X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה כן ניתן לשנות? איך זה עובד? האם יש תופעות לוואי? מה מגדילים ומה מקטינים, כל סוגי הטיפולים האסתטיים בתחום הכירורגיה הפלסטית שרציתם לדעת עליהם אבל לא היה לכם כוח לחפש בגוגל
▪  ▪  ▪
מה הגודל האידיאלי? [צילום: פלאש 90]

ניתוחים פלסטיים אינם תופעה חדשה ויותר ויותר גברים ונשים פונים בשנים האחרונות לטיפולים בתחום הכירורגיה הפלסטית האסתטית. אם בעבר כירורגיה אסתטית נחשבה כפריווילגיה עבור האלפיון העליון בלבד, הרי שכיום עם התפשטות והגברת המודעות לנושא, הכירורגיה האסתטית הפכה לנחלת הכלל. אין זו בושה להתערב במה שהטבע יצר ואם אפשר לתת הרגשה טובה, שביעות רצון ותחושה של גוף מושלם אז לא בעצם לא?!
מה כן ניתן לשנות? איך זה עובד? האם יש תופעות לוואי? מה מגדילים ומה מקטינים, כל סוגי הטיפולים האסתטיים בתחום הכירורגיה הפלסטית שרציתם לדעת עליהם אבל לא היה לכם כוח לחפש בגוגל.
הגדלת חזה
מהו גודל החזה האידיאלי? מה שקובע הוא הטעם האישי, וכמובן- האופנה. ניתוח הגדלת חזה הוא הניתוח הפלסטי הנחשב היום לפופולרי ביותר. ניתוח הגדלת חזה יכול להתבצע אחרי שהשד הגיע לבשלותו, בדרך כלל החל מגיל 17-18. הוא מתאים לנשים ששדיהן קטנים, או לכאלו ששדיהן התרוקנו במשך השנים. יחד עם זאת, אם יש עודפי עור משמעותיים או צניחה של השד - יש לבצע ניתוח הרמת חזה.
הגדלת חזה נעשית על-ידי חיתוך בשד והחדרת שתל סיליקון לתוכו. ישנן כמה אפשרויות באשר למיקום החתך דרכו יוחדר השתל: הוא יכול להתבצע בקפל השד התחתון, בגבול עטרת הפטמה התחתון או בבית השחי. דרכים אחרות, כמו החדרת השתל דרך הטבור למשל, הן נפוצות הרבה פחות. לדעתי המיקום הטוב ביותר לחתך הוא בכפל התת שדי. במיקום זה הצלקת כמעט שאינה נראת ועם זאת ניתן לקבל חשיפה טובה של שדה הניתוח, דבר חשוב בפני עצמו שכן כך מובטח ניתוח מדויק. בתוך השד יוכל השתל להיות ממוקם מעל לשריר בית החזה או מתחתיו. יש יתרונות וחסרונות לכל שיטה. עטיפת כל סוגי השתלים עשויה מסיליקון, אך היא יכולה להיות מליאה בג'ל סיליקון או במים פיזיולוגיים - מי מלח. מילוי המתיל-צלולוזה- ג'ל מסוג חדש אמור להיות שקוף יותר לצילומי רנטגן, אבל השימוש בו בארץ הוא נדיר יותר.
השתלים יכולים להיות עגולים או בעלי צורת אגס, בגדלים ובנפחים שונים ובמידות סמיכות ג'ל שונות. בשנים האחרונות הופיעו שתלי סיליקון עגולים בעלי פרופיל שונה - גבוה, בינוני או נמוך. פרופיל גבוה - השתל צר יחסית ובולט לפנים במידה רבה. פרופיל נמוך - השתל רחב ופחוס. ההחלטה על מקום החדרת השתל ועל הסוג שלו, גודלו וסמיכותו תהיה תלויה ברצון המנותחת ובהחלטת הרופא המנתח.
הקטנת חזה
ניתוח הקטנת חזה מתבצע לעיתים מסיבות רפואיות- חזה גדול וכבד מדי מכביד על עמוד השדרה ומגביל בתנועה או מסיבות אסתטיות. גם כאן מדובר בעניין של טעם ואופנה. במהלך ניתוח הקטנת חזה מסירים מן השדיים עודפי רקמת בלוטות, שומן ועור ובכך מביאים להקטנתם. יש אפשרות להקטין גם את עטרת הפטמה - העור הכהה סביבה. כך יהיה גודלם של השדיים פרופורציונאלי יותר לשאר הגוף. בדרך כלל מבוצע ניתוח הקטנת שד בגיל בו הגיעו השדיים לשיא התפתחותם. אך לעיתים גורמים שדיים גדולים מדי לפגיעה בביטחון העצמי ולאי נוחות פיזית, עד כדי סבל. במקרים כאלו ניתן להקדים את גיל הניתוח.
צורת השדיים וגודלם הרצוי ייקבעו על-ידי הרופא, תוך תשומת לב לרצונותיה של המנותחת, כמובן. הגורמים שישפיעו על החלטתו יהיו בעיקר גילה של המנותחת, מבנה גופה, גודל שדיה ומצב עורה. כאשר מדברים על ניתוח הקטנת שדיים יש להתייחס לשני גורמים - מיקום הגבעול הווסקולרי ומיקום הצלקות.
הגבעול הווסקולרי - זהו חלק ממבנה השד אותו משמרים על-מנת לשמור על אספקת הדם לפטמה. הגבעול יכול להיות מבוסס על החלק התחתון של השד או על החלק העליון מרכזי. במסגרת השיטה המתקדמת ביותר לביצוע ניתוח הקטנת שדיים משאירים גבעול וסקולרי עליון מרכזי, כך שומרים על צורה מלאה של השד המקוטן לאורך שנים. הגורם השני הוא צורת החתך - החתך תמיד סביב הפטמה ויורד במרכז השד מהפטמה כלפי מטה. במידת הצורך מוספים גם צלקת בכפל התת שדי.
הניתוח מבוצע בהרדמה כללית. אחרי החיתוך והסרת הרקמות המיותרות ירים המנתח את הפטמה למקומה החדש. לעיתים הוא ישאב עודפי שומן גם מאזור בית השחי. אורכו של הניתוח כ-3-4 שעות.
הרמת חזה
במשך השנים ואחרי הלידות וההנקות נוטה החזה הנשי ליפול. אם נרצה לשפר את המצב נוכל לעשות זאת על-ידי ניתוח הרמת חזה. בניתוח הרמת חזה מסירים עודפי עור ומעצבים את החזה מחדש. לעיתים משולבת הרמת החזה בניתוח נוסף כמו הגדלת חזה או הקטנתו, אך בהרבה מקרים נשמר גודל החזה כפי שהיה.
כל שיטות הניתוח של הרמת חזה קובעות את גובה הפטמה המתוכנן ואת כמות העור שיש להסיר. לעיתים די להגביה מעט את הגבול העליון של העטרה - החלק הכהה סביב הפטמה - כדי להביא להרמת השד. אך במקרים קשים יותר יש להגביה את כל העטרה ולהסיר עודפי עור סביבה. בדרגת הצניחה המתקדמת ביותר יש להסיר עודפי עור רבים ולהרים את הפטמה בצורה משמעותית. הצלקת שתיוותר אחרי ניתוח כזה תהיה, כמובן, גדולה יותר.
ניתוח הרמת חזה נעשה בהרדמה כללית. משך הניתוח תלוי כמובן בהיקפו: החל משעה בערך ועד שלוש שעות. במקרים הקלים תשוחרר המנותחת לביתה עוד באותו יום. במקרים המורכבים יותר היא תאושפז להשגחה במשך 24 שעות.
שאיבת שומן
אם אתם בעלי ריכוז שומן במקומות מוגדרים ואם הנכם חפצים בשיפור - הרי שאיבת שומן היא הפתרון. שאיבת שומן מן המקומות בהם הוא מרוכז - בטן, ירכיים, אגן - מעצבת את הגוף כרצונכם. לעיתים קורה שעודפי שומן באזורים מסוימים בגוף לא יירדו גם בעקבות דיאטה. גם לכך הפתרון הוא שאיבת שומן.
כדאי לדעת שכדי ששאיבת שומן תעבור בהצלחה מרבית על המטופל להיות מוצק, בעל עור גמיש ובמשקל רגיל. לכן, כדאי לעבור שאיבת שומן בגיל צעיר, כאשר העור גמיש דיו. לחולי סוכרת, לב ריאות ולבעלי בעיות בכלי הדם לא מומלץ לעבור טיפול שאיבת שומן.
אורכו של טיפול שאיבת שומן הוא כשעתיים, והוא נערך תחת הרדמה כללית. הרופא תוחם את אזור הטיפול ומכניס אליו צינורית אשר תשאב את השומן אל מיכל שקוף. כדי שמאזן הנוזלים של הגוף לא יופר, ישאב הרופא בטיפול אחד לא יותר מ-3 ק"ג שומן. לאחר הניתוח ייחבש האזור בחבישת לחץ, ואחרי אשפוז של יום אחד תשוחררו לביתכם. במשך כחודש לאחר הטיפול תזדקקו לחבישה לוחצת - גרביים אלסטיות אם טיפלתם באזור הקרסוליים, או חגורת בטן אם השומן נשאב מן הבטן. לאחר כחודש תזומנו לביקורת במרפאה. אפשר לחזור על הטיפול פעמים מספר.
מתיחת בטן
ניתוח מתיחת בטן פותר בעיות של התרופפות עור הבטן ועודפי עור בשיפולי הבטן. מתיחת בטן גם תעלים סימני מתיחה שנוצרו לאחר לידה או כתוצאה מירידה חדה במשקל עקב הריון, הרזיה חדה או ניתוח הרזייה. ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח מורכב אשר מטרתו היא להצר את היקף הגוף ולשנות את צורתו, והוא אינו מהווה פתרון לבעלי משקל עודף רב.
הניתוח ייערך בהרדמה מלאה, ובמהלכו יבצע המנתח חתך אופקי מעל המפשעה וחתך נוסף סביב הטבור. הוא יפריד בין העור לבין שרירי הבטן, יקרב את שרירי הבטן זה לזה ויתפור אותם, ואז ימתח את העור עליהם ויסיר את עודפיו. לעיתים יש צורך בשחזור חור הטבור, בגלל הסרת עודפי העור סביבו. הניתוח יכול להימשך עד 3 שעות. לאחר הניתוח יאושפז המנותח להתאוששות בבית החולים - ברוב המקרים מדובר באשפוז של יום אחד. זמן ההחלמה מן הניתוח כשבועיים עד החזרה לעבודה. לפעילות מאומצת ניתן יהיה לחזור אחרי שלושה עד שישה שבועות.
מתיחת פנים
הקמטים והקמטוטים אשר חורשות השנים על פנינו הם תוצאה של התייבשות העור, פגיעה ברקמות החיבור שלו, קמטי הבעה. בחלוף השנים יש שינוי במיקום ובנפחים של העור והשומן בפנים. הפנים מתרוקנים וצונחים בכיוון מטה. המטרה בניתוח מתיחת פנים היא להחזיר את המצב לקדמותו - ולכן כיום הניתוח נקרא - הרמת פנים. מחזירים את המלאות לכיוון מרכז הפנים, הגדרה טובה של קו הלסת, מתיחה של הצואר. הניתוח אומנם אינו מעלים את כל הקמטים אולם הוא מקנה מראה צעיר בכעשר עד חמש עשרה שנים. ניתוח מתיחת פנים יתבצע בהרדמה כללית או מקומית, לפי החלטת הרופא ביחד עם המנותח. במהלכו ייחתך העור באזור הרקה עד לאחורי האוזן, הרופא יפריד את העור מן הרקמות שתחתיו וימתח אותו. הוא יסיר את עודפי העור. הרופא ימתח גם את מעטפת השריר ואת שכבת השריר ויסיר את עודפיהם.
עם מתיחת הפנים אפשר לשלב שאיבת שומן מתחת לסנטר, הרמת עפעפיים והרמת גבות, אם יש בכך צורך כמובן. הרופא המנתח ישאיר צינורית לניקוז עודפי הנוזלים, אשר יוסרו למחרת. המטופל/ת ייחבש ליום אחד בתחבושת דמוית קסדה למשך הלילה. לאחר יום ישוחרר המטופל לביתו.
תקופת המנוחה אחרי מתיחת פנים נעה בין שבועיים לחודש, בהם יש להימנע ממאמץ יתר. בתכשירים קוסמטיים ניתן להשתמש מיד אחרי הוצאת התפרים, אך אין לצבוע שיער תקופה של חודשים מספר. אחרי מתיחת פנים יש להימנע מחשיפה לשמש, וחובה להשתמש בתכשירים מסנני קרינה. ניתוח מתיחת פנים הוא אומנם ניתוח לא פשוט, וזמן ההחלמה ממנו הוא ארוך יחסית. אך התוצאה המתקבלת - פנים צעירות יותר ורעננות יותר - מצדיקה את המאמץ.
ניתוח אף
ניתוחים פלסטיים באף מתבצעים הן מסיבות אסתטיות והן מסיבות רפואיות. בכל מקרה, כדי לעצב את אפנו, האיבר הבולט ביותר בפנינו, לפי רצוננו, נוכל לפנות אל המנתח הפלסטי ולהתעניין בניתוח אף. השינויים הרפואיים שנוהגים לבצע באף הם בדרך כלל תיקון סחוסים והרחבת נתיבי הנשימה, מה שמאפשר נשימה תקינה. שינויים אסתטיים אפשריים בניתוחי אף הם יישור האף, קיצורו ואם צורתו גסה מדי - גם עידונו - תיקון פגמים מולדים או כאלה שנוצרו עקב פגיעה או תאונה.
ניתוח אף נחשב לאחד הקלים שבניתוחים הפלסטיים. הוא נעשה תחת הרדמה מלאה, והרופא יחליט אם לבצע אותו על-ידי חיתוך בנחיריים וטיפול בבעיה דרך חתך זה, או על-ידי חיתוך בעמודת האף. כבר ביום הניתוח יוצאו מאפו של המנותח הטמפונים שהוכנסו לשם כדי לספוג את הדימום, וכעבור כעשרה ימים ניתן יהיה להסיר את התחבושות או את הגבס מעל האף. הכאב והדימום הקל יעברו אחרי ימים מספר. כעבור חודשים מספר ירדו הנפיחויות והאף יקבל את צורתו הסופית.
ניתוחי עפעפיים
העפעפיים קצת התעייפו? ניתוחי הרמת עפעפיים הפכו בשנים האחרונות לאחד מהניתוחים השכיחים ביותר בתחום הניתוחים הפלסטיים, והם משולבים בניתוחי הרמת גבות. אחרי גיל 50 זקוקים לעיתים גברים כנשים לניתוח הרמת עפעפיים. עם הזמן מתקמט אזור העיניים ונעטף בשקיות שומן כהות. שקיות אלה נוטות לצנוח ולהסתיר את שדה הראייה. צניחת העפעף גם גורמת לפנים להיראות מבוגרות יותר.
ניתוח הרמת עפעפיים אפשר לבצע בעפעף העליון, התחתון או בשניהם כאחד. אם יש צורך מרימים גם את הגבות, כדי להתאימן לעפעפיים המורמים. ניתוח הרמת עפעפיים מבוצע בהרדמה מקומית. במהלכו יבצע הרופא חתך קטן ויסיר את שקיות השומן ואת עודפי העור מאזור העין. אחר כך ימתח הרופא את העור, ולפעמים גם יבצע טיפול לייזר המסיר כתמי עור במקום. ניתוח הרמת עפעפיים נמשך כשעה. אחרי הניתוח ניתן לחזור לשגרה, אך יש לטפל באזור הניתוח על-ידי שקיות קרח אשר יורידו את הנפיחות ובטיפות נגד יובש לעיניים. הנפיחויות, שטפי הדם והכאבים יחלפו תוך ימים מספר.
הצמדת אוזניים
ניתוח הצמדת אוזניים הינו אומנם ניתוח למטרות אסתטיות בלבד, אך הוא יכול לפתור בעיה חברתית ונפשית אשר נוצרת כתוצאה מאזניים בולטות, או כתוצאה ממום מולד אחר הגורם לאוזניים להיות לא סימטריות או לא יפות. הניתוח מתאים לילדים ומבוגרים כאחד.
ניתוח הצמדת אוזניים והקטנתן יהפוך את האוזניים ליפות, קטנות וצמודות לראש, ויחסוך מבעליהן עגמת נפש, כינויים מעליבים וצחקוקים מאחורי גבו.
ניתן לבצע ניתוח הצמדת אוזניים בשלב מוקדם, כיוון שבגיל 6 מגיעות האוזניים לשיא התפתחותן, אך גם מבוגרים אשר אינם מרוצים ממראה אוזניהם יכולים לבצע את הניתוח. ניתוח הצמדת אוזניים מתבצע בחדר הניתוח, מבוגר יעבור אותו תחת הרדמה מקומית, ואילו ילד - תחת הרדמה כללית. הניתוח יכול להימשך בין שעה ל-2 שעות, ויכול להתבצע באוזן אחת או בשתי האוזניים בו זמנית. למניעת דימום, זיהום והצטברות נוזלים מתחת לעור ודלקת מקומית בעקבות הניתוח יטופל המנותח באנטיביוטיקה מראש.
הרופא המנתח יחליט אם המנותח יצטרך להתאשפז להשגחה בעקבות הניתוח. במקרה שלא - ישוחרר המטופל לביתו אחרי התאוששות של 6-8 שעות. הניתוח אינו פוגם בשמיעה, והצלקות שנשארות בעקבותיו אינן נראות ברוב המקרים. ניתוח הצמדת אוזניים הוא ניתוח בטוח ולא קשה. באם יבוצע על-ידי כירורג פלסטי בעל ידע וניסיון - הסיכוי לסיבוכים הוא מינימלי.
מתיחת צוואר
במשך הזמן, או בעקבות ירידה חדה במשקל מתרופף עור הצוואר ומתקמט. צוואר אפוי או שמן אינו נחשב למראה אסתטי במיוחד. ניתוח חיטוב צוואר או מתיחת צוואר הינו ניתוח פשוט המאפשר הצרת היקף הצוואר והעלמת הקמטים עליו. לעיתים תתבצע מתיחת הצוואר יחד עם מתיחת פנים. למראה הצוואר תורמות רקמות העור, השומן והשרירים המרכיבים אותו.
בניתוח מתיחת צוואר מבצעים חתכים במקום לא בולט כגון: מאחורי האוזניים או מתחת לסנטר, דרכם מוסרים מן הצוואר עודפי שומן, מהודקים השרירים והעור נמתח מעליהם. עודפי העור מוסרים גם הם. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית עם טשטוש, בהתאם להחלטת הרופא. זמן האשפוז בעקבות הניתוח הוא יום אחד, וההחלמה ממנו נמשכת כשבועיים. את המראה הסופי של הצוואר תוכלי לראות אחרי חודשיים - שלושה.

הכותב ד"ר אריק זרצקי, הוא מומחה בכירורגיה פלסטית, אסתטית ומשחזרת. מומחה למיקרוכירורגיה, חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ורופא בכיר באחד מהמרכזים הרפואיים המובילים בישראל באזור המרכז.
תאריך:  17/08/2010   |   עודכן:  17/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה מציעה היום הכירורגיה הפלסטית?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
להיות יותר יפה
מעוניינת  |  17/08/10 11:52
 
- הטלפון של ד''ר זרצקי
ליזה דיאל  |  17/08/10 14:51
2
הלואי ונצליח לעקור את הטרוף
הזה מתרבותנו  |  18/08/10 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי לוי
מצבים של שיבוש מהלך החיים התקין דורשים טיפול רפואי אשר יכול לכלול: תרופות, פסיכותרפיה, טיפול משפחתי, טיפול התנהגותי ועוד
ענבל בר-און
הכנסת ה-18 מלאה בהצעות חקיקה למען זכויות העובדים    שורה של הצעות חוק באה להגן על שכר המינימום, דנה בשעות עבודה ומנוחה, ובהשלמת הכנסה לעובדים עניים    וכמובן, עם הטכנולוגיה החדישה, איך אפשר בלי הצעת חוק שאוסרת על מעביד לעקוב אחר עובדו
חגית כהן
מנפחים לבנות ציון את השכל (ואת החזה)    דברים שנשים עושות כדי לרַצות גברים
עו"ד צבי שוב
- דברים שנאמרו {1} מפיו של Henry Havelock Ellis    פרשנות בעקבות פס"ד שניתן (16.8.10) עמ"נ 318/07 אליהו טויטו ואח' נ' רשות שדות התעופה ואח', בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים
רפי מן
מצב העיתונות המודפסת: מספר העיתונים בעולם גדל (במזרח), מספר הקוראים קטן (במערב), שוק הפרסום מתאושש ועתיד עיתונאי הדפוס הוא, עדיין, דיגיטלי    רופרט מרדוק כבר שם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il