X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השיחות המדיניות הישירות עם הפלשתינים נפתחו - האם למדנו משגיאות העבר? גלגול העיניים של המרצים והסופרים שהצטרפו למחאת אנשי התיאטרון משעשע, לאור תמיכתם במאחזים הלא-חוקיים של הבדווים בנגב
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן, קלינטון ונתניהו בפתיחת המו"מ המדיני בוושינגטון [צילום: AP]

1.
עם פתיחת שנת הלימודים, נפתחות השיחות המדיניות הישירות עם הפלשתינים. האם למדנו משגיאות העבר? הבה נראה: מי משוחח עם מי? - ראש ממשלת ישראל מול מי שהוכרז כראש הרשות הפלשתינית אבל בפועל, חלק ניכר מהקולקטיב שהוא מתיימר לייצג המליך עליו ממשלה אחרת בעזה, וגם החלק האחר לא בדיוק משתגע עליו. אם נוציא את צה"ל מיש"ע, לא בטוח שהפת'ח יישאר בעמדת השלטון.
ומה באשר למדינות האזור? האם אירן, סוריה, לבנון על ארגון החיזבאללה המתעצם בתוכה, עירק המתפרקת לגורמים בעקבות נסיגת ארה"ב - תאפשרנה להסכם כלשהו לקרום עור וגידים? זהו, סוף הסכסוך, ביטול תביעת השיבה, הכרה בזכותו של העם היהודי על חלק מארצו, גושי התיישבות, ירושלים? לאור זאת, אפשר להבין מה הסיבה האמיתית שבשלה נמלט אבו מאזן מהסכמה על ההצעה המפליגה (והמסוכנת) של אהוד אולמרט.
מאשימים את נתניהו שאינו מעוניין באמת בשלום - אדרבה, בחנו זאת. נראה את עבאס אומר בסדר, אני מסכים, אפילו הסדר זמני. אבל כולם יודעים ששום דבר חיובי לא ייצא מהשיחות (למעט האלימות התורנית בעקבות ההאשמות המסורתיות), ולו רק משום שהיחיד שמייצג פה קולקטיב הוא רוה"מ הישראלי, בעוד שאבו מאזן מייצג שבט (נכחד?) בציבור הפלשתיני, שגם בקרב מדינות האזור אין לו תמיכה להגיע להסדר כלשהו.
והקודקוד השלישי, המתווך - אובמה, נמצא במצב סבוך לקראת הבחירות לבית הנבחרים. לאחר שנאם בזכות השלום העולמי, לאחר שהשפיל את נתניהו וחזר בו, לאחר שהחליט להסיג את כוחותיו מעירק ולהותירה בכאוס שעתיד להתפוצץ על ראש כולנו - מה הוא יכול לעשות? נניח שיצליח להביא את נתניהו אפילו למתווה האסוני של אולמרט, האם יוכל להכריח את אבו מאזן להסכים? האם יוכל להכריח את מדינות האזור, ארגוני הטרור למיניהם ובעיקר את אירן המתגרענת להסכים לנייר כלשהו שנחתם על אדמה אמריקנית?
ראו כמה הנחות ולוליינות דמיונית צריך לעשות כדי לחשוב שאולי משהו ישתנה במאזן הסכסוך פה. לאחר מאה שנים ועוד קצת אפשר לראות שלֵב הסכסוך אינו טריטוריאלי, ולא רק תושבי האזור נמצאים בו מולנו - לב הסכסוך נעוץ בדיוק בתנאי העקרוני שנתניהו וממשלתו הציבו לפלשתינים: הכרה בישראל כמדינה יהודית, שפירושה הכרה בזכותנו על הארץ (לפחות חלק ממנה).
אבל לא רק כלפי הפלשתינים יש להציג זאת, אלא כלפי כל גורם שמנסה להתערב. למשל, סוריה מדברת על "שלום צודק" - יש לבקש לשמוע ממנה, האם יש לעם היהודי זכות כלשהי באזור? בקיצור, במקום לדבר על פרוצדורות, חוק בינלאומי, הסכמים ומו"מ צריך להחזיר גם אצלנו את שיח הזכויות אל שולחן המו"מ: שכנינו הערבים, לפני הכול נשמח לשמוע, מה זכותנו כיהודים בחלק זה של העולם? האם יש מושג כזה בלקסיקון התרבותי, פוליטי, מדיני, דתי שלכם?
2.
המרצים והסופרים שהצטרפו לעצומת השנאה של אנשי התיאטרון חוזרים על הטענה הפרוצדורלית שאריאל היא שטח כבוש והם שומרי חוק. גלגול העיניים הזה משעשע, בעיקר כשרואים את אותם מרצים תומכים במאחזים הלא-חוקיים של הבדווים בנגב, מתנגדים להחלטות בית המשפט העליון בשיח-ג'ראח, תומכים בסרבנות ובחרמות על ישראל (לפחות חלקם), וכעת הם נתלים בחוק. ובכן, לא שטח כבוש אלא מוחזק (occupied), שכן ממי כבשנו אותו? ממי שבעצמו כבש וסיפח. השטחים הללו תלויים ועומדים עד להחלטה סופית בעניינם, ובכל מקרה אין כאן פעולה נגד החוק הבינלאומי.
אבל כולנו יודעים שלא לשם דיון משפטי התכנסנו, אנחנו פה בעניין השנאה והבידול דווקא בזמנים קשים לציבור הישראלי. מיעוט קטן, נחשב בעיניו, אבל קולני וכוחני ביותר (בעיקר במדעי הרוח והחברה) פורש מן הציבור ואומר "אל יהי חלקי עמכם". האקט הזה יתברר כגול עצמי לכל מה שפעם כונה "מחנה השלום". מהלל הזקן למדנו "אל תפרוש מן הציבור". ואמרו חכמים: "בזמן שישראל שרויים בצער ופרש אחד מהן, באין שני מלאכי השרת שמלווין לו לאדם, ומניחין לו ידיהן על ראשו, ואומרים: פלוני זה שפרש מן הציבור - אל יראה בנחמת ציבור".

פורסם בעיתון 'ישראל היום' (1.9.2010)
תאריך:  03/09/2010   |   עודכן:  03/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחלה חדשה: משא-ומתן והפורשים מן הציבור
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כמה טעויות וכשלים לוגיים במאמר
אבנר צפוני  |  3/09/10 18:23
 
- תגובה
צנחן  |  4/09/10 01:15
 
- ולענין ,יש לך מה לאמר ? ל"ת
אבנר צפוני  |  4/09/10 08:21
2
מאמר חיובי למעט המחמאותלנתניהו ל"ת
דניאל סבלדי  |  4/09/10 16:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
את פרשת גלנט הניעה "חונטה צבאית", המורכבת מאנשי צבא בכירים במילואים ובקבע, הקשורה לעטיני השלטון קשרים הדוקים, ומונעת ע"י אינטרסים זרים לחלוטין לביטחון ישראל    רק הסדרת תהליך הבחירה של הרמטכ"ל והאלופים בחוק עשוי לגרום לעקירת הנוהג הנפסד
אברהם בן-עזרא
עודד קוטלר וחברים מביעים מחאה וסירוב להופיע בהיכל התרבות באריאל - ולא שמו לב כי בעצם אף אחד לא הזמין אותם לכאן, כי טרם הוכח שהם מתאימים, כי יש תור ויש סדר...אלא שהמחאה והעצומה - ככלים תקשורתיים ופרסומיים מובהקים - בכל זאת יעילים יותר מכל אמצעי אחר
עו"ד אברהם פכטר
לחותמי מכתב החרם של שחקני התיאטרון יש אחות בדמות מכתב תומכי המרצים והסופרים    המציאות מראה שנוער המתנחלים ובני אריאל משרתים במיטב יחידות צה"ל הקרביות ויחידות המתנדבים, באחוזים לא פרופורציונאליים לאוכלוסייתם, ומגינים בגופם על מדינת ישראל - כדי שהאמנים והמרצים הנ"ל יוכלו להשמיץ את ישראל ולהחרים את אריאל    ומי בין המחרימים? משתמטים, מתחזים, מסיתים ומוציאים דיבת ישראל רעה בעולם
קיריל הדר
ישראלי, שאל עצמך בכנות: האם באמת היית תומך במתן ריבונות ולו אוטונומיה מפורזת לפלשתינים, אלמלא חרב הטרור הייתה מונחת על צווארך?
ציפי לידר
יולי- אוגוסט – לא מה שחשבתם: כי מציון תצא תורה, אך גם צבא ופוליטיקה ולא פחות, למרבה הצער, פלילים    כרוניקה ידועה מראש
רשימות נוספות
נתניהו לא שולל משאל עם  /  איציק וולף
פגישות פעם בשבועיים  /  איציק וולף
"נביא לסיומן של מאה שנות סכסוך"  /  עופר וולפסון
דרוש לנו היום אהרון ולא עובדיה (א')  /  איתן קלינסקי
נתניהו, כבד את החוק!  /  הלל ויס
נאום ה"סתירות" - נתניהו בפסגה  /  תרצה הכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il