה לרמיזה מביכה של סוד, שידוע רק לשני אנשים, בחברת אנשים נוספים שאינם מודעים למשמעות הרמז, אבל מי שהרמז מופנה אליו מבין גם מבין ומתחיל להזיע. ניסיונו של ארדואן לפגוע בישראל, עשה בדיוק את הפעולה ההפוכה.
ככל שהזמן יעבור, האירועים יוכיחו כי ישראל יצאה מהפרשה כשידה על העליונה. מתאפשר לה כעת לחשוף פרטים חדשים לגבי התנהלותו של ארדואן, שאינם קשורים דווקא לישראל, אלא לפגיעה חמורה באינטרסים חיוניים של ארה"ב, רוסיה ואירופה באזור. יש לזכור תמיד שמודיעין איכותי מתבסס בעיקר על אנשים, וניתן לשער שיש בטורקיה אנשים שרוצים להציל את טורקיה מארדואן.
לסיכום, הסכמתה של ישראל להשתתף בוועדת הבדיקה של האו"ם החוקרת את אירועי המשט, נובעת מהסיבות הללו. מצד אחד - ישראל יכולה להנחית מכה מוחצת על ארדואן, אך מהצד השני היא יכולה לאלץ אותו לרדת מהעץ ולשלם מחירים גבוהים ביותר במישורים גלויים וסמויים, בתמורה לסיום הפרשה.

חוסר האחריות של התקשורת ושל האופוזיציה

גורמים חסרי-אחריות בתקשורת ובפוליטיקה הישראלית, משתמשים במידע חלקי כדי לנגוח בצבא ובממשלה בעקבות אירועי המשט. הם מנסים ליצור תחושה בציבור כי הממשלה הנוכחית אינה מסוגלת להתמודד עם מבצע פשוט כמו המשט הטורקי, אז על אחת כמה וכמה לא עם מלחמה כוללת. הדבר רחוק כרחוק מזרח ממערב מן האמת. זוהי התנהגות חסרת-אחריות ואף פושעת בעיניי. התנהגות זו פוגעת במהלכים מדיניים וביכולת המשילות של הממשלה. על הציבור לקחת בערבון מוגבל את הסיקור התקשורתי היום יותר מאי-פעם וכמו-כן לנקוט ביתר חשדנות כלפי מי שנמצא באופוזיציה. ראש הממשלה התבטא ברמז בנושא הזה ויש להעריך שלא רק בתהליך המדיני יש שיבושים מצד האופוזיציה.
אנחנו רוצים להציף את זכרון הציבור גם בצורה בה סיקרה התקשורת את מלחמת לבנון השנייה, ולהזכיר לו גם את הבעיה האסטרטגית הממשית שהיא היוותה בעת ההיא, וכמו-כן את חוסר האחריות הלאומי שלה וחלקה המשמעותי בניסיון לרפות את כוחו של העם. יש ממשלה וצבא חזקים בישראל, אבל התקשורת והאופוזיציה חוצים את כל הקווים האדומים כדי לשים מקלות בגלגלי ההנהגה. ולמען האמת, התקשורת עושה זאת תמיד, לא משנה לאיזו הנהגה. זוהי התנהגות אוטומטית ורעה חולה שיש לתקן.

הדברים נכתבו בהמשך לידיעה שפרסמנו ("הפורום הישראלי למודיעין" - ראה על אודותיו מטה) בתאריך ה-2.6.10, בסמוך לאירועי המשט, ובה הבאנו ניתוח ראשוני לאירועי המשט מההיבט המדיני והמודיעיני. הניתוח והמידע שהבאנו מקבלים עם הזמן גיבוי ממקורות נוספים ופרטים חדשים שנחשפים.
מטרת הקמתו של "הפורום הישראלי למודיעין", מעבר להבאת מידע מסווג, היא להביא לציבור הרחב הצצה למהלכים שמתרחשים מאחורי הקלעים ולא זוכים להתייחסות ראויה ולעתים אף מוסתרים בתקשורת. ברצוננו לתת לציבור הזדמנות נדירה להבין טוב יותר את המציאות המורכבת הרוחשת.
תאריך:  11/08/2010   |   עודכן:  13/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנעלם המדיני בפרשת המשט
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
יאללה, יאללה!
ws23  |  13/08/10 21:58
 
- מינוף הקטסטרופה
חגי עמוס  |  13/08/10 22:41
 
- באמת?
dse3  |  14/08/10 08:05
2
קשקוש
אלישמע  |  13/08/10 22:36
 
- תפקיד הצבא בטורקיה
חגי עמוס  |  13/08/10 22:50
 
- הסטוריה טורקית לא ממך אלמד
אלישמע  |  14/08/10 08:26
 
- חגי...אתה ראוי להערכה ולו בגלל
גדי ק.  |  15/08/10 14:13
 
- חן חן, גדי ל"ת
חגי עמוס  |  15/08/10 15:19
3
ארדואן תלמיד מצוין של החונטה ל"ת
סיימון טמפלר  |  14/08/10 01:15
4
השיטה המוסלמית עובדת !
ישמעאל  |  14/08/10 08:41
5
ארה"ב בוחנת היחסים עם טורקיה
חגי עמוס  |  14/08/10 11:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
לדוברי המאבק למען הישארותם של "ילדי העובדים הזרים" ברור - אמירת אמת תכשיל את המאבק. מהסיבה הזו, נחשפים צרכני התקשורת לארטילריית שקרים. אסור לדבר על "שוהים בלתי חוקיים", צריך לדבר רק על ילדים... ילדים... ילדים...
איתמר לוין
ממתי חשוד הוא שאמור להזים את החשדות נגדו? מתי נמחקה מספר החוקים זכות השתיקה? על הודעת השב"כ בנושא חיים פרלמן
פסח רויטמן
"ועדת גולדסטון" הייתה מעין יריית פתיחה בסוג של מתקפה    שותפינו למשא-ומתן לשלום גילו את האלימות הדיפלומטית
איציק כ"ץ, יגאל ורדי
סוגיית בחירת הממשיכים נמצאת עתה על הפרק במשטרת ישראל, בצה"ל, במוסד ובשב"כ, ושאיפתנו היא כי בחירת היורשים תהיה במידה רבה בדמותם ובצלמם של המכהנים כיום
גרשון אקשטיין
במקום להסכים לוועדת חקירה ממלכתית אחת שתחקור את אשר התרחש על ה"מאווי מרמרה" הגיעה ישראל למניין של שש ועדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il