X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשנה לרה"מ בתואר ולא בפועל, מצטרף לראש הממשלה ולשר הביטחון שהוכיחו השבוע, פעם נוספת, שהאחריות מהם והלאה
▪  ▪  ▪
משה (בוגי) יעלון. איפה האחריות? [צילום: פלאש 90]
מה יודעים ובעיקר מה אינם יודעים הקברניטים
ד"ר צ'לו רוזנברג
"פרשת גלנט" רק מחזקת את האנדרלמוסיה בצמרת הביטחון, במשרד רה"מ, ובממשק שבין הקברניטים לבין ארגוני הביטחון החשובים
לרשימה המלאה

   ד"ר צ'לו רוזנברג
אז בכל זאת היה משהו במשט

אין כוונה לעסוק במה שמכונה "פרשת גלנט", ולו מן הסיבה הפרוזאית שהיא תולדה של רצון גורמים שונים לכסות על הריקבון השוכן לבטח בתוך המערכות המעורבות. העיסוק היומיומי בפרשה מוכיח עד כמה רדוד השיח הציבורי, ועד כמה קל לעבוד על האזרחים. פרשת גלנט אינה מורידה ואינה מעלה שום סוגייה מהותית זולת קוריוזים, מלחמות מלוכלכות היזומות על-ידי אינטרסנטים נלעגים.
כאשר עוסקים באינטנסיביות כזו בפרשת גלנט, זו הזדמנות נהדרת עבור הקברניטים ומלחכי פינכתם לברוח מאחריותם לתוצאות הקשות של מעשיהם. הבה נתייחס לדבריהם של ראשי המערכת הפוליטית ו"מקורות עלומים" בתוך מערכות הביטחון למה שקרה במשט המפורסם, וממילא בוועדת טירקל. התבטאויותיהם יוכיחו עד כמה רקובות המערכות ועד כמה חיי חיילי צה"ל והאזרחים אינם מעניינים אף אחד. העיקר התפקיד, הכיבודים וכל מנעמי השררה האחרים!
ההתבטאות הטרייה ביותר היא של המשנה ראש הממשלה, רב אלוף במילואים משה (בוגי) יעלון, חבר ה"שביעייה" ומומחה אולטימטיבי לנחשים. והנה לכם התבטאות מרגיעה למדי של מי שנושא באחריות עליונה בתוקף תפקידו הנוכחי: "אירועי השבוע האחרון מחדדים את מה שאמרתי על הנחשים בקריה... שר הביטחון לא נתן לאיש להיות מעורב וכעת הוא מגלגל אחריות על כולם... בשביעייה לא התקיים דיון על האלטרנטיבות. עסקנו בהיבטים הסברתיים". אין ספק שזו אבחנה גאונית למה שקורה בקריה. האם בתקופתך, אדוני רא"ל במיל. ניסית "להדביר" את הנחשים המסתובבים שם? מדוע לא הכרזת מלחמה על ה"נחשים" כחלק בלתי נפרד מדאגתך לביטחון ישראל? יש להניח שהייתה סיבה אחת פשוטה מאוד: נוח היה לך לשמור על זכות השתיקה, להפקיר את בטחון המדינה בידי אותם "נחשים", ורק באורח פלא מצאת לנכון להשתמש בביטויים זואולוגיים רק לאחר שכהונתך כרמטכ"ל לא הוארכה. זו התנהגות של גיבור ממש, אך לדאבון הלב של גיבור קטן מאוד שאיננו מוכן לקחת על עצמו אחריות. ואם באחריות עסקינן, הרי לכן שורת המחץ של מר יעלון ביחס לאחריותו לפעולת השייטת כנגד המשט: "בזמן האירוע הייתי ממלא-מקום ראש הממשלה בתואר - לא בפועל". הבנתם את זה? ממלא-מקום ראש הממשלה עומד בראש ישיבת ה"שביעייה" רק לפי תוארו ולא בפועל. סידור מעניין, פרי המצאה ישראלית מקורית. אם זו לא אמירה המצביעה יותר מכל אמירה על בריחה מאחריות, הרי שאין תיאור טוב יותר לכך. ומה עשית שם, אדוני המשנה לראש הממשלה? שיחקתם מחבואים?
אתה טוען, אדוני המשנה לראש הממשלה בתואר ולא בפועל, כי ב"שביעייה" לא הוצגו אלטרנטיבות. נניח שזה נכון. למה לא דרשת במפגיע להציג בפני הפורום אלטרנטיבות? מדוע לא טרחת לדרוש את התוכניות האופרטיביות של צה"ל בהיותך מבין בנושאי ביטחון, לא רק בתואר אלא גם בפועל? מדוע לא הרמת טלפון לראש הממשלה והתרעת בפניו שכאן עלול לקרות אסון מכך שהצבא אינו ממלא את ייעודו? סביר להניח שיש לך תשובות לכל השאלות הללו אך נוח יותר להטיל על אחרים אחריות זולת עצמך. הרי אתה מכהן בתואר ולא בפועל!
ויש לך עוד תואר שאתה נושא בו בממשלה: השר לעניינים אסטרטגיים. כל בר-דעת מן היישוב יכול היה להבין שבתוארך זה יש לך מילה בנעשה בתחום הביטחון, לפחות מן ההיבט האסטרטגי. מביני מעט יכולים עוד לחשוב שלפרשת המשט התלוו גם היבטים אסטרטגיים רבי-משמעות. אם כך, מדוע לא העלית בפורום ה"שביעייה" את ההיבטים האסטרטגיים של פעולות צה"ל? שר הביטחון סתם לך את הפה או הכיש אותך עד כדי ש"רעלו" הרדים אותך? נושא ההסברה חשוב ביותר, אך נדמה שמי שמופקד על כך הוא ראש הממשלה ושר החוץ. אגב שר החוץ, מעניין שאת קולו בנושא ועדת טירקל איננו שומעים. ועוד שאלה קטנה: אם כה העמקתם בנושא ההסברה, איך יצא שדווקא בתחום זה הכישלון כה גדול? עם כל ה"כשלים" שאתה וחבריך מצביעים על פעולת השייטת, הרי שהבחורים הללו, באומץ לב ובמוכנות להקרבה שאין למעלה הימנם, עצרו את המשט. ואתם, גאוני הביטחון, רבי-אלופים המעוטרים במיטב העיטורים האפשריים, מדינאים ללא חת וחטא, לא הצלחתם אפילו במשימה של הסברה. אז מה אתם עושים בממשלה?
המשנה לראש הממשלה בתואר ולא בפועל, מצטרף לראש הממשלה ולשר הביטחון שהוכיחו השבוע, פעם נוספת, שהאחריות מהם והלאה. הם אומנם מכהנים בתפקידים הרגישים ביותר, אך כאמור, רק בתואר ולא בפועל. על כך אינכם זכאים לצל"ש אלא לטר"ש.

צל"ש יחיד

מי שהתגלה השבוע, ולמען האמת, בכל תקופת כהונתו, במלוא הדרו, רצינותו ויושרו, היה הרמטכ"ל גבי אשכנזי. עדותו בפני ועדת טירקל ראויה לכל שבח. לא טיוח, לא מילים גבוהות, לא בריחה מאחריות, אלא באמת המפקד העליון של הצבא. רא"ל אשכנזי לא התבלבל והיה מוכן לקחת אחריות לכשלים כאלה ואחרים, כי רק מי שעושה יכול גם לטעות. זה אנושי מאוד. זו דוגמה לכל חיילי צה"ל. דברי הקברניטים גם הם משמשים דוגמה, אלא שהיא דוגמה לכיסוי תחת, לבריחה מאחריות ולזילות התייחסותם לביטחון ישראל.
ומשפט אחרון למשהו טריוויאלי לחלוטין: על-פי חוק יסוד: הממשלה וחוק יסוד: צה"ל, ראש המטה הכללי הוא המפקד העליון בצבא. המפקד העליון על הצבא היא ממשלת ישראל המאצילה את סמכויותיה לשר הביטחון, אך כל הממשלה נושאת באחריות מלאה על התנהלות הצבא. יוצא איפוא, שגם המשנה לראש הממשלה בתואר ולא בפועל, כל עוד הוא יושב בממשלה, אחראי בדיוק כמו שר הביטחון לכשלים ולהצלחות של הצבא. ראוי להפנים זאת היטב, כי מעבר לאגו, יש כמה חיילים שיש לדאוג להם.

תאריך:  16/08/2010   |   עודכן:  16/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממלא-מקום רה"מ "בתואר" ולא "בפועל"
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
פחות שרים ויותר עבודה בממשלה
דן החסכן  |  16/08/10 16:05
2
תארו לכם שיעלון היה גם רמטכ'ל
רפתן בקיבוץ  |  16/08/10 16:57
3
בוגי יעלון כסוי תחת של ביבי
גבר גבר  |  16/08/10 17:02
4
עוד פעם אתם מקשקשים !
ישמעאל  |  17/08/10 08:49
5
ממלא מקום או משנה לרו"המ
ישמעאל  |  17/08/10 09:02
 
- תגובה
צלו רוזנברג   |  17/08/10 10:08
 
- אין הבדל בין מ"מ למשנה ?
ישמעאל  |  17/08/10 11:30
 
- תגובה
צלו רוזנברג   |  17/08/10 13:39
 
- עזוב צלו . זה מזכיר לי את בגץ
ישמעאל  |  17/08/10 16:22
6
עוד פעם "דוקטור"?שוב מתחזה? ל"ת
dodel  |  17/08/10 13:24
 
- תגובה
צלו  |  17/08/10 15:04
7
אני מאמין ליעלון שלא שותף.
משה ג.  |  17/08/10 14:34
8
בקורת זו על יעלון תמוהה !!
שי אלידע  |  23/08/10 23:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלפור חקק
על מנהלי המשא-ומתן לתת לנציגים שאיתם הם נדברים את עקרונות היסוד של הלאומיות היהודית ואת דבריהם של ההוגים הציוניים
ירון זכאי
אמריקה כבר הוכיחה כי אינה מעוניינת להתמיד במלחמה, ואי-אפשר לסמוך על הבטחותיה    בימים אלו היא מפקירה לזאבים מיליונים שיטרפו זה את זה    ישראל לעומתה אינה יכולה לצאת לחופשה באירופה    ישראל תאלץ להתערב, לפעול בכלי מודיעין, ולהפציץ על-פי הצורך וההזדמנות
עקיבה לם
נתקלתי במקרה משונה, שממחיש את התחושות בשני צידי המתרס - העובדים הזרים מול הישראלים
יוני בן-מנחם
בית הדין הבינלאומי בהאג ייאלץ לבדוק את טענותיו של מנהיג החיזבאללה השייח' נסראללה כי ישראל מעורבת ברצח ראש ממשלת לבנון רפיק אלחרירי אך מדובר במהלך שנועד להרוויח זמן ולפגוע באמינותו של בית הדין הבינלאומי
אולק נצר
השבוע הוקם במרצ "פורום למאבק בכיבוש"    תרומתי הצנועה להצלחת הפורום הזה היא להזכיר ליוזמיו דברים אחדים שנאמרו על ידיהם ועל-ידי אחרים בעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il