X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק אובמה. בדרך לטעות טעות היסטורית [צילום: AP]
המתנה של אובמה לג'יהאד העולמי
מסגד על חורבות מגדלי התאומים - מתנת אובמה לאיסלאם - יכול להוביל אותו לבצע טעות בלתי-הפיכה בכוונתו האידיאולוגית שעיקרה אחווה ולכידות

את המתנה הגדולה ביותר מעניק הנשיא אובמה לאוסמה בן-לאדן. על חורבות מגדלי התאומים ייבנה מסגד גדול.
שאיפותיו של בן-לאדן מתגשמות במלואן. הוא הרס את סמלו של העולם המערבי החופשי, והעולם הפצוע הזה מקים במו ידיו את הסמל שבשמו הוא יצא למלחמת הטרור הקנאי והרצחני בתרבות המערב.
יהיה זה קל מדי להגיב שהיה זה צפוי מברק אובמה, האיש החצוי באמונתו ובתחושותיו בין התרבויות; חצוי בין דרשותיו של ג'רמיה רייט הכומר הקיצוני, מורו ורבו, לבין מה שינק בחינוכו ובלימודיו מהתרבות החופשית של המערב.
יהיה זה קל מדי, כי זו התגובה האינטואיטיבית. אבל המציאות מורכבת יותר. ברק אובמה הוא אדם רציונאלי, קר-מזג ומפוכח. החלטותיו פוליטיות ואלקטוראליות, החלטותיו נובעות מהערכות-מצב מעמיקות שנעשות בסיוע יועצים ומניתוח של עלות-תועלת. זה לא שאין לו אידיאולוגיה, חזון ויעדים, יש לו, והוא כמובן מתמרן כדי לממשם.
יחד עם זאת, המכונה הקרה והמשומנת הזאת טועה מדי פעם, כפי שראינו בכתף הקרה שהגיש לבנימין נתניהו וכך גם בהצהרת התמיכה שהביע בבניית המסגד בגראונד-זירו.
השכל הישר, במקרה הזה, בניגוד להתנהלותו השוטפת, אמור הפעם להכיל את הרגש, הרבה רגש, ולא את רגשותיו האישיים, אלא את רגישותו לרגשותיהם של רוב תושבי ניו-יורק ושל מרבית האמריקנים.
העמדה של אובמה במקרה זה חייבת להיות פשוטה וברורה: העם יחליט. אירוע טראומתי ומכונן כמו הפיגוע במגדלי התאומים אינו מהלך מדיני של תזוזת כוחות צבא בעירק או טיפול בדליפת באר-נפט. מדובר באירוע שפגע בליבו ובנפשו של הציבור האמריקני ועל אובמה להיזהר מלפגוע בציבור הזה ולהחליט מה טוב עבורו במקרה זה. משאל-עם מחייב - זו הדרך שבה עליו לתמוך, משאל-עם ואין בילתו.
אני מכיר את כל הבנאליה של ההפרדה בין "טיבו האמיתי" של האיסלאם לבין התגלמותו בטרור של אל-קאעידה. ייתכן שההפרדה הזו נכונה וסביר שהיא נכונה חלקית. בכל מקרה, היא אינה רלוונטית לפיגוע התאומים. במחזה המבעית הזה, הדמויות מוכרות וברורות, במקרה הזה מדובר בשחור-לבן ולא בגוונים. הסמליות זועקת לשמים, כך היא גם נתפסת אצל תומכי הג'יהאד העולמי והופכת את ההחלטה של פרנסי העיר לבלתי נסבלת.
תהיה זו טעות פטאלית ובלתי הפיכה שבמבחן ההיסטוריה ובמבחן הפוליטי תזיק לאובמה ותשיג את ההפך ממה שהוא מצפה. במקום אחווה ולכידות – תגרום הטעות הזאת לקיטוב בחברה האמריקנית.

תאריך:  14/08/2010   |   עודכן:  15/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתנה של אובמה לג'יהאד העולמי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מובארק חוסיין אובמה.
מורה נבוכים  |  15/08/10 11:23
 
- Great Words! One thing
RAWni  |  15/08/10 13:05
2
לא מאמינה בתום ליבו
נוני  |  15/08/10 13:10
3
דרך האיסלאם
צביקה.ג.  |  15/08/10 15:31
4
למה דווקא שם?
נ.אילנה  |  15/08/10 20:33
5
המכונה הקרה והמשומנת - שטויות
גדעון אמיר  |  15/08/10 22:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
תסריט דמיוני בהחלט ממוחו של אריה אבנרי    קיפוד (33)
ד"ר רון בריימן
פרשת המסמך חשפה את סדר העדיפויות המעוות של העיתונות, במיוחד כאשר הדברים נוגעים אליה עצמה    הגיבוי שנתנה השופטת (בדימ.) דליה דורנר לעיתונות, שכלל המלצתה שלא לציית להוראות בית המשפט גם במחיר של הליכה לכלא, בעייתי ומדאיג
יורם הר-לב
תוכנית שלום שיכולה לכאורה לספק את רצון כל הצדדים - ימין, שמאל ופלשתינים - אך כנראה רק תחשוף את הפרצוף האמיתי של 'רודפי השלום'. הפלשתינים לא יסתפקו במדינת ת"א הכוללת כל מה שחסר להם לפי טענותיהם וטענות השמאל, ותושבי 'הבועה התל אביבית' לא יסכימו 'להתנתק' ו'להתכנס' לתוך גבולות ישראל החדשים על גב ההר
אהרון רול
כל החוקר וקורא על שואת היהודים, יחדיו עם כלל עמי אירופה, אינו יכול להשתחרר מפליאה עצומה, מתהייה שאין לה חקר, כיצד זה חיילים גרמנים הנחשבים כנורמטיבים, המשתייכים לאומה הנחשבת לאומת בני-תרבות הפכו לפתע לחיות צמאות דם השוחטים מטעמי דה-הומניזציה
חגי עמוס
ארדואן, שלא הבין כי הוא גר בבית מזכוכית, המשיך לזרוק אבנים בפראות לכל עבר. ההשתלחות בישראל לא פסקה לאחר המשט. אבל כל אבן שהוא זרק ניפצה סודות. כל אבן ניפצה את סודותיה של טורקיה. טורקיה, אינה חפה מפשע. נהפוך הוא, טורקיה אשמה והיא פושעת מסוכנת!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il