X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נהגיהן של המוניות הבאות שעצרו לנו כבר יישרו קו עם הנהג הראשון – כלומר השני – שפגשנו בכל נסיעה חסכנו 5 שקלים אל תשאלו אותי איך, כי אני לא יודע זה לא אני, זו אינה אישתי זה החמסין והחוצפה. או ההיפך
▪  ▪  ▪
גם על מחיר נסיעה במונית אפשר ולגיטימי להתמקח [צילום: פלאש 90]

אולי זה היה החמסין הפתאומי. אולי האומץ – "אומץ לב אזרחי", כפי שאפיינה וכינתה סוג זה של העזה המחנכת הדגולה שלי, ציפורה אפרת - ציפקה, (אשר אף שמלאו לה זה מכבר 90 עודנה חדה וצלולה כבנעוריה) שאזרתי, להפתעתי. יומיים בירושלים לימדו אותי שיעור שלא למדתי מעודי. בשום מקום. בשום שיעור.
נהגי המוניות שאלו אותי אם אני רוצה שהם יפעילו מונה או שאסכים למחיר הנקוב. הדילמה שבפניה הועמדתי הערימה בפניי מכשול. בכל אחת מהחלופות עלול להיות טמון מוקש. כל בחירה עלולה להתברר כאומללה. לא ידעתי באיזו מהחלופות אפסיד פחות כסף. בעיה.
את נהג המונית הראשון שעצר לי שאלתי מה עדיף. הוא אמר לי שאם אסע לפי מונה המחיר עשוי להגיע לכל היותר לשבעה-עשר שקלים, בעוד אם אעדיף לנסוע על-פי מחיר נקוב אשלם 20 שקלים. גם אני, שחשבון אינו הצד החזק שלי, בחרתי, כמובן, בהצעה המפתה הראשונה. זה היה יום חם, כבר כתבתי. נהגים עצבניים צפרו עם סיבה, לכאורה (פקקים. זו לא סיבה לצפירה? ודאי) או בלעדיה. ראיתי איך המספרים מאמירים על הצד הדיגיטלי של מונה המונית. כאשר קראתי עליו את המספר ה"מרבי" – 17 – עדיין לא הגענו אל יעדי. כשהמונית עצרה על יד בית המארחים שלנו הורה המונה – 21. לאן אצא ומה אלמד?
כשיצאתי למדתי לקח ראשון: לא רק על טעם וריח אפשר להתווכח – אף שעדיף לשוחח: גם על מחיר נסיעה במונית אפשר ולגיטימי להתמקח. וכך היה. זאת עשיתי. הנהג של המונית השנייה כבר היה עד נוכח למסקנות שהפקתי מהנסיעה הראשונה, שבה למדתי שיעור בכלכלת-שטח פשוטה ובסיסית, כלכלה עממית, כלכלתם של נהגי מוניות ולקוחותיהם. מעתה, אמרתי בלבי, אני אהיה זה שאנקוב מחיר לנסיעתי. ירצו – יסיעו. לא ירצו – יסיע נהג אחר. נהגי מוניות לא חסרים, כידוע.
החל מהמונית השנייה שאותה עצרתי בעיר קודשנו הייתי אני זה שנקב במחיר הנסיעה. כששאלתי כמה השיב לי הנהג כמה שהשיב. לא התווכחתי. לא התמקחתי. בו במקום ובו בזמן נקבתי מחיר שונה, נמוך בחמישה שקלים. אולי זה החמסין. אולי זו התעוזה הפתאומית, המפתיעה, שלי. אולי שילוב של השניים. הנהג הביט עליי במבט שהיו מהולים בו גם תשובה שלילית, גם נכונות להתפשר וללכת לקראתי, גם מבט של 'אין מצב' וגם – וזו השורה התחתונה – מבט של 'נו, תעלו'. עלינו. כשירדנו ספק שאלתי ספק קבעתי מחיר שהיה נמוך בחמישה שקלים מהמחיר שנקב נהג המונית. הוא קיבל את הדין ללא דין ודברים. חם לכולם. כולם מזיעים. למי יש זמן להתווכח על חמישה שקלים? תודה רבה. שיהיה לך יום טוב. גם לכם. יאללה, ביי. הוא נתן גז ו... גז. גם אנחנו.
נהגיהן של המוניות הבאות שעצרו לנו כבר יישרו קו עם הנהג הראשון – כלומר השני – שפגשנו. בכל נסיעה חסכנו חמישה שקלים. אל תשאלו אותי איך, כי אני לא יודע. זה לא אני, זו אינה אישתי. זה החמסין והחוצפה. או ההיפך. ואולי בכלל זו ציפקה, האישה המופלאה אשר מאז טבעה את הביטוי אומץ לב אזרחי, אני מנסה לאזור אותו בכל מקום ובכל זמן שבו נדרשת ממני, לתחושתי, קצת חוצפה ישראלית.

תאריך:  22/08/2010   |   עודכן:  22/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מונית מהחיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נהג מונית זה לא מקצוע
חובב צדק  |  22/08/10 17:25
2
נהדר ומשעשע, גם אני מתמקחת ו.
נוריאלית מהבסטה  |  23/08/10 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
הממתק בא כפיצוי מרגיע לילד למספר דקות, אך על ההורים הדואגים להבין כי הוא מזיק לאורך זמן - הן בריאותית והן נפשית
שאול דישי
סוג של מונח "מכובס" שעלה בראשיתה של פרשת "האגס (התיעודי!) בארגז התפוחים העלילתיים" ושלא פוענח או לובן עד תומו – מן הסתם, קול עוד לא מאוחר מדי – זה הזמן להזכיר אותו ולדון בו מעט
מתי דוד
חשבון נפש ציוני ולאומי
ראובן לייב
גם בשנתו ה-87 עדיין לא נס ליחו של שמעון פרס והוא זוכה בחוץ לתהילת עולם הרבה יותר מבארצו שלו
יואב יצחק
אברמוביץ' אמר בשידור חי: "אני ערב למקור. המקור הוא סולידי, אמין ומחוץ לסצנה. ונטול אינטרס בעניין הזה..."    אלא שעם הודאתו של סא"ל (במיל.) גבי סיבוני כי הוא המקור מתברר, כי הוא נמנה עם מקורביו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי וכי הוא פעל למנוע משר הביטחון את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il